رواية لاني مشوهه الفصل الرابع 4 بقلم أميرة محمد

الصفحة الرئيسية

رواية لاني مشوهه البارت الرابع 4 بقلم أميرة محمد

رواية لاني مشوهه كاملة

رواية لاني مشوهه الفصل الرابع 4

• بدأت افوق وببص حواليا شوفته قاعد جمبي عيطت تاني 
أميرة بعياط : انا هنا ليه ..؟ ابعد عني مش عايزة اشوفك 
إياد: اميرة ممكن تهدي وتسمعيني 
أميرة : ي أخي انت معندكش ذرة رحمه؟  قلبك حجر ؟
إياد بحدة : لولا الوضع اللي انتي فيه كنت علمتك ازاي تردي بأدب بقلمي اميرة محمد 
أميرة بجمود : اتفضل اطلع برة 
إياد : .....؟؟؟؟؟؟
أميرة : براااا ....من هنا ورايح علاقتي بيك هي طالبه ودكتورها يعني ف حدود الجامعه وبس 
إياد.: تمام 
• جاي عايز ايه تاني انا تعبت مبقتش مستحمله طاقتي خلصت لحد كده وكفاية مستحيل ابقي ضعيفه تاني 
• ‏خرجت من المستشفي وروحت البيت وطلعت اوضتي شوفته قاعد علي الاب توب اتعمدت ادخل الحمام واللبس تيشرت مبين نص بطني وشورت صغير كده وفردت شعري  كنت مكسوفه اوي بس لازم يعرف إني ليا حق  زيي زيه ف البيت ده بقلمي أميرة محمد 
طلعت قعدت علي السرير ومسكت تليفوني وهوة خد باله فضل متنح فيا شوية بعدين فاق.....
أياد بإرتباك : أااا..اميرة ممكن نتكلم 
أميرة ببرود : نعم 
جه قعد جمبي وقرب مني 
إياد : انا اسف ...!!!
أميرة : علي أيه ..؟
إياد : علي معاملتي ليكي الفترة الاخيرة دي
أميرة بسخريه : هه طب والله فيك الخير بقي الدكتور إياد بنفسه بيعتزر 
بصتله بكرة وبعدين كملت : بس انا مش قابله اعتزارك 
إياد : خليكي فاكرة إن انا اللي بدأت وجيت اعتزر منك 
أميرة بحزن : عارف مشكلتك أيه ....؟!
إياد : ......؟؟؟
أميرة : انا هقولك ...مشكلتك انك شايف نفسك ، بني أدم مغرور ، ازاي الدكتور إياد يتجوز واحده مشوهه دا كدا يبقي اتجنن رسمي مش كده ؟ شايف كل الناس جمبك ولا حاجه ...عمري م هسامحك وهتشوف اميرة تاني بس المرادي مش هتعجبك بجد ...بقلمي اميرة محمد 
انت جاي تعتزر عشان بس منظرك قدامي وقدام ماما وعمك بس انت متستاهلنيش انا استاهل حد يقدرني ويشيلني فوق راسه ويعتبرني ملكه مش عبده عنده 
إياد : هوة دة رأيك فيا بس عندك حق كل حاجه ظهرت مني اثبتت كده ...نامي علي السرير النهاردة عشان انتي تعبانه ....عن اذنك بقلمي اميرة محمد.
• مفرقش معايا كل الكلام اللي قالته قد م فرق معايا كلمة انت متستاهلنيش ، وجعتني اوي ، انا وهيه زمان كانت علاقتنا كويسه قبل ميحصلها اللي حصل ده ، بعدها اتغيرت وبقت انطوائيه اكتر ، انا والله عمري م نفرت منها ابدا ، بعمل معاها كده بسبب جوازنا اللي جه فجأة بس فكل مرة بأذيها قلبي هوة اللي بيوجعني ...اي السبب
• ‏رجعت الاوضه لقيتها نايمه وأثار دموعها علي خدها لسه هلف وشي شوفت النوت بتاعتها للفتت نظري مكنتش حابب أفتحها بس فضولي خلاني عايز اعرف مكتوب فيها ايه مسكتها واتفتحت علي أخر حاجه مكتوبه  : 
النهاردة عرضت علي إياد اللبس النقاب اول م قولتله فرح اوي زي م يكون م صدق ، يااااة للدرجادي مش طايق وجودي ولا عايز يشوفني ، نظرة الناس كلها ليا حاجه وإياد حاجه تانيه خالص ، لأن ...لأن هوة عزيز عليا اووي وبحترمه جدا زمان كنا صحاب اووي كان بيعتبرني مميزة عمرة ف يوم م زعلني ولا هانيي بس دلوقتي كل الحاجات دي بقت سهله عنده عشان كده منعت نفسي احبه ...عشان مش من حقي هوة يستاهل بنت سليمه تحبه ويحبها انما انا مليش لا حب ولا جواز ...طيب مينفعش يكون صديقي وانا والله مش هزعله مني ابدا ..فكل مرة كان حد بيأذيني بالكلام اول شخص كان بييجي علي بالي هوة ببقا عايزة اجري عليه احضنه واقوله انت مأمني من الدنيا دي بس للاسف إياد مجرد حلم بالنسبالي وعمره م هيتحقق 
• خلصت قراية وعيني اتملت دموع مقدرتش اكمل قفلت النوت وحطيتها مكانها ونمت جمبها وشديتها لحضني من غير م تحس بيا ودفنت وشي ف رقبتها وشعرها ونمت ..بقلمي أميرة محمد 
_____________________________________________
• صحيت الصبح حسيت فيه حاجه تقيله علي جسمي فتحت عينه طلع إياد ...إياد ؟؟؟؟
دا نايم جمبي وحاضني انا متوترة كده ليه ...؟؟؟؟؟؟
أميرة: انت ي أخ انت ...
إياد بنعاس : سبيني انام بقي 
أميرة : قوم اتخمد بعيد عني 
شدني ليه وفتح عينيه : لا انا مرتاح كده 
أميرة بكسوف : إياد لو سمحت ابعد عني 
إياد : حاضر 
جريت بسرعه علي الحمام وانا ببتسم زي الهبله خرجت لقيته قاعد وباصصلي 
أميرة : في حاجه....؟؟
حط ايده علي شعرة 
إياد ببراءة : أميرة بصراحه انا جعان 
أميرة ببرود : طب م تروح تاكل 
إياد : ممكن تعمليلي أكل 
أميرة : انا ....؟
إياد : اه ..انتي 
أميرة بحزن : فاكر تاني يوم جوازنا لما عملتلك فطار قولتلي إيه ....قولت انك مقروف مني وكسرت بخاطري ساعتها يااااااه مش قادرة اوصفلك شعوري ف الوقت ده كان عامل ازاي ؟
إياد بندم : انا أسف عشان خاطري اديني فرصه تانيه 
أميرة : في حاجات ي إياد مينفعش فيها فرصه تانيه 
• مش قادرة اصدق انه ندمان ،شايفه ف عينيه نظرة شفقه بحاول اتجنبها من كل الناس حتي ماما.......
قعدت يومين مروحش الكليه لازم اواجه نفسي قبل م اواجهم ، منا لما اسيبب بقلمي اميرة محمد  ده وده ودي يتنمرو عليا واسكت يبقي ليهم الحق بس من هنا ورايح مفيش تنمر تاني ولا حتي اميره المشوهة...
بقلمي اميرة محمد.
________________________________________
" بالليل " 
إياد : هتفضلي كتير متروحيش الجامعه 
أميرة : ودا يخصك ف ايه ؟؟
إياد : اميرة اتكلمي عدل 
اميرة : عايز ايه ي إياد ؟
إياد : تسامحيني 
أميرة : ليه 
اياد : حابب نبداء من جديد والله العظيم ندمان 
اميرة بدموع : بص عليا كويس انت شايفني 
إياد بحب : ومش شايف غيرك 
أميرة بدموع : انت كداب بتعمل معايا كده ليه انا بكرهك 
 إياد جه يحضني : شششش اهدي انا اسف 
 ‏زقيته بعيد : اياك تتجرء تلمسني تاني 
 ‏إياد : طيب خلاص مش هلمسك 
 ‏أميرة : انا مش هنام ف الاوضه دي بتخنقني 
 ‏إياد وهوة خارج : لا ي اميرة انا هسيبهالك تنامي فيها 
 ‏* اول م خرج اتفتحت ف العياط يمكن بحبه او. مش عارفه ، بعد كل اللي عمله معايا قلبي المغفل مسامحه بس بكابر عشان اذاني كتير بقلمي اميرة محمد 

 ‏جهزت نفسي عشان انزل الجامعه وكانه اول يوم ليا وملبستش النقاب مبقتش محتجاه إيإد دخل وانا دخلت وراه كنت متعمده اعمل اللي هعمله ف محاضرته هوة بالذات مش عشان جوزي لا عشان اثبتله اني مش ضعيفه 
 ‏أميرة : دكتور إياد ممكن الميك....؟
 ‏بصلي واستغرب والحقيقه مش هوة بس دا الكل 
 ‏إياد : اتفضلي 
 ‏اخدت منه الميك وانا بفرك ف ايدي بس اتشجعت وبدات اتكلم بقلمي اميرة محمد 
 ‏أميرة بتوتر : احم ....طبعا كلكم تعرفوني اميرة المشوهه دا  للقبي بينكم مش كده ؟ اعرفكو بيا من جديد 
انا أميرة زميلتكم هنا معاكم ف الفرقه التالته معظمكم كان صحابي لا اخواتي مش صحابي من كام شهر كده حصلتلي الحادثه دي  مع انها بسيطه وبتعالج منها إلا انكم ف ثواني نسيتو اننا زمايل ودفعه واحده قبل كل حاجه واطلقتو عليا لقب"  أميرة المشوهه" جرحتوني كتير بنظراتكم وبكلامك كل ده كان بيقتلني أقرب ناس ليا اتخلت عني وقت م كنت محتاجالهم ، اللي فيا ده انتو معرضين ليه ف اي وقت ، لما تتنمر علي غيرك كدا تبقي فاكر ان عندك شخصيه لا خالص دي اسمها قلة ذوق ونقص تربيه ، فياريت لو عندكم كلمة حلوة قولها معندكمش يبقي تتكتمو لان من هنا ورايح اللي هيقولي كلمة هقوله عشرة ومش هسكت لحد تاني خلينا لطاف مع بعضينا عشان نعدي السنه دي علي خير .. علي فكرة انا مش قصدي اجرحكم زي م عملتوا معايا لا خالص المقصد من كلامي ان ....مش معني اني بسكت ابقي ضعيفه فالرد علي السفهاء يعتبر غلط ف حقي نفسي وانا مقبلش علي نفسي الغلط ....بقلمي اميرة محمد 
• • فرغت كل اللي ف قلبي حسيت اني اراحت وحمل كبير انشال من علي قلبي ، كنت خارجه لقيت ولد زميلي بينده عليا 
الولد : أنسه أميرة ممكن أخد من وقتك دقيقه
أميرة : اتفضل 
الولد : شكرا ليكي ....كنت حابب اعتزرلك بالنيابه عن صحابي  هما متهورين شوية ويشهد عليا ربنا عمري م قولت ف حقك كلمه وحشه 
أميرة بإبتسامه : لا عادي حصل غير اتمني بس يفهموا ان في ناس ممكن تنتحر بسبب كلمه منهم يلا عن اذنك 
الولد بابتسامة: اتفضلي 
• لسه خارج وراها شوفتها واقفه مع ولد عندي ف القسم يعني زميلها اتعصبت واتضايقت هيه ازاي تقف معاه كده ؟
إياد : استني عندك بقلمي اميرة محمد 
أميرة ..!
يتبع الفصل الخامس والأخير اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent