Ads by Google X

رواية نور والحياة الفصل الثالث عشر 13 - جوري محمد

الصفحة الرئيسية

رواية نور والحياة البارت الثالث عشر 13 بقلم جوري محمد

رواية نور والحياة كاملة

رواية نور والحياة الفصل الثالث عشر 13

كبروا اولاد نور ومحمد ولسه الحقد  مالي قلب ثريا و فاكهه 
لحد ما في يوم فكروا يخلوا نور تسيب محمد او انه يتجوز ندى بنت فاكهه لانها بتحبه من زمان 
🤔
فاكهه احنا عايزين نعمل  ان ندى تعبت في الشارع وراحت شقه عند واحده صاحبتها و هتتصل ب محمد عشان يجي ياخدها من هناك وبعد كده نحط له منوم ونعمل عقد عرفي بيني وبينها وتيجي نور تضبطهم مع بعض ونشوفها ساعتها تعمل ايه
ثريا.  يا بنت دي بنتك خليه ما رضيش يتجوزها 
فاكهة. محمد جدع مش هيفضحها غير كده هو مش هيعمل لها حاجه احنا بس هنومه وادخله في الاوضه وهي هتقعد في الصاله بقميص نوم و نور هتشوف المنظر ده وهتفهم اللي احنا عايزين نوصل لها من غير كلام
ثريا  يا خرابي ده انتي عقلكي سم 
فاكهة.  يا اختي اقعدي 
وفعلا بداوا في تنفيذ الخطه راحوا اجره شقه ادوا البواب فلوس كثيره علشان ما ياخذ منهم اي ورق طبعا فرح البواب بالفلوس قداهم مفتاح الشقه وطبعا اللي راح اجر واحد غريب خالص علشان ما حدش يعرفه
 و جاء  اليوم اللي متفقين عليه و فهموا ندى هتعمل ايه بالضبط
ندى راحت الشقه و ثريا وفاكهه راحوا معه 
ومحمد كان في البيت مع نور والاولاد وفجاه تليفونه رن رد 
محمد 
انا صاحبه ندى وهي عندي في البيت وتعبانه جدا وما لقيتش اللي انت اللي تليفونك مفتوح مامتها تليفونها مقفول هي وباباها 
محمد.  طيب حضرتك العنوان ايه 
قالت له العنوان
محمد بيغير هدوم
 نور انت لابس رايح فين 
محمد انا رايح مشوار وجاي على طول
 ومشي نور قعده تلعب مع الاولاد محمد وصل العماره وطلع الشقه اللي قالوا له عليها فتحت له بنت 
محمد. دخل ندى فين البنت جوه الدكتور كان لسه هنا ومشي
هاخش اصحيها لحضرتك 
وخرجت ست عجوزه ازيك يا ابني جايبه معها كوبايه عصير 
محمد اهلا وسهلا يا حاجه 
الست العجوزه اتفضل اشرب العصير 
محمد ما لوش لزوم
 الست العجوزه لا والله لازم تشرب
بقلم جوري محمد 
 محمد شربها بعد اسرار الست الكبيره وبعد كده نام مكانه 
فاكهه يلا شيله دخله جوه ثريا والله انا خايفه من الموضوع ده
جه الراجل شاله ودخلوا الاوضه جوه و خلعه هدومه و غطاء بعد ما حطه على السرير
  ثريا يلا يا بنتي اتصلي بنور 
البنت حاضر واتصلت حضرتك مدام نور
 نور ايوه البنت روحي العنوان ده هتلاقي جوزك هناك مع مراته او عشيقته مش متاكده بالضبط
 نور انت بتقولي ايه
 البنت على فكره لو اتصلت هتلاقي تليفوني مقفول اصل هو مش فاضي ومش عايز احد يزعجه.هههه 
 وفعلا نور اتصلت على تليفون محمد مقفول عدي ساعه ومحمد ما رجعش
 نور راحت وده الاولاد عند جميله  
نور هاروح اشتري حاجه يا طنط وجايه خلي الاولاد معك 
جميله ماشي يا حبيبتي
 ومشت نور هي والسواق عم عبده ممكن تيجي معي فوق بس خليك بره استناني بس لو تاخرت عليك اتصرف يبقى انا في مشكله
 السواق ماشي يا بنتي وطلعت هي وعم عبده السواق
 نور استناني بقى انت هنا ورنت الجرس وفتحت لها ندى بقميص اللي باين منه اكثر من اللي متداري
 نور ايه ده انتي بتعملي ايه هنا 
ندى انت اللي بتعملي ايه هنا
 نور محمد فين دخلت تدور في الشقه لغايه ما فتحت باب الاوضه ولقيته نائم على السرير شافته بالمنظر ده جابت كوبايه ميه وده لقيتها عليه 
محمد فاء ايه ده نور انت ايه اللي جابك هنا 
نور. بصي لنفسك وانت هتعرف انا ايه اللي جابني هنا 
محمد بصي لنفسه وبص لندى اللي واقفه على الباب الاوضه 
ندى ما تقول لها يا محمد احنا بنعمل ايه هنا 
محمد.   انت بتقولي ايه مش كفايه بقى تمثيل انا ما اعرفش ايه اللي حصل
نور. اخرسي خالص بلاش كذب بقى
محمد جاء يقوم افتكر انه من غير هدوم قعد مكانه ثاني
 نور طلقني يا محمد سابته ومشيت 
استني يا نور لف نفسه ب الملايه حاول يمسكها قبل باب الشقه ملحقهاش
محمد.  فين هدوم يا غبيه
ندي  مرميه عندك في الارض
محمد.  حسابك معي بعدين يا ندى ودخل يلبس هدومه علشان يلحق نور
 نور نازله تجري 
عمي عبده السواق بيجري وراها استني يا بنتي بس استني 
نور بتجري في الشارع راحت عربيه نقل جايه و عملت حادثه 
الناس بتلم عليها ونورغرقانه في دمها للمره الثانيه عم عبده كان ماشي وراها بالعربيه فشاف الحادثه وشالها حطها في العربيه وجري بها على المستشفى 
بقلم جوري محمد 
و قعد يتصل علي محمد ما بيردش 
جميله في ايه يا عم عبده نور جرالها حاجه 
نور في المستشفى الحقيني يا مدام جميله 
جميلة  بتتصل على جوزها مصطفى  وعلى محمد عشان يروح المستشفى لنور 
جميلة.  و بتنادي للداده خليك مع الاولاد يا دادا وانا رايحه المستشفى وجايه 
ونور في العمليات مش عارفين نتيجه العمليه ايه 
ومحمد  في حاله انهيار
جميله دي قالت لي هاروح اجيب حاجه وجايه على طول يا ريتني ما سبتها قل لي بس ايه اللي حصل يا عم عبده 
عم عبده حاكلهم على اللي حصل بس انا ما عرفش انها كانت طالعه الشقه لمين ولا ايه اللي حصل هو ده اللي اعرفه والله جميله خلاص يا عم عبده
محمد ابن جميله هتبقى بخير يا ماما 
جميلة ما تخافش يا حبيبي ان شاء الله هتبقي بخير 
الدكتور خرج من العمليات للاسف المدام كانت حامل والبيبي نزل وكان عندها نزيف شديد ودماغها مفتوحه جامد وخايفين يكون قله الدم لهو تاثيره على المخ
 محمد بيحط ايده على دماغه ورايح جاي يعني ايه
جميلة  يعني املنا في ربنا كبير 
ودخلت نور في غيبوبه وما حدش عارف هتصحي منها امتى او هتبقى حالتها ازاي
 وكل اللي حصل لها هي ما لهاش ذنب فيه مجرد انها جميله يعني ربنا اكرم عليها بنعمه كانت هي سبب سجنها داخل دائره الحقد مش عارفين المره دي النتيجه هتبقى ايه
يتبع الفصل الرابع عشر 14 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent