رواية القدر الفصل الثالث عشر 13 - بقلم هايدي يسري

الصفحة الرئيسية

رواية القدر البارت الثالث عشر 13 بقلم هايدي يسري

رواية القدر الفصل الثالث عشر 13

مروان : ريتال
ملك : افندم حضرتك بتكلمني
سليم بيشدها من اديها : يلا نمشي ياملك
مروان : تمشي تروح فين انت مين اصلا وهي معاك ازاي
ملك : هو انت تعرفني
مروان بصدمه : انتي مش فكراني
ملك : لا
مروان : انا مروان جوزك
ملك : نعم
سليم : كفايه مهزله ايه اللي حضرتك بتقوله ده
مروان : والله صدقيني حتي اديني فرصه اثبتلك اني جوزك انتي عندك بنت كمان
ملك : مستحيل
سليم : طبعا مستحيل يلا نمشي ياملك
مروان : مش هتمشي من هنا غير لما اثبتلها الحقيقه
سليم : حقيقه ايه بلاش تخريف عيب كده يا استاذ
ميرال واقفه مصدومة مش مصدقة اللي بيحصل هو ممكن يكون بجد
سليم خد ملك ومشي
مروان : اهدي أرجوكي ياميرال
ميرال : مش ممكن عايشة ازاي بعد اربع سنين ازاي
مروان : براحه هي اصلا ولا فكراني ولا فاكراكي
ميرال : متسبهاش يامروان لازم ترجع خليها تعرف الحقيقه
مروان : هوصلها متخافيش
مروان كلم السكرتيره
مروان : ابحثيلي بسرعة عن شركه سليم فؤاد واعملي اي حاجه تجبيلي العنوان اللي هما فيه حالا يلا
بعد حوالي ساعة
السكرتيره : الشركة دي يافندم في فرنسا وهما حاليا هنا في القاهره نازلين في فندق .........
مروان : تمام اوي .... ميرال انا طلبت السواق هيروحك البيت
ميرال : خليني اروح معاك
مروان : خليني لوحدي احسن
ميرال : طب ابقي كلمني
عند سليم وملك
ملك : انت بتعمل كده ليه ياسليم
سليم : ايه ياملك انتي هتصدقي التخريف ده
ملك : مش مصدقة بس علي الاقل نفهم يمكن نقدر نساعدهم
سليم : بلاش وجع دماغ
مروان وصل الفندق
مروان : لو سمحت اوضه الأستاذة ملك فين
الاستقبال : الأستاذة ملك في غرفة رقم 5 يافندم
مروان : متشكر
تفتح ملك
ملك : انت تاني
مروان : لو سمحت مش هاخد من وقتك كتير اسمعيني بس شويه
ملك : طيب اتفضل
مروان : انا جبتلك كل اللي يثبتلك اني مش كداب بصي دول صور جوازنا والصور دي خدنها سوا لما روحنا فرنسا في شهر العسل ودي صور سبوع بنتنا أسيل وادي ورقه جوازنا صدقيني انا مش بكدب
ملك بصدمه : اكيد الحاجات دي كلها فيك مركبه يعنى
مراون : انا أعرفك منين علشان اعمل معاكي كده
ملك : يمكن نصاب وعايز فلوس
مروان : هو حضرتك متعرفيش مين مروان ولا ايه ابقي اسالي عليا كويس
مروان : من اسبوعين كده احنا شوفناكي في التلفزيون في مؤتمر وبحثت عنك وعن شركتك بس للأسف موصلتش لحاجه غير انك في فرنسا
سليم : انت بتعمل ايه هنا
مروان : ولا حاجه انا قايم ماشي بس كان لازم تعرف كل حاجة
سليم : انت متعرفش كل حاجة
مروان : اكيد هعرف
مشي مروان
سليم : ملك حبيبتي متصدقيش اللي هو بيقوله ده
ملك : بس هو يمكن صح انا معرفش حاجه عن حياتي زمان
سليم : حياتك زمان بدات في فرنسا
ملك : عارفة بس انا عايزة اعرف انا ازاي كنت معاك وازاي سفرت وكل ده معرفش عنه حاجة انا عايزاك تحكيلي كل حاجه ياسليم
سليم : بس...
ملك : لو محكتليش انا هروح اعرف كل حاجة منهم وهعمل للبنت تحليل وهتاكد انها بنتي بس ساعتها هتبقي بتخبي عليا سر كبير اوي وممكن تخسرني
سليم : خلاص هحكيلك بس اوعي تفكري تسبيني انا مقدرش أعيش من غيرك
ملك : ليه
سليم : علشان بحبك ياملك ومكنتش عارف اقولك علشان انتي لسه علي ذمه مروان بس كنت بقول مش مهم كفاية اننا أصحاب
سليم : اولا مروان دلوقتي راجل متجوز يعني لو كان بيحبك كان زمانه مستنيكي وتخيلي متجوز مين
ملك : مين
سليم : ميرال صاحبتك كانت اقرب صديقة ليكي تقريبا
ملك : وانت تعرفها منين 
يتبع الفصل الرابع عشر 14 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent