رواية ملكت قلبى الفصل الثاني 2 بقلم جنة سامي

الصفحة الرئيسية

رواية ملكت قلبى البارت الثاني 2 بقلم جنة سامي

رواية ملكت قلبى كاملة

رواية ملكت قلبى الفصل الثاني 2

الجد:  انا جمعتكوا هنا النهاردة  عشان انا اتخزت قرار ولازم اعرفكم اية هو 
هيثم بفضول:  واية هو يا بابا 
الجد: انا قررت اجوز لين وزين 
زين وهو. بيخبط على الترابيز بغضب:  اية ازاى دة يا جدى مينفعش 
الجد بغضب:  مش انت اللى هتقولى اية اللى ينفع واية اللى مينفعش 
يزن:   ازاى دة يا جدى انت عارف ان لين مش هترضى و... 
الجد مقاطعة لة:  لا هينفع وانا اللى قولتة هيتنفز سامعين 
زين:  انا مستحيل اتجوز وحدة معرفهاش ومتصلحش تكون مرات زين الجارحى 
يزن بغضب:  قصدك اية يا زين حاسب على كلامك وافتكر ان اللى بتتكلم عنها دى اختى 
الجد:  انتو هتتخانقوا قدامى اسمعو بقا انا كلامى هيتنفز وهيمشى على الكل واللى عندوا اعتراض يطلع برا وملوش حاجة عندى اما لين فأنا بنفسى هقنعها. بكدا سامعين 
زين:  ازاى اتجوز وحدة وانا اساسا خاطب 
الجد: خطبتك دى تنساها بنت عمك اولى 
زين بغضب:  بس يا جدى 
الجد مقاطعا زين:  مفيش بس جهز نفسك كمان شوية وهيجى المأزون وهتكتب على بنت عمك يا زين 
(الكل كان منزهل من كلام الجد وخصوصا محمد ابو لين اة صح ام عيون قطة دى هى لين  ودى بقا حكايتها حكاية مامتها توفت فحادثة عربية وهى صغيرة دا اللى هما عارفينوا لغاية دلوقتى لسة بقية الاحداث مشوقة اوى المهم)  
محمد ابو لين:  يا بابا  لين مستحيل تقبل بكدة وخصوصا ان هنعمل كدا من غير ماهى تعرف.  انا عايز اطمن علها اة (بص لزين نظرة حادة) بس تكون مع الشخص اللى يقدرها ويحترما مستحيل ارمى بنتى الرمية دى 
(هيثم كان خجلان جدا من اخوة الكبير بسبب اللى قالو زين) 
 الجد:  دة قرارى و...( وقبل ما يكمل كلامه كان المأزون جة واتكتب كتاب زين على لين) 
زين بغضب بيحاول يدارى:  انا عندى شغل كتير ولازم امشى 
الجد بهدوئ مخيف:  مانا  يازين....( الجد فى نفسة:  لما نشوف اخرتها معاك يا زين 
(اخوات لين كلهم غاضبين لان اختهم بقت مرات واحد زى دة مش مهتم بيها وفوق كل ده اهانها قدامهم)
مشى زين بغضب والكل ساكتين 
الجد: امل خدى اميرة واطلعى فوق وانتو تعالو ورايا فى المكتب  ... دادة حليمة 
الدادة: نعم يا استاز
الجد: حضرى اوضتة لين عشان راجعة بكرا 
الكل انصدم بس عدى الموقف وعملو زى ماطلب.فى اوضة ميرا وامل معاها
ميرا: انا مش قادرة اصدق اللى حصل النهاردة دة يا ماما 
امل بحزن: ولا انا يا بنتى ربنا يستر.بس تصدقى حسة انى كنت مقصرة مع لين بقالى كتير مشوفتهاش ياترى  هى عاملة اية دلوقتى  
ميرا:  متقليش كدا يا ماما هى اكيد عارفة ان دة مش بأيدك 
امل:  ياريت 
( وقبل ماتتكلم كانت جت ياسمين.  25 سنة بنت عم زين برضو بس عمو التانى عيون  عسلى فاتح كدا شعرها بنى غامق متوسط  امها وابوها مسافرين موقتا لندن)
ياسمين: تك تك تك انا جيت 
ميرا قامت بفرحة: اختشى 
ياسمين: حببتشى 
الاتنين حضنو بعض 
امل:  حببتى انت رجعتى امتى 
ياسمين: لسة راجعة دلوقتى يا طنط 
امل بضكك:  لا طنط اية قوليلى خالتو 
ياسمين: حببتى يا خالتو 
ميرا:  بسسسس انا هنا على فكرة احترمو وجودى حتى 
ياسمين: دة انت مصيبة يا اختشى 
( وقعدوا يضحكوا اما فى المكتب عند الجد كان يزن وسيف و يوسف ومحمد وهيثم هناك)
الجد: طبعا انتوا انصدمتوا من القرار اللى اخدتو بس انا عملت كدا لمصلحت زين ولين 
يزن: قصدك.اية يا جدى 
الجد: انا عملت كدا عشان عارف ان زين الشخص الوحيد اللى هيقدر يحافظ على لين و..
يتبع الفصل الثالث 3 اضغط هنا
فصول الرواية كاملة عبر الرابط التالي "رواية ملكت قلبي كاملة"
google-playkhamsatmostaqltradent