رواية احببت عمياء الفصل الأول 1 - ملك محمد

الصفحة الرئيسية

رواية احببت عمياء البارت الأول 1 بقلم ملك محمد

رواية احببت عمياء كاملة

رواية احببت عمياء الفصل الأول 1

_ أنا مش شايفه ليه!
"سكوت"
_اي حد يرد عليا أنا بكلمكو
بردو مبتردوش
هو مش مفروض اني لما أشيل الرباط من ع عنيا اشوف اي الضلمه دي بقي
.......
_ماما انتي ساكته ليه قوليلي العمليه فشلت صح ؟
اسماء أنا عارفه انك موجوده ردي عليا قولي اي حاجه أنا مش هزعل صدقوني بس اتكلمو

"بعد مرور يومين"
___________

_انا عارفه انك راضيه بقضاء ربنا يابنتي بس مينفعش اللي انتي عماله ف نفسك عيطي ياقلب امك عيطي متسكتيش
_اعيط! وعايزاني اعيط ليه
_علشان مش يجرالك حاجه ياحبيبتي دانتي من وقت ماجينا من المستشفي وانتي ساكته

_ههههه بس أنا مش عايزه اعيط ياماما أنا كويسه متقلقيش
_تعالي يااسماء اتكلمي مع اختك اصل انا تعبت خلاص
_بقولكو اي انتو الاتنين عايزين انتو تعيطو اطلعو بره الاوضه وعيطو

:سيبيها براحتها ياماما متديقهاش أنا عارفه اختي قويه ومفيش حاجه تقدر تأثر فيها

_قلب اختك انتي قوليلها
صحيح ياماما كل اما اجبلك سيرة احمد بتسكتي يابتغيري الموضوع هو كويس
_بصراحه
_بصراحه اي ماتتكلمي دانا بقالي يومين خارجه من المستشفي ومجاليش حتي
_قوليلها انتي يااسماء

_اقول اي أنا طالعه اتفرج ع التفزيون

_انتو بتشقطوني لبعض ولا اي ماتتكلمي ياماما

_بصراحه يابنتي احمد لما عرف خبر فشل العمليه بعت وقال كل شئ نصيب
_ههههههههه بجد ههههههه
_حرام عليكي بقي الي بتعمليه ف نفسك ابوس ايدك كفايه ضحك

_سابني طيب مكنش يتقل شويه دانا كنت بفكر ازاي هقولو أننا مينفعش نكمل مع بعض ع الأقل كان هيبقي شكلو شيك شويه

_متزعليش نفسك ياحبيبتي بكره يجيلك اللي احسن منو دا طلع معندوش اصل

_متقوليش عليه كدا ياماما اي حد ف الدنيا ميرضاش يتجوز واحده مبتشوفش
وبعدين بكرا اي بقي ماخلاص مبقاش فيه بكرا

_انتي ازاي بدافعي عنو أنا لو ابني عمل كد.....

_اسكتي ياماما بعد اذنك ولا أقولك أنا خارجه اتفرج ع التفزيون مع اسماء مش هي خرجت بردو

_اه ياحبيبتي اختك خرجت خدي معاكي العصايه وانتي طالعه

_انا قولتلك كام مره أنا مش همسك الزفته دي

_خلاص حقك عليا متتعصبيش استني اسندك طيب

_مش عايزه حد يسندني أنا بعرف امشي لوحدي

_____________________

_اي الي خرجك من الاوضه ي ملاك مقولتيش ليه اجي اسندك

_حتي انتي يااسماء ع فكره أنا بعرف أسند نفسي قولت كام مره متحسونيش اني عاجزه

_طب خلاص حقك عليا تعالي اقعدي جمبي

_فيلم اي داه أنا سمعت الصوت داه قبل كدا هما عملو الجزء التاني من فيلم سندريلا

_ها لا مش هو اساسا مفيش حاجه حلوه ف التلفزيون

_هو مبقاش فيه صوت ليه انتي قفلتي التلفزيون

_مفهوش حاجه حلوه قولت اقفلو

_بس أن........

_اسماء تعاليلي عايزاكي
_حاضر ياماما جايه هكلم ماما واجيلك ياكوكي

_ايوا ياماما
_انا خارجه ياحبيبتي في مشوار لازم اروحو ضروري ومش هتأخر خلي بالك من اختك يااسماء اوعي عينك تغفل عنها

_متقلقيش ياماما كل حاجه هتبقي تمام

__________
_كوكي ماما خرجت وجايه بسرعه هنرخم ع بعضنا بقي شويه

_مش رايقالك أنا

_اخص عليكي يابطه دانا اختك حبيبتك

_بقولك مش......

_معلش ثواني الموبايل بيرن هطلع البلكونه ارد واجيلك تاني

_طيب

(دخلت اوضتها لبست ونزلت من غير ماتقول لأختها)
_اسماء اسماء
_نعم ياماما
_اختك فين

_انا سبتها هنا يلهووي

_نهارك مش فايت سبتي اختك فين قوليلي

_اهدي ياماما هلاقيها هتروح فين يعني أنا ملحقتش أتأخر عليها

_استرها يااارب منك لله يااسماء أنا قولت مش لازم اخرج قلبي كان مقبوض
_اهدي ياماما بقي متوترنيش هنلقيها قولتلك
أنا مكملتش ساعه بتكلم ف البلكونه
_ساعه بتتكلمي ف الموبايل وسيبتي اختك ساعه ياجزمه أنا الغلط عندي

________________

_بقالك فتره قاعده هنا وبتبصي للسما لفت انتباهي انك لابسه نضاره والشمس مش طالعه
اقلعي النضاره علشان تعرفي تتفرجي ع السما

_حتي لو قلعتها مش هعرف اتفرج

(قرب ايدو من وشها متحركتش عرف انها مبتشوفش)
_انا اسف
_عادي ولا يهمك ع فكره انا كمان فضوليه

_مش محتاجه مساعده طيب
_لا أنا كويسه ممكن اعرف حضرتك مين
_انا واقف ف السوبر ماركت اللي انتي قاعده قدامو

_انا اسفه مخدتش بالي أنا مسدقت لقيت مكان مفهوش زحمه اقعد فيه

_وبتتأسفي ليه هو أنا قولتلك حاجه
مين معاكي؟

_مفيش حد أنا بعرف اخد بالي من نفسي

_ياسلام ع الثقه
_......
_تعرفي أنها هتمطر

_بجد هتمطر

_بتحبي المطر
_......
_بسألك بتحبي المطر!

_ها اه بحبو

_حلو الابيض عليكي

_هو أنا لابسه ابيض

_لابسه فستان ابيض جميل وهادي جدا
_فستان ابيض ! بس أنا معنديش فستان ابيض

_هو تقريباً فستان لمناسبه كتب كتاب خطوبه

_اي دااه معقوله لبستو أنا معرفش أنا لبست اي

_اهدي اهدي شكلو حلو اوي
(بص لايدها شاف الدبله)
انتي مخطوبه؟

_بتسأل ليه
_في دبله ف ايدك

_(ضحكت بسخريه ) نسيت اقلعها

_انتي فركشتي

_حاجه زي كدا تعرف الفستان اللي لابساه داه فستان كتب الكتاب كان مفروض أنو بعد شهر

_انا اسف مقصدش افكرك

_.......
_بتسكتي كتير
انتي محتاجه الدبله ف حاجه
_لا
_طب اقلعيها

_ها حاضر

_شكلي هحب اللي سابك داه

_........

_ تعرفي إن والدتي بتدرولي ع عروسه وانا دايما اقولها اهم حاجه شعرها يبقي طويل بس اول مره اعرف أن الشعر القصير جميل كدا.

_(اتكسفت)

_(ابتسم) دلوقتي تقولي اني برخم عليكي

_لا مش هقول ممكن طلب

_اكيد
_اوصفلي شكل السما

_بصي ياستي انتي فوقك بالظبط سحابه غامقه جدا شكلها مرعب

_ازاي والسحاب عمرو ماكان شكلو مرعب

_مانا جايلك ف الكلام اهو السحابه المرعبه دي بمجرد ما المايه تنزل منها وتمطر هترجع زرقا وجميله تاني والشمس هتنور من وسطها

_اها

_انتي بتشبيهها

_أنا

_ايوا بتشبيها صوتك مخنوق من العياط ليه مبتعيطيش

_بس أنا مش عايزه اعيط

_مش يمكن عايزه بس خايفه يقولو عليكي ضعيفه
_.........

_سكتي تاني اقولك خدي الجاكيت داه (وقام حاتط الجاكيت ع رأسها وغطاها بيه)
خليكي جوه وعيطي براحتك أنا مخبيكي

_(عيطت كأنها من سنين معيطتش عيطت لدرجة أن صوت عياطها كان سمعو )

_انتي ياأنسه أنا عايزه اشوف الشمس بقي هنفضل نعيط كتير ولا اي
_...…...
_طب ع فكره انا معايا شوكولاته بس مش هديها الا للشطار اللي بيسمعو الكلام

(شالت الجاكيت وابتسمت)

_اخيرا الشمس طلعت والسحابه الزرقا نورت

_بجد
_انا بتكلم عن السحابه الجميله اللي قدامي

_مش فاهمه
_مش لازم تفهمي افتحلك الشكولاته

_هفتحها لوحدي

_انتي ليه رافضه اي مساعده

_مش عايزه اتعود ع كدا أنا بخاف من الضلمه ولازم اتعود عليها

_مش هقولك ممكن انورلك حياتك بس اسمحيلي اقعد معاكي ف الضلمه
_........
_يمكن لما اقعد معاكي تحسي بالأمان

_ومين هيحب يقعد ف الضلمه!

_لما نكون اتنين مش هنحس بالعتمه

_.......
_سكتي تاني

_في صوت حلو أنا سمعاه

_صوت اي

_صوت قطرات المايه وهي بتخبط ف الأرض بتمطر صح !

_ههههه اه بتمطر

_امال ليه مفيش مايه جت عليا

_علشان فوقك سقف البلكونه

_عايزه تلمسي المطر
هاتي ايدك
_......
_هاتي ايدك متخفيش

_(مدت أيدها واول لما صوابعها لمستو شدت أيدها بسرعه ) لا خلاص مش عايزه المس المايه

_(شدها غصب عنها ووقفها تحت المطره )
اسف بقي متزعليش
(ابتسمت وحطت أيدها تحت المايه وهو واقف يبص ليها قالها )
متأكدة انك بشر حاسس انك ملاك

_تعرف أن اسمي ملا...

حمزه ياحمزه
_ثواني هرد ع صاحبي وارجعلك اقعدي مكانك تاني

_طيب

_حضرتك قاعده هنا وامك هتموت من الخضه عليكي
_مين اسماء
_ايوا زفته انتي مجنونه ازاي تنزلي من غير ماتعرفي حد

_انا مش قولت بلاش تحسسوني اني عاجزه

_قومي خلينا نمشي وتكمل كلامنا ف البيت امك زمانها هتموت
_هقوم بس بشرط
_انتي كمان هتتشرطي
_خلاص مش قايمه
_قولي عايزه اي انجزي
_تعرفي المكان اللي احنا فيه دلوقتي احفظي العنوان بتاعو
_ليه
_علشان هتجبيني كل فتره اقعد هنا
_حاضر يازفته قومي يلا حرام عليكي الدنيا برد وانتي خارجه بفستان خفيف

___________
(خلص كلام مع صاحبو وخرج يشوفها ملقهاش )

_مشيتي دانتي حتي مقولتليش اسمك اي
بس اكيد هنتقابل تاني

عمري ماسدقت إن فيه حب من اول لقاء بس دلوقتي شكلي حبيت
يتبع الفصل الثاني 2 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent