رواية احببت روزي الفصل الثاني والعشرون 22

الصفحة الرئيسية

رواية احببت روزي البارت الثاني والعشرون 22 بقلم شهد محمد موسى

رواية احببت روزي كاملة

رواية احببت روزي الفصل الثاني والعشرون 22

آخرر يوم امتحانات لشهد_
شهد خارجة من اللجنه في قمة سعادتهاا لانه الامتحانات كلهاا كانت سهلة والسيستم الحمدلله كان كويس....المهم شهد خرجت وراحت طلعت بره المدرسة ومشيت شوية تبعد بعيد عن الزحمة وتستني إياد الي اتأخر بسبب زحمة الطريق...
فوهي واقفة اذا بعربية تقف قدامهاا وتفتح الباب وحد يشدهاا جامد ويدخلهاا العربية ويحط منديل علي انفهااا فتغيب عن الوعي...........
وتنطلق السيارة الي وجهتهااا....
_بعد وقت قليل_
وقفت العربية قدام عمارة شبه بتاعت الاغنياء دي😹..المهم
انه نزل الشخص من العربية وراح شال شهد ودخل بيهاا العمارة وطلع علي شقة في الدور**
وراح دخل الشقة وحط شهد علي السرير........
الشخص وهو يتفحصهاا من اعلاهاا الي اسفلهاا:اي...دا..هو في وتكه بالشكل ده👀 ......والله ومكتوبالك يا رحيم تدوق الصنف الجديد ده..
رحيم:الواحد يروح ياخد دش عشان يكون فايق  للوتكة دي...
*رحيم ساب شهد وراح ياخد دش وكان بيغني في الحمام وهو بيستحمي"الليلة ليلتك يا معلم🕺🏼 وحقيقي هتبقي ليلته عسل🙂"
شوية وخرج عمناا رحيم من الحمام في وقت خروجه شهد كانت بدأت تفوق نوعاا ما لانه المخدر الي كان محطوط كانت كميته قليله.......المهم.....
راح مقرب منهاا وبدأ يفكلهااا زراير قميص المدرسة.......وبدأ في توزيع قبله المتفرقة علي وجهاا وعنقهاا....بحيوانية غريبة.......وهي يحبه عيني كانت دموعهاا بتنزل و عماله تحاول تزقه بضعف بسب المخدر....وهو ولا حاسس كل الي همه رغباته الحيوانية......وإذ فجأة......
.
بصوت كسر رهيب في الخارج 
رحيم اتنفض وبعد عن شهد وقبل ما يخرج من الاوضة عشان يشوف في ايه.....لقي إياد بيديله رجل في الحتة القاضية بس رجل....مخدهااش حرامي في زريبة😹😹.......
علي آثر الضربة رحيم اتخبط في خشبة السرير.....إياد يسكت ابدااا راح مقرب منه ونزل فيه ضرب بوحشية........"اديله يا إياد ياله👊" 
لغاية يا عيني ما الوالد بقي مينفعلوش قطع غيار....😂 كل حته فيه بتجيب دم ايشي منخير وايشي بوقه وايشي دماغه من الاخر كان متشلفط....
وبعدين إياد راح عند شهد وبدأ يقفلهاا زراير القميص ويقولهاا :متخافيش انا معاكي...
بعد ما قفلهاا الزراير راح شايلهاا بين إيديه وهي دفنت نفسيهاا في صدرة وزاد عياطهاااا........
وقبل ما يخرج من الاوضة راح ضرب رحيم برجل كمان مرة في وشه وقاله: اديك عرفت ايه الي بيكصل لماا حد يمد ايده علي حاجة تخص إياد الجندي.......اتفووووووو.
وراح نزل بشهد وركب عربيته ومشي...............
________________________❤️___________________بقلم شهد محمد موسي______
_في فله الجندي_
وصل إياد هو وشهد وراح شايالهاا ودخل بيهاا الفلة وطلع بيهاا علي اوضته وراح مقعدهاا علي السرير ...........
إياد بحنيه :ممكن تهدي انا جمبك  دلوقت.........
شهد زادت في العياط وراحت حضناه........
إياد فضل يطبطب عليهاا وقولهاا:اشششششش.....خلاص...اهدي......
شهد بعياط وشهقات متتاليه:ليه كده.........انا ...انا عملت اي عشان يحصل معايا كده......
اياد: خلاص اهديي......عشان نعرف نتكلم.......
فضل إياد يطبطب عليهاا لغاية ما هديت شوية صغيرين .....
إياد: قوللي بقي ايه الي حصل.....
شهد بشهقات وعياط:انا كنت واقفة مستنياك وماسكة  التليفون فاتحة Data من الموبايل وبرد علي رسايل الواتس .........فانت كنت بترن وانا فتحت ولسة هرفع التليفون احطه علي وداني لقيت عربية ظهرت وخرج منهاا.........." الباقي الي انتو عارفينه......"
إياد اتنهد :كويس انك كنتي فاتحة data.......
شهد بشهقات:ليه....
إياد:عشان نتيجة اني سمعت صوت صريخك ....فضلت اقول ألو..بس مفيش رد.....فلجأت اني ادخل علي ال GPS عشان اتتبع تليفونك وعرفت اتتبعه فعلاا عشان كان متصل بالانترنت........
شهد بعياط وشهقات:طب...هو كان عايز يأذيني ليه.......
إياد اتنهد: معرفش أكيد بس ممكن يكون حيوان من حيوانات المجتمع الي منتشرين الفترة دي.......وبعدين محدش يقدر يأذيكي وانا موجود......
شهد دفنت وشهاا اكتر في صدره وقالته بعياط:مش عارفة لو انت مكنتش جيت كان هيحصلي اي...
إياد بمرح حاول اظهاره:هيحصلك اي يعني كان اغتصبك وكنتي اتشهرتي في الجرايد..... والراجل يعدي ويقول اقري الحادثة.....اقري الحادثة....قام شاب بإغتصاب فتاة بريئة فهل من منقذ........ولا بقي الشهرة الاكبر لما ريهام سعيد تستضيفك في برنامج صباياا الخير......😹😹😹
شهد ضحكت وهي دافنه وشهاا في صدره....
إياد بهزار :لاء مهو خدي بالك لو فضلتي بالشكل ده. انا الي هغتصبك كده...... ومعايا تصريح كمان.......🙂😹😹
شهد ضحكت وخرجت من حضنه .........
إياد:علي اساس انه كده مش هغتصبك مثلااا فتلك الاحوال هغتصبك بس ليناا وقت😉 .....
شهد بصتله بتحذير وقالتله:إيااااأاد 
إياد بإبتسامة:عيونه.....
شهد بتحذير: احترم نفسك وبطل سفالة وقلة أدب.........
إياد بمرح:طب بمناسبة السفالة ماتجيبي بوسة مشبك😉
شهد مسكت المخده الي جمبيهاا وراحت ضرباه بيهاااا.........
إياد بضحك:هههههه خلاص آسف........
شهد :رجالة آخر زمن😒
إياد بإبتسامة: طب قومي خدي دش وفوقي......
شهد رجعت ضربته بالمخده تاني وفضلت تقول:والله انت قليل الادب......
إياد:ههههههه اناا مقصدش الي في دماغك انا اقصد خدي دش وفوقي وظبطي هدومك عشان نمشي واروحك البيت.......... 
انتي  دماغك شمال مليش في بقي😹😹
شهد بحزن ودموع مجددا:هقولهم ايه في البيت....
إياد مسحلهاا دموعهاا بإيده وقالهاا:مش هتقولي حاجة.........ولا كأنه في حاجة حصلت اصلااا  وهتنسي كل الي حصل دخ وتعمليله Delete من دماغك خالص.............
شهد بدموع:مش هقدر حتي لو نسيت الي حصل مش هقدر انسي انه لمسني وحط ايده عليااا..........
إياد غمض عنيه بيحاول يمتص غضبه  ويظهر انه هادي عشان يهدي شهد لكن هو في الحقيقة جواه بركان هايج من جواااا نتيجة انه حد مد ايده علي مراته🌋
إياد :هتنسي كل حاجة وانا معاكي....وهنسيكي.....
شهد رفعت عنيهاا وبصتله وعنيهاا صافيةة وفيهاا الدموع فكانت جميلة اوي.....
إياد وهو يحاول السيطرة على نفسه:لاء مهو بالبصة دي هعمل حاجات هموت واعملهاا🙂👀.....فقومي ادخلي الحمام وانا خارج وسايبلك الاوضة عشان تبقي براحتك.......
.........وراح قام عشان يخرج بس قبل ما يقفل الباب دخل دماغه وقالهاا:الاوضة أمانه في رقبتك اوعي تقلبي منهاا حاجة..... انا بحذرك😹😹
شهد ابتسمت علي كلامه.....
.............وراح هو غمزلهاا وقفل الباب......................
شهد بحزن ودموع متجمعه في عنيهاا:كان نفسي اول لمسه تكون منك يا إياد.........
....................وراحت قامت دخلت الحمام وكانت بتدعك جسمهاا جامد كأنهاا عايزة تخلعه مكان لمسات الحقير رحيم.......
________________________❤️____________________
طبعاا إياد مش هيسكت اياد طلب من البوديجردات انهم يجيبوا الحيوان رحيم......ويحطوه في المخزن ويعذبوه علي راحتهم.....للنه لازم يندمه علي اليوم الي فكر مجرد تفكير بس كده في شهد......
__________________________❤️_____________________
بعد شوية نزلت شهد لإياد وراح خدهاا وراح عند كريم لانه النهاردة كلوا معزوم علي الغدااا عنده في البيت.................
وبعد ما وصلواا  شهد حاولت تتناسي وتتعامل طبيعي...وإياد كان بيحاول ينسيهاا بهزاره وكلامه.................
__________________________❤️_____________________ 
7:00p.m
العيلة كلهااا متجمعة "فهد وهناا وعيلة فهد وآسر وفيروز وحمزة وهدي وآهل هدي وإياد وشهد وكلهم موجودين♥️" وقعدين في الصالة في جو عائلي رائع لايخلو من الحب والضحك والسعادة.....
وكالعادة تأتي شهد وتدمر اللحظات العائلية السعيدة😎😂😂💔
الباب خبط.....
كريم بإبتسامة:هقوم افتح اناا..
آسر بإبتسامة:لا يعمي ارتاح انا هفتح........
وقام آسر وراح فتح الباب....
الشخص: مساء الخير
آسر بإبتسامة: مساء النور اي خدمة......
الشخص:مش ده بيت استاذ كريم......
قبل ما آسر يرد سمع صوت كسر فبيلف لقي هاجر واقفة وراه والكوباية مكسورة في الارض وباصه جه الباب ودموعهاا نزلت.............
هاجر بدموع وصدمة فهي لا تصدق ما تراه عينيهاا:آدم.......
آسر بعد عن الباب ووسع لآدم انه يدخل لانه آسر عرف هو مين لانه فهد حكاله كل الي حصل.....
آدم دخل والدموع إتجمعت في عنيه بمجرد ما شاف هاجر....
وهاجر قربت منه ووقفت قدامه وراحت حطت إيديهاا علي وشه واتكلمت بعد تصديق:انت قدامي.....انا شايفاك بجد مش بيتهيألي صح......
آدم هز دماغة بمعني ايوة انتي شايفاني وكان بيبتسم والدموع بتنزل من عنيه...........
هاجر فضلت تضربه في صدره ودموعهاا بتنزل وتقوله:ازاي...تقعد كل السنين دي...متكلمنيش.....ازااي......تفضل حارق قلبي علي غيابك ....... طب موحشتكش اختك........موحشكش اكلي الي كنت بتقول مفيش حد بيعمله زي.......هاا...رد علياا.......و راحت حضنته  جامد وفضلت تعيط وهوو حضنهاا وعنيه كانت بتنزل دموع فرحة واشتياق للغايب.......
آدم:مين قالك انه كل ده موحشنيش كل حاجة من الي قولتيهاا وحشتني.....وحتي انا جاي عشان اكل رز باللبن......
هاجر ضحكت وهي في حضنه وقالته:وحشتنيي اوي يا آدم....
آدم:وانتي وحشتيني اكتر يا هاجر..........
*فيروز وشهد واقفين بيعيطواا من سعادتهم انه خالهم رجع خلاص ومش هيشوفوا امهم  حزينه تاني........
*هنا واقفة جمب فهد وماسكة دراعة ومبتسمه وبتنزل من عنيهاا دموع الفرحة.......
*عيلة فهد واقفة متأثرة بالي بيحصل.......هتقولولي ازتي هقولكم محدش فيهم شاف وشف آدم لانه  مساعدينه هماا الي كانواا موجودين ........
*مراد كان واقف ورا ابوه وبيبص علي العيلة الي يعتبر هو جزء منهاا........
هاجر خرجت من حضن آدم وشافت مراد فابتسمتله...وقربت منه. وحطت ايدهاا علي وشه.....وقالته بإبتسامة: كبرت اوي يا مراد.....انا عمتك ويعتبر امك التانية مش فاكرني......
مراد حضنهااا مش عشان هو عارفهاا لانه سمع عنهاا من باباه لكن ميعرفهاش......بس هو حضنهاا عشان حس انه محتاج يحس حنان الام الي بقاله سنين محروم منه.......
وهاجر بدلته الحضن وفضلت تقول:الحمد والشكر إليك يارب...الحمد والشكر إليك اناك حققتلي أمنيتي التانية قبل ما اموت....
مراد :بعيد الشر عليكي يا عمتو...
هاجر ابتسمت وخرجته من حضنهاا ومسحت دموعهااا وقالت:خلاص من النهاردة مفيش حزن تاني طول ما كلناا اتجمعنااا وبقيناا مع بعض يبقي مفيش حزن.........
وراحت حضنت مراد وآدم وشهد وفيروز راحوا ناحيتهم عشان يسلموا علي خالهم فاول ما قربواا آدم ابتسملهم وراح واخدهم في حضنه.ورحب بيهم وحبوا بيه وجم بقي عشان يسلمواا علي مراد😹.......
نلاقي عمك آسر شد فيروز جمبه وقال لمراد:معلش مبحبش مراتي تسلم علي رجالة🙂
وإياد شد شهد وقاله:وانا نفس الكلام......معلش احنا صعايده بقي☺️
مراد:هههههههه انا اخوهم علي فكرة.....
آسر:اذا كنا بنخليهم يسلموا علي ابوهم بالعافية هنخليهم يسلموا علي ابوهم طب اعقلهاا طب🙂 ولعدين احنا تساهلناا وخليناهم يسلموا علي خالهم بس مفيش سلام تاني بعد كده......معلش احنا بنتكلم👀 
"بصوت قرمط😹😹"
الجميع ضحك علي الغيرة المفرطة الي عند آسر وإياد وبالنسبة لمراد وآدم فهماا كمان عارفين غيره فهد😹😹 
___________________________❤️______________________
*وقعد الجميع مع بعض ورجعت اجواك السعادة مرة تاني وهاجرمرضينش تسأل آدم عن اي حاجة فدامهم واستنت بعد ما الكل مشي...........
*فهد وهنا وعيلته كلهم روحواا...
*فيروز وآسر روحواا
*إياد وحمزة روحوا عند حمزة..
*وهدي وعيلتهاا طلعوا بيتهم....
*وشهد أستأذنت ودخلت اوضتهاا فضلت تفكر في الي حصل لغاية ما نامت.............
*مراد استأذن ودخل نام من تعب السفر.....ومفضلش غير كريم وهاجر وآدم
_________________________❤️_________________________
هاجر بإبتسامة:انا عايزاك تحكيلي كل حاجة من ساعة ما سافرت ومراد عنده 5 سنين لغاية ما بقي عنده 25دلوقت....
آدم اتنهد بحزن:لازم.......
كريم بهدوء:اكيد لازم يا آدم انت متعرفش كانت بتقعد تعيط ازاي كل يوم بسبب غيابك.......فاطن انه اقل حقوقهاا انها تعرف .....
آدم بحزن:هحكيلك يا هاجر.....
انا من ساعة ما سافرت من هنا علي روسياا والحياة مضحكتش في وشي ابداا .....لدرجة اني كنت بشحت  انا مراد ومكناش لاقين ناكل.......لغاية ما فيوم كناا واقفين بنشحت عشان تجيب اي حاجة نأكلهاا فكان في عربية فروحت عندهاا انا ومراد يمكن يدوناا اي حاجة وفجأة لقيت الراجل الي قاعد وراا شاورلي اني اركب فركبت انا ومراد معاها....لغاية ما وصلناا لقصر كبير...دخلت فيه العربية ونزل منهاا البيه الكبير......وشارولي امشي وراهاا ففضلت ماشي انا ومراد لغاية ما دخلناا جوا القصر.....وراح طلب من الخدم يجهزولناا اكل انا كنت مبسوط جداا ولو كان طلب مني اني ابوس رجله كنت هعمل كده لانه كله يهون عشان مراد الي مكالش بقاله يومين...........
وقعدت كلت انا ومراد والبيه ده باصصلناا ...........
بعد ما كلناااا.....لقيته بيقولي تستغل......
قولته انا من ايدك دي لايدك دي....فقالي انت هتشتغل مع الشيطان......قولتله يعني اي...قالي انت مسمعتش عن الشيطان قولته لاء...قال الشيطان اخطر زعيم في المافياا الروسية......قولته يعني انت عاوزني اشتغل مع المافياا......   
قالي براحتك انت قدامك طريقين يا تشتغل ياماا تتشرد انت وابن وياريت تفكر قي ابنك لانه شكله ميوحيش انه متعود علي المرمطة..............قولته انا اتشرد انا وابني ولا اشتغلش معاكم......وخت مراد ومشيت والدمياا كل ما دا بتأسيي اكتر وأكتر لغلية ما مراد تعب وكان هيموت فكلاقتش حل تاني غير اني ارجعله واترجاه انه يرجع عرضة تاني....وهو وافق ومن هناا بدأت اشتغل معاهم في لللول كنت مستنكر كل الي بيعملوه بس ما باليد حيله الراجل دلوقت بقي ليه فضل علياا وانقذ ابني ودخله المدرسة وانا شوية بشوية بقيت شبهم بقي ضميري مبيوجعنيش من الي بيحصل والي بعمله......فضلت كده سنين وكل مادا ببقي اوحش اوحش  لغاية ما تقريباا بقيت الدراع اليمين للشيطان وفي يوم  نجحت محاولة اغتيال الشيطان ومات ووصاني قبل ما يموت  وقالي اني اخد مكانه واخدله حقه وبكده ابقي رديت الي عمله بجد......ومن ساعتهاا وانا الشطيان الي بعمل نفس الي كان بيعمله واكثر.....لغاية ما من فترة صغيره شوفت روزي وعرفت انه هي بمجرد ما شوفتهاا  وقولتلهاا علي لسمعاا وعلي اسمك وقولتهاا اني خالهاا وهي حكتلي كل الي حصل معاهااا وده كانت بمثابة قلم لياا اني افوق واشوف كم المصايب الي عملتهاا........وخدت قرار اني لازم ابعد عن كل ده وارجع آدم الطيب بتاع زمان وارجع لأهلي وحبايبي.........
"ادم كان بيتكلم ودموعه بتنزل علي حاله والي وصله.."
هاجر وكريم تحت صدمة الي سمعوه فكان آخر حاجة ممكن يتخيلوهاا كل الي حصل لآدم ده.............
وراحت هاجر وخداه في حضنهااا وقالته وهي بتعيط: انت ضحيت بحياتك ومبادئك  عشان ابنك.......انت مش وحش الي يعمل كل ده عشان ابنه هو مش وحش دا افضل انسان في الدنياا مش هنقول انك مش غلطان بس الظروف احياناا بتوضعناا في مواقف بتخليناا نغلط عشان نحقق حاجة......
 ولازم تتوب وترجع الي الله باب للتوبة مفتوح ولازم تحاول ترد حق كل بني آدم اذييته ولو بشئ بسيط.........
كريم :هاجر معاهاا حق في كل كلمة قالتهااا وكويس انك فوق اينعم متأخر بس لسة في وقت.........
هاجر مسحت دموعهااا ودموعه وقالتلهاا:ياله ادخل ريح نفسك  واحنا جمبك وعمرناا مهنتخلي عنك.......
آدم ابتسم  لأخته الجميلة الي مفيش اطيب من قلبهاااا ولا كلامهاا الي بيشفي الجروب ويساعدك للصح................. وقالهاا:ربناا يخليكواا ليااا.....
هاجر بإبتسامة:ويخليك لينااا يارب.....ياله اوضتك جاهزة
وراحت قومته وودته الاوضة وقالته تصبح علي خير ومشيت 
__________________________❤️_________________________
عدي بالضبط 15 يوم علي الاحداث دي.........
وخلالهم العلاقات كلهاا اتحسن والدنياا بقت وردي عند الكل.....
_______________________________❤️___________________
جه يوم الفرح💃💃
وشهد وهدي كانواا في البيوتي سنتر وكان معاهم روزي وفيروز.................المهم
هما عملواا كل حاجة خاصة بالعرايس وكان فاضل الفستان عشان يلبسوه وتبدأ الميكب ارتست انهاا تظبطلهم المكياج .........
شهد بغيظ:إياد ده عاوز يتولع فيه.....
روزي:ههههه ليه يابنتي دا طيوب خالص......
شهد بغيظ:بس يام طيوب انتي بقي يقولي الفستان هدية ومش هتشوفبه غير يوم الفرح.....بزمتك في عروسة بتتجوز وهي متعرفش شكل فستان فرحهااا...🙂
هدي بغيظ هي الاخري: ومين سمعك ياختي.......حمزة وإياد دول بيطلعواا بحاجات تجيب شلل....😒
فيروز :هههههههه  هدوا اعضائكم شوية واهدوا علي العيال داحناا لسة بنقول يا مسهل........وبعدين  زمان الفساتين علي وصول متخافوش😹😹......
فيروز خلصت كلامهاا من هناا ولقوا اربع فساتين فرح داخله عليهم......
روزي بإستغراب:أربعة ليه....هو تل"كل" واحد جايب اتنين والي يعجهم يلبسوه........
فيروز بإستغراب هلي للتانية:باين كده.....
الميكب ارتست بإبتسامة: تعالوا هناا يا عرايس عشان كل واحده فيكواا فستانهاا فيه جواب معاه...........
شهد وهدي استغربوا بس قربوا وراحت الميكب ارتست شاوت لكل واحده علي فستانهاا الي متغلف........
الميكب ارتست بإبتسامة:وانتواا كمان قربواا فساتنيكواا معاهاا رسالة.........
فيروز وروزي بصدمة:...نعم فساتينااا ...
الميكب ارتست بإبتسامة: آه فساتينكم " وراحت مشاورة لكل واحده علي فستنهاا." وسابتهم شوية........
شهد وهدي كانواا فاهمين ايه حكاية الفساتين دي بس فضلوا ساكتين وكل واحده مدت ايدهاا وخدت الرسالة عشان تعرف مكتوب فيهاا اي......
رسالة شهد:بصي بقي يا شهودة قلبي هكلمك دلوقتي جد شوية وهبطل هزار.......الاول افتحي العلبة الي موجوده عندك ...."شهد ابتسمت وراحت تفتح العلبة فاول ما فتحتهاا اترشت في وشهاا مايه" نكمل الرسالة😂:ههههههه ايه رأيك في المقلب ده...صعب اصلك اني مهزرش ...بس الحاجة الوحيده الي هتلكم فيهاا جد ومقدرش اهزر فيهاا هي اني  بحبك يا شهودة قلبي بحبك فوق ما تتخيلي....♥️ 
واتمني ذوقي في اختيار الفستان يعجبك جاي مخصوص من ألمانيااا عشان عيونك ♥️
                توقيع قره عينك♥️
شهد قرت الرسالة وكانت مبسوطة جدا والفرحة مش سيعاهااا وبدأت تفك الغلاف من علي الفستان وحقيقي انبهرت بجماله ورقته...♥️
_________________________❤️_________________________
رسالة هدي:قبل ما تفتحي وتشوفي الفستان ...
احب اقولك آسف علي اي حاجة عملتهاا وكانت سبب في جرحك وحزنك..............وانا ومن موقعي هذا بوعدك اني مش هخليي عيونك تحزن ابداااا وهخاول اسعدك علي قد ما قدر.....
بحبك يا هدهد ♥️ 
واتمني الفستان يعجبك معمول  مخصوص ليكي في إيطالياا  👀
                توقيع مالك قلبك♥️
هدي عنيهاا دمعت من كتر الفرحة والسعادة الي حست بيهم. وحست انهاا كمان شوية هتركب جناحات وتطير بيهم.....
وبدأت تشيل الغلاف واول ما شافت الفستان حطت ايديهاا علي بوقهااا ودموع الفرحة نزلت من عنيهاا غصب عنهاا .....فالفستان كان حقيقي آية في الجمال♥️
_________________________❤️_________________________
رسالة فيروز: انا عارف انك مصدومة بس كنت عايز اعملهالك مفاجأة.........لانه احنا اتجوزناا في ظروف مكانتش تسمح انه نعمل فرح....بس دلوقت حياتناا بقت افضل 
واقدر اعملك فرح متعملش زيه قبل كده .......فاستغليت موضوع جواز إياد وحمزة وقولت ما نعمل فرحناا معاهم ويبقي فرح عائلي شامل كل الي بنحبهم..............
بعشقك يا فيروزي واتمني اني اقدر اسعدك واعوضك عن كل الي فات ولو اقدر اجبلك نجمة من السماا هعملهااا...♥️
اتمني يعجبك اختياري معمولك مخصوص في فرنسااا♥️
                 توقيع آسر قلبك♥️
فيروز بكيت من السعادة وفضلت تشكر ربناا انه عوضهاا بآسر زين الرجال☺️
وبدأ تفك الغلاف و٠قيقي كانت واقفة مبهورة من جمال الفستان...........فانا طبعاا مش محتاجة اوصفلكم ذوق آسر اد ايه يجننن👀
__________________________❤️_________________________
رسالة روزي: الي من سيطرت علي واحتلت كياني ووجداني......احب اقولك انه اقل حاجة اقدر اقدمهالك انه افرحك واعملك فرح تكوني فيه اجمل عروسة وسط اهلك الي بتحبيهم وبيحبوكي...... لانه لما اتجوزناا مكناش لسة عرفناا اهلك وعيلتي مكانتش معايااا ...........فحبيت اكرر جوازناا تاني بس المرة دي هنكون وسط اهلناا و الفرحة هتبقي اتنين........ 
بعشقك يا هنايااا فوق ما تتخيلي.. ♥️
يارب الفستان يعجبك بس المرة دي هو بحجاب لاني مش هخلي حد يشوف حاجة ملكي  وبتاعتي♥️
       توقيع آسير عينيكي♥️
روزي كانت بتدمع ومبسوطة جداا فحقيقي فهد كل ماداا بيعلقهاا بيه اكتر واكتر♥️
فتحت الفستان وحقيقي كانت في حالة من الذهول رهيبه فزي ماحناا عارفين فهد ذوقة يخبل اصلااا 🙊🙊
"حقيقي احنا نروح نشتق نفسينااا بعد كل ده🙂 واحد جاييلهاا الفستان من ألمانياا وللتاني من فرنساا والثالث من إيطالياا وفهد جايبهولهاا من اسبانياا واحنا عوانس مش لاقين فستان من وكالة البلح حتي🙂"
__________________________❤️____________________
بدأت الميكب ارتست تجهز عرايسناا الاربعة.........
___________________________❤️___________________
7:00 p.m
العرايس كانواا جهزواا وكان حرفياا كلهم ملكات جمال بجمالهم الخاطف ده.........
دخل كل عريس بطلته الي تدوب قلب اي سنجل بائس زينااا🙂  
وانبهر بجمال زوجته وقره عينه وكل واحد قرب من عروسته وباس ايديهاا ودماغهاااا وخدهاا ونزل عشان يروحوا القاعة......
____________________________❤️_________________________
_في القاعة_
كانت اقل ما يقال عنهاا روعة حقيقي وبدون مبالغة وكانت مليانه ناس منهم من هو حاقد واللخر سعيد ويدعواا بصلاح الحال و وكان فيه صحفين  كتير فدول مش اي حد الي هيتجوز بردوااا👀
دخل كل عريس بعروسته القاعة وخطفواا انظار كل الي موجودين............. وكل عريس قعد هو وعروسته في كوشتهم الخاصة.....وبدأ الجميع يتوافد عليهم ليهنأهم..........وشوية وكل عتريس منهم خد مراته عشان يرقصواا سلوااا بس المفاجأة كانت فين انهم هماا الي هيغنواا الاغنيه لعرايسهم......
________________________❤️_____________________
إياد حاطط ايده في وسط شهد وباصص في عنيهااا  وشهد حاطة ايدهاا علي كتفه وبصاله ومبتسمه وبدأ يغني:
انت ...يالي خدت قلبي..من الزمااان ومن الي فيه.......
آسر هو وفيروز وهو علي نفس وضعيه إياد وشهد وبيبصلهاا 
بحب: خدت....قلبي لدنياا تانيه احلي من الي حلمت بيييه......
فهد:احلي عمر....انا عشته جمبك. والحنان عندك كتير...
حمزة: هو في كده زي قلبك....لسة في في الدنياا خير....
إياد وهو يتمايل مع شهد:عمري مانسي انا قبلك كنت في ايه.....ومعاك بقيت انا اي.......
آسر وهو يقرب فيروز اكتر منه:انا باقي ليك...... ولحد ما عمري ينتهيي هفضل يحبيبي معاكك
فهد وهو يضع جبهته علي جبه روزي:وهعيش واموت بهواكك....
حمزة وهو يداب انف هدي بأنفه ومبتسم:انا لياا مين غيرك حبيب عمري.......
إياد:عمري مانسي انا قبلك كنت في اييي....
آسر:ومعاك بقيت انا اي.......
فهد:انا باقي ليك ولحد ما عمري يتنهي هفصل يحبيبي معاك....
حمزة بإبتسامة محبة:وهعيش واموت بهواااك.....انا لياا مين غيرك حبيب عمري...........
الجميع يتمايل والفتيات مبتسمين وبيرددوا ااغنيه وراهم بسعادة..........
إياد:يامااا..عشت اتمني قبلك....يالي زيك مش كتيررر.....
آسر: مش مجاملة عشان بحبك........
فهد:..دانت لياا حاجات كتيرر....هي كام مره هقابل حد بيحب بضمير.........
حمزة:حد عاش عمرة عشاني وقلبه لياا بيت كبيرررر.........
وكملوا الاغنية وحقيقي انا مبسوطة وهما كمان كانواا مبسوطين والفرحة مش سياعهم
وكان الجو ملئ بالسعادة والفرح وانتهي الفرح وكل عريس خد عروسته وروح🙊
__________________________❤️_________________________
_في فله آسر_
وصل آسر وفيروز قدام الفله وراح منزل فيروز من العربية وشالهاا وطلع بيهااا لغاية الاوضة وحطههاا علي السرير......👀
وقعد جمبيهاا واتكلم......
آسر بحب وابتسامة:قومي اتوضي ياله عشان نصلي و نبدأ حياتنا الجديدة وربناا راضي عنااا
فيروز قربت منه وحضنته وهمست جمب ودنه: بعشقك يا آسر قلبي......
آسر حاوط وسهاا وبعدهاا عن حضنه وقالهاا :لاء ماحناا بشكل ده لا هنتوضي ولا نصلي......احنا هنعمل كده........"وراح مقرب من شفايفهاا وخلاص هيبوس راح فيروز حطت ايديهاا علي بوقه وضحكت وقالته:لاء عيب كدة.....نصلي الاول😹
آسر بتنهيده وابتسامة:ماشي يا هادمة اللذات🙂قومي اتوضي هناا وانا هاخد هدومي واتوضا في الاوضة الي جنبك .....
فيروز ابتسمتله وهزت دماغهاا....
آسر خد حاجته وخرج وهي خدت هدومهاا ودخلت الحمام....
شوية وخرجت فيروز وكانت لابسه قميص نوم باللون الابيض واصل لغاية قبل الركبة......وكانت مزة المزز👀
 واكيد مش هتصلي بقميص النوم للأذكيه🙂😹 لبست غليه الاسدال وشوية دخل عليهاا آسر وابتسملهاا وفرش المصليه 
وصلي آسر بيهاا وحقيقي كان صوته روعة في القرأن لدرجة انه فيروز عيطت.......
خلص صلي ولف لفيروز وبدأ يمسحلهاا دموعهاا......
آسر بإبتسامة:بتعيطي ليه دلوقت.....
فيروز بإبتسامة من وسط دموعهاا:من جمال صوتك وانت بتقرأ الايات ..........
آسر بإبتسامة وهي يتظاهر بالتفاخر: اتغر بقي......
فيروز حضنته وقالته:اتغر براحتك دا حقك.......
آسر راح شدهاا قومهاا وقام معاهاا وراح شايلهاا وقالهاا بخبث:طب تعالي اخد حقي الي بجد.......
فيروز حاوطت رقبته وابتسمتله بخجل وقالتله:خده.......
................واسدلت الستائر علي علي الثنائي👀.........
__________________________❤️_________________________
_في فله إياد لانه هو كان بيجهز فلته عشان يبقي هو وشهد براحتهم بردواا_
إياد شال شهد وطلع بيهاا الاوضة وفتح الباب ونزلهاا وقالهاا بسرعة كأنه في سباق:بصي غيري هدومك واتوضي عشان نصلي وانا هجيلك........
شهد بضحك:هههههه مالك بتتكلم بسرعة كده ليه زي ما تكون عايز تجري.....😹😹
إياد:اصلي انا لو فضلت معاكي هناا دقيقة كمان مش ضامن نفسي هعمل اي...🙂 فلازم اطلع عشان نصلي الاول وبعدين ابقي اعمل الي انا عايزة.  "وراح غمزلهاا" .......وخد بعضه وطلع من الاوضة.......
شهد بضحك:والنعمة مجنون🙂😹😹
وراحت دخلت الحمام غيرت اتوضت وخرجت وهي لابسه قميص نوم باللون البحر واصل لغاية الركبه
وراحت لابسة فوقيهاا الاسدال ........وجه إياد وقالهاا بإبتسامة:خلصتيي 
شهد بإبتسامة:يس.....ياله نصلي...
فرش إياد المصلية وصلي بشهد وهو كمان كان صوته جميل قي القرآن........
خلصوا صلي فشهد بصتله وقالته بإبتسامة:صوتك حلو اوي...ابقي صلي بياا علي طول💜
إياد بإبتسامة:ان شاء الله...... 
شهد قامت وقفت وقال لإياد انها هتدخل الحمام فدخلت قلعت الاسدال وفكت شعرهاا الناعم الي كان واصلهاا لغاية نهاية ظهرهاا....وراحت خارجة من الحمام وهي متوترة.....
اول ما خرجت إياد بصلهاا وحقيقي اتصدم من كمية الانوثة الي قدامه....فشهد كانت آية في الجمال....👀
فبدأ يقرب إياد منهاا وهي بتبعد لغاية ما وقفت فوق السرير
إياد بمرح:هاتي بوسة يابت....🕺🏼
شهد بضحك:لاء😂😂
إياد:هاتي حته يابت🕺🏼
شهد بضحك:بردوا لاء😂
إياد راح شدهاا من ايدهاا وقعهاا وبقي فوقيهاا وقالهاا وهو بيقرب من شفايفهااا: تؤتؤ....دانا هاخد البوسة والحته والكل حاجة مش بمزاجك هو...."وراح هبط بشفايفه علي شفايفهااا...."
...............واسدل الستار علي هذا الثنائي ايضااا👀...........

_في فله حمزة_
طلع بهدي علي الاوضة وحطهاا علي السرير وهي مسكت ايده قعدته علي السرير وراحت حضناه......وقالته:بحبك يا حمزة...
حمزة لف ايديه حولاليهااا وابتسم بسعادة لانه دي اول مره تقولهاله صريحة هي كانت بتبان في افعالهاا لكن اول مره يسمعهاا منهاا.......
حمزة بإبتسامة:هرد عليكي بعد ما نصلي عشان لو رديت دلوقت هنزعل من بعض🙂
هدي ابتسمت وراحت خارجة من حضنه وهو حاوط وشهاا بإيده وقالهاا بإبتسامة:انا هطلع اغير في الاوضة التانية وانتي غيري واتوضي وشوية وجاي........
هدي ابتسمت وهزت دماغهاا فهد ابتسم وراح باس دماغهاا وخرج.............
وهي اتوضت وغيرت ولبست بيجامة طفوليه عليهاا رسمه فتيات القوة😂😂ولبست الاسدال فوقيهاا..............
وجه حمزة وصلي هو وهو كمان صوته كان جميل..........
خلصوا صلي وحمزة مسك ايدين هدي وبدأ يسبح عليهاا وقالها بإبتسامه: انتي دلوقت مراتي وامي واختي وكل ماليااا ...وانا  انا عايزك تشاركيني كل حاجة حتي ثوابي........
هدي عنيهاا دمعت وابتسمت وحطت ايدهاا علي خده وقالتله :دي ثقة كبير انك حطيتني في مكانه والدتك واختك وانا هكون قد الثقة دي ان شاء الله.....
حمزة باس كف ايديهاا علي محطوط علي وشه وقالهاا بإبتسامة:انا واثق من كده.......
هدي ابتسمتله وراحت قامت وقفت وبدأ تقلع الاسدال وشافهاا حمزة بالبجامة ......
حمزة بصدمة:هو اي دااا.....
هدي بإبتسامة بريئة:هو اي.....
حمزة وهو بيشاور علي الي هي لابساه:الي انتي لابساه ده.....
هدي بإستغراب:مالهاا........
حمزة قام وقف وبصلهاا بغيظ وقالهاا:هو ايه الي مالهه بقي في واحده يوم فرحهااا تلبس بيجامة..........
هدي حاولت تكتم ضحكتهاا وقالته:عادي...فيهاا اي يعني انا كبني ادم ولياة حقوق ألبس الي انا عاوزاه....
حمزةفهم هي بتعمل ايه.....
فراح مقرب منهاااا.....
هدي بخوف مصطنع:مالك يا حمزة بتقرب كده ليه......
حمزة بخبث:وانا ليا حقوق ومن حقي اخدهاا....
وراح شدهاا من ايدهاا فاصتدمت بصدره العريض وبصت في عنيه بتوتر........
حمزة راح رافعهاا من علي الارض وهمس جمب ودانهااا وقالهاا:والله لو كنتي لابسة العم جدو حتي مش فتيات القوي....مش هتفلتي من ايدي النهاردة🙊🙊
هدي دفنت وشهاا في رقبته بخجل وابتسمت....وهو حس بده فابتسم ومشي بيها جه السرير.. .........
.................واسدل الستار عليهم👀.................

_في فله فهد_
فهد حط روزي علي السرير وقعد جمبيهاا ومسك ايديهاا باسهاا وقالهاا بإبتسامة:احناا النهاردة عايزين نبدأ صفحة جديدة برضي ربناا علينا و يكون مفيهاش حزن..... كلهاا حب وسعادة  وننسي كل الي فاتت والي مريناا بيه وشوفناه في حياتناا ...ولا كأنه حصل ......
روزي ابتسمتله وهزت دماغهااا....
فهد بإبتسامة:طب ياله قومي اتوضي وغيري.......وانا هغير في الارضة التانية وهعمل حاجة عقبال ما تخلصي........
روزي:حاجة اي .....
فهد همس جمب ودانهاا:هتعرفي كمان شوية...........
وقام سابهااا...وخرج.........
روزي قامت دخلت الحمام غيرت واتوضت وخرجت وكانت لابسه قميص نوم باللون الرمادي لون عيون فهودي القمر👀 ولبست الاسدال واستنت فهد يجي ....
شوية صغيرين وجه........
وراح صلي بيهاا وهو كمان كان صوته روعه لانه الحلو حلو في كله😎 
وبعد ما خلصوا صلي......فهد خدهااا وطلع بيهاا فوق سطوح الفله وكان مغطي عنيهااا بقماشه.....
روزي :فهد...انت واخدني علي فين......
فهد بإبتسامة:احنا وصلناا خلاص
"وراح شايل القماشة من علي عنيهااا "
روزي فتحت عنيهااا وابتسمت غصب عنهاا وابتسامتهاا كانت بتزيد...:ايه ده......
فهد حضنهاا من ورا وقالهاا بإبتسامة :انا قولت احنا نقضي اول يوم في الصفحة الجديدة تحت ضوء القمر............
روزي لفتله وحاوطت رقبته وقربت من وشه وقالتهاا بإبتسامة: انا بحبك قوي.....
فهد بمشاكسة وهو يداعب انفهاا بأنفه: قد ايه يعني.....
روزي بهمس قدام شفايفه: قد البحر وسمكاته.......
فهد راح شايلهاا وقالهاا بخبث:تعالي نشوف......
روزي حاوطت رقبته وقالت:ههههه نشوف......
واتجه بهاا نحو السرير الي موجود فوق سطح الفله...تحت ضوء القمر........
"عشان تتخيلوا معاياا السطح كان مليان ورود وشموع ذات ريحة عطرة وفيه سرير موجود ونازل عليه ستاير من كل الجهات وكان مغطي بالورد هو كمان لكم حرية التخيل كم الجمال ♥️"
........................واسدل الستار عليهم👀................

عدي شهرين علي كل البهجة والسعادة دي وخلال الشهرين.....
*اولاا جميع بطلاتناا بقوا مختمرات والكل قرب من ربناا بجد💜
*كان آسر وفيروز حياتهم مليانه حب وسعادة وزادوا كمان لماا فيروز بقت حامل في بيبي🥺👀👀
*شهد عايشة هي وإياد قصة ولا في الخيال وحيانهم مكانتش خاليه من مشاكساتهم لبعض  🥺👀
وصح نجحت في الثانوية العامة وجابت مجموع هندسة وحققت حلمهااا♥️
*فهد وروزي عايشين في رومانيستهم وجمدانهم وكمان روزي بقت حامل في تؤام🥺👀👀
*حمزة ميعش هدي في جنة حبه  حقيقي وعايشين مبسوطين ومرتاحين البال علي الرغم من شعور حمزة بالحزن .....وانتوا عارفين السبب طبعاا😢
*آدم اتغير تماماا وبدأ يشتغل في مصر بشرفه ورجع آدم صاحب الضمير الي مفيش في قلبه و مراد فتح عياده وبقي دكتور مشهور في مصر وكل البنات الي بتروح تكشف عنده بتقع في غرام عنيه للاسف😂🙊
*سليم وشمس اتجوزوااا وحاول يتخطي موت مراته💜
*سيف ومروة عايشين مبسوطين وبيستعدواا للبيبي الي جاي .....

في يوم من الايام بعد الشهرين ...
_في فله حمزة_
حمزة كان في الشركة وهدي مراحتش الشغل لانها حست نفسهاا تعبانه فنامت.........
فصخيت جريت علي الحمام وفضلت ترجع...ترجع.... وكانت تعبانه جدااا.....فرنت علي حمزة وقالتله انه تعبانه جدااا.........
حمزة رن علي الدكتورة انه يروح البيت عنده وخرج جري من الشركة..................
بعد وقت.....
الدكتورة بإبتسامة:مبروك...المدام حامل.........

حمزة بصدمة: حامل ازايي....

يتبع الفصل الأخير اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent