رواية صغيرتي الفصل الرابع والعشرون 24 - عزه العربي

الصفحة الرئيسية

رواية صغيرتي البارت الرابع والعشرون 24 بقلم عزه العربي

رواية صغيرتي الفصل الرابع والعشرون 24

في الكليه 
عبد الرحمن: مريم انا مروح تعالي اوصلك 
_ لا انا جايه بعربيتي النهارده تعالي اوصلك 
ماشي
فاطمه : طب استنوا شويه يوسف خطيبي جاي ياخدني عشان مكنش لوحدي واقفه كده
مريم : ماشي يلا اتصلي بيه
_ بيكنسل عليا _مراهوه وصل
فاطمه: هو بيبص لك كده ليه يا مريم انتي تعرفيه
_ لا
_ يوسف بيبص لمريم بحب: بسمه حبيتي وحشتيني انتي كويسه وفتح دراعه عشان يحضنها
مريم بعدت نفسها عنه
عبد الرحمن: مالك يا عم الحج ايدك لتوحشك هو في افاطمه😨
يوسف: دي بسمه خطيبتي حاسب كده وزقه
مريم بعصبية : انا مش بسمه انا مريم حمزاوي وحضرتك مينفعش كده في ايه يا فاطمه 
فاطمه: مش عارفه يا يوسف دي مش بسمه دي مريم صحبتي 
يوسف: مريم بسمه مش مهم المهم تعالي يا حبيبتي نطلع عالمأذون حالا لازم نعوض اللي راح مننا 
عبد الرحمن: انت يابني شيل ايدك من علي اختي انت عبيط ولا ايه
يوسف بهيستيريا : اه اختك طب انا عاوز اتجوزها ابوس ايدك لازم اعوضها بسمه سابتني وهي زعلانه والقدر بعتلي مريم عشان اعوضها كل الايام الوحشه وبص لمريم بسمه انا اتغيرت والله اتغيرت من يوم ماسبتيني انا_ انا معدتش بعرف ستات والله خلاص خلاص يا حبيبتي ومعدتش بشرب وبقيت بصلي ايوه بصلي مش طول عمرك بتقوليلي صلي واعرف ربنا تعالي تعالي يا بسمه نتجوز واوعدك عمري ما هعمل حاجه انتي مش عوزاها 
مريم بدموع علي حاله: اهدي اهدي بس يا استاذ بسمه الله يرحمها انا مش بسمه اكيد هي حاسه بيك ومسمحاك بس انا مريم ومكتوب كتابي وكده ميصحش 
يوسف بجنان: هطلقك منه محدش يقدر ياخدك مني بعد ما لقيتك  ابدا
فاطمه بدموع: يوسف انت بتقول ايه
يوسف : سامحيني يا فاطمة انا محبتكيش انا عاوز بسمه ولقيتها اخيرا 
مريم بعصبية: قلتلك انا مش بسمه وبحب جوزي ومفيش حاجه هتقدر تفرقنا ابدا عن اذنك
عبد الرحمن: ربنا يشفيك يلا يا فاطمه عشان نوصلك ومسك أيدها والايد التانيه مسك مريم وبصله باحتقار واخدهم ومشي
يوسف طلع تليفونه واتصل بحد : الوو ايوه يا ادهم هبعتلك صوره واحده في كليه طب تعرفلي تاريخ حياتها من يوم متولدت ساعه وتكون عندي
في العربيه
مريم: عبد الرحمن انا مش قادره اسوق اعصابي باظت تعالي سوق انت 
_ ماشي
مريم: فاطمه انتي كويسه 
فاطمه: هاااا_ امممم
مريم: اهدي يا فاطمه متخافيش __"فاطمه بصراحه انا اللي خايفه اوي من الشخص دا مش عارفه قلبي واجعني ليه
عبد الرحمن: متخافيش انا معاكي بس بصراحه لازم تقولي لعلي
_ أقوله ايه علي مش بيتفاهم وبعدين هو مسافر مش عاوزه اشيله حمول تانيه
_ لازم تقولي له عاللي حصل لحسن المجنون دا يعمل فيكي حاجه
مريم: هيعمل ايه يعني دا مريض ربنا يشفيه وانتي يا فاطمة اهدي يا حبيبتي واحمدي ربنا انكم متجوزتوش واحكي لاهلك عاللي حصل فاطمه _فاطمه انتي سمعاني 
فاطمه : هااا اه لا ماشي
في الليل
الوو يا علي 
_ وحشتيني وعند ليكي خبر هيفرحك اوي 
_ وانت كمان يا علي قول 
_ مريم مالك صوتك متغير ليه
_ مفيش حاجه هترجع مصر امتي بقي انا محتجاك اوي 
_ في ايه مالك متقلقنيش عليكي 
_ مفيش حاجه
_ متأكده
_ امممم
_ مريم فيكي ايه
_ انت بتزعق ليه قول انت الخبر الحلو وانا بعدها هقوللك
_ ماشي بصي يا ستي فاكره لما قولتيلي اني عاوزك جاهله وعاوز اكون احسن منك واني مكملتش تعليمي والكلام الكتير اللي قولتيه دا 
_ امممم ايه لزمته دلوقتي
_ انا بقي يا ستي حلفت اني لا زم اثبتلك انك غاليه عندي واني عاوزك احسن الناس وقررت اكمل تعليمي وانتي دلوقتي بتكلمي المهندس علي الالفي 
_ ايه دا ايه دا ايه دا بتهزر قول والله
_. والله يا ستي 
_ طب ازاي
_عادي كملت تعليمي زي اي حد جمب شغلي
_ بجد مبروك دا احلي خبر سمعته في حياتي
_ كله عشان خاطر عيونك قوليلي بقي مين مزعلك وانا موجود
_اصل النهارده٠٠٠٠٠٠٠٠
قاطعها علي: طب معلش يا مريم لازم اقفل حالا هكلمك تاني باي 
مريم بحزن : باي
عند يوسف
جبتلك كل حاجه عنها يا فندم في الورقه دي اتفضل
_ اممم شكرا خد دول وامشي
_ الاسم: مريم احمد حمزاوي
طالبه في كليه طب
والدها صيدلي صاحب صيدليه****
مكتوب كتابها من علي الالفي صاحب شركات ومصانع الالفي جروب بيحبوا بعض من صغرهم وهو يكون ابن خالها ولسه كاتبين من شهرين وباقي المعلومات عنها
قفل الورقه وسرح بيحبوا بعض امممم بس مهما كان بيحبها مش هيكون بسحبها قدي وبما أنه عنده الشركات والمصانع دي يبقي مش هقدر ارميله شويه فلوس عشان يسيبها 
بتفكير طب اخليه يسيبها ازاي لازم خطه محكمه 🤔🤔
مريم: عااااا اه علي علي 
مني وهي بتجري عليها : بسم الله الرحمن الرحيم مالك يا بنتي
_ اه بحلم بحلم اعوذ بالله من الشيطان الرجيم مش عارفه في ايه يا ماما بقالي اسبوع نفس الكابوس بيتعاد 
_ خير خير تفي علي شمالك ومتحكيش عشان ميتحققش
_😭حاضر
_ قومي اغسلي وشك وصلي ركعتين لله
_ حاضر يا ماما
_ مريم لنفسها: خير يارب نفس الحلم بيتكرر ليه الكلب بيجري ورايا لحد ما يوقعني وعلي بعد ما يمسك ايدي عشان ينقذني منه يسيبني ويمشي اعوذ بالله أما اقوم اصلي
في الكليه
ملك: اووووف المحاضره دي مبفهمش منها حاجه ٣ساعات قاعدين متنحين حاجه قرف
مريم: ههههههههههه ركزي شويه يا بنتي كل مره يقومك وانتي شبه كيس الجوافه كده
فاطمه فجاه وقفت: اوووف انت ايه يا اخي مبتحسش سيبنا في حالنا بقي كل يوم تيجي تقرفنا الكلام ده كان ليوسف طبعا
يوسف: خليكي في حالك يا بت انتي انا جاي لمريم 
مريم : نعم اؤمر 
يوسف : وحشتيني اوي نفسي اخدك في حضني زي زمان حني بقي وتعالي تتجوز
مريم : اووف انت اكيد عبيط انت مبتزهقش قلتلك مليون مره انا بحب جوزي عمري مابشوف راجل غيره يعني انا دلوقت شيفاك كأنك واحده زينا 
يوسف بعصبية: جوزك دا انا هفعصه تحت رجلي وكلامك دا هدفعك تمنه غالي اووي بس وانتي في حضني بطريقتي 😉
_ ارحمني بقي يا اخي يلا يا بنات
يوسف لنفسه : هتجوزك يعني هتجوزك لو مش برضاكي يبقي غصب عنك
علي باب الكليه
عبد الرحمن: ميرو ماله القمر زعلان كده ليه
_ الزفت اللي قارفني كل يوم 
_ مش قلتلك قولي لعلي مليون مره هو اللي هيعرف يتصرف معاه
_ حاولت يا بودا بس علي مش فاضيلي كل لما يكلمني منكملش دقيقتين ويقفل انا زهقت ومش عارفه اتلم عليه يا رب خدني بقي يا رب 😭😭
عند علي
جاتله رساله
مراتك المحترمه بتخونك جهز نفسك عشان تشوفها بنفسك
علي جن جنونه بس حاول يهدي اتصل بمريم
مريم انتي فين 
مريم بنوم : في ايه بتتصل الساعه ٢ الفجر تقولي انتي فين
_ اه اه ماشي انا اصلي كنت عاوز اتكلم معاكي شويه
_ معلش يا علي عاوزه انام شويه عندي امتحان الصبح 
_ ماشي يا حبيبتي ركزي في مزاكرتك سلام
_ انا غبي اوي رساله مبعوته الساعه اتنين الفجر اكيد حد بيشتغلني 
علي اتصل بضابط يعرفه عشان يعرف دا رقم مين
الوو 
ايوه يا علي الرقم مش متسجل ومش عارفين حاجه عنه
تمام
نفس الرساله كل يوم بتتبعت لعلي بصيغ مختلفه 
مراتك حضنها حلو اوي
مراتك جامده 
مراتك شعرها علي صدري وهكذا
لا كده كتير عموما انا نازل بكره مصر واكيد هشوف ايه الحكايه دي بالضبط
في الكليه
مريم : اخيرا الترم خلص
سلمي: اخيرا ناخد الاجازه بقي عشان ننام 
فاطمه: همك عالنوم يا شيخه انتي نايمه طول السنه
مريم: ههههههههههه طب يلا بقي عشان انا اللي عاوزه انام
تيت تيت تيت تييييييييت
اووف الشارع واسع ايه المستفز دا 
مريم  بخضه : انت..
يتبع الفصل الخامس والعشرون 25 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent