رواية صغيرتي الفصل الثلاثون 30 - عزه العربي

الصفحة الرئيسية

رواية صغيرتي البارت الثلاثون 30 بقلم عزه العربي.. ملحوظة اكتب في جوجل "رواية صغيرتي دليل الروايات" لكي يظهر لك جميع فصول الرواية كاملة عبر مدونتنا.

رواية صغيرتي الفصل الثلاثون 30

ادم بحده: مريم شريكي في المستشفى عمل حادثه ١٠ دقائق وتكوني عندي 
مريم: تمام 
علي حالته حرجه جدا وكل الدكاتره بتجري في المستشفى والكل بيحاول ينقذه
مريم وصلت 
محمد: انتي مش قلتي مش جايه 
مريم: ادم كلمني وقال في حاله خطيره 
ادم بعصبيه: مفيش وقت للكلام يلا ورايا علي العنايه
مريم :انا تعبانه اوي والله يا آدم كان لازم تنزلني النهارده
ادم بحزن: صاحب عمري يا مريم صاحب عمري لو جراله حاجه وانا موجود اموت احسن😢
مريم دخلت الاوضه وقلبها مقبوض واول ما بصت عالمريض طلعت تجري عليه ودموعها نازله شلال
واتكلمت بصوت متقطع: ع___عل____علي😭علي قوم مالك علي حبيبي انت ممكن تسيبني لا يا علي والنبي قوووم 
الكل واقف موهوم 
ادم: في ايه يا مريم انتي تعرفي على منين
مريم: علي جوزي جوزي يا آدم وبصت للدكاتره واتكلمت بغضب: انتم هتسيبوه يموت اتحركوا لازم نلحقه بسرعه
الكل بدء يسعف علي 
وبعد مده 
ادم: مريم اهدي بقي عشان تقرري هنعمل ايه
مريم يخضه: ليه في ايه علي هيقوم عشاني انا واثقه علي كويس😭
ادم: انا مش عارف انا ازاي مفتكرتكيش انا حضرت كتب كتابكم بس متوقعتش أن انتي مرات علي وطول الفتره دي بفتكر انا شفتك فين بس متوقعتش بصراحه 
مريم: مش وقته الكلام دا قوللي علي ماله
ادم: احم بصي للاسف علي الكليه اليمين عنده بعد الحادثه ادمرت والشمال عنده تعبانه فلازم ننقله كليه حالا والا هيكون حالته حرجه
مريم بلهفه: ماشي يلا خدوا كليتي
ادم: انتي بتقولي ايه انتي مفكراها لعبه
مريم بعصبية: انت بتكلم دكتوره يا دكتور مش طفله صغيره انا رايحه اعمل التحاليل حالا وحضرتك حضر اوضه العمليات واول مالتحاليل تخلص تكون حضرتك جهزت ومشت
ادم: اكيد مجنونه
مريم عملت التحاليل ودخلت اوضه علي وهي بتعيط ومسكت ايده: علي انا اسفه انا عمري منسيتك ولا اقدر انساك ابدا انت جوزي حتي لو طلقتني انت جوزي من يوم مقابلتك يا علي وانا عندي خمس سنين انا عارفه إن كان عندك حق تزعل بس انا كمان زعلت لما لقيتك بعتني بسهوله كده يا حبيبي مفيش يوم عدي عليا غير وانت معايا فيه فرحت اوي لما اتبرعتلي بدمك واطمنت انك معايا علي طول وأن دمك بيجري في جسمي قررت ابعد شويه وارجعلك تاني كنت هرجعلك تاني والله بس قلت اسيبك شويه عشان تعرف غلطتك  بس النهارده انا كمان هديلك حاجه مني هتفضل معاك طول عمرك يا حبيبي 
مريم حست ايد على اتحركت وبيبدء يفتح عينه
علي علي انا مريم حبيبتك انت سامعني علي عشان خاطري رد عليا سامعني علي اوعي اوعي يا علي تسيبني والنبي فوق
علي فتح عينه وبصلها وضغط على أيدها 
مريم باست أيده بشده : حبيبي انت كويس احنا هندخل العمليات دلوقتي وهتبقي كويس ونتجوز بقي
علي بضعف: ايه اللي حصل
مريم بفرحه : انت كويس انت وحشتني اوي
ادم دخل وبيتكلم بعمليه : مريم يلا حضري نفسك ولا رجعتي في كلامك
مريم بفرحه: ادم علي علي فاق علي فاق يا آدم
ادم: صاحب عمري حمد الله عالسلامه
علي: الله يسلمك هو في ايه ايه اللي حصل
ادم: مفيش حاجه انت لازم تدخل عمليات مريم هتتبرعلك بكليتها
علي : لا مريم لا مريم صغيره مينفعش
ادم بضحك: صغيره في نظرك انت دي دكتوره يا بني
مريم: يا حبيبي متخافش أن شاء الله العمليه هتنجح وهبقي زي القرده متخافش عليا
علي بصوت ضعيف: انا قلت لا 
مريم بحده: وانا قلت هتبرعلك بيها يلا يا دكتور ادم انا جاهزه
علي بحزن: مريم عشان خاطري بلاش أنا خايف عليكي اوي لو هعمل العمليه هتكون  بشرط واحد
مريم: موااافقه يلا يا آدم
علي: لا المرادي قبل ما توافقي لازم تعرفي انتي هتوافقي علي ايه
مريم وقلبها دق جامد: موافقه يا علي علي اي حاجه المهم تبقي كويس وتقوملي تاني
علي بص لأدم : عاوز مأذون واتنين شهود
ادم: مأذون دلوقتي ليه،🤔
علي: عشان اكتب علي مريم دا شرطي 
مريم: وانا موافقه بس ندخل العمليات الاول 
علي بحزم: لا هندخل مع بعض وانتي مراتي بعد نصف ساعه كان المأذون وصل ومريم مصدومه ماللي بيحصل فاقت عالجمله الشهيره
(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
جرت علي علي باست أيده وهو نايم علي سريره ودخلوا العمليات
بعد اسبوع
علي: مريم انتي كويسه
مريم بفزع: الحمد لله انت قمت من سريرك ليه كده غلط عليك
علي: متقلقيش متقلقيش الدكتور طمني وقاللي اني ممكن اطلع النهارده المهم انتي اللي ضعيفه مش عارف عملتي كده ليه
مريم: انا فداك يا حبيبي
علي وقعد جنبها عالسرير: وحشتيني يا صغيرتي انا اسف سامحتيني
مريم: سامحتك يا علي
بعد اسبوعين 
في افخم قاعات الافراح في حفل اسطوري تزين بالمدعويين من كبار رجال الأعمال والشخصيات العامة والفنانين ومشاهير العالم كان فرح علي ومريم 😍
مريم تتألق بجمالها الطبيعي ترتدي فستانها  الأبيض المطرز بالألماس فستان بديل طوووويل وحجابها الذي زادها جمالا علي جمالها ومكياچها الرقيق الغير مبالغ فيه
علي يرتدي بدلته السوداء ويصفف شعره بطريقه تزيد وسامته وأناقته 
مريم نازله من علي السلم وماسكه في ايد والدها يسلمها لعلي 
ابتدت اول اغنيه 
طلي بالابيض طلي يا زهره نيسان
علي اول مشافها شالها ولف بيها وباسها في خدها وضمها ليه اوووي وهمس لها: يا اجمل ما رأت عيني نفسي اخبيكي من العيون كلها
مريم بدلع: طب متخبيني 😉
علي: حالا بس اصبري شويه 💋
مريم سرحت في علي وكل اللي بيعمله
_عارف انتي نفسك في ايه دلوقتي
_ نفسي في ايه 🤔
_متبقيش مريم لو مش عاوز ه تغني طبعا بس محروجه عشان المغنيين اللي جايبهملك 
_ههههههه لا فاهمني مش قادره بصراحه امسك نفسي😆
_ علي بص لحد وفي ثانيه جابله مايك
مريم بصت لعلي وغنتله وكأنها مش شايفه غيره
حب كل حياتي لقيته وقلبي خلااااص اختاااااار⁦💃🏻⁩⁦💃🏻⁩
واخيرا فرحه عمري  بعيشها انا ليل ونهاااااار⁦💃🏻⁩⁦❤️⁩
وانت جنبي لاول مره بحس براحه بال⁦💃🏻⁩
واللي نفسي أقوله عليك غير اي كلام اتقاااال😍😍
كل غالي يهون يا حبيبي فداك⁦💃🏻⁩
ويهمني ايه غير اني معاك😍😍
ايه معني الدنيا دي غير وياااااااك ⁦💃🏻⁩
كل غالي يهون يا حبيبي فداك😍😍
ويهمني ايه غير اني معاك⁦💃🏻⁩
ايه معني الدنيا دي غير وياااااااك 😍😍
كل ليله بتتعاش جمبك بالنسبالي خياااال⁦💃🏻⁩
جوا مني غلاوتك دايما قلبي علي دا الحال😍😍
انت اول حب واخر حب هعيش ويااه⁦💃🏻⁩
واللي بيني وبينك احساس اكبر من معناه😍😍
كل غالي يهون يا حبيبي فداك⁦💃🏻⁩
ويهمني ايه غير اني معاك😍😍
ايه معني الدنيا دي غير وياااااااك ⁦💃🏻⁩
كل غالي يهون يا حبيبي فداك😍😍
ويهمني ايه غير اني معاك⁦💃🏻⁩
ايه معني الدنيا دي غير وياااااااك 😍😍
ورقصوا سلو 
علي مكانش شايف اي حد غير حبيبته بس مبعدش عنها دقيقه واحده
همس في اذنها: اخيرااا
مريم بخجل: اخيرا 
ومره واحده علي شالها وساب الفرح 
مريم: علي انت مجنون مينفعش نسيب الفرح الناس هيقولوا ايه
علي: مش قادر كفايه اللي ضاع من عمرنا يقولوا اللي يقولوه
في جناح خاص في اكبر الفنادق 
_ نزلني بقي الناس هتتفرج علينا هنا كمان 
_ الفندق كله بتاعنا والدور كله ملكنا احنا وبس
_ طب نزلني عشان ايدك وجعتك
_ فداكي
_ طب بحبك
_ طب اصبري شويه😏
_واااااو ايه المكان دا 
_ دا بتاعك انتي وبس 
علي: عاوزين نبدأ حياتنا مع بعض بالصلاه يلا تعالي اغيرلك عشان نصلي
_لا لا انا هغير ثواني واجيلك وطلعت تجري عالاوضه وقفلت عليها بالمفتاح
_ يا ربي ألبس ايه بس يا ربي 
اخيرا لقيت الاسدال 
_ علي مجهز كل حاجه مريم بتحبها شيكولاته مكسرات فاكهه كل حاجه هي بتحبها
غير بدلته ولبس بنطلون بيتي وتيشرت بيظهر جسمه
اتأخرت لا اتأخرت اوي لا علي اهدي عليها متخوفهاش منك مريم حبيبتك حلم السنين  راح خبط عالباب 
_مريم انتي كويسه محتاجه مساعده
_ امم اه لا لا ثواني ثواني وطالعه
_ وبعد فتره طويله شويتين طلعت مريم بأسدالها اللي خلاها زي القمر
علي بيتمعن في مريم : ماشاء الله قمر
مريم: احم نصلي 
علي بغمزه: نصلي 
وبدء علي يصلي بمريم خلصوا ومسك أيدها يسبح عليها خلص وباس أيدها وفكلها الطرحه كانت لبسه قميص طويل بأكمام من تحت الاسدال🤣🤣
علي بيطمنها وجابلها شيكولاته وبدء يأكلها 
مريم غمضي عينك _ غمضت
فتحي _عااااا وحطت أيدها علي وشها 
كان علي قلع التيشيرت 
علي بحده: مريم فتحي 
_ لا
مرييييييم
_ طب البس الاول 
_ مرييييييم
_ فتحت بنص عين وايدها علي وشها  ايه دا مش دا اسمي 
كان علي واشم اسمها مكان قلبه 
_ دا وشم
_ اه
_بس دا حرام 
_ انا عمله من اول مره شفتك فيها مكنتش اعرف انه حرام اصلا 
_ياااااه دا من زمان اووي بجد انا بحبك اوووووووووووي
_ وانا مش بحبك انا بتنفسك وبدأوا يروحوا في عالمهم الخاص وتسكت شهرزاد عن الكلام المباح
بعد ٩شهور وتحديدا في عيد ميلاد مريم 
وكل العيله موجوده في بيتهم
علي/كل سنه وانتي طيبه يا قلبي
_ علي انا بولد🙄
_ مريم انسي بقي النهارده عيد ميلادك زهقتيني بقالك شهر بتولدي
_ عللللللي انا بولد الحقني منك لله انت اللي عملت فيا كده😭😭😭
_ دا بجد ولا ايه🤔
مني /حاسه بأيه يا بنتي 
_بقولكم بووووووووووووووولد😭 بوووووووووووووووووووووووولد 😭😭😭
علي شالها وطلع جري عالمستشفي
علي بتوتر : يا رب يا رب يارب
احمد: اهدي يا بني بس دلوقتي الدكتور يطلع ويطمنا ولد ولا بنت مش كنت شفت احسن
علي: لا كل اللي يجيبه ربنا كويس انا عاوزها مفاجأه
علي بفرحه: صوت البيبي 
الممرضه: مبروك يا استاذ علي بنت زي القمر
علي بفرحه: ماشاء الله ماشاء الله
الممرضه٢: وولد
علي: توأم توأم⁦❤️⁩
الممرضه ٣: وولد كمان 
علي سجد عالارض ودموعه نازله من فرحته : الف حمد وشكر ليك يا رب عوضتني عن سنين كتير مستني يكون ليا فيها ابن عوضتني عن بعد مريم عني طول الفتره اللي فاتت الحمد لله الحمد لله
الكل : مبروووك يا علي يتربوا في عزك
الحمد لله الحمد لله دكتور دكتور: طمني علي مريم هي عامله ايه دلوقت
الدكتور: هي كويسه جدا تقدروا تدخلولها 
علي: حمد الله عالسلامه يا حبيبتي
مريم بضعف: الله يسلمك انا جبت ايه
علي: بنوته قمر لمامتها
مريم: بجد طب هي كويسه
علي : اص***اصل 
مريم بلهفه: اصل ايه انطق بنتي مالها 
علي بضحك : اصل بنتك مش لوحدها معاها ولدين كمان 🤣
مريم بعدم فهم: يعني ايه
علي: يعني ربنا كرمنا ببنت وولدين 
مريم بضحك: بجد بجد 
علي: اه والله هتسميهم ايه بقي يا ست البنات
البنوته هسميها فرح عشان دي هتكون سبب فرحتنا والولدين سميهم انت 
_ احلي فرح ويزن وزين أسامي الولاد ايه رأيك
_ حلو اوي
بعد سنتين
علي:يا مريم اصحي بقي هتفضلي نايمه كده قومي عشان تروحي الشغل بقالك سنتين عامله اجازه
مريم بنوم: لا لا مش قادره خدلي اجازه سنه كمان مصدقت عيالك ينيموني 
علي بحده: سنه😳مريم انتي كده هتنسي الطب قومي بقي
مريم: لا مش عاوزه اشتغل عاوزه انااام
علي بضحك: مش قلتلك كده يا خساره الخمس سنين طب كان زمانك في حضني من زمان
مريم بضحك: انت مصدقت تقلب في اللي فات ولا ايه انا قايمه اهوووه اوعي بقي عشان اتأخرت علي شغلي ااااه علي الحقني
علي بخضه: في ايه مالك
مريم: دايخه وعاوزه ارجع
علي:🙄
مريم : تفتكر 
علي : دا يبقي احسن خبر سمعته
مريم : حراااااااااااااااااااام عليك صح انت حاسس بحاجه 
بعد سبع شهور 
الدكتور : مبروك ولد وبنت زي القمر
علي:😳
😍بقلمي عزه العربي 😍
وتوتا توتا خلصت الحدوته 
تمت اقرا ايضا رواية رهف كاملة عبر دليل الروايات
google-playkhamsatmostaqltradent