رواية صغيرتي الفصل التاسع عشر 19 - عزه العربي

الصفحة الرئيسية

رواية صغيرتي البارت التاسع عشر 19 بقلم عزه العربي

رواية صغيرتي الفصل التاسع عشر 19

احمد : لا يا بني معلش مش هينفع
علي بغضب: ايه اللي مينفعش ؟!
مينفعش تجيبلها عربيه انا اخاف عليها دي متهوره 
علي حاول يهدي نفسه: عمي يا غالي انا كنت نادر أن مريم اول متتحجب هديتي ليها عربيه حتي لو كانت اتحجبت وهي عندها ١٥ سنه كنت جبتهالها وانا هعلمها السواقه من بكره هتجيلها احسن مدرسه ومتخافش هي كده كده مش هتركبها غير في المشاوير القريبه بس وممكن تتركن اصلا انا عاوز افرحها يا عمي
احمد باستغراب: ربنا يخليكم لبعض يا بني ويهديكم
علي بضحك: انا فاهمك يا عمي اطمن هانت وهتكون مراتي بس هي اللي مش عاوزه الوقت وانا مش عاوز اضغط عليها 
احمد: انا ممكن اكلمها واقنعها
علي بغضب: اكيد لا لا طبعا أنا عاوزها بأرادتها
دخلت مريم ومني 
علي: فرح سليم في اجازه نص السنه عاوزك تكون معانا يا عمي وتنورنا أن شاء الله
مريم : الله بجد
مني: ربنا يتمم على خير يا بني عقبالك
علي بص لمريم : يا رب يا عمتي يا رب
مرت الايام علي ابطالنا
مريم بتحب علي كل يوم اكتر وأفعاله معاها بتحبها فيه بس خايفه منه 
علي بيموت في مريم وحاسس أنه ضعيف قدامها ودي حاجه مضايقاه نفسه علي الاقل يكتب كتابه عليها
كل يوم بيتكلموا بس مشافوش بعض من اخر مره 
علي مشغول جدا في شغله وتجهيزات الفرح بتاع اخوه
في الجامعه
ملك: اخيرا اخر يوم امتحانات اووووف
مريم: اووووف اعوذ بالله اخيرا عقبال اخر السنه
فاطمه:طب لازم نحتفل بقي يلا نخرج شويه
رقيه:ماشي يلا بس اعزموني انا معاييش فلوس
كلهم ضحكوا : في نفس واحد وانتي عمرك كان معاكي فلوس
ههههههههههه
طالعين من باب الكليه عربيه چيب فاخره جدا موديل السنه متفيمه اسود واقفه وهما الخمسه في نفس اللحظه صفروا وضحكوا والناس  بصت عليهم  اتحرجوا 😉🙈
الباب اتفتح طلع علي بحلاوته وطعامته وشياكته لابس تيشرت كاجوال اسود وبنطلون جينز وكوتشي ابيض 
مريم:يا مصيبتي 😂😂
فاطمه: مش دا علي منك لله يا مريم دا اللي صعيدي وبيلبس جلابيه 😏
مريم ضحكت ' وطلعت تجري عليه
علي بعصبية: ماشيه بتصفري يا بنت عمتي فاكره نفسك راجل ولا ايه 🌚
مريم بأرتباك وخوف: مين اللي بيصفر انا ؟دول هما
علي بصوت حاد: مريييييييييييم🌚
مريم بخوف: خلاص خلاص احنا كنا بنحسب العربيه فاضيه وصفرنا غصب عننا اني اسف😢
علي بعصبية:كنتي هترتاحي لو حد طلع من العربيه وضايقك بكلمه 
معلش احنا كلنا صفرنا مش انا بس
علي بعصبية: مليش دعوه بحد انا ليا انتي بس يلا اركبي 
مريم بخوف: هي دي عربيتك 
علي يزهق :لا يلا اطلعي
اصل اصل انا خارجه مع صحابي النهارده اخر يوم في الامتحانات ووعدتهم اننا نخرج
علي حط أيده الاتنين علي صدره وربعهم ورفع حاجبه وسند عالعربيه:اركبي يا مريم  
مريم بخوف: خلاص هقولهم بس مش كنت قلتلي انك جاي بدل ما اطلع عيله هفأ قدامهم كده
علي بابتسامه: لو عوزاهم ييجوا معانا يااااريت
مريم بحده ورفعت حاجبها: مااااالك😏
علي بضحك: طب يلا روحي شوفي هتقوليلهم ايه هما واقفين شبه الاصنام كده ليه
مريم بخضه من منظرهم: بقوللك ايه اطلع عربيتك بدل ما تتخطف مني الله اكبر في عيونهم
علي ضحك عليها
راحت عليهم : عيب والله تكونوا صحابي وتبصوا علي جوز صاحبتكم كده 
ملك: هاااا قوليلي هو معندوش اخوات مزز زيه كده
مريم: عنده اتنين
سلمي: حلو اوي واحد ليا وواحد لاي واحده فيهم واهووه نبقي عيله في بعضينا 😄
مريم: ههههههههههه واحد متجوز والتاني هيتجوز كمان كام يوم ويلا بقي اخرجوا انتم عشان انا خارجه مع لولو هيييييح😍
كلهم في صوت واحد: يااااابختك 
مريم: الله اكبر عليكم انا ماشيه باي ولينا خروجه مع بعضينا🙃
راحت لعلي: انا جاااهزه 🤣
اركبي
متزوقش طاااا
في العربيه مريم بتلطف: وحشتني يا لولوووو
اسكتي😡
ياباااي😏طب رايحين فين
:خاطفك
: بصوت
: وريني
: بصوت واطي بدلع: يالهووووي خاطفني الحقوني💋
علي ضحك علي طفولتها😆
: قولي بقي رايحين فين بجد
: دلوقتي تعرفي
:ماشي وفضلت ساكته
علي بعد دقيقة انتي ساكته كده ليه
مش انت مش عاوزني اتكلم 
: لا مبحبكيش تسكتي اتكلمي ولا اقولك غني
: لا اتحرج😉
:علي نعمممممممم
مريم: خلاص خلاص
معاك انا قلبي عاش من تاني 
ليالي تفوت علينا ثواني 
لو هتكون في مره مكاني 
هتعرف قصدي ايه
في بالي وقلبي انا ودقاته
بتضحك تبقي حلوه حياته 
دايما يبقي في جوايا اكتر ماللي بحس بيه
غالي والله غالي 
لسه فاكر يوم مجالي 
روح تعالي ابقي ملكه 
يوم وضيعته وراه 
مااالي بس ماالي 
جيه في لحظه قلبلي حالي
لو ندالي يلقي ردي نفسي اعيش
واموت معاك 
روووحي لقيتها في 
ايوه هموت عليه 
وحاسس ربنا اخيرا عوض صبري بيك
محتاج قلبي ليك 
ومش مصدق عنيك 
يا رب اللي جاي يجمعنا وانا ايدي في ايديك⁦💃🏻⁩⁦
علي بصلها ومسك أيدها باسها ،ربنا يسمع منك ويجمعنا بقي 🤣
مريم اتحرجت ووشها احمر 
علي: تعرفي انك اول مره تغنيلي 
مريم: امممم مش انت اللي دايما كاسفني
علي: صدقيني دي هتكون اول واخر مره تغني لحد غيري صوتك دا هيكون ليا انا وبس
مريم: ايوه ايوه اتحكم فيا كمان😏
وصلنا يلا
الله ايه المكان دا
طب هاتي ايدك ولا اشيلك
كانت عوامه خاصه في وسط النيل
مريم: لا انا هطلع لوحدي 
علي شالها زي الطفله وطلع بيها
مريم بفرحه ؛ المكان حلو اوي يا علي بجد ميرسي اوي يا علي علي كل حاجه بتعملها لي
علي: انا لسه معملتش حاجه لسه هتشوفي انا هعمل ايه بس اصبري
المكان كان حلو اوي وعجب مريم 
مريم: قوللي بقالك قد ايه مشوفتنيش🙂
دا سؤال
اممممم ولازم ترد 
: ٣شهور و١٠ ايام و٦ ساعات
براڤووووووشطور
قوليلي انتي بقي انتي كل يوم بتحلوي كده ليه
امممم دا سؤال اهااا ولازم تردي 
امممم عشان انت معايا🤔
اممممم مريم ابوس ايدك استرجلي شويه انا بضعف قدامك اووي 
مريم بدلع ومياصه:ههههههههه يا بوووووي علي ود الالفي بيضعف جدامي لا لا دانا جامده اوووي بقي🔥😄
قضوا يوم حلو مع بعض وكانوا مبسوطين اووي 
علي: عاوزه تروحي
:توء توء توء
علي في نفسه : اجمد اجمد اجمد وقلبه بيدق جامد
علي بحب: قلتلك نتجوز يا مريم هموت بس تكوني معايا
مريم حطت أيدها علي شفايفه : بعد الشر عنك متقولش كده  لسه ربنا مأذنش
: طب تكتب الكتاب بس ونأجل الفرح لحد ما تخلصي
مريم : يا باااااي بس بقي انت فصلان يلا روحتي
علي بزعل: دا الرد اللي مستنيه برضوا يلا اجهزي عشان اروحك
مريم زعلت: لولو انا مش قاصدي😢
علي بحده: اسمي علي🌚
مريم بدلع: لا لولو حبيبي وقلبي وجوزي قريب اوي أن شاء الله
علي بتريقه: هههه اه اه جوزك يلا يلا بنت عمتي
اووووف لما بتقلب بتكون وحش اووي
طب يلا بدل ما اوريلك قلبتي بجد واعملي حسابك عندك بكره سفر 
يتبع الفصل العشرون 20 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent