Ads by Google X

رواية ابن عمي الفصل الأول 1 بقلم نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية ابن عمي البارت الأول 1 بقلم نور عصام

رواية ابن عمي كاملة

رواية ابن عمي الفصل الأول 1

إياد.  لو سمحتي يا آنسه
حور.  نعم في حاجه
إياد.   دا مكاني
حور.  ايه مكتوب باسمك وانا معرفش
إياد.  ايوا مكتوب باسمي
حور. شوفلك مكان تاني انا مش هتحرك 
إياد.  علي فكره انا كنت قاعد هنا ونزلت اجيب كارت شحن
حور.  مش شغلي اتفضل الميكروباس قدامك اهو اقعد ف اي مكان تاني وكمان ميكنش جنبي 
إياد.  ليه ان شاء الله انتي طولي ولا ايه
حور. بصتله بأرف وبصت ف الشباك
السواق.  جه وقال معلش يا ستاذ خلاص يا آنسه حور 
إياد.  ايه دا كمان السواق عارف اسمك
السواق.  ايوا يا استاذ لانها من بلدي وبتركب معايا علطول
إياد.  طيب ممكن بقا تخليها توعي علشان اركب 
حور. مش هتحرك ولا هنزل من مكاني ولو مش عجبك روح اركب اللي بعده وخلصنا
إياد.   اعتقد يا فصيحه هانم ان دا اخر واحد هيطلع
حور.   اتزهئت
إياد.  تصدقي اني غلطان علشان بتكلم مع امثالك بالذوق
حور.  شكرا يا محترم يا ابن الناس المحترمين
إياد. غصب عنك طبعا
السواق.  يلا يا جماعه العربيه كدا كملت
جروب روايات بقلم نور عصام 
حور.  عم حسن لو سمحت خليه يركب ورا وبلاش جنبي
إياد. قسما بالله اضربك تك الارف
حور.  حد قالك اني عيله صغيره ولا ايه
إياد. متتلمي بقا وتحترمي نفسك
حور.   انا محترمه غصب عنك وابعد ايدك دي عني
إياد. مش هبعدها ووريني بقا هتعملي ايه
حور.  هقطعهالك ان شاء الله بقلمي نور عصام 
إياد.   بصلها وقالها اتكلمي علي قدك يا شاطره
حور.  والله انا بتكلم وعرفه نفسي كويس 
إياد. بلاش غرور وانبي ف الاخر هتطلعي بنت الغفير
حور.  رفعت حاجبها وبصتله بغرور وسكتت
السواق. يلا يا جماعه هنطلع وفعلا طلع معلش يا آنسه 
إياد. قعد جنب حور وبعد ساعه نام ومال بدماغه علي كتفها
حور. شهقت وبصتله لقته نايم
إياد.  حس بشهقاتها بس كان مرهق 
حور.  بصوت هامس قالت يا سلام كمان نمت عليا ولا همك ايه فاكر نفسك نايم ف بيتكم وبصتله علشان تخليه يبعد عنها اول ما عيونها جت عليه لقت شاب كتير وسيم ابتسمت وبعدين فاقت لنفسها وقالت انت انت يا استاذ فوق
إياد.   ولا هو هنا نايم ف البحر 😍
حور.   اتنهدت وسكتت
نبذه عن ابطالنا
حور بنت صعيديه تدرس بكليه الطب جامعة القاهره بالسنه الخامسه وتسكن بالمدينه الجامعيه وكل يوم خميس تذهب الي عائلتها تمتاز بالجمال والعيون الزرقاء وراثه عن جدتها ام والدها
إياد شاب وسيم وايضا عيونه ملونه زيها كان بيدرس برا من بداية اولي ثانوي الي ان انتهي من دراسة الطلب ايضا
وبعد فتره من الزمن وصلو 
السواق. يلا يا جماعه اجهزو علشان دقيقتين وننزل
حور.  بصت علي كتفها وقالت اظن كفايه كدا يا استاذ
إياد. لسه نايم
حور.  بتردد حطت ايدها علي كتفه وقالت انت انت يا استاذ
إياد. اممم
حور. امم ايه يلا قوم نايم بقالك ساعات اظن كدا كفايه
إياد.  فتح عيونه وبصلها وبعدين بعد عنها وقالها اسف
حور. يارب بس تكون الخدمه عندنا عجبت حضرتك
إياد.  بصلها بغيظ وقالها وانتي ليه مصحتنيش لما نمت عليكي
حور.  لا والله دا انا كان ناقص اجيب ميكرفون علشان حضرتك تسمعني ايه دا نايم ولا كأنك منمتش من اسبوع
إياد. قولنا اسف خلاص
حور.   بصتله بأرف والسواق وقف وقال حمدلله عالسلامه
إياد.  ايه دا انا مدفعتش الأجره
حور.  قالت ابعد خليني انزل
إياد. نزل وهي نزلت وبعدين راح للسواق وقاله حسابك كام
السواق. قال خلاص يا استاذ
إياد. خلاص ايه انا مدفعتش لان نمت
السواق.  الدكتوره دفعت
إياد.  دكتوره مين
السواق. الأنسه اللي كانت قاعده جنبك
إياد.  ازاي دا يحصل رواية ابن عمي بقلمي نور عصام
السواق.  خلاص يا استاذ حصل خير 
إياد.  قاله طيب عاور اروح ...... اركب ايه تاني
السواق.  شاور علي عربيه وقاله هي دي
إياد.   شكرا جدا ومشي
حور.  كانت راكبه نفس العربيه
إياد. راح عليها واول ما شافها ابتسم وقال انتي تاني
حور. ما ردت
إياد.  ركب بس بالكرسي الخلفي لها
حور.  فونها رن فتحه وقالت ايوا ماما انا خلاص ربع ساعه واكون عندك وبعدين قالت الله يسلمك حبيبتي وقفلت وف لحظه جه شخص وقال ف حد هنا دكتور 
الكل خير ف ايه الشخص رد وقال ف شاب اغمي عليه ومش بيفوق
حور. قالت انا دكتوره ونزلت
إياد.  نزل وراها 
حور.  راحت عند الشاب وحاولت تفوقه وبعدين قالت دا محتاج تنفس صناعي لان الرئه عنده مش قاده تشتغل 
احد الموجودين قالها اعملي الازم
حور.   اتوترت وبعدين بصت جنبها لقت إياد قالتله ممكن تعمله تفس صناعي انت لان انا مش هقدر 
إياد. ابتسم وبعدين قالها ليه مش انتي دكتوره ودا شغلك
حور.  اكيد شغلي بس لما تكون حضرتك موجود اعمل انت وخصوصا وهو شاب وبغضب قالت اخلص لانه خلاص بيتعب اكتر 
إياد. نزل وعمله فعلا
حور. خلاص خلاص هو كدا ابتدي يفوق وحاولت ترفعه عن الارض وعملت الازم بعدها قالت لازم يروح مستشفي وبعدين احد الموجودين شكرهم واخده ومشي
حور. التفتت لقت العربيه اللي كانت راكبه فيها طلعت قالت ليه كدا بس واتنهدت وف نفسها لسه هستني
إياد. قالها متقلقيش دلوقتي نركب غيرها
حور. بصتله وهي علي اخرها وسكتت
إياد.  قبلة الحياه صعبه صح
حور.  اكيد
إياد. ممكن سؤال
حور. اتفضل
إياد.   هو انتي ليه معملتهاش مش دا شغلك ولو انتي
حور. قاطعته وقالت شغلي لو اتطرني زي دلوقتي كدا 
إياد. ازاي 
حور.  يعني لو انا ف المشفي اكيد بحطله جهاز التنفس الصناعي لكن انا ف الشارع واتطرتني الظروف هعمله اكيد لانه روح وانا مسؤله عنها بحكم شغلي لكن مادام هو شاب وف شباب موجودين فاالافضل ان الشاب يعمل للشاب وانا اكمل بعد كدا زي ما حضرتك شوفت
إياد.  بخبث بردو قالها يعني لو مفيش شباب موجوده 
حور. فهمته وقالت كنت هعمله اكيد وبصتله وكلها غيظ منه علي اسراره ف كلامه المحرج وقالت علي فكره احنا بنتعرض لاكتر من كدا ودا لاننا دكاتره وشغتنا ننقذ المريض باي طريقه
إياد.   بصلها وابتسم وبعدين قالها العربيه وصلت
حور.  راحت عليها وركبت وهو ركب جنبها بصتله
إياد.  عادي يعني مش احسن ما حد غريب يجي ويركب جنبك
خور. دا علي اساس انك اخويا وانا معرفش
إياد. بهزار قالها انتي طولي
روايات بقلم نور عصام
حور. ابتسمت وفونها رن فتحت وقالت معلش يا ماما حصلت ظروف لا لا متقلقيش انا بخير وخلاص العربيه هتطلع اهي
امها.  معلش يا بتي اخوكي مش اهنه والا كان اجي واخدك
حور. عرفه يا ماما هو كلمني
امها. خلي بالك علي نفسك يا بتي 
حور. حاضر يا ماما وقفلت 
وبعد بعض الوقت وصلت 
حور. نزلت ومشيت شويه
إياد. ماشي وراها 
حور. التفت وقالت علي فكره مش حلو كدا
إياد. هو ايه اللي مش حلو يا دكتوره
حور. انك تمشي ورايا 
إياد. ومين قال اني ماشي وراكي
حور. اومال تسمي اللي بتعمله دا ايه
إياد. واحد مروح بيتهم 
حور.  والله 
إياد. والله
حور. لاحظ ان احنا صعايده 
إياد. انا مغلطتش فيكي وبعدين الادب والاحترام والاصول مش محتاج اكون صعيدي ولا لأ
حور.  اتزهئت والتفتت تمشي وقبل دخول بيتها
إياد. خط خطوة ودخل قبلها 
حور.  علي فكره دا بيتنا واللي انت بتعمله دا مش
إياد.   بيتكم وبعدين قال ......
توقعاتكم إياد قال ايه وايه هيكون مصيرهم
يتبع الفصل الثاني 2 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent