رواية القدر الفصل الرابع 4 - بقلم هايدي يسري

الصفحة الرئيسية

رواية القدر البارت الرابع 4 بقلم هايدي يسري

رواية القدر الفصل الرابع 4

فتحي : شوف الصدف ياعزت يعني القدر يجمعنا علشان اجي اجوز ابني لبنتك
عزت وهو يحتضنه : والله وحشني يافتحي وحشتني ايامنا سوا ياجدع
فتحي : هنرجعها تاني بس ناخد موفقتك والعروسه بتعتنا
عزت : عيب عليك يا راجل هو انا هلاقي لبنتي واحد زي ابنك فين ده ابن فتحي يعني الاخلاق كلها وانا واثق انك ربيته تربيه راجل بصحيح
فتحي : الله يكرم اصلك
مروان بص لميرال وضحك طبعا علشان هي كانت خايفه تدبس صحبتها في واحد ملوش لزمه واي كلام
خرجت ميرال من الاوضه اتكسفت من شكلها الزباله بعد ما الواد طلع كويس
رحاب : امال فين العروسه
زينب : ثواني اندهلها
دخلت ريتال بصنيه الحلو زي اي عروسه
رحاب : بسم الله ماشاء الله زي القمر ياحبيتي
فتحي : زين ما ربيت ياعزت .... طبعا انت عارف اني عندي شركه انتاج ومروان بيشتغل معايا وشقته موجوده لوحده متخافش مش في بيت العيله عارف جيل الايام دي مبيحبش يعد في بيت عيله
عزت : والله كل التفاصيل دي مش مهمه انت عارف اني بشتري راجل
فتحي : علي خيره الله نقرا الفاتحه
عزت : طب استني الاول نسبهم يتكلمو شويه سوا مش يمكن حد فيهم يرفض
مروان : انا عن نفسي مستحيل ارفض انا مصدقت وصلت للمرحله دي اساسا
فتحي بضحك : اتلم ياواد اتقل شويه
عزت : علي بركه الله نقرا الفاتحه
ميرال : الف مبروك ياعمري
دارين : مبروك ياصغنن يلا الاقي حد يتجوز معايا علشان متذلونيش
ريتال بضحك : لا ياختي هنتذل سوا
عزت : تعالي اقوم اغلبك دور شطرنج زي زمان علي ما الغدا يجهز ونسيب مروان يتكلم مع ريتال شويه
يقوموا كلهم رحاب مع زينب وفتحي مع عزت
ميرال : طب يلا بينا يا دارين نشوف طنط بتعمل ايه
دارين بضحك : اه اصل احنا اصحاب غلابه منحبش نقطع علي حد
ريتال : هتسبوني لوحدي
ميرال : لا ياقلب امك هعد انا معاه انتي هبله يابت امشي جوا
دخلت ريتال الي مروان
مروان : ازيك ياريتال... واسمحلي اقولك ريتال عادي يعني من غير لقب
ريتال وهي تنظر للارض : لا عادي انا تمام الحمد لله
مروان : طب مش هتبصيلي حتي انتي مشوفتيش وشي من ساعه مجيت مش يمكن اطلع محروق ولا حاجه وتدبسي
ريتال بضحكه خفيفه : انا شيفاك
مروان : طيب علي راحتك بصي ياستي طبعا انتي متعرفيش عني حاجه بس انا اعرف عنك حاجات كتير هتستغربي لو قولتلك بس انا هسيبك تكتشفي براحتك بعدين واحب انك تعرفي عني كل حاجه بنفسك بردو
ريتال : ان شاء الله
دخل عزت : كفايه عليكوا كده ولا ايه
مروان : هو انا ينفع اطلب طلب ياعمو
عزت : اكيد يا ابني قول
مروان : كنت عايز نعمل خطوبه الأسبوع الجاي علشان نبقي ادام الناس كلها اتخطبنا واقدر اكلمها براحتي...مش انا معايا حق بردو
عزت : اكيد يا ابني عداك العيب خلاص الاسبوع الجاي علي بركه الله .... يلا الغدا جاهز
علي طاوله الغداء
زينب : تسلم ايدك مدام رحاب الاكل حلو اوي
رحاب : بصراحه نص الاكل ريتال اللي عملته هي بتحب تطبخ
مروان بابتسامه : ضمنت مستقبلي يعني
ضحك الكل
فتحي : نستاذن احنا بقي
عزت : لسه بدري خليكوا شويه
فتحي : تسلم بس انا عندي شغل الصبح وانت عارف بنام بدري
عزت : طب ياحبيبي خلينا نشوفك علي طول البيت بيتك
فتحي : ان شاء الله في رعايه الله
رحل الجميع
بليل تلفون ريتال يرن
ريتال : سلام عليكم
مروان : وعليكم السلام
ريتال : مين معايا
مروان بضحك : يعني لو تكرمتي وسجلتي اسمي المتواضع علي تلفونك هكون شاكر افضالك
ريتال بحرج : اه سوري حاضر هسجله ....خير في حاجه
مروان : لا ابدا بس كنت عايز اختم يومي بصوتك واقولك تصبحي علي خير
نورا اخته : خلص ياعم الحبيب ونام
ريتال بتضحك متكلمتش
مروان : احم متخديش في بالك اختي بتحب تفصلني علي طول .... هتيجي بكره الجامعه
ريتال : مش عارفه هشوف البنات لسه
مروان : طيب لو هتروحي كلميني اجي اخدك
ريتال : شكرا انا بروح مع اصحابي
مروان : هوصلكوا كلكم مش هخطفكوا متخافيش
ريتال : ان شاء الله
مروان : يلا تصبحي علي خير يا عروستي
ريتال بحرج : وانت من اهله
خلص اليوم وعدت الايام كما هي بدون تغير بدات الترتيبات ليوم الخطبه
ريتال : بجد مش عارفه ايه لزمته كل ده ما قولت هجهز نفسي في البيت
ميرال : بس يابت انتي عايزه يبقي شكلك وحش اينعم انا ودارين هننم عليكي للصبح ده فرصتنا بقي
دارين : ايه ياجزم ده انت يوم خطوبتي حفلتوا عليا تحفيل
ريتال : مش ادره انسي منظرك وانتي الفستان كان اكبر منك
ميرال : كان شكلها مسخره
دارين : اتريقوا اتريقوا ليكوا يوم
ميرال : طب يلا نجهز علشان الوقت بيجري
عدي الوقت والكل جهز
جه مروان علشان يخدها
ميرال : العريس وصل زغرطي يابت انتي وهي
وصل العريس
مروان : بسم الله ماشاء الله ايه القمر ده
ريتال بحرج : ميرسي
مروان : يلا نمشي علشان محضرلك مفاجئه
يتبع الفصل الخامس 5 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent