رواية الضائعة الفصل العاشر 10 - بقلم بسمة سلام

الصفحة الرئيسية

رواية الضائعة البارت العاشر 10 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة كاملة

رواية الضائعة الفصل العاشر 10

 كنت بصرخ منهاره  علي الارض  وبموت من الوجع..  وبعيط
 وسمعت صوت وسط الصريخ مهتمتش خالص مكنتش قادر
 ه استوعب  اصلا حجه  وشويه وحسيت  بحد قرب ليا ومسكني ووقفني..  
حاتم::  اهدي 
بدات اصرخ واعيط واشاور ف كل مكان..  
حاتم: بس بس..#بقلم_بسمه_سلام
نغم: حاتم صدقني والهي مش فاكره حجة عارفه ان غلط ومش هنكر بس انا مش فكره اي حجة انا ليمكن اعمل حجة
 زي دي صدقني عشان خاطري..
حاتم: شش اهدي 
نغم: شهااب وشريف وهاله فكريني.. 😭لزم يعرفو اني مظلومه الاهم انا معملتش اي حجة انت لزم تصدقني.. انت مصدقني صح 😭...
حاتم مسك وشي وحضني جامد وف عينه دموع كتير وهو شايف حبيبتو ممكن تكون اغتصبت بس مش قادر يسيبها..
حاتم: اهدي يا نغم اكيد مصدقق انا جمبك ..
دخلت هاله من الباب
خبطت هاله:: انا مش هقدر اسيبك انا معاكي...
حاتم:: اي الا رجعك 
هاله: انت ناسي انها اختي .. خرجت بس عشان اهدي شهاب 
نغم:: صدقوني انا مش فاكره حجة والهي مش فاكره اي حجة صدقوني بقااا.. 
حاتم: انا مصدقق متخفيش..
هاله:: انا كمان ولزم تثبتي دا..
حاتم: انا هنزال دلوقتي..
مسكت ف دراعه متسبنيش يا حاتم ارجوك 
حاتم: متقلقيش انا هرجع تاني صدقيني..
حاتم:  غيرو هدومكم وانزلو تحت.. 
هاله: لي حاتم: لما تنزلي افهمك...
تحت الاوتيل...
حاتم: انت ازاي تعمل كدا 
شهاب: بقولك اي انت متدخلش فاهم  و كمان انا مش عايز اسمع صوتها ولا اسمها
شريف: انا ماشي 
خاتم: استنو يا جماعه اهدو شويه مالكم انت مصدقتو تمسكو لنغم غلطه ولا اي 
شهاب:: لو انت الا مربيهااا مش هتعمل كدا 
حاتم: احنا لزم نديها فرصه واحده مش نضربها يا استاذ شهاب..
شريف: انا مليش دعوة خلاص مبقتش عايزها ولا ولا عايز حجة من بنت من الشارع..
نغم بصدمه وهيا سمعه الكلام داا 
نغم:: شريف انت ازاي كدا انا من الشارع بس علي الاقل عمري مظلمتك..
شريف:: ونتي بردو عمرك مجبتيني من شقه مثلاا ونايم ف سرير يا نغم..
حاتم:  اتلم يا شريف ومتكلمهاش كدا ولاا اي يا شهاب 
نظرت لشهاب الا كنت مستنيا منو كلام او ضرب لشريف بس انصدمت بنظره مقرفا  لهاا..
شهاب:  والهي عندك حق 
نغم: عندو  حق  .. 🥺🥺🥺🥺🥺
شهاب: انا عايز امشي 
نغم: شهاب انت الا مربيني انت وعبدالله معقول تصدق بالسهوله دي 
هاله:: اهدو يا جماعه.
شهاب::  شفتك بعيني ف السرير انتي مش وخده بالك صح
نغم: لو كنت انت كنت كدبت عيني وصدقتك انت حتي لو بتكذب وعيني شايفه الحقيقه برضو كنت كدبت عيني عشان مشوفكش حجة وحشها ابدا...
شهاب: بس انتي وحشه ومش نظيفه وانا قرفان اني ربيتك 
نغم: 🥺🥺
شهاب:: ومش عايز افتكر ان ف يوم واحد بس كنت وسطيكي انتي فهمه.. 
نغم: كنت متخيله اني عندي ضهرين عبدالله وشهاب..
شهاب بغضب:: عبدالله مات وانا بحسدو انو مات قبل ميشوف القرف الا وقف قدمو دا 
نغم:: قرف 
شهاب:: اكتر بكتير انتي مش بس قرف لا انتي حجة اوحش منه...
نغم:  😭🥺🥺🥺🥺ونت يا شريف  مش عايز تقول حجة بالمره..#بقلم_بسمه_سلام
شريف: ساكت لاني شايفك اقل من كلامي انتي بجد اسواء حجة دخلت حياني متعرفيش انا كنت شايفك ازاي بس
 برافو..( سقف) برافو يا نغم اثبتي انك بنت شوارع زي ما امي بتقول بظبط انتي فعلا من شوارع.. بس عارفه لو اهلك
 مرمكيش  زمان وخلوكي وقتها  مكنتيش بنت شوارع..
 يمكن مكنتيش كدا.. بس تصدقي يمكن تكوني اانتي نفسك خطيئه لي لا...
اهلك رموكي ف الشارع ومتوجعوش عليكي انتي حته منهم وهيسبوها ف الشارع.. يمكن طلعه لامك..
نغم: بس بس اسكت  
شريف:: انا همشي..
حاتم: اهدا  يا عم انت كمان وملكش دعوة بيها.. انا حجزت عند دكتور مشهور هيكشف عليهااا..
هاله:: دلوقتي 
حاتم: اها 
هاله:  طب خلوها بكره عشان ترتاح حتي 
حاتم: لا كمان شاعتين  وكلكم هتيجو عشان نتاكد حصلها حجة او لا.. ونت يا شهاب يلا عشان تطمن عليها 
شهاب: انا مليش دعوه بيها انا عندي اخت واحده التانيه انا معرفهاش 
نغم بوجع وبعياط::انت ازاي تتخلي عني بسهوله دي انت ليمكن تكون شهاب الا رباني واتعاهد  يحافظ عليه انت
 ليمكن تكون الشخص الا وعدني يحافظ عليه وميخليش حد يرفع عينه فيا...
flash back..
شهاب::مالك يا نغم مكلتيش لي انهارده 
نغم: خايفه اخسرك انت وعبدالله وهاله
شهاب: بس دي لي واي الا خلكي تفكري ف حجة هابله زي دي..
نغم:: محديش قريب مني الا لما بيختفي.. الاول اهالي وبعديم بابا محمود وبعدين..
شهاب:: حاتم صح 
نغم: صدقني حاتم طيب ومكنش بيكرهك بالعكس كان بيحبك جدا..
شهاب بابتسامه: كان بيحبك انتي كمان صح 
نغم: لانو بيعتبرني اخته 
شهاب: طيب اسمعي الكلمتين دول وافهميهم كويس انتي مش هضيعي من ايدي مهما حصل انا ف ضهرك وجمبك ومعاكي..
عبدالله: الله لله لله لله اي انا جيت وقت غلط #بقلم_بسمه_سلام
نغم ضربتو ف ايدو براحها.. انت رخم 
عبدالله:: طب قولي كنتي بتكلمي ف اي 
شهاب: مفيش نغم خايفه وفكرنا هنسيبها زي ماهلها سبوها زمان...
عبدالله: اقعدي يا نغم.... طول منا او شهاب عايشين انتي ف حمايتنا واحنا اخواتك وسندك وعمرنا مهنسيبك ابدا.. 
نغم: بس 
شهاب::عهد علينا اننا ندفع عنك ونجبلك حقق ونكون امانك وسندك ف الدنيا دي.. 
نغم:: طول العمر 
شهاب: طول العمر 
عبدالله طول العمر... 
 back....
نغم: لو عبدالله كان هنا كان نفذ وعدو ليا والعهد الا عليه 
شهاب:: عارفه يا نغم لو عبدالله هنا كان اتخانق معايا بس عارفه لي.. عشان انا الا عرفتك ودخلتك وسطنا اول مرة وانا
 الا مسكتك من ايدك وشديتك لينا... انا اول مره اتمنه اني مكنتش اشوفك.. 
نغم: 🥺🥺🥺🥺🥺🥺 وانا اول مره اتمنه اكون مت يوم اهالي مسبوني ف الشارع.. 
حاتم:ة بس بقا بس.. ف اي 
نغم:  انا عايزه امشي..
حاتم:: ساعتين وهنكون عند الدكتور 
هاله:  انا شايفه نستنا بصرحه لبكرا 
حاتم:  انا هاخد نغم عندي  لحد مالوقت الدكتور
شريف:: خدها انت كمان..
حاتم: خليك  متربي 
شريف:ة انا مش عايز اتاكد بس هاجي.. عارفه لي عشان اخر واحد ف الميه عندي انك برئ ينتهي ومحسش اني ظلمتك 
نغم:: 🥺🥺انا لو اتخيلت من انهارده لمليون سنه انكم هتكونو كدا معايا مش هصدق...
حاتم:: خلاص يا جماعه كلها ساعتين ونتاكد.. 
نغم: روحو انتو انا هجيلكم علي هناك..
حاتم:  لا انتي هتيجي معايا لحد مالوقت يخلاص..
نغم:: ابعد عني يا حاتم بعد ازنك انتو امشو وانا بعد ساعه هكون هناك.. 
نظرت بدموع وجرح 🥺🥺😭 للكل ومشيت وانا بعيط وقلبي مكسور.. كلي دموع كنت بتقطع ومش قدره استحمل.. 
شهاب:: اطلعي يا هاله وانا ساعه وهاجي اخدك..
هاله:: حاضر يا شهاب بس خد بالك من نفسك.
شريف:: ساعه واكون هناك..
شهاب:: خليك معاها انت بقا..
حاتم: هثبت انها مظلومه 
شهاب:........ يلانمشي..
كنت ماشيه ودموعي ف عيني مكنتش مهتمه بشكلي ولا بالناس الا بيشفوني ولا بحياتي الا كانت هتروح مني قدم 
 عربيات... وصلت مدفن عبدالله وقعد علي ركبتي وانا بعيط وبصرح ومش قادره استحمل كنت بموت كنت بصرخ من
 الوجع  الا انا في..  وبدات اشوف اسود ايام حياتي..
ماما:  نغم يا حبيبتي اقعدي هنا هجيب حجة وارجعلك..
اسر: انا بكرهك ابعدي يا نغم انا بتمنه متكونيش ف حياتي..
كاترينا: هبيعها اعضاء او لاي احد يدفع اكتر..
#بقلم_بسمه_سلام
مدام اميره: انتي بنسبه ليا اداه متعه لما بعذبك بحس اني مرتاحه واني مش لوحدي الا كنت بتعذب..
شهاب: انا قرفان منك وبتمنه مكنش شوفتك ....  انا اول مره اتمنه اني مكنتش اشوفك ولا اعرفك  واتمنه اني مربتكيش..
شريف:: كان امي عندها حق انتي بنت شوارع وتربيه الشوارع متنفعش لحد زي.. انا غلطان اني حبيتك..
والدت شريف:: انتي بنت شوارع متنفعيش تفتحي بيت وتكوني زوجه اصلا... عايز دي تعيش ف بيتي الاشكال دي..
وف لحظات كنت بضرخ بعلو صوتي كنت بحاول اخلاص كل الوجع والصريخ الا في حياتي كنت بطلع كل الا جوايا ف اللحظه دي.. 😭😭😭😭😭😭😭...
في بيت شريف..
والدت شريف: عشان تبقا تسمع امك وتعرف اني عندي حق..
شريف بدموع: مش قادر اصدق انها عملت كدا فيا.. 
والدت شريف:: ابعد عنها يا حبيبي  وعيش حياتي 
شريف:: حياتي انا بحبها يا امي عارفه يعني اي بحبها انا قاعد سنتين اقنع  عبدالله وروحيه وشهاب عشان تشتغل
 عشان اشوفها كل يوم ونتي بسهوله بتقوليلي اعيش حياتي 
والدت شريف: احمد ربنا انها معملتش كدا لو اتجوزتها يا حبييي 
شريف:: لا لسه ف امل يا امي 
والدت شريف: يعني اي 
شريف:: يعني احنا رايحين نكشف عليها ويمكن محصلهاش حجه 
والدت شريف: هتكشفو فين 
شريف: ف عياده... 
والدت شريف: امته 
شريف:  انهارده هغير واخد دوش واخرج.. بعد ازنك..
بعد ساعه وصلت المستشفي وقعد جنب حاتم وهاله والدموع ف عيني كنت خاايفه لي محديش حاااسسس بيه انا دخله
 اتاكد انا بنت او لا دخله اشوف مصيري ف كلمه واحده..
لي كل الناس جيه عليه انا ليي..
حاتم: انتي كويسه 
نغم: انا خايفه 
حاتم:  انا جمبك 
نغم: معقول انا..
حاتم: متفكريش ااا متاكد انك محصلكيش حجة 
نغم:ة طب والهدوم واالدم..
حاتم:: بس يا  نغم مفيش حجة انا جمبك ومعاكي وهنحل ف الموضوع دا متقلقيش. 
نغم:: لو مكنتش موجود كنت ... 
حاتم::  بلاش الكلام دا واهدي 
بعد دقائق دخل شريف ونظر ليااا... وقرب ومأل بجسمه اقرب ليا.. وانا اجلس علي  الكرسي.. 
شريف:: عارفه لو طلع حصل حجه فعلا..  هتندمي يا نغم 
حاتم:  بقولك اي ملكش دعوة بيها تمم واتكلم معايا انا..
نغم وقفت وبدموع:  عارف يا شريف انا لو فعلا حصلي حجة
 او لا.. انا بشكر الموقف دا الا عرفني  اني عمري مكنت هبقا ف امان معاك ولا كنت هتجبلي حقي.. 
شريف:: وانا كمان بشكر الموقف دا لانه لحقني قبل متجوز واحده زيك 
نغم:  صدقني هتندم علي حجة زي دي.. 
دخل شريف وقف بعيد..
اقتربت من شهاب 
وقفت قدمو وانا بعيط وملامحه جافه وقويه..
شهاب: خير 
نغم:: عمرك مكنت قاسي عليه دايما كنت بتسمعني وتقولي اسمع وبعدين احكم  لي معملتش كدا المره دي....🥺😭
شهاب: عشان انا تعبت منك ومن وجودك ومن الحياه واني رابك  معاكي..
نغم: 😭😭🥺
حاتم:: تعالي معايا وملكيش دعوة بحد 
هاله:: معليش يا حبيبتي ابعدي عنو دلوقتي..
كنت قاعده ومصدومه ومش مصدقه الا انا فيها ومش قادره استحمل  فكره ان الكل فاكرني حجة مش كويسه كدا 
وخايفه علي فكره اني دخلها اكشف الموضوع مش سهل مش سهل تكشف علي حجة زي دي ااصلا ..
بس يمكن لو كان ليا اهل بجد مكنتش وصلت للمرحله دي ولا
 للحظه الا تلات شباب وبنت زيها زي  منتظرين اني اكشف واطمنهم علي وجعي وكسره نفسي ومستقبلي الا بيدمر..
الممرضه:: ادخلي يا انسه..
حاتم: تتعالي يا نغم
الممرضه:: لا مينفعش تدخل 
هاله:: خليك يا حاتم انا الا هدخل معاهاا... 
داخل الغرفه.. 
الممرضه: اقعدي علي السرير واجهزي انا الدكتورة جايه لحضرتك 
نغم::  حااضر 
الممرضه:  بعد ازنك  .. 
#بقلم_بسمه_سلام
هاله:: متخفيش يا نغم 
نغم:  انا خايفه انا عمري مزعلت علي نفسي بالطريقه دي 
هاله: انا متاكده انك زي الفل متخافيش..
نغم:: متسبنيش يا هاله 
هاله:: اكيد انا جمبك..
بعد ساعه انتظار الجميع بخوف خرجت الدكتوره 
شهاب: اي يا دكتورة 
حاتم: طمنيني يا دكتورة 
شريف وقف وانتظر الكلام المصيري .. كنت وقفه انا وهاله وخايفه من الكلام الا ممكن يقضي علي كل حجة ف لحظه..
الدكتوره:....
يتبع الفصل الفصل الحادي عشر 11 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent