رواية صغيرتي الفصل الثاني والعشرون 22 - عزه العربي

الصفحة الرئيسية

رواية صغيرتي البارت الثاني والعشرون 22 بقلم عزه العربي

رواية صغيرتي الفصل الثاني والعشرون 22

دخلت العروسه ماسكه في ايد العريس والكل بيسقف لهم
مريم بتدور علي حبيبها يعنيها مش شيفاه فضلت تتصل بيه مش بيرد قلقت عليه اوي 
في نفسها : يا رب خير معقول في حاجه حصلت له يا رب طمني 
فجأه النور قطع في القاعه كلها 
والجو أصبح غير مطمئن بالمره 
مريم ماسكه في ايد باباها بشده عاااااااا
باباااا
ماماااااااا عااااااا😭😭
فجأه النور فتح
مريم فتحت عينيها لقت علي لابس بدله سوداء وكراڤت اوف وايت لون فستانها وماسك علبه فيها دبله الماظ 😳😳
تقبلي تتجوزيني🙈
مريم:ب__بس
علي: تقبلي تتجوزيني
مريم بتبص لباباها ومامتها اللي كان شكلهم عارفين وبيبتسموالها 
علي:بص لوالدها تسمحلي اطلب ايد بنتك يا عمي 
احمد: طبعا يا بني انا موافق رأيك ايه يا مريم 
مريم بأحمرار وجهها كأنه فراوله ومش قادره تنطق
 هزت دماغها بالموافقه 😉
علي طلع الدبله لبسهالها : اخيرا بقيتي خطيبتي⁦❤️⁩
الكل بيسقف ومني وحياه بيزعرطوا
علي مسك ايدها باسها بعد ما لبسها الدبله
_ مريم مصدومه ماللي بيحصل بس فرحانه اوي
علي بيبص لمريم بحب وشوق 
عالمسرح سليم وعروسته بيرقصوا لحد ما المأذون ييجي 
علي استأذن والدها وطلعوا يرقصوا والكل فرحان بيهم وبيتمني لهم ايام حلوه 
مريم في قمه خجلها وبصه لعلي
علي في قمه سعادته وبيبص في عين مريم 
_ انا بحبك اوي ومحتاجك تكوني معايا
_ مريم باحراج وانا كمان بحبك اوووووووي
_ اخيرا 
_ اخيرا ايه
_ هتكوني مراتي 
_ خطيبتك بس لسه شويه😉
_ العيون كلها بتبصلك نفسي اداريكي عن عيون الناس كلها
سليم وهو بيرقص: انا مش موافق عاللي بيحصل ده انت قولتلي هلبسها دبله بس مش تاخد المشهد كله مني يا عم انت🤣
علي"شششش يخرب بيتك فصيل مبروووك يا عروسه وانا اسف
اسراء : الله يبارك فيك عقبالكم
مريم : مبروك ليكم
سليم واسراء: الله يبارك فيكي عقبالكم 
علي اخد مريم ونزل قعد عالتربيزه والكل بيبص عليهم 
علي بحب : ينفع كده العيون هتاكلك مني
مريم: علي انا محروجه اووي 😭
علي: شششششش متبصيش لحد غيري انا وبس انتي بتاعتي انا وبس مش عاوزك تشوفي حد غيري زي ما نا مش شايف حد غيرك 
مريم بتزيد حمره وعلي بيضحك على شكلها
_ مريم انا عاوز اطلب منك طلب وعشان خاطري تقولي موافقه 
_ موافقه
_ موافقه علي ايه
_ علي اي حاجه انت عاوزها ⁦❤️⁩
صوت: المأذون وصل 
علي ابتسم لمريم ووقف ومسك أيدها: تعالي معايا
_ فين 
_ تعالي بس 
المأذون فين العريس 
سليم انا اهووه اتفضل البطاقه بسرعه والنبي يا عم الشيخ
علي مسك البطاقه من أيده وبص لسليم : عيب لما تكتب كتابك قبل اخوك الكبير انا العريس الاول  يا سيدنا الشيخ 🤣
سليم: حبيبي يا خوي وباسه وحضنه 
مريم بصدمه : انت هتعمل ايه
علي : اتفضل بطاقتي يا عمي بطاقه العروسه فين
احمد : اهي يا سيدنا وانا وكيلها ودي بطاقتي
مريم: 😳😳😳😳😳😳😳😳
فجأه سمعت المقوله الشهيره
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
علي حضن مريم لأول مرة قدام المدعويين وقدام أهله واهلها ولف بيها وهو حاضنها ومريم طايره في حضنه ومغيبه عن الدنيا كلها
سليم : بصوت عالي جدااااااا والنبي يا جماعه كوشه تانيه هنا ولا اقولك اقعد علي كوشتي احسن 😉
علي حس أنه بوظ فرح اخوه بس مش حاسس بنفسه من فرحته اخيرا __صغيرتي بقيت مراتي يااااه ١٦ سنه بيحبها واخيرا جيت اللحظه اللي بيحلم بيها وبقت مراته كل دي افكار في دماغه فاق علي صوت سليم :انت يا عم هتيجي تشهد ولا لسه هتسبل 😀
علي : اه اه يلا اكتب يا مولانا انا شاهد علي جوازهم 
محمد: وانا مقضيها النهارده شاهد كتير كده يلا يا عم المأذون يلا خلينا نخلص وبص لعلي : مبروك يا كبيري مستنين اليوم دا من زمان 
علي بص لمريم اللي في ملكوت تاني : لما ربنا بيريد يا خويا 
خلص كتب الكتاب والمأذون مشي 
علي مسك المايك ووقف قدام مريم وغنالها بالصعيدي 
شوفت بنت لسه حلوه طاله مالشباك⁦💃🏻⁩
چلبي خادني هناااك⁦💃🏻⁩
روحت غيتها طلبت أيدها ⁦💃🏻⁩
شوفت والله ملاك ⁦💃🏻⁩
بعدي عنه هلاك⁦💃🏻⁩
ياااااه يا ست البنات⁦💃🏻⁩
عليكي حاچات مفيش منها تاني⁦💃🏻⁩
ياالله⁦💃🏻⁩
عيونك ساعات تچولي حاچات تبرچل كياني⁦💃🏻⁩
اااااه⁦💃🏻⁩
تبرچل كياني⁦💃🏻⁩
أااااااه ترچل كيااااااني⁦💃🏻⁩
الحكايه يوم ماشوفتك جلبي حصاله حاچه⁦💃🏻⁩
مبقتش فاهم حاچه⁦💃🏻⁩
حس أنه في دنيا تانيه ⁦💃🏻⁩
ومش ناجصها حاچه ⁦💃🏻⁩
اااااه سهله كل حاچه⁦💃🏻⁩
يااااااااه يا ست البنات عليكي حاچات ⁦💃🏻⁩
مفيش منها تاني ⁦💃🏻⁩
يااااه يا ست البنات⁦💃🏻⁩
عليكي حاچات مفيش منها تاني⁦💃🏻⁩⁦💃🏻⁩⁦💃🏻⁩⁦💃🏻⁩
مريم احمرت ودمعت واخدت المايك منه وبصتله وغنتله
حبيبي⁦❤️⁩
حبييييبي⁦❤️⁩
حبييييبي⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
حبيبيييييييييي⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
لاول مره اطمن علي نفسي عشان انا وانت متفقين 😍
لاول مره انام وأقوم انا وقلبي حبايب واحنا متصالحين 😍
بجد لقيت معاك عمري اللي ضاع مني كفايه بقالنا يا حبيبي سنين ساكتين 😍
لاول مره انام وأقوم انا وقلبي حبايب واحنا متصالحين 😍
بجد لقيت معاك عمري اللي ضاع مني كفايه بقالنا يا حبيبي سنين ساكتين 😍
يا اجمل حب في الدنيا وفي عنيا بقيت روحي وبقيت غالي اوي عليا😍
انا حلمي اللي بتمني تكون ليا 😍
واكون جمبك في دنيا واحنا اللي فيها عايشين😍
يا اجمل حب في الدنيا وفي عنيا بقيت روحي وبقيت غالي اوي عليا😍
انا حلمي اللي بتمني تكون ليا 😍
واكون جمبك في دنيا واحنا اللي فيها عايشين😍
حبيبي
حبيبييييي
 حبيبيييييييي
حبيبي⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩
علي حضن مريم وباس أيدها ودماغها وسليم باس دماغ اسراء وايدها : حقك عليا
اسراء : ليه بس 
_معلش علي اكل الجو 
_ لا انا حقيقي فرحانه اوي ربنا يسعدهم 
_ تعبتي نكمل الفرح ولا اخطفك وتجري
_ لا لسه شويه 😉
_ طب يلا نرقص 
علي اخد مريم ونزل قعدها جنب عيلتها 
احمد : مبروك يا حبيبتي
_ الله يبارك فيك يا بابا 
_ مريم انا عارف ان علي بيحبك وانتي بتحبيه واللي حصل دا كان المفروض يحصل من زمان بس عشان خاطري حافظي على نفسك هو اه كتب الكتاب بس لسه خطيبك اوعي توطي دماغي انا عارف ان علي محترم وعمره ميوجعني فيكي بس انتي برضوا حبيبه ابوكي واكيد فهماني
مريم باحراج : طبعا يا بابا
مني: مبروك  يا حبيبتي عقبال ليلتك يا رب
_ الله يبارك فيكي يا ماما 
حياه : اخيرا بقيتي مرات ابني مبروك يا ست البنات
_ الله يبارك فيكي يا طنط
_ لا انا بقيت ماما بقي وباستها
خلص الفرح والعريس اخد مراته وطلع علي شرم 
علي: عمي انا بعد اذنك هاخد مريم اعشيها بره ونتمشي شويه
احمد بقلق :بس يا بني الوقت أتأخر واحنا هنا في الصعيد
علي: متخافش يا عمي انا فاهمك هي اه مراتي بس متخافش هعاملها كأنها اختي لا لا استغفر الله العظيم هعتبرها بنتي احسن😆
احمد : علي انا واثق فيك 
_ متخافش يا عمي ومتقلقش لو اتاخرنا 
احمد بص لمريم: روحي مع جوزك يا بنتي بس زي مقولتلك
مريم هزت راسها بالموافقه
علي اخد مريم وهو ماسك أيدها جامد ركبها العربيه وطلع
_مبروك يا حب عمري
_ انا مش مصدقه
_ ليه كده كده كان هييجي يوم وتكوني مراتي 
_ ايوه بس متوقعتش يحصل كده
_ لا انتي قلتي موافقه
_ اه بس مكنتش اعرف ان قصدك كده
_ طب عيني في عينك
علي بص قدامك هنعمل حادثه
_ انا فداكي
_ لا بعد الشر عنك انت حبيبي
_ وانتي حبيبتي ومراتي وكل حاجه ليا ربنا يخليكي ليا يا قلبي
_طب احنا رايحين فين
خاطفك
_موافقه
_ الله دانتي مدلوقه بقي
_ يا سلااااااام🤔🙄
خلاص خلاص انا اللي مدلوق
_ وانا بحبك هنروح فين 
_هنروح الغردقه
_ يا سلام _ بس انت مقلتش لبابا 
_ هنرجع تاني قبل ميصحوا من النوم
_ ماشي
وصلوا بالسلامه
كان مكان هادئ عالبحر محدش غيرهم موجود علي بحب : وحشتيني اوي مستني اليوم دا من زمان اوووي
علي انت هتعمل ايه
_ في ايه خايفه كده ليه
_ لا مش خايفه
_ انتي عارفه اني ممكن ائذيكي
_ لا 
_ اومال بتترعشي كده ليه
_ مش عارفه
_ طب اهدي واخدها في حضنه وهي بتترعش
مريم انتي كويسه وهو بيحاول يطمنها وهي حضنه
_مش عارفه
مش عارفه ايه انتي دلوقتي مراتي يعني تسيبي نفسك ليا خالص 
_ شوفت بقي انا خايفه منك اووي 
علي بيضحك عليها 
انتي هبله انا عمري ماقدر اعملك حاجه انتي مش عوزاها انا اه هموت وتكوني في بيتي بس هصبر لما تخلصي السنه اللي فضلالك وآخر يوم امتحانات هتكون دخلتنا مفهوم
_ بس لسه سنه ونص مش سنه
_ ماشي يا ستي سنه ونص ربنا يصبرني وشدها بحضنه ومريم استسلمت خالص
علي بيهمس لها مريم بتحبيني زي مابحبك
_ لا 
_ كنت واثق
_شششش بحبك فوق ما بشر يتخيل انت مش حبيبي بس انت ابويا واخويا وصاحبي وكل حاجه ليا في دنيتي 
علي اخد شفايفها في قبله عميقه وبيتلذذ بطعمها ومريم في ملكوتها 
شالها لف بيها وهي ماسكه في رقبته وبصه في عنيه 
_ انت احلي حاجه حصلت لي يا علي اوعي تضيع ثقتي فيك في يوم
_ مريم انتي حب عمري صغيرتي
أحبك جداً وأعرف أن الطريق إلى المستحيل طويـل وأعرف أنك ست النساء وليس لدي بديـل وأعرف أن زمان الحنيـن انتهى ومات الكلام الجميل لست النساء ماذا نقول أحبك جدا... أحبك جداً وأعرف أني أعيش بمنفى وأنتِ بمنفى وبيني وبينك ريحٌ وغيمٌ وبرقٌ ورعدٌ وثلجٌ ونـار وأعرف أن الوصول لعينيك وهمٌ وأعرف أن الوصول إليك انتحـار ويسعدني أن أمزق نفسي لأجلك أيتها الغالية ولو خيروني لكررت حبك للمرة الثانية أيا من غزلت قميصك من ورقات الشجر أيا من حميتك بالصبر من قطرات المطر أحبك جداً وأعرف أني أسافر في بحر عينيك دون يقين وأترك عقلي ورائي وأركض أركض أركض خلف جنونـي أيا امرأة تمسك القلب بين يديها سألتك بالله لا تتركيني لا تتركيني فماذا أكون أنا إذا لم تكوني أحبك جداً وجداً وجداً وأرفض من نــار حبك أن أستقيلا وهل يستطيع المتيم بالعشق أن يستقيلا... وما همني إن خرجت من الحب حيا وما همني إن خرجت قتيلا
يتبع الفصل الثالث والعشرون 23 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent