رواية اميرتي المجنونة الفصل الأول 1 بقلم دينا عبدالحميد

الصفحة الرئيسية

رواية اميرتي المجنونة البارت الأول 1 بقلم دينا عبدالحميد

رواية اميرتي المجنونة كاملة

رواية اميرتي المجنونة الفصل الأول 1

امضى 
مش ماضى 
هتمضي 
انتى عبيطه يا بنتى امضى ع ورقه معرفهاش 
مش كفايه انك تعرفنى 
م انا معرفكيش 
لماتمضي هتعرفنى 
بنت انتى عبيطه باين 
سباها ومشي 
راحت وراه امضى بدل متندم 
يا بنتى ارحمى اهلى بدل م اهينك 
لا مهو اسمع بقا يا كابتن لو ممضيتش بالذوق هتمضي بالعافيه 
واى العافيه بتاعتك دى هتعيطى مثلا ولا هتقوليلى مخصماك صلحنى 
لا انا اليلفل عندى اعلا من كده بكتير 
امضى 
😒😒
طيب انت شكلك مصر وده اخر تحذير
مش ماضى 
راحت مصمت وراقعه بالصوت 
يااااالوهوى 
الحقونى 
يا مصبتي 
والناس اتلمت وهى تعيط
(دى الى ينطبق عليها مقولت وقامت مصوته ولما ناس ومعيطه
وعامله موال وليله كبيره 😂🤙) 
الناس بدات تتلم وتظهر والرجاله جايه مشمهر مستعده للضرب
هى ها مش ناوى تمضى 
الشاب لاء 
انت حر 
يلهووووى 
عااااا شرفي المغتصب هاتك الاعراض ومدمر الشرف ومحطم الكرامه 
راجل مالك يا بنتى فيكي اى 
اصل.......وملحقتش تكمل و
واحد تانى عملك اى السفاح ده 
مهو...... 
واحده ست مهى باينه زى الشمس انتوا معندكمش نظر 
يا ستى اسمعيـ.... 
واحده من بعيد اه يا الى ملكش اخلاق ولا عندك رجوله 
بقا كده تتغرربيها 
الشاب اتغرغر بيهاانتى بتقولى اى يا حاجه انتى هتجننى .....؟ 
الست: يالهووووووى 
اتغرر بالبت وبيشتمنى هى الرجاله اتعدمت وربي لاوريك
 وراحت راقعه بالصوت الحقووووى يا نسوان بيشتمنى عشان اتغرغر بالبت وبزعقله
وهوب متعرفوش النسوان جم منين والى بشبشب والى بمقشه والى بتعض واتلموا عليه دغدغوه والبنت ميته ضحك 
الشاب الحقيني 
البنت 🙄🙄🙄
الشاب علفكره بكلمك 
البنت مين انا 
الشاب اه 
البنت حاضر هاعملها جدعنه 
ودخلت سلكته منهم 
وهى ميته ضحك 
الشاب اقسم بالله انتى معندك دم 
البنت تصدق انا غلطانه انى وقفت جنبك 
شوف يا عموا اهو بيقول حاره مفهاش راجل الحريم اى.دفعوا عنى 
وهوب الراجاله اتلموا وجم يضربوه والنسوان بتشجع 
جرى الغلبان واستخبي وراها الحقيني 
هتمضي 
ماشى 
مش هتستهبل 
لا 
لا انا بقول بلاش هاشوف حد غيرك يمضي 
ودى تيجي برضوا 
طيب اصبر هتصرف 
بسرعه والنبي انا مبقاش فيا حته سليمه 
البنت حاضر 
راجل بتستخبي ورا بنت 
هى اصـ.....
واحد تانى يخسارة الرجاله 
هى عمو مهو.....
واحد تالت وربي لاعورك 
هى بببببببس 
اسمعونى 
ادونى فرصه انطق ف اى انتوا مصدقتوا 
الناس سكتوا
واحده ست كبيره خير يا بنت فهميني 
البنت الحكايه وما فيها يا تيتا ان انا جالى اتصال عن حالة وفاه 
ماشي 
الست ماشي 
هى وبعدين يا عموا بعيط وبقوله هروح مش راضي 
الراجل وهو مش راضي لى 
هى اصل يا خالتى احنا متجوزين جديد وانا حامل والحمل ف اوله وتاعبني والسفر غلط عليا 
واحد واقف مش تقولى يا بنتى كنا هنضربه 
الستات معلش يا ابنى ظلمناك 
وقعدوه وشربوا عصير وحلفوا ليغدوهم الاتنين 
وخلصوا ومشيوا 
الشاب يا بنت الجنيه 
هى امضي 
هو مش ماضى 
هى تانى 
هو اه 
هى يالهووووو........
هو بس بببببببس  
بس يا بنت المجنونه بس 
هى انا بنت مجنونه 
هو لا انا الى ابن مجنونه 
اما مراتى حبيبتي عاقله وست العقلين 
هى ايوه كده الخوف حلو برضوا 
هو لى هو خوف بعقل ده انا مبقاش ف جسمى حته سليمه اللهى ينتقم منك 
بتصنع البراءه بصتلهم وقالت انا ده انا ملاك ربنا يسمحك 
وبعد معاكى هاتى الوقه خليني امضي واغور 
هى اتفضل يا شاطر
مضى وادها الورقه هى خدتها وشكرته وجريت 
هو شوف بنت المجنونه 
،،،،ـ،ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ،،،،ـ،
بعد اسبوعين في احد الاحياء الشعبيه فى منزل بسيط 
وبعدين يا جمال يا ابنى بقالك اسبوعين مبتخرجش ومبتدورش ع شغل وتعبان 
جمال والله يا ماما كنت تعبان ده انا كلت علقه لو كلها حرامى يتوب 
الام بقا بنت تعمل فيك كده 😂
جمال والله يا ست الكل دى الى بيقولوا عنها قويه ومفتريه
وكمل بس اى قمر 
الام دى ال.تنفعك ربنا يجعلها نصيبك 
جمال:لا اااا دى مجنونه هو انتى مستغنيه عنى 
الام بس الورقه ال.مضتك عليها كان فيها اى 
جمال والله يا امى ورقه بيضاء،
الام طب امال صممت ع امضتك لى 
جمال وربي هموت واعرف
الام يلهوى لتكون هتبيعنا املاكنا 
جمال املاك اى بس يا حاجه احنا حيلتنا حاجه هو في غير الشقه ال مأجرينها ومتاخرين ف الدفع ولو مدفعناش الاجار هنترمى ف الشارع 
الام انا اعرف بقا هما بيقولوا كده 😂
جمال هما مين دول الى بيقولوا الله يحرق التلفزيون والى اخترعه بوظ دماغك هو والتركى
الام لا منا غيرت هندى اليومين دول انت متعرفش 
جمال لا والله معرف 
عظيم بيمين ابدا 
مكنتش متابع 
الام م انت لو مهتم كنت عرفت 
جمال والله الام الفرفوشه رزق يا جماعه 
الام المهم هتعمل اى ف ايجار البيت المتاخر ده اخرنا الاسبوع ده ويطردنا 
جمال هكلمه يستنى لاخر الشهر وربك يحلها 
الام ربنا يفتحها ف وشك ويوقفلك ولاد الحلال ويبعد عنك ولاد الحرام قادر يا كريم يارب 
جمال ياااارب 
استاذن انا يا امى عشان الحق معاد المقابله العيال لو جم قبل منزل هيفضحونا وادعيـ........ 
جمااااال يا جمال يا جمى 
جمال اهم جم 
استاذن يا امى 
الام ربنا يفتحها ف وشك 
باس ايدها ودمغها ونزل 
الشباب اى يسطا كل ده عشان ترد 
جمال معلش بقا مش قادر 
هيثم طب انجز الله يكرمك لاحسن بدل م القيلك شغل اتطرد انا بسببك منه 
نعيم صاحب الشغل وبنت هيكونوا موجودين وبنته دى جد اوى 
هيثم معاك حق ده لو هى الى عملت الانترڤيو يبقا جمال مرفود 
جمال يا ساتر يارب الهى تتشك ف لسانك يا اخى انت اى بتطسها ف وشى كده 
نعيم معلش اصلها لسه خصماله اسبوع امبارح 
هيثم متفكرنيش ده انا هتشل 
جمال وخصمالك ليك 
هيثم مفيش بتتلكك
نعيم اقولك دى دخلت لقته بيكلم الجو بتاعه وسط الشغل 
جمال مهو حقها اتقي ربنا ف شغلك 
ــــــــــ،،،،،ـــــــــــ،،،،،ــــــــــــ
تعالوا اعرفكم بيهم 
جمال شاب قمحى فاتح ملامح رجوليه هاديه عيون عسلي صافي وصوت رخيم وهادى جدا فيه تقوى وخشوع وجسم معقول 
وهو ابوه ميت من وهو لسه صغير وهو شال امه واخواته البنات رغم انه اصغير منه بس قدر يعلمهم ويجهزهم وجوزهم كمان وهو لسه بيدرس جامعه 
واتخرج من كلية بزنس انجليزى السنه ال.فاتت واشتغل ف كذا شركه قبل كده بس كان بيسيبهم عشان مبيقدروش تعبه
وهيثم ونعيم صحابه من ابتدأى
هيثم ابيضانى شويه وعيون خضره وبتاع بنات اما نعيم فقمحى ومتدين وخاطب بنت بيحبها 
ــــــــــ،،،،،ـــــــــــ،،،،،ــــــــــــ
الشباب خلصوا كلام ودخلوا من باب الشركه 
خيري بتاع الامن 
انت فين يا نعيم البيه سأل عليك كتير 
وكان عايزك نعيم سابهم وطار ع مكتب المدير 
وهيثم اخد جمال وقعده ف الرسيبشن وراح يشقط الموظفه الجديده 
جمال فونه رن وقام يرد عليه وهوب بنت ماشيه وفأيدها كوباية قهوه لسه من ع النار وراحت خبطه فيه كباها ع ايده 
البنت مش تفتح يا حيوان
هو انا الى حيوان مش انتى مثلا الى مش بتفتحى سلختيلي ايدى 
البنت مكنتش شافت ان القهوه جت عليه 
البنت اى ده اسفه ورينى كده كامليا مرهم للحروق بسرعه 
واخدت ازازة مايه وفضلت تكب ع ايده وتعتزر وتنفخ ف ايده
هو كل ده ومصدوم منها وباصص ف الارض وعمال يقولها خلاص وهى مفيش 
المهم خلصت المرهم وراحت ع مكتبها وسابته واول ممشيت
 جه هيثم جرى  يخربيتك بيضالك ف القفص يا ابن المحظوظه المديره بنفسها حكتلك مرهم ده تتخلد ف التاريخ 
جمال تعرف تخرص يا ابو عين زايغه 
هيثم سكت 
وجه نعيم جرى 
جمال الباشا مستنيك ف مكتبه 
جمال طب بينا 
دخل جمال وكلمه وراح يقابل بنته 
وهو مستنى بره مكتبها صوتها على 
قولتلك ميت مره مبشغلش ستات انا عايزه شاب خريج بزنس متعرفش يبقا تخرص وتغور من وشى فورا 
وفعلا خرج شاب 
ورنت ع السكرتيره تقولها دخلى الشاب المتقدم للوظيفه 
السكرتيره ربنا يسترها معاك يا جمال احسن دى شايطه ع الاخر 
جمال يارب يا نورا يارب ودخل 
ونورا دى تبقا خطيبت نعيم صحبه وجارت جمال 
دخل جمال وهى بتبص ف الCvبتاعه كويس خريخ بتقدير وتلات شهايد خبره ومعاك اربع لغات  وبيشهدولك بالامانه والاحتهادكويس جدا باقي بس  الاختبار العملى ونشوف قدرتك ع الشغل وبترفع رسها وجمال واقف عشان تقوله يقعد 
جمال بخضه انتى تانى 
يخربيتك بتهببي اى هنا قومى بسرعه لا المديره تشوفك يا بنت المجنونه وتخرب بيتك دى عصبيه 
يتبع الفصل الثاني 2 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent