رواية صغيرتي الفصل الخامس عشر 15 - عزه العربي

الصفحة الرئيسية

رواية صغيرتي البارت الخامس عشر 15 بقلم عزه العربي

رواية صغيرتي الفصل الخامس عشر 15

في الصعيد
علي راجع من امريكا مش شايف قدامه داخل جري علي اوضته 
صوت لسه بدري يا لولو انا قاعدة مستنياك من بدري🤔
بص وراه لقاها ريتال : قلبي من جوا بس بلاش لولو دي الله الله الله داحنا كبرنا واحلوينا وبقينا قمرات اوي ونزل بوس فيها 
انتي وصلتي امتي يا جمري 
احنا هنا من امبارح لما عرفت انك جاي استنيتك وحشتني اوووي يا لولو 
سرح في مريم لما كانت بتقوله لولو وكان بيتشاكل معاها
قوليلي انتي جبتي لولو دي منين 
دلع علي لولو معروفه يعني نينينيي😄😄
ايه دا وكمان لمضه الله الله بس والله وحشتيني اوي تعالي بقي نامي والصبح نشوف حكايتك ايه 
دخلها  اوضتها وراح اوضته قعد يبص علي صور مريم ماهو علقهم تاني😀تعرفي كلمه لولو وحشتني منك اووي انا كنت بزعل منك وانتي بتدلعي عليا وتقوليها بس بجد انا محتاجها محتاج اسمع اي حاجه منك وحشتيني اوي ونام
عند مريم
هو انا زعلانه ليه ما طبيعي اني يجيلي عرسان يعني بس كان نفسي العريس يكون علي اوي طب هو انا ليه مش حساه راجل ليه مش شايفه اي راجل في الدنيا زي علي ايوه عشان مفيش راجل زيه فعلا عمر ماحد خاف عليا زيه عمر ما حد حبني وحس بيا من غير ما اتكلم زيه هو مش عاوزني اكمل تعليمي عشان خايف عليا مش عشان أن هكون احسن منه زي ما انا بقول هو ما شاء الله عليه بقي عنده اكبر شركات في مصر وبرا كمان اووووووف اسكتي بقي كفايه تفكير نامي
مني: كلمت العريس يابو مريم
احمد : تليفونه مقفول علي طول
الصبح علي صحي نزل لقي العيله كلها قاعده بتفطر جدته وأمه وإخوانه البنات وسليم ومحمد اخوه ومراته 
متجمعين دايما من زمان ما شوفناش اللمه الحلوه دي_ صباح الخير
الكل صباح النور
علي قعد وريتال طلعت تجري عليه ومريم وعلي كمان ( مين مريم وعلي) دول عيال أخته سحر اللي اتجوزت جابت توأم ٣سنين وسمتهم كده وعلي روحه فيهم 
ريتال : لا انا اللي دايما بقعد مع بابا علي 
اسماء مامتها : توتا معلش تعالي عشان عمو يعرف يفطر 
لا انا مش هفطر غير وهو بيأكلني
مريم وعلي: واحنا كمان عاااااا
علي : ولا تزعلوا نفسكم انتي يا توتا هنا وعلي علي رجلي التانيه ومريم جنب قلبي 
حياه : طب وهتفطر ازاي 
هفطرهم وبعدين أفطر 
سحر: ربنا يخليك لينا يا خويا
حياه : ماشي يلا عشان عاوزينك في موضوع
انا قلت برضك أن اللمه دي فيها حاجه
جدته: بص يا علي انت سنك كبر يا ولدي ميصحش كبير العيله ميتجوزش لدلوكت لازم تشوف بنت الحلال بقي اخوك الصغير اسم الله عليه اتجوز وبنته بقيت عروسه والتاني عاوز يتجوز واحنا مش موافقين غير لما نجوزك لاول
علي: بس انا مش عاوز اتجوز دلوكت
وانت يا سليم لو لجيت واحده مناسبه ابعتلي اسمها عشان اسال عليها وتوكل على الله
سليم : بجد يا خوي 
حياه: بس يا سليم اجفل خشمك اني جلت مش حتتجوز جبل اخوك لكبير 
محمد : يا علي يا خوي انت طول عمرك بتحب بت عمتك مني ايه اللي مجعدك لدلوكت 
علي بغضب:اني مبحبش حد ومش عاوز اتجوز الوكت وخلص الكلام وسليم لو عاوز يتجوز يتجوز اني مش حايشه 
مني: بس لو انت متجوزتش انا هغضب عليك لو مش عاوز بت عمتك انا اجيب لك ست البنات
الجده : لاع مريم بت بتي مكتوبه لعلي طول عمرهم 
حياه: لو في حاجه يا بني فهمني 
علي بحده: خلاص بقي جفلوا عالموضوع الماسخ ديه واللي ربنا عاوزه هيكون اني جايم
اخد العيال كلها وركب عربيته وطلع المكان اللي بيرتاح فيه دائما 
مكان قدام النيل علي طول في جنينه صغيره ومكان للاطفال قعد العيال فيها يلعبوا وسرح في كلام أهله 
لولو تعالي العب معانا بقي وشدته
علي بصلها ونزل لمستواها :مش انا قلت بلاش لولو دي
ليه بس انا بحب ادلعك 😢
طب يلا تعالوا امرجحكم 
وتتمرجح معانا خد التاب دا صورنا ولا اقولك انا هطلع لايف عشان صحابي يشوفوني
علي بصدمه: تاب ولايف لا انا لازم اتجوز انا فايتني كتير يلا يا ستي 
توتا طلعت لايف علي الاكونت بتاعها بتصور مريم وعلي وهما بيجروا ويتمرجحوا خد بقي صورني معاهم 
ايه دا مريم تشاهد 
صورهم شويه وقفل 
توتا تعالي هي مريم عندك في الفانز
اه طبعا احنا علي طول بنتكلم ولما بنسافر القاهره بروحلها انا ومامي 
بجد 😏
عند مريم: يا روحي عليكم بس ياترى مين دول دول شبه علي اوي ماشاء الله ليكونوا عياله😀 لما اكلمها
علي ماسك التاب لقي مريم بتتصل فيديو كول ارتبك _ توتا تعالي بسرعه
مين بيتصل مامي
لا مريم
علي وقف وراها بحيث يشوف مريم بس هي ماتشوفوش
مريم لابسه بيجامه بيتي حمرا كت وعامله قطتين شبه الأطفال 
يا توتا وحشاني بصوت طفولي خلي قلب علي يدق بجنون 
مريومه انتي وحشاني اوي
وانتي كمان يا روحي فينك ومين القمراااات اللي معاكي دول 
مريم وعلي 
مين وهنا قلب مريم دق جامد
مريم وعلي مين 
ولاد عمتوا سحر 
اسم الله عليهم يا روحي بجد انا اول مره اشفهم _ هي مامي فين هاتيها اكلمها
مامي في الفيلا مع بابي 
وانتي مع مين 
مع بابا علي 
مريم اتحرجت هو جمبك 
علي غمز لتوتا بلا
هو انتم نزلتوا لتيتا ليه ؟! مش قلتم مش هتنزلوا دلوقتي 
توتا بتلقائية
عشان نخطب لبابا علي🙄🙄
مريم عينها دمعت وعلي خبط علي دماغه لقي عينيها احمرت ودمعت 
بصوت مكتوم: هو علي هيخطب 
اخد علي التاب بصت لقيته في وشها احمرت وبرقتله
توتا قومي العبي شويه
بتسألي ليه؟! 😄
مريم الكلام مش راضي يطلع منها : ثواني هقوم البس حاجه
اخدت نفس عميييق مريم اهدي متحسسهوش انك هتموتي من غيره مريم اهدي اهدددددي انا انا ربنا ينتقم مني 😭😭نفس عميييق وقعدت
ازيك يا علي
بخير يا بت عمتي
مبروك سمعت انك هتتخطبي😉
مين🙄
انتي 😄
عرفت منين⁦☺️⁩
عرفت وخلاص مبروك 
الله يبارك فيك عقبالك مش برضوا نويت تتجوز😡
اه شوفتي اخيرا لقيت اللي أمن اني اديلها اسمي ست بيت شاطره ومطيعه وبتسمع الكلام وتتمنالي الرضا 
اه خدامه يعني مبروك عليك
علي بغيظ: لا مش خدامه اللي بيحب حد بيعمل اللي يرضيه وهي بتحبني 😉
اه اكيد واحده جاهله هترضي وهتستحمل 
علي بغيظ في مريم: مرييييييم وانتي زعلانه ليه خدامه جاهله شئ ميخصكيش 

فعلا اه اصل انا متقدملي دكتوري في الجامعه حاجه كده موووز🏃⁦☺️⁩
علي بضحكه شريره :هههههههههه مبروك عليكي يا ست البنات وفستان خطوبتك كمان عليا 
هههه عليك انت ليه شكرا اكيد عريسي هينقيه علي زوقه 
وانتي تعرفي زوقه منين هو بيتكلم معاكي 🙄🙄
قصدي زوقه حلو كده. زي زوقي اللي انتي عرفاه كويس😉😄
مريم بخجل رفعت حاجبها وفي نفسها اكيد لا مفيش زي زوقك 
تليفون علي رن طلعه من جيبه وابتسم 
مريم تسكت لا ازاي الفضول هيقتلها 
ايه مين المحروسه اللي هتخطبها 
علي:😄
يتبع الفصل السادس عشر 16 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent