رواية صغيرتي الفصل الرابع 4 - عزه العربي

الصفحة الرئيسية

رواية صغيرتي البارت الرابع 4 بقلم عزه العربي

رواية صغيرتي الفصل الرابع 4

الساعه
 اجيت ١٢
النور في المكان كله اتقفل 
مريم بخضه صوتت: علي مسك ايدها جامد وهمس في اذنها 
انا معاكي ⁦❤️⁩
اطمنت وبعد لحظات النور اجي وكانت المفاجأة________
3,2,1
Happy birthday to you 🎈
Happy birthday to you mariem 
Happy birthday to you 🎂🎁
التربيزه كانت مليانه تورت وحلويات وكل ما تشتهي الأنفس
مريم واهلها اتفاجئوا  ومريم كانت في قمه سعادتها نفسها تاخد علي في حضنها بس مش قادره 
نظرات مريم لعلي قالت كل حاجه في قلبها
احمد:شكرا يا علي يا بني علي كل حاجه بتعملها لبنتي ربنا يقدرني واردلك كل ده انت معزتك من معزه مريم بنتي بالضبط
علي : بس انا عاوزك تردلي اي حاجه دلوقتي يا عمي
وطلع خاتم من جيبه غايه في الروعه وقام وقف قدام مريم ومد يده بالخاتم وبص لعمه : تسمحلي اطلب ايد مريم يا عمي 
مريم هتموت من الفرحه ام مريم باستها وحضنتها💋💋
ابو مريم اتوتر:انت زينه الشباب وانا لو اتمنيت حاجه في الدنيا مش هتمني غيرك لمريم ___بس يا بني__
علي: بس ايه يا عمي
انا مش فاهم حاجه طول عمرك عارف ان مريم مكتوبه على اسمي وانت وابويا الله يرحمه قارين فاتحتنا
احمد : وانا قد كلامي يا بني بس مريم لسه صغيره اوي علي الجواز ١٥ سنه دي طفله
انا مجولتش هتجوزها دلوكت يا عمي انا هخطبها بس وسنه ولا اتنين ونتجوز علي بال مخلص فرع الشركة الجديد بتاعتي في القاهره
مريم غصب عنها الدموع تسللت من عيونها
علي قلبه بيتقطع علي صغيرته
احمد: انا مش هقدر اوافق على الخطوبه دي غير بعد ثانوية عامة واطمن  علي مريم بمجموع عالي يدخلها طب وبعدها هوافق علي الخطوبه
علي: انا مش موافق على كلامك يا عمي مريم لو هتكمل تعليم هيكون آخرها ثانوي عام
وتتجوز وتجعد في البيت اني مش محتاج فلوس
ولا محتاج شغلها 
وبالنسبه لسنها خيتي عندها ١٧ سنه وهتتجوز كمان كام شهر واني جعتها من اعدادي برضك
احمد: لا طبعا اني مش ضامن الحياة من الموت  واني لو مت مش هسيب حاجه لبنتي تتسند عليها فأقل حاجه اسيبلها شهادتها ✋
علي لسه هيتكلم ام مريم ضغطت على أيده  بالسكوت وطبطبت علي أيده 
خلاص بقي يابو مريم العيال بيحبوا بعض تخلص هي ثانوية عامة وبعدها نتكلم
أشار احمد بالموافقه أن شاء الله يلا نمشي بقي
وقاموا كلهم 
مريم رجلها مش شيلاها 
احمد يلا يا مريم بصوت عالي 😊 علي بص لمريم اللي دموعها مش راضيه تقف 
احمد مشي هو ومني قدام 
مريم قامت بصعوبه من عالكرسي 
علي واقف جنبها 
علي بصوت خافت دموعك دي مشوفهاش تاني ابدا انتي مراتي وربنا شاهد علينا وعمر محد هيلمسك ولا حتي يبصلك غيري 
روحوا💔
مريم دخلت على اوضتها وام مريم دخلت علي اوضته ثم دخلت هي وزوجها اوضتهما
علي علي سريره التفكير هيقتله كيف مريم الصغيره تكون دكتوره  وانا معايا معايا اعداديه كيف هسيبها تتحدت مع رجاله انا اكون في الصعيد وهي بتنزل مدرسه ودروس واشوف ناس وانا معرفش بتكلم مين 
تعب من التفكير مليون سؤال في دماغه
مريم بتعيط نفسها تترمي في حضن علي حالا يطبطب عليها
بس كلام علي صعب اوي 
طب انا حلمي اكون دكتوره ازاي عاوزني اكون أقل من صحابي طب لو شفت حد من صحابي طب 
طب طب__________
انا لازم اتكلم معاه مينفعش اسكت لازم أفهمه
مريم قامت اتسحبت ودخلت اوضه علي وقفات الباب بالراحه
علي اتخض: ميصحش كده لوحد صحي هيكون ايه الوضع
مريم : انا عاوزه اتكلم معاك لازم افهمك
علي مسك ايدها وقعدها قدامه عالكرسي مريم انتي بتحبيني؟!
سؤال مش محتاج اجابه⁦❤️⁩
نفسك في حد غيري💔
انا اي راجل بشوفه مش بعتبره راجل انت بس الراجل الوحيد في الدنيا
طيب انا عاوزك ليا بس مش عاوز مدرسه ولا دروس ولا تعليم
مريم بحده علي انت مش عاوزني احسن منك انت عاوزني جاهله
عاوز تسيطر عليا 
عاوز عابده عندك
عاوز واحده تطبخ وتكنس وتربيلك العيال
علي بصدمه انا يا مريم 😡
انا عاوزك احسن واحده في الدنيا
انت لو عاوزني احسن واحده كنت هتشجعني علي المزاكره مش تتضايق كل ماقوللك انا في درس انا بزاكر 
علي:طالما شايفه كده الكلام خلص✋
مريم____"
حط أيده علي بوقها 
الكلام خلص 
اطلعي برا 
مريم بتعيط
خمس دقائق وسمعت الباب خبط راحت تجري تشوف علي لقيت..
يتبع الفصل الخامس 5 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent