رواية جاهلة الفصل الرابع عشر 14 - بقلم زوزه

الصفحة الرئيسية

رواية جاهلة البارت الرابع عشر 14 بقلم زوزه

رواية جاهلة كاملة بقلم زوزه

رواية جاهلة الفصل الرابع عشر 14

- بتوتر ايه ه..ه..هتفتها ليه .
_ مالك يا قمر الشنطه تقيله بطريقه انتي حاطه فيها ايه .
-ها اه دي فيها حاجات بتاعتي يا حسام لو سمحت حاجات من بابا وماما ومبحبش حد يشوفهم .
_ بعد أن كان سيفتح الشنطه وقف وقفلها وقال معلش يا قمر انا اسف بس انا فكرت انها مش بتاعتك لانها تقيله اعذريني .
- وهي تتنهد براحه ها ولا يهمك ثم نظرت لعدي وقالت شيل يا عدي الشنطه مع حسام عشان بقلم زوزه تقيله .
: حاضر هات يا حسام الشنطه عنك وانت خد طلع دول .
_ماشي .
بعد مده وصلوا الي المنزل .
- الله البيت جميييل اووووي يا حسام بس ده باين عليه غالي ( وكان المنزل عباره عن فيلا صغيره فهو منزل من ثلاثه ادوار الدور اللي تحت عباره عن قاعه كبيره للضيوف وغرفه للضيوف ومطبخ وحمام وغرفه للخدم والدور الثاني كان عباره عن غرف كبيره اما الدور التالت بقلم زوزه فكان يوجد به غرفه للرياضه وغرفه بها مكتبه صغيره وغرف أيضا للنوم الجروب الخاص بالروايه روايات زوزه وياسمينا .)
_ مفيش حاجه غاليه عليكي وبعدين ده أقرب بيت لبيت عدي وغير اني زي ما قولتلك انا جايبه عشانك ودي هديه بسيطه يا قمري يااارب يكون عجبك تعالي افرجك علي البيت كله .
- بخجل حاضر .
: وانا جاي ياختي معاكم اتفرج وهو ينظر إلي حسام متفكرش اني هسيبها معاك لوحدها .
_ انا دلوقتي عرفت انت ليه بتغير عليها كده عشان مفكرها زي اختك .
: بتوتر ها اه طبعا طبعا .
- ها هتفرج علي  البيت والا لا وهي تدخل من الحديقه وعيناها وقعت علي مرجوحه في الحديقه فذهبت باتجاهها بسرعه وقالت هيييي انا بحب. المرجوحه اوووووي بقلم زوزه .
_ نظر إلي سعادتها وقال عرفت انها هتفرح عشان كده خليت عم حسن البواب يجبهالك .
- شكرا يا حسام .
_ تعالي اتفرجي يلا علي البيت كله .
بعد مده .
_ ها البيت عجبك والا لا .
- جميل جدااا يا حسام شكرا جدا .
_ دي مجرد هديه بسيطه يا قمري ويارب تعجبك تعالي اعرفك علي الناس اللي هتعيش معاكي في البيت بقلم زوزه .
- مين دول .
_ ثواني وهتعرفي ثم نادي بصوت عالي وقال يا داده فاطمه يا سعاد ياعم حسن .
.. وفي ثواني اتي إليه ثلاثه اشخاص .
. اول شخص فهو عم  حسن وهو رجل مصري كبير في السن يعيش في لبنان قال عم حسن ازيك يا بنتي انا عمك حسن البواب بقلم زوزه .
- بحب ازيك انت يا عم حسن .
" ثاني شخص هو داده فاطمه وهي زوجة عم حسن وهي ايضا مصريه ولكنهم يعيشون في لبنان منذ زمن ازيك يا بنتي .
- بحب ازيك يا داده فاطمه انتي مرات عمو حسن صح .
" ايوه يا بنتي .
- عندكم عيال يا داده .
" بدموع تتلألأ بعيناها كان عندنا بنت اسمها منار بس ربنا افتكرها يابنتي بقلم زوزه .
- وهي تقوم تحضن داده فاطمه وتقول متزعليش يا داده اعتبريني بنتك انا بابا وماما ماتوا وسابوني تسمحيلي اكون زي بنتك انتي وعمو حسن .
" وهي تحضنها بحب طبعا يا بنتي ربنا يعلم من اول ما شوفتك وانا حبيتك .
- وانا اكتر يا داده .
` الشخص الثالث هو سعاد ودي عندها 30 سنه ومن لبنان قالت سعاد كيفك انا سعاد من لبنان .
- ازيك يا طنط سعاد انا قمر .
' يقبرني طنط شو قولي ليا خيتي. 
- بضحك ماشي يا ستي هقولك سعاد اشطا .
' شو بدكم تأكلوا .
- اي حاجه منك حلوه اكيد .
' شو رايكم  باكل مصري لانكم مصريين .
- ماشي بقلم زوزه .
_ ها يا ستي ايه رايكم فيهم لو مش عجبك حد انا ممكن اغيره ليكي .
- لا كلهم حلوين شكرا جدا يا حسام .
:بس سعاد دي ضحك لما قولتلها طنط وهي زعلت .
- هههههههه هي مش كبيره اووي بردو .
_ علي فكره سعاد هتيجي الصبح وتروح بالليل أما عم حسن وداده فاطمه هيقعدوا معاكي ع طول وع فكره عدي ساعدني اني اوصلهم.
- شكرا يا حسام شكرا يا عدي .
- حسام انت مش هتجيب عمتو مره هي وحشتني جدااا هي وخالو .
_ أن شاء الله المره الجايه هجبهم ليكي أو اخدك تنزلي مصر اسبوع وترجعي عادي .
- امممم ماشي .
_ طيب يلا اطلعي اوضتك في الدور التاني أما أنا اوضتي في التالت تمام .
- ماشي بقلم زوزه .
بعد شهرين .
~ وهي تدخل تركض في الجنينه وتنادي بصوت عالي  انا جيت  عميييي .
- كانت تجلس تذاكر علي الارجوحه التي بالحديقة ورأت فتاة بشعر احمر ناري وعيون خضراء وبشرة بيضاء تدخل الي الحديقه وتنادي علي شخص بقلم زوزه نظرت إليها قمر باندهاش ثم قالت لها انتي مين وعايزه مين .
~التفت الفتاه إلي مصدر الصوت وقالت شو انتي مين وشو بتعملي هون .
- بذهول انا صاحبه البيت واسمي قمر انتي مين .
~ لك شو صاحبه البيت انتي عم تكذبي لك هادا بيت عمي انتي عم تهزري صح .
- لا مش بهزر ده بيتي .
~بدموع طيب بدي عمي لك عمي راح وين ردي علي بقلم زوزه .
- مش عارفه ولله بس انتي مين وانا ممكن اعرف لك صاحب البيت راح فين .
~بدموع لك انا .. يتبع الفصل الخامس عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent