Ads by Google X

رواية ابن عمي الفصل الرابع 4 بقلم نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية ابن عمي البارت الرابع 4 بقلم نور عصام

رواية ابن عمي كاملة

رواية ابن عمي الفصل الرابع 4

حور. نزلت وراحت عند ضياء او اللي كانت فكراه ضياء وبس قربت منه تسللت بهدوء علشان تخضه 
إياد.  حس ان حد جاي عليه التفت
حور. كانت قربت منه وف لحظه اتكعبلت ف العصا اللي كانت مع إياد وبيحركها طول ما هو قاعد
إياد. قام بسرعه ولحقها قبل توقع عالارض
حور. كانت ف حضن إياد وبعد ما اخدت نفس خرجت من حضنه
إياد. بصلها وهي كمان ومع بعض قالو انتي انته
حور. انااا اناا كنت فكراك ضياء علشااان كدا لما شوفتك من الشباك قولت انزل اقعد معاك شويه لاني مش جايلي نوم وكانت دقات قلبها سريعه ومتوتره جدا وباين عليها 
إياد.   طيب ممكن تهدي
حور. انااا انا لازم اطلع
إياد. مسكها من ايدها وقالها مش قبل ما نتكلم
حور.  بصت لايده اللي مسكه ايدها
إياد. ضغط عليها وقالها مش هسيبها غير لما اتكلم معاكي واخدها وراحو تاني عالمرجوحه وقعدها وقالها ياريت تهدي شويه
حور. مش بتبصله وقالت علي فكره مينفعش كدا وياريت متخلنيش اتصرف معاك بطريفه تانيه نور عصام 
إياد. قعد جنبها ورفع وشها ليه وقال هتضربيني تاني ولا هتعملي ايه
حور. بعدت ايده عنها وقالت لو اتطرتني انا ممكن اقتلك مش اضربك بس وياريت تحترم نفسك وايدك دي تخليها جنبك احسنلك
إياد.   بالعند فيها حط ايده علي ايدها تاني
حور. بعدتها عنها بعنف وقامت وقفت وقالت اوعي تكون فاكرني خايفه منك او خايفه اتكلم واعلي صوتي والكل يصحي او اي سبب للخوف علي نفسي من اي حاجه لا تبقي غلطان انا طول عمري مش بخاف مادام انا صح ومش بعمل حاجه غلط
إياد. بخبث قالها طيب ووقفتك دي معايا صح وف الوقت دا 
حور. دا بيتي واقف فيه براحتي والوقت اللي يعجبني ومحدش له عندي حاجه والكل هنا عنده ثفه فيا 
إياد. بصلها واستغرب انها بتقول بيتها وجه ف دماغه كلام فرحه لما قالت جايز تكون بنت الخاله فاطمه
حور.  التفتت تمشي
إياد. راح وراها ومسكها تاني من ايدها ولفها ليه
حور. قسما بالله العظيم اقتلك ولا اتردد ثانيه واحده
إياد. طيب اقعدي الاول نتكلم لاني مش هسيبك تمشي
حور. مش بمزاجك
إياد. شدها غصب عنها وقعدها تاني عالمرجوحه وقالها اهمدي بقا وبعدين بصلها وقالها علي فكره انا ليا عندك حق ولازم اخده
حور. خدك ربنا
إياد. ابتسم وقالها كدا تدعي عليا
حور. بصتله بغيظ
إياد.  والله عارف اني مش هاين عليكي
حور.  كلمه كمان
إياد. قاطعها وقال انتي مين
حور. وانت مالك وبعدين ايه اللي جابك بيتنا
إياد. ابتسم وبعدين قالها قوليلي الاول وبعدين اقولك
حور.  اولا ميهمنيش اعرف وثانيا اتفلق انا كدا كدا قايمه
جروب روايات بقلم نور عصام 
إياد. طيب انتي بنت الخاله فاطمه
حور. ابتسمت ف نفسها وقالت ايوا
إياد. طيب ينفع بقا اللي عملتيه فيا
حور. ايوا علشان قليت أدبك معايا
إياد. انا 
حور. ايوا لمستني ودا مش من حقك وانا مقبلش حد يلمسني
إياد. اعجب بيها وبشخصيتها وادبها وبعدين قالها بس انا مش قصدي حاجه انا كنت عاوز اعرف انتي مين مش اكتر
حور. وتعرفني ليه
إياد. قابلتك كذا مره وشوفتك كمان هنا ف شئ طبيعي اعرف انتي مين
حور. لا مش ضروري
إياد. اتنهد وقال بالنسبه ليا ضروري
حور.   عن اذنك انا لازم امشي
إياد. لا المره دي بمزاجي انا
حور. انا محدش يفرض رأيه عليا والتفتت تمشي
إياد. وانا كمان كلمتي لازم تمشي عليكي
حور. هههه انت اتجننت ولا ايه ابعد من وشي احسنلك
إياد.  طلع من جيبه فوس وقالها اتفضلي
حور. ايه دا
إياد. دي فلوسك اللي عندي
حور. خليهالك ورفعت حاجبها وقالت شكلك محتاجها
إياد. فهمها وقال محبش واحده زيك بكون لها حاجه عندي
حور.  واحده زيي يعني ايه علشان قولتلك اني بنت الخاله فاطمه
إياد. لا طبعا اقصد واحده متكبره ومغروره وواخده قلم ف نفسها
حور. لا القلم دا انا بديه للغير بس
إياد. طيب اتعدلي احسن ما اعدلك انا 
حور.  اتكلم علي قدك يا امور انت
إياد. عارف اني امور واجنن اي بنت
حور. إلا انا ورفعت حاجبها لانها فهمته
إياد. وانتي مين اصلا علشان ابصلك 
حور. انا حو وسكتت قبل تكمل
إياد.  ايه القطه اكلت لسانك
حور. مش انا اللي ترد علي كلامك التافهه
إياد. بقا انا كلامي تافه
حور.  عوجت بوئها وماردت
إياد. حب يعاندها قالها انا هطلع احسن منك وهعزمك علي فرحي
حور.  فرحك
إياد. ايوا ايه زعلتي
حور. وانا ازعل ليه انا بس مشفقه عالغلبانه اللي وقعت ولا حد سمي عليها ااه ولو اشوفها بقلمي نور عصام
إياد. ليه يعني هو انا وحش
حور. مش بالشكل يااا
إياد. بمكر قالها إياد دكتور إياد
حور. اتخضت وروحها كانت هطلع ووشها احمر اكتر من الازم
إياد. ايه مالك انت زعلتي اني هتجوز ولا ايه
حور. هاا
إياد.   لعلمك انا بحب خطيبتي جدا
حور.  نعم
إياد.  نعم ايه بقولك بحبها
حور. انت تعرفها 
إياد. استغرب كلامها وبعدين قالها اكيد مش خطيبتي وبنت عمي
حور.  طيب عن اذنك بقا
إياد. رايحه فين
حور.  اعتقد الوقت اتأخر وانا لازم انام
إياد طيب لحظه بس
حور. اتنهدت
إياد. يا ساتر وبعدين قالها انتي لما نزلتي قولتي انك افتكرتيني ضياء هو انتي بتتكلمي مع ضياء
حور. بغيظ فيه قالت ياريت تيجي علي كلام بس
إياد. نعم
خور. ايه مالك
إباد. ضياء خاطب ياريت تبعدي عنه
حور. مقدرش
إياد. يعني ايه متقدريش 
حور. زي ما سمعت كدا
إياد. بعصبيه قالها انتي لازم تبعدي عنه لانه خاطب وبيحب خطيبته جدا وهيتجوز بعد بكرا نور عصام
حور. بعند وغيظ فيه قالت للاسف معتش ينفع 
إياد. فوقي لنفسك وشوفي بتتكلمي ازاي
حور.  لو كنت اقدر ابعد عنه كنت بعدت من زمان لكن قدرنا واحد
إياد.   متخلنيش اغلط فيكي بقولك ضياء خلاص هيتجوز
حور. وانا بقولك ان شالله حتي يتجوز اربعه بردو مش هبعد عنه انا اللي بيني وبينه رابط قوي ومستحيل ابعد عنه
إياد. هيتجنن ومش فاهم حاجه وقالها يعني ايه قوي وعقله بيروح لطريق تاني خالص 🤔
حور. زي ما سمعت كدا 
إياد. قرب منها وقالها اتمني تشوفيلك حد تاني لان ضياء خلاص 
حور. بنرفزه فيه قالت واشوفلي ليه وانت موجود
إياد.  يعني ايه هو اي حد وخلاص
رواية ابن عمي بقلمي نور عصام
حور. ايوا ضياء مش موجود خلاص أياد يسد مش بردو قولتلي اسمك إياد وكمان دكتور اهو علي الاقل اكشف بلاش بس اوعي تكون دكتور مش من اللي بيكشفو وابقي اضحك عليا
إياد. انتي فعلا مجنونه
حور. علي فكره انت كدا بتغلط فيا وانا مش هسكت 
إياد. هو انا لسه غلط فيكي 
حور.  بعد دا كله ولسه عموما انا هسامحك المره دي 
إياد. لأخر مره بقولك ابعدي عن ضياء
حور. ما خلاص بقا ضياء مين مادام انت موجود
إياد. انا قولتلك اني خاطب وهتجوز بعد بكرا
حور. وبعدين بقا انت مش قولتلي ان ضياء هو اللي هيتجوز
إياد. احنا الاتنين وياريت تبعدي عنا
حور. ياريت كان بايدي
إياد. يعني ايه ابن عمي بقلمي نور عصام
حور.  يعني انا كمان لازم الاقي حد اتجوزه والا هعنس 
إياد. برغم نرفزته منها وعصبيته إلا انو ابتسم لانها جميله جدا ازاي تقول علي نفسها كدا وبعدين قالها متخفيش انت حلوه واكيد هتلاقي حد يتجوزك ومش هتعنسي
حور. دا علي اساس اني بايره ولا ايه
إياد. حيرتيني معاكي
حور. لعلمك بقا انا كمان مخطوبه
إياد. الله انتي هتجننيني معاكي ليه وبعدين قالها هو انتي مش بتحبي خطيبك ولا هو بيحبك
حور.  علشان تغيظه اكتر بعدين قالت بالعكس بيحبني وهو بنفسه قالي كدا بس انا
إياد. انتي ايه 
حور.  مش بحبه ومغصوبه عليه 
إياد. خلاص انا ممكن اكلمه واتفاهم معاه وبعدين لو هو كويس ليه متفكري تاني جايز انتي غلطانه
حور. ابدا مش غلطانه
إياد. ايه اللي مش عجبك فيه 
حور. كله علي بعضه مش عجبني وبغيظ اكتر فيه قالت وعلشان كدا بحب ضياء قوي لانو بيعوضني عن كل شئ
إياد. وضياء بيحبك
حور. بيموت فيا
إياد. زعل وبعدين قالها هو قالك
حور. ايوا
إياد. يعني اعترفلك بحبه
حور. كتيييير دا حتي من كام ساعه كنت زعلانه منه جه وحضني وباسني وممشيش إلا لما راضني
إياد.  مش جايز بيضحك عليكي
حور. ليه بتقول كدا 
إياد. علشان هو خاطب بنت عمه وانا اللي اعرفه انو بيحبها قوي ومن زمان وكان عاوز يتجوزها بس اخوها كان مسافر ودا اللي كان معطله
حور. بس انا بردو حاجه تانيه وعلاقته بيا مستحيل تنتهي حتي لو اتجوز عشره انا هفضل زي ما انا عنده
إياد. واضح انك واثقه من نفسك وكلامك
حور. طبعا واكتر من كدا كمان وبعدين قالت وانت ايه اللي مزعلك ف الموضوع الله
إياد. ابدا بس لازم اتكلم معاه
حور. علي راحتك بس بلاش تيجي عليا واعتبرني زي اختك ولا بنت عمك اي حاجه المهم متأذنيش وافتكر ان الرابط اللي بينا قوي
إياد. عقله خلاص هيتجنن وف نفسه ياتري ايه الرابط دا معقول يكون ضياء علي علاقه بيها لا لا ضياء مش ممكن يعمل كدا 
حور. انا هطلع بقا 
إياد.  مارد عليها 
حور. قالت تصبح علي خير وياريت انت كمان تنام لان الوقت متأخر
إياد. بردو مارد
جروب روايات بقلم نور عصام 
حور. مشيت وهي بتضحك وكانت مبسوطه باللي عملته فيه
إياد. قال انا لازم اكلم ضياء الصبح مستحيل اسكت
حور. طلعت اوضتها وافتكرت لما إياد قالها اسمه دقات قلبها سرعت وقالت ياااه كنت هتجنن واشوفك ولما اشوفك اشوفك بالصدفه ويحصل كل دا وابتسمت وقالت كويس اللي حصل علشان لو شافني الصبح تحت يفتكر اني بنت الخاله فاطمه وميتكلم معايا
إياد. طلع اوضته وبعد تفكير استمر لوقت طويل نام
واشرقت الشمس بنور ربها 
الهام.   يلا يا حور قومي علشان تنزلي مع فرحه تشترو اللي نافصكم معتش وقت يا بتي الفرح بكرا وكمان تشترو الشبكه
حور.  طيب بس انام شويه كمان 
الهام.  اسمعي الكلام يلا يا بتي امك وفرحه جهزو الفطور من بدري 
حور. حاضر قومت اهو وفعلا قامت
الهام. انا هنزل وانت ورايا اوعي تتأخري
حور.  خمس دقايق وبعد شويه جهزت 
إياد. كان قاعد مع الكل عالسفره  يفطرو
حور.  راحت عليهم وقالت صباح الخير الكل رد 
مهران. تعالي يا بتي افطري
حور.  حاضر وقعدت
إياد. استغرب انها قعدت معهم عالسفره وكمان كلامهم ليها بصلها
حور. فهمت تفكيره وما اهتمت 
ضياء. قالها حبيبتي 
إياد. التفت لهم الاتنين ومش مصدق اللي سمعه
حور.  ردت علي ضياء وقالت نعم ياروحي
إياد.  قال لا كدا كتير اكيد ف حاجه غلط انا مش فاهمها 
مهران.  إياد إياد
إياد. نعم يا عمي اسف
مهران. اجهزو علشان تروحو مع البنات تشترو اللي ناقصكم 
ضياء.  بص ل حور وقالها جاهزه
حور.  ايوا 
مهران.  ابتسم لها وقال حبيبتي هاتي اللي نفسك فيه وفرحه كمان
حور. ربنا بخليك ليا يا بابا 
إياد. انصدم 
حور. ضحكت وقالت يلا يا فرحه
إياد. اخد نفس وف نفسه قال ماااشي يعني اشتغلتيني 
عثمان. يلا يا ولد منك ليه
حور وفرحه راحو ركبو العربيه مع ضياء
ضياء.  هو إياد اتأخر كدا ليه 
حور. ف نفسها قالت مصدوم يا عين امه 
إياد. وصل فتح باب العربيه بصلها بغيظ وبعدين ركب  
فرحه. قالت ضياء
ضياء. نعمين يا جمري
فرحه. ببتسامه قالت ودينا المول اللي روحنا فيه قبل كدا انا وحور 
ضياء. عيوني يا عيوني 
حور.  متحترمو نفسكو شويه 
ضياء.  قولها حاجه يادكتور احسن شكلها غيرانه
إياد.  بصلها ف المرايا واتوعد لها 
حور. ما اهتمت وقالت انا اغير منكم
فرحه. ايوا طبعا غيرانه
حور. ليه ان شاء الله
فرحه. بتسرع علشان محدش معبرك ومش بيقولك كلام حلو زي ضيو 
حور. احرجت 
فرحه. قالت اسفه بجد والله ما اقصد
إياد.  رد وقال ......
باتري ايه قال ايه وأيه هيكون رد حور 
يتبع الفصل الخامس 5 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent