رواية ابن العم الفصل الثاني 2 - فاطمة الدمرداش

الصفحة الرئيسية

رواية ابن العم البارت الثاني 2 بقلم فاطمة الدمرداش

رواية ابن العم كاملة

رواية ابن العم الفصل الثاني 2

محمد قال لجدته ي تيتا انا بصراحه جاى اخطب من هنا 
الجدة بجد ي بنى 
محمد اه 
اية وسايب بنات تركيا كلهم وجاى تخطب من هنا 
محمد اه عندك مانع 
اية لا معنديش بس كان مجرد سؤال مش اكتر 
وبعدين خد هنا مين دى الهترضا بيك انت 
محمد بكرة اتشوفيهااا ي استاذة اية 
الجدة انا نفسى اعرف انتوا ليه واقفين لبعض ع الكلمة دا حتى ف فرق ٥ سنين وكمان متعرفوش بعض اوى اى الداعى لكل الخناقات دى بقىى
محمد انا اسفه بس هى اسلوبها مستفز اوى صراحه
اية انا مستفزة ي معفن 
اه مستفزة وكمان باردة 
الجدة بسسسسسس ابوس ايدكم بس 
اية بزعل انا مش عايزة اكل وهقوم 
الجدة لا مش هتقومى واقعدى كملى اكلك 
محمد انا اسف ي اية متزعليش منى اوعدك مش هغلس عليكى تانى 
الجدة قولى ي محمد ي بنى انت ف بنت ف دماغك ولا جاى تشوف 
محمد لا بس انا جاى اخطب واحتمال اكتب الكتاب ونسافر سوا 
الجدة بفرحه ان شاء الله هتلاقى بنات الحلال كتير 
طيب انا كلمت عمتك وفاء وكمان عمك عادل معاهم بنات قمر بكرة هيجوا كلهم 
وانت بقى شوف بكرة والتعجبك بس شاور عليهااا وانا اخطبهالك
محمد تسلميلى ي تيتا 
الجدة سلمت من كل سوء وشر ي حبيبى 😌
الجدة ايوش يلا تعالى تبيلى الفراخ وحضرى المحشى وانا شوية  وهاجى وراكى 
اية قامت من غير اى كلمة 
ودخلت المطبخ علطول 
الجدة ي محمد ي بنى متقلش ع اية حرام هى ملهاش غيرنا من بعد امها وابوها فمتقلش عليها ي بنى وكمان هى طيبه اوى والله
محمد حاضر ي تيتا وعد مليش دعوة بيها تانى 
طيب ي حبيبى انا هروح اجهز الاكل مع ايوش 
اعملك شاى 
محمد ياريت ي تيتا ياريت 
الجدة هعملك دلوقتى مش هطول عليك 
ف المطبخ اية كانت بتقطع ف الفراخ وهى سرحانه والجدة مركزه معها 
لغاية ما السكينه اخدت صابعهااا
ايه  عااااااااا ي تيتا صابعىىى
الجدة  مش تاخدى بالك وبعدين انتى سرحانه ف اى بس دقيقه هجبلك شاش 
وبالفعل الجدة جابت شاش ولفت الجرح كويس 
تانى يوم عمتها واصلوا وكانوا قاعدين يهزوا مع بعض إلا ايه كانت ف المطبخ بتجهز الاكل 
سلمى بنت عمتها وفاء  قاعدة جمب محمد بميوع كدا.
ازيك ي حمو
محمد برفع حاجب حمو 
سلمى خلاص ي ميدو 
محمد عن اذنك انا داخل
 سلمى اى دا انت بتتكسف 
محمد شوفتى ف الزمن دا الولاد بتتكسف والبنات لا
سلمى بغضب قصدك اى يدلعدى 
محمد تيتا انتى  فين.
سلمى اه ي ابن الجزمة
نادين ازيك ي محمد 
محمد الحمدلله انتى مين 
 انا نادين بنت عمتك وفاء اخت سلمى الكنت بتكلمهااا 
محمد اه ازيك عاملة اى 
نادين بخير ي قلبى 
وانت عامل اى ي حب وغمزة بعينها
محمد استغفر الله العظيم 
اى البنات دى وراح ماشى 
نادين استنا وهو انا ديقتك ف حاجه وراحت حاطه ايدها ع كتفه 
محمد بسرعة البرق اى قلة الادب دى اوعى ايدك دى وشدها ايدها من ع كتفه  
نادين بدلع اه اه اى ي حيوان 
انت تطول ان نادين السويفى تحط ايدها عليك ي متخلف وبعدين كنت ازى اصلا ف تركيا عايز تفهمنى انك مبتمشيش مع بنات 
محمد عايزة اعرفك ان انا واحد عارف ربنا كويس و ف تركيا مش بتكلم مع بنات 
والبنت البتعمل حراكات عشان تجذب الانتباة بتنزل من نظرى اوى اوى يعنى
وفاء سمعتهم وجات اى ي ابن اخويا مالك زعلان كدا ليه بس 
دول بيهزوا معاك 
محمد بص عليهم بصات ليها الف معنى وراح ماشى
الجدة يلااا ي قمرات الاكل جاهز 
الكل حاضر احنا جايين 
تقريبا اية كانت عاملة اكل فنادق مصنفها كتير اوى اوى
نادين وسلمى اول ماشفوا الاكل جريوا  كأنهم اول مرة يشوفوا اكل ف حياتهم وقاعدوا يخطفوا الاكل وياكلوا بسرعه بطريقه غبيه اوى  
محمد بص عليهم والله ف حاجه أسمهالما الكبار يقعدوا وياكلوا احنا نقعد معاهم مش ناكل قبلهم 
وبعدين انتوا ازى بتاكلوا كدا 
وفاء بضيق اصلهم جعانين اوى ي محمد وكمان العيب مش عليهم العيب ع التأخر ف تجهيز الاكل
الجدة لييه بقى 
وفاء بشر عشان انتى ديما متأخره ف كل حاجه ي مرات ابوياااا..
يتبع الفصل الثالث 3 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent