رواية وجة في الذاكرة الفصل الرابع والعشرون 24

الصفحة الرئيسية

رواية وجة في الذاكرة البارت الرابع والعشرون 24 بقلم نرمين قدري

رواية وجة في الذاكرة الفصل الرابع والعشرون 24

سليم يعنى اقولك ..
غاده /  قول بسسرعة ا خلص ياسليم انا بمووت 
سليم  /  وانا مش مستعجل خلينا لبكرة يكون التمساح جاع شوية 
غاده  / من جوا ععاااااا  لا لا انا بنهار الصراصير ماشية عليا ابوس ايدك بموووووت عاااااااا 
سليم  / مش قادر يفصل ضحك خلاص حقول 
وارتسم الجدية 
حتمضي علي انتقال الوصية جيسي ليا و انا حكون الوصي عليها بحكم اني عمها و و حتسافري من مصر خالص شوفي عاوزة تروحي فين اي بلد انا تحت امرك عاوزة ترجعي أمريكا تاني معنديش مشكله و نتقي شرك
انتي عارفه اني   انا ممكن احبسك  بالتسجيلات اللي معايا أنا مركب كاميرات من ساعة ما اياد وقع في البسين ..
وعارف كل تحركاتك ومكلماتك مع الكلب اللي تحت . 
بصي بقي انا قدمت كل المستندات اللي تدينه للشرطه وأثبت أنه السبب في حريق الطيارة و موت زياد    الشرطة حتيجي تاخده. كمان شويه
دلوقتي  ،، الكرة في ملعبك شوفي عاوزة تروحي فين تسافري و ما شفش وشك خالص و لا تتسجني مع الكلب ده والتهم  كتير . 
بس انا شايف علشان خاطر سمعت بنتك  تسافري وحكون كريم معاكي للآخر حسفرك و حديكي الفلوس اللي تعيشك هناك 
بس واللهي العظيم يا غاده اي دقة نقص منك او محاوله انك تأذي اي حد يخصني لأكون مدخلك السجن ومتشوفيش النور تاني ولا حيهمني سمعة بنتك ولا جن خالي بالك ده انذار اخير وانتي عارفاني كويس وعارفه اقدر اعمل ايه مفهوم م ولا مش مفهوم انطقي
قدامك ساعه كمان تلعبي مع ضيوفك شوية .. باي ياغاده هانم. علي بال الاوراق متخلص علشان تمضي عليها 
غاده. / سليم سليم عااا لا بقي طلعني من هنا 
سبها ومشي 
دخل سليم علي اياد و هو مع متخصصة التخاطب 
اياد شاف سليم ببااا حجيه 
سليم /  اهلا يا حبيبي اية اخبار الجلسة 
المتخصصه  /الحمدلله مشاء الله الولد ذكي جدااا وبيتحسن بسرعة ملحوظه 
سليم / يعني حضرتك شايفه وقت اد ايه ممكن ياخده 
متخصصه  / انا شايفة أن حضرتك موفرله زميلة تانيه فترة مساء و  ومربية متخصصه في حالته .. انا بقول قدامة اسبوع وحتلاقي اياد بيتكلم كويس 
سليم /  الحمدلله وشكرا على مجهودك الرائع
دخل سليم علي فريده 
سليم / ديدا مالك لونك مخطوف كده ليه
فريده  / مش عارفه ياسليم الحمل المرادي مختلف تماما تعبانه قوي وحاسة اني تقيله جدااا 
سليم ابعت أحيب دكتورة ياقلب سليم 
في دخلت زوزو حاملة كوب لبن 
زينب /   لا قلب سليم ولا فشته هي حتشرب اللبن و حتكون تمام هي مش بتاكل خالص مش صح يافشته 
ضحكت فريده 
فريده   / عمتي انتي مشكله مش قادرة اضحك 
سليم  / بقلق با انتي شكلك تعبانه بجد انا حكلم دكتورة تيجي حتي تطمنا 
فريده /  اللي يريحك ياسليم انا تعبانه ومش قادر اتكلم خالص
جاءت الدكتورة وكشفت علي فريده 
دكتورة هي محتاجة راحة في السرير متححركش خالص الجنين في وضع مش ثابت واحنا لسه في الاول واضح أن المدام اتعرضت لضغوطات جامدة كانت ممكن تسبب اجهاض الجنين لاقدر الله بس الحمد لله وضعه كويس   وفي حاجة كمان حضرتك اجازة اليومين دول   
سليم  /يعني ابه اجازة مش فاهم 
زينب  / يعني تبطل محن وتبعد عن البت 
دكتورة / هههههههههههه فهمت يعني اجازة 
سليم  /لحد أمتي يعني مش فاهم 
الدكتورة  / لحد الجنين ما يثبت بس قول يارب لو اللي في بالي شكلك حتريح شويه حلوين 
انا بس محتاجها تجيلي العياده ضروري عاوزة اعيد الكشف بالسونار اصل شاكة في حاجة مش حتبان غير مع الأشعة التليفونونيه . 
سليم  / بقلق شاكة في ايه دكتورة
دكتورة  / متخفش مافيش حاجة تقلق بس مقدرش تجزم غير  بالأشعة
زينب  / ضحكت وانا كمان شاكة في اللي شاكة في يا ست الدكتورة 
دكتورة /  طبعا حضرتك الخير و البركه يا حاجة 
زينب / اسمي زوز. ياقمر 
سليم في ايه يا زوزو طمنيني هي شاكة في ايه 
زينب هو علطول معندكش صبر كده قلتلك اصبر 
وصل سليم الدكتورة وشكرها
ورجع بسرعه لفريده 
جلس سليم في حضن فريده 
سليم /  ديدا حبيبي عاملة ايه يا قلب سليم من جوا الف سلامة شوفتي بقي دكتورة قالت مش عاوزة توتر فاهمة ياقلبي راحتك بالدنيا.  
شوفي ايه عاوزه وانا حعمل كل حاجة وبسها من شفتيها
زينب /  وبعضين بقي في قلت الحيا دي انت ياواد هي مش الست دكتورة لسة قيلالك اتركن شوية لحد منطمن علي البت مبتسمعش كلام ليه افهم 
سليم /  وهو يحضن فريده داخل حضنه 
بقولك ايه يا ديدا انتي عارفة حل عمتك ايه
فريده /  بضحك ايه ياقلبي 
سليم  / نجوزها   ونخلص منها 
فريده  / هههههههههههه وعريسها عندي 
سليم /  انا حخمن ناجي المحامي صح ..
يتبع الفصل 25 والأخير اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent