رواية نبضات حارقة الفصل الثالث عشر والأخير - دنيا رشاد

الصفحة الرئيسية

رواية نبضات حارقة البارت الثالث عشر 13 بقلم دونا الكاتبة دنيا رشاد 

رواية نبضات حارقة كاملة

رواية نبضات حارقة الفصل الأخير

مااحزن الله عبدا الا ليسعده ...
تلك الابتسامة المشرقة التي أراها علي شفتكي تشق طريقها لقبي دائما عندما اراها ...
وقفت حور مذهولة من جمال ماتراه الحديقة مزينة بطريقة اكثر من روعة تشبه الحفلات الملكية التي نراها في التلفاز يغلب عليها اللون الذهبي والكثير من الورود البيضاء فهي تعشق الورود البيضاء تفرح عندما تراها
دخلت حور بخطوات بطيئة وهي تري كل هذا الجمال امامها تري صورها في كل مكان ذات اطار من الورد الابيض واسمها مكتوب بالبنط العريض ايضا بالورود والانوار في كل مكان.
فهد بعيون مبتسمة ووجه منير من شدة سعادته بحبيبته.... ګلَ َّسنِةّ وِأّنِتّيِّ مَعٌأّيِّأّ يِّأّأّجِمَلَ مَأّفِّيِّ حٌيِّأّتّيِّ عٌيِّدِ مَيِّلَأّدِ َّسعٌيِّدِ 🥰.
حور بحب...انت الي عملت كل ده انت عرفت ازاي ان انهاردة عيد ميلادي ?!!..
فهد وهو يهمس في اذنها ... هو انتي متعرفيش ان انتي حببتي يعني من المفروض اكون عارف كل حاجة عنك 🤗
حور بمتنان ...شكرا جدا.
فهد ببعض الحزن...ايه الطريقة الرسمية دي ياحور!
حور بتانيب ...مش قصدي والله خلاص فك ياسيدي كدة وقولي انت عملت كل ده امتي ?!!وجبت تورتة ولانسيت ?!!
فهد وهو يتركها ويذهب ... متحاوليش تصالحيني انا زعلت منك ياام ارغد واه جبت تورتة.
حور ببتسامة في نفسها ...ياعيني دة زعل بس حلوة ام ارغد دي بس انا هاوريك.
حور بصوت عالي نسبيا ...اااااه
فهد بخوف وهو ينظر خلفه علي حور ... حور حور مالك .؟!
حور بتعب مزيف ... تعبانة اوي. !!
فهد والدموع تجمعت في عينيه ...طيب حاسة بايه اجيب دكتور؟ !..
حور وهي ترفع حاجبها ...تجيب ايه دكتور امال انت ايه والزفت ادم وعدنان والهبلة ايمان دول ايه مدرسين. !!ابعد عني ياض انا كويسة.
فهد بغيظ ...بتوقعي قلبي ياحور ماشي. !!
حور وهي تنظر في عينيه ... فهدي! !.
فهد وهو يتركها ويذهب ...مش هارد
حور بصوت طفولي ... فهدي! !
فهد ...??????
حور ...يعني زعلان. ?!
فهد ...ايوه.
تركها فهد وذهب يري ترتيبات الحفل وبعدها ذهب  للشباب ومن ثم وجد فتاة تجري باتجاهه ببتسامتها الجميلة التي تستطيع بها ان تخرج فهد بها من حزنه كعاداتها.
ريهام ببتسامة ووردة بيضاء بيدها ...فهودي وحشتني اوي اوي انا زعلانة منك يافهودي تسافر من غير ماتقولي ماشي انا زعلانة منك بس قبل مازعل خد الوردة دي مالقتش حد يجبلي ورد بعد مانت مشيت فقلت اجبلك انا انهاردة وبس كده انا زعلانة منك. !!
فهد بفرحة ... يخربيت رغيك ياشيخة تصدقي انك وحشتيني انتي كمان يامفجوعة هانم. !!بس قولياي انتي هاتزعلي مني لحد امتي ?!علشان ابقي عامل حسابي. !!
ريهام بتفكير ...هو انا ماقلتلكش؟!..
فهد باستغراب ...قلتيلي ايه؟!..
ريهام وهي تضع يدها بيده ...انا مقدرش ازعل منك يافهودي ياعسل انت انا زعلت دقيقة وخلاص الدقيقة خلصت.
فهد ببتسامة ... جيتي لوحدك ولا جاكلين جت معاكي ?!..
ريهام ...جاكلين جت معايا بس قولي ايه الي رجعك من غير ماتقولي وايه السبب الي خلاك ترجع مصر .?!
فهد بحب وحزن ...رجعت علشان قلبي كان بيتالم وكان لازم ارجع لان روحي كانت بتتسحب مني ?!..
ريهام بقلق ...طيب روحت كشفت ?!..
فهد وهو يؤشر علي حور باصبعه ...دي قلبي الي كان بيتالم.
ريهام ببتسامة ....هي دي البنت الي بتحبها ?!..
فهد بايماء...اه هيا هي عمري وحياتي وقلبي ..
ريهام ...طيب بقولك ايه انا جعانة فين البوفيه في ام الحفلة دي ولا لازم استني علشان الحفلة تبدا انا جعاااانة ?!..
فهد بغيظ...يابنت المفجوعة عندنا بوفيه ياختي هناك اهو.
ريماس وهي تاتي باتجاه فهد ...بابا بابا
فهد وهو ينزل لمستواها ...ايوه ياقلب بابا. !
ريماس بزعل طفولي ...انا دعانة (جعانة)اوي يابابا ايزه(عايزة)اتل(اكل).
فهد وهو يمسح علي شعرها ...حببتي جعانة نجيب احلي اكل ليها حالا.بس فين اخواتك. !
ارغد من ورائه...انا هنا يابابا بس قولي مين المزة دي ?!..
ريهام بضحكة عالية...ههههههه مين ده يافهد دا بيعاكسني.
فهد بصدمة ...دا ابني واظاهر الواد انحرف.
ريماس ...طنط ياطنط تيجي ناكل سوي ?!..
ريهام ....ياااريت يلا بينا.
ذهبت ريهام مع ريماس لكي ياكلو وتركو فهد وارغد مع بعضهما.
فهد بغيظ ...تعالي هنا ياض جبت كلمة مزة دي منين ?!.
ارغد ...بقولك ايه انا مش فاضيلك قولي هما المزز هيجو امتي مش دي حفلة ومن المفروض يكون فيها ولا مش هايكون في مزز واخد فيك بومبة واملي يتحطم.
فهد بصدمة ...انت مين ?!..
ارغد ...انا ارغد فهد محمود الحديدي.
فهد بصوت عالي ...حووور ياحوووور تعالي انتي فين شوفي ابنك?!..
بقلم/دنيا رشاد امام(دونا) 
مليكة ...انت مالك يافهد في ايه صوتك عالي ليه ?!.حور تعبت شوي من الوقفة وراحت تستريح قبل مالحفلة تبتدي عايزها ليه ?!..
فهد بخوف ...خلاص بعدين انا هاروح اشوفها ولو سمحتي خدي الولاد لبسيهم قبل الحفلة ماتبتدي.
مليكة ...تمام يلا ياارغد.
ذهب فهد الي حور حتي يطمئن عليها 
فهد بصوت عالي نسبيا ...حور ياحور انتي فين ?!..
رحمة ببتسامة ... اهلا يافهد حور طلعت اوضتها قالت انها عايزة تنام شوية ?!..
فهد بتفكير ...طيب بقولك ايه هي كويسة ?!..
رحمة... كلام في سيرك لاء كانت عيونها مدمعة اظاهر زعلت من حاجة بارة ولما انا سالتها قالتلي انها تعبانة من الواقفة وانها هاتنام شوية قبل الحفلة ...هي مين الي كانت واقفة معاك برة دي.
فهد بتفكير ...هي حور شافتها وهي واقفة معايا. ?!
رحمة بايماء...اه اظاهر كدة ده الي مزعلها.
فهد بحزن من نفسه ...طيب انا هاطلعلها. !
صعد فهد الي غرفة حور حتي يراها ويعتذر لها ان جرحها بدون قصد فهو لا يحتمل ان يكون سبب في حزنها او نزول دمعة من عينيها.
فهد وهو يدق علي الباب ...حور افتحي انا فهد.
حور بحزن ...انا نايمة. !
فهد ...وفي حد نايم بيرد وهو نايم افتحي عايزك في حاجة مهمة.
حور بتنهيدة ... طيب ادخل.
دخل فهد الي غرفتها وجدها جالسة علي سريرها والحزن ظاهر علي عيونها وملامحها.
فهد بحزن ...انا اسف.!!
حور وهي تنظر له ... علي ايه ؟!..
فهد وهو يجلس بالقرب منها ... علي اي حاجة عايز اقولك اني مبقتش بحبك.
نظرت له حور بصدمة والدموع بدات تتجمع في عيونها ولم تنطق بحرف واحد كانها كالتي صب فوق راسها دلو من الماء البارد في ليلة شتوية.
فهد بضحكة ... بقصد ان مشاعري نحيتك بقت اكتر من الحب انتي بقيتي النفس الي بتنفسه.
حور بدموع ...امال مين الي كانت تحت بتضحك معاك دي رجعت تعرف بنات تاني يافهد.
فهد بحزن ...لاء ياحور مفيش بنات في حياتي غيرك انتي كل البنات الي كانت واففة تحت دي المذيعة الي كانت عاملة اللقاء مع جاكلين وكمان بتكون صديقة جاكلين وانا اتعرفت عليها في امريكا ومفيش بيني وبينها اي حاجة والله عايزك تثقي فيا ومتجهديش نفسك في حاجات تتعبك وتاخد من طاقتك.
حور بايماء...اوكي.
فهد وهو يمسح دموعها ... عايزك اعترفلك بحاجة بس مش عايزك تزعلي مني.
حور بقلق ... حاجة ايه يافهد.
فهد بتنهيدة ...بصراحة كده ساعة ماقطعت ورقة جوازنا انا كنت مسجلها في المحكمة ومارحتش سجلت الطلاق في المحكمة. يعني انتي قانونيا لسه مراتي.
حور ...بس شرعا انت رميت عليا يمين الطلاق.
فهد ...عارف علشان كده انا عايز انهاردة نبدا حياة جديدة وتكون يوم ميلادك يكون يوم جوازنا.
حور ...قصدك ايه؟ !...
فهد ...قصدي تتجوزيني؟ !..
حور ...??????
فهد بحزن ...ردي تتجوزيني ؟!...
حور ببتسامة ...ااااه.
فهد ... وعايز اقولك علي حاجة تانية عامر واريان اتحكم عليهم بالاعدام اريان في قصية الاعضاء وعامر براءه منها بس اعدام في قضية قتله لعمه وخطيب ايات  عرفنا لما انتي كنتي تعبانة في المستشفي وساعتها مرضيناش نقولك علشان متتعبيش اكتر هما خدو جزائهم . ايات واخواته اتخطو الازمة بسرعة وكمان مرضك خلاهم ميفكروش غير فيكي.
حور بحزن ودموع ....ربنا يرحمهم 
فهد بفرحة يحاول ان يخرج حور من هذه الحالة ....افتحي دولابك هاتلاقي اجمل فستان لاحمل حورية في بحر قلبي.
جرت حور باتجاه دولابها وفتحته واخرجت منه الفستان بفرحة كانها طفلة اعطته مصاصة ونسيت ماقيل من قبل كانه لم يقال سبحان مغير الاحوال.
فهد وهو يتركها ويخرج ...ساعة وتكوني جاهزة الميكب ارتست هابعتهالك حالا مع انك قمر مش محتاجة ميكب.
ابتسمت له حور وبداخلها عصافير تزقزق من السعادة بحبيبها.
بعد مايقارب من ساعتين.
يقف فهد ببدلته السوداء ينتظر نزول محبوبته تلك اللحظة التي كان ينتظرها من اليوم التي وقعت عينيه علي تلك الحورية الرقيقة.
ادم ...الله يسهلو اخيرا القمر رضيت عليك ياباشا.
الشباب بضحك ...هههههههه
فهد بغيظ ...مسمعش نفس حد فيكم .
شريف ...ايه ده !!!
ادم ...يالهووووي علي القمر.!!!
عدنان ...قمر ايه دي قمرين ياسطا.!!! 
ياسر ...جمال ايه دي فعلا حورية. !!!!
فهد بانبهار ...معقول دي ليا ربنا يديمها لقلبي انا فعلا اخترت صح كان لقاها اجمل صدفة.
بقلم/دنيا رشاد امام (دونا)
قربت حور من فهد الواقف مبهور من جمالها كان ترتدي فستانها الابيض فجميع الفتيات يليق بيهم الابيض في هذا اليوم سبحان من زاد جمالهن في هذا اليوم وترتدي حجاب نعم فهي ترتدي حجاب باللون الابيض علي الفستان مثلما نري الفتيات المحجبات ترتدي بفرحهن ظل الجميع ينظر لهذه الحورية التي خالفت جميع القواعد التي تقوم بها الفتيات حديثا فهي ارتدت حجاب يوم فرحها بعكس الاخرين اللذين يتخلون عنه حتي تزداد فرحتهم من قال ان حجابهم يمنع من فرحتهم او يحجب جمالهم بل بالعكس يزيدهم جمال فوق جمالهم.
حور بصوت منخفض ...هاتفضل تبصلي كده كتييير هاتفضل منبهر كده كتييير. ?!
فهد باعجاب يظهر علي ملامحه ... انا كل مابشوفك بتاكد ان اختارت صح كل مرة بشوفك فيها بعرف ان ربنا بعتلي اجمل هدية في العالم الجحاب جميل اوي عليكي تعرفي ان ربنا بعتك ليا في الوقت المناسب كنت دايما بدور عليكي انا كنت قبلك مش عايش انتي اجمل حاجة حصلت في حياتي معرفش حياتي كانت هاتبقي عاملة ازاي لو مكنتش شوفتك او قابلتك .
حور ببتسامة ... ربنا يخليك لقلبي وتفضل طول العمر جمبي.  مش هاترقص معايا ولا ايه.
فهد ... رقص ايه لا انا اكتب كتابي الاول.
ادم بصوت عالي .... يلا ياعم الشيخ اكتب اسم العروسة البرنسيس حور مازن الهواري وانا وكيلها.
الماذون.... هات ايدك يابني والوكيل كمان.
تم كتب الكتاب واعلان حور وفهد زوجين من جديد مع اعلان جملة بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير.
فهد وهو ينظر لحور ...ربنا يقدرني واسعدك ياام ارغد. !
حور بفرحة ... بيكفي انك جمبي وحب حياتي بقي معايا.  
فهد بدموع ... انتي الي حب عمري ياعمري.
جذبها فهد لحضنه فهي اصبحت حبيبته بعد معاناة بعد الكثير من الوجع بعد الكثير من البعد بعد الكثير والكثير.
ادم بفرحة ...انا اكتر واحد مبسوط انهاردة خلاص حببتي اتجوزت وقلبها ارتاح حبيبتي ربنا يسعدك ذي ماكنتي دايما بتسعديني.
عدنان ببتسامة ... لسه في اغنية مخصوص ليكي فهد كتبها ليكي مخصوص وهو كمان الي هايغانيها.
حور ببتسامة ارتسمت علي معالم وجهها ... بجد هاتغنيلي. ؟!
فهد وهو يمسك جيتار بيده ... معنديش اغلي منك اغنيله من قلبي.
قفل جميع انوار الحفل باستثناء اضاءة خافته تشبه ضوء الشموع مع بداية انطلاق صوت الجيتار في المكان ...
تّرأّأّأّأّأّ تّررررأّأّأّأّأّ .... بِ حٌ بِ ګ بِحٌبِګ.... طّأّيِّر فِّوِقِ َّسحٌأّبِةّ هِوِأّأّأّأّګ ... بِتّأّمَلَ جِمَأّلَ أّيِّأّمَيِّ مَعٌأّګ ... مَشٍ عٌأّيِّزِّ حٌأّجِةّ تّأّنِيِّ ګفِّأّيِّةّ أّنِيِّ شٍيِّفِّګ وِيِّأّيِّأّ ... طّأّيِّر بِخَيِّأّلَيِّ أّتّأّمَلَ صٌدِفِّةّ حٌيِّأّتّيِّ أّلَيِّ مَلَتّ حٌيِّأّتّيِّ وَِّسنِيِّنِيِّ فِّرحٌ ...تّرأّأّأّرأّأّأّ تّرأّأّأّرأّأّأّأّهِ  مَنِ حٌَّسنِ حٌظّيِّ أّنِيِّ حٌبِيِّتّګ ...لَوِ قِلَبِيِّ مَأّقِبِلَګ ګأّنِ َّسيِّذّوِبِ فِّيِّ جِلَيِّدِ شٍتّأّيِّ ... حٌبِيِّتّګ وَِّسلَمَتّ لَجِمَأّلَ عٌيِّوِنِګ ...حٌبِيِّتّګ وِرقِصٌتّ عٌلَيِّ أّنِغٌأّمَ حٌبِګ ... حٌبِيِّتّګ يِّأّمَنِ جِعٌلَتّ قِلَبِيِّ يِّنِبِضّ وِيِّدِقِ لَفِّتّأّةّ....تّرأّأّأّرأّأّهِ تّرأّأّأّأّرهِ .
مَصٌطّفِّيِّ وِهِوِ يِّقِربِ مَنِ رحٌمَةّ .... أّنِتّيِّ أّلَيِّ حٌمََّستّيِّ حٌوِر عٌلَيِّ أّلَحٌجِأّبِ .
رحٌمَةّ بِأَّّستّغٌرأّبِ ... عٌرفِّتّ أّزِّأّيِّ ؟!..
مَصٌطّفِّيِّ ... علشان انتي الوحيدة الي متفاجاتيش لما حور نزلت بالحجاب.
رحمة ... اه انا.
مصطفي ... انا بحبك.
رحمة... عارفة .
مصطفي...طيب وانتي ?!
رحمة ... اسال قلبك وهو يجاوبك؟ ! ...
مصطفي... ترقصي؟ !
رحمة ... اه.
اخذ مصطفي رحمة حتي يرقص معها وكذلك اخذ كل شاب زوجته ورقص معها وحور وفهد بالمنتصف علي اغنية .
احنا بقينا لبعض حقيقي يعني طريقك هو طريقي ... نفسي اصدق ان الي انا فيه ده مش احلام ....
انتي معايا وايوه انا ليكي والدبلة منورة في ايدكي يعني اتحقق وبنعيش حلم الايام. 
ايات بحب ... فرحان. !!
ادم بسعادة ... جدا جدا كنت دايما بحلم باليوم الي تتجوز فيه حور.
اية بحب ... عدنان انا بحبك اوي كنت دايما بعمل معاك مشاكل كنت فكراك لسه بتحب حور بس حور خلاص اتجوزت متزعلش مني انا كنت بغير.
عدنان وهو يقبل جبينها ... حور الماضي وانتي الحاضر والمستقبل بحبك.
ايمان بسعادة ... فرحانة اوي ان حور بقت سعيدة واتجوزت فهد.
رعد بحب وهو يقبل يدها باحترام ... وانا مبسوط ان انتي طلعتي نصيبي يااجمل ايمان بالدنيا بحبك بشكر ربنا انك معايا.
ايمان ... انت عوض ربنا ليا.
سها وهي تنظر لاختها ... شايف ايمان مبسوطة ازاي الف حمد وشكر ليك يااارب.
ياسر ... الف حمد وشكر لربنا انك زوجتي وحببتي يااجمل صدفة حصلت بحياتي تصدقي ان بحب العربية والرصيف والشارع الي قابلتك فيه بحبك ياعمري.
شريف وهو يحتضن زوجته وهو يرقص ... بحبك يامتعبت قلبي.
اروي ... بحبك يااجمل شريف خلقه ربنا عمري ماكنت هالاقي حد يحبني ذيك.
زين وهو يشدد من حضن زوجته ... مليكة فاكرة يوم فرحناه كان اجمل يوم في حياتي ويوم معرفت انك حامل كان تاني اجمل يوم في حياتي وانهاردة ثلاث ايام حياتي سعادة ان شايف اخوية بيتجوز البنت الي بيحبها.  والي انا بعشق اختها.
مليكة بضحك ...ههههه وانا هاقتل اخوه قصدي بعشق اخوه 
جاكلين ... احمد تصدق اني مكسوفة اوي وانا برقص معاك مكنتش اتخيل ان احبك وتكون اجمل حاجة في حياتي واكمل بقيت حياتي في مصر.
احمد ببتسامة ... بحبك.
بقلم/دنيا رشاد امام(دونآ)
مصطفي ... رحمة تعرفي ان عمك انا بحبه من غير ماشوفه ربنا يرحمه لان بسبب عربيته اتعرفت عليكي ..
رحمة بخجل .. ربنا يرحمه وانا الي يحب عمي بحبه. !!
مصطفي بفرحة ... ياااااربي اخيرا. .
حور بفرحة ... فهد شايف الكل مبسوط ازاي ؟!
فهد وهو ينظر بعيونها ... انا مش شايف حد غيرك ياااه اخيرا بقيتي ياحوري معايا وجمبي مش عايز حاجة اكتر من كده.
حور بحب ... ان شاء الله حياتنا كلها حب وسعادة.
تحت فرحة الجميع تقف ريهام بجانب البوفيه تنظر لهم وهي تتمني ان تلتقي بحبها هي الاخري وتكون مثلهم. 
كريم وهو يمد يده لها ... تقبلي ترقصي معايا.
ريهام ببتسامة ... اوكي انا اصلا عايزة ارقص. !
وهاهي ايضا ريهام الاخري وجدت شخص ترقص معه علي انغام الموسيقي الهادىة.
مع اعلان الساعة الثانية عشر الي عشر ثواني يقف الجميع حول تورتة عيد ميلاد حور.ويعدون بصوت واحد
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
تدق الساعة الثانية عشر بعد منتصف الليل وتبدا سنة جديدة من حياة حور وبداية حياتها الزوحية مع من اختاره قلبها وكذلك الاخرون .
فهد وهو يقبل احدي خديها ... كل سنة وانتي معايا يااجمل من رات عيني. !
حور بفرحة وهي تعانقه ... كل سنة وانت معايا يااجمل هدية جتني في عيد ميلادي.
من هنا تبدا حياة زوجية سعيدة للجميع بالطبع لم تخلو من بعض المشاكل التي يجب ان تكون حتي تعطي للحياة بعض من المغامرة ولكن الاكيد انها حياة مبنية علي الحب والاحترام والتقدير .
في عالم اخر يقف مازن ومارغي بصحبة لليان ينظرون لذريتهم التي اخيرا وجدو الحب والحياة السعيدة.
مازن ... حور اتجوزت.
مارغي. ... اجمل عروسة. !!
لليان ... ادم سعيد اوي انها اتجوزت. !!
مازن... ربنا يديم المحبة بينهم.
فهد ...بحبك.
حور ...هاتفضلي تحبني طول العمر ولا هتزهق مني؟ !..
فهد ...طول العمر ولو زاد فوق عمري عمر هافضل احبك.
حور ... ولما اكبر وابقي عجوزة وشعري ابيض هاتفضل تحبني. !!
فهد ...هاستني اليوم الي اشوف فيه وانتي بتقوليلي فهد فهدي ولاد ابنك تعبوني وشعرك الابيض هايخليني اعشقك اكتر.
حور ...هاتحب ولادنا اكتر مني ?!..
فهد ...بحبهم لانهم حته منك. !!
حور بحب ...بحبك
فهد بعيون عاشق  ...بحبكككككككككككككككككككك.ياكل مالياااااااااااا بحبككككككككككك.!!"!
"ومٌاَْ اَْلّحًب اَْلّاَْ لّذٍلّگٍ اَْلّشخصِ ، اَْلّذٍيِ يِعرفُ قيِمٌيِ ...
ويِقدر دمٌعتٍيِ ...ويِعرفُ اَْنَ صِحًگٍتٍيِ سر سعاَْدتٍهً ...
مٌاَْلّحًب اَْلّاَْ لّذٍلّگٍ اَْلّشخصِ اَْلّذٍيِ يِنَظَر لّيِ علّيِ اَْنَيِ 
اَْعظَمٌ اَْنَجُاَْزُاَْتٍهً ... واَْنَيِ مٌلّهًمٌة اَْحًلّاَْمٌهً ...ومٌحًط 
اَْمٌاَْلّهً ...ومٌعزُفُة اَْلّحًب علّيِ اَْوتٍاَْر قلّبهً ..."
"آأّحٌبِبِتّ ذّلَګ أّلَحٌنِيِّنِ أّلَذّيِّ أّرأّهِ فِّيِّ عٌيِّنِګ "
"أّحٌبِبِتّګ ❤️وِمَأّلَحٌبِ أّلَأّ أّنِ يِّګوِنِ أّلَأّ لَګ فِّيِّ قِلَبِيِّ رګنِ دِأّفِّى يِّنِبِضّ عٌلَيِّ حٌروِفِّ أَّّسمَګ ❤️"
النهاية ...
يتبع الفصل الرابع عشر 14 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent