رواية وجة في الذاكرة الفصل الثالث والعشرون 23

الصفحة الرئيسية

رواية وجة في الذاكرة البارت الثالث والعشرون 23 بقلم نرمين قدري

رواية وجة في الذاكرة الفصل الثالث والعشرون 23

تعالي بقي روايا علي مكتب 
غاده  / هو في ايه بالظبط
سليم  / قلت تعالي انتي مبتسمعيش 
استغربت غاده من طريقته
غاده  / سليم انت ازاي تسمح لنفسك تكلمني كده  انت متع..
قطع كلامها  كف نزل علي وجهها بشده 
غاده بصياح  انت اتجننت انت ازاي تمد ايدك عليا انا حعرفك مقامك كويس 
نزل عليها بقلم تاني
سليم /  انتي اللي زيك يخرص خالص و ميتسمعلهاش صوت انا لولا خايف علي جيسبي و سمعتها انا كنت سجنتك من زمان لكن البعيده معندناش دم كل مرة اقول حتعقل مافيش فايده افتكرتي سكوتي ده ضعف مني لكن لا مش حسكت بعد كده بس اصبري عليا 
غاده /  فوق يابا واتكلم علي قدك انا غاده  فوق واتكلم عدل انا تليفون صغير اوديك ورا الشمس ..
انا ممكن احجر عليك واقول انك فاقد الاهلية وعاجز و مسخ 
شدها سليم من شعرها اما انك فاجرة صحيح وحيات امك لحخليكي طوتي علي رجل المسخ ده تبوسيها علشان ارحمك . انا حخليكي تتمني الموت ألف مرة و مطلهوش .. 
اه وابقي سلمي علي شريك تحبي تشوفي عملت في ايه و ممكن تتوقعي ممكن ايه اللي يجرالك 
غاده   / مين شريكي ده 
سليم بطلي بقي انا قرفت منك ومن كدبك .. الحرامي اللي دخل البيت ولا متعرفيش من دخله يا غاده هانم  عموما مش فارقة خلاص
سليم بصوت عالي / حسن يا حسن 
حسن ايو ه سليم باشا
سليم ،/  خد الهانم وتتروق زي ما وصيتك 
والبيه لبس الطرحة ولا ايه 
حسين /  رعد خلاه يلبسها وأتصور كمان يا باشا 
سليم الله ينور يلا خدها
غاده يا خد مين انتم بتستعبطو انا غاده هانم سيب ايدي يا كلب ابعد 
جرها  حسين.  علي الارض من أيدها وسط صوتها ورمها في غرفة صغيرة في المخزن. فارغة من اي اثاث  فيها ضوء خافت جدا.  الارض مليانه ماية متسخة كرهة الرائحة.  و يوجد بها ثلاث فئران كبار و و سلحية و كومة  كبيرة صراصير مختلفة الأحجام و تعبان صغير شوية خنافس و عناكب  كبيرة    و ورعد واقف علي الباب يزوم  وينبح بصوت مرتفع 
رماها حسين داخل الغرفة وغلق الباب من برا فور أن انتبهت غاده الموجود واخدت تصيح وتصبح
غاده ،/.   عااااااا عااااااا. يا مامي عااااااا سليم يا سليم انا اسفه بجد
خرجوني من هنا و بداءت بقي الحيوانات الاليفه دي تلعب معاها نسبهم بقي يلعبو سوا و نروح فين نروح لسليم و فريده 
فريدة كنت فين يا سليم 
سليم كان ورايا شغل بخلصه ها ارتحتي شويه اه يا حبيبي
وحقوم  اطمن علي اياد  بقولك احنا لازم نشوف موضوع التخاطب ده بسرعة 
شدها سليم لحضنه و ضمها جامد جوا ه 
خلاص يا قلب سليم الموضوع اتحل بكره حيكون عنده اتنين تخصص تخاطب واحده الصبح واحدة فترة الظهيرة و حتكون عنده مربية في نفس  التخصص وحتبات معاه متقلقيش ياقلبي اياد ده ابن قلبي البكري  أن شاء الله في ظرف شهر حيكون رجع لطبيعته تاني
فريده ويارب يا سليم 
سليم انتي سيباني ورايحة فين 
فريده حطمن علي اياد 
سليم ممكن تطمني على جيسي معاكي لحد المربية بتاعته متوصل انا جبتلها مربية مخصوص ليها
فريده بتعجب ليه هي غاده فين وماريا كمان هي اللي واخده  بالها منها
  سليم /  اولا انسي موضوع غاده خالص لأنها حتسافر و تسيب جيسي ..
غير أن ماريا ناني مش مربية مختصصة 
أنا عاوز واحده تعلمه كل حاجة لغة طريقة الاكل والشرب كل حاجة و تساعدها في دروسها 
فريده  ،،/ متقلقش يا سليم جيسي بتكون اخت اياد يعني هي كمان حتكون بنتي و في عنيا .. انا حروح امن علي الاولاد بقي 
سليم بس متتاخريش عليا احسن انك وحشاني قوي
فريده  / بدلع عنيا ياقلبي 
،سليم /  وبعضين بقي في الي عاوز. تجنني دي 
ذهبت فريده لغرفة الأولاد اياد كان نايم و جيسي منهارة عياط 
فريده جرت عليها جوجو حبيبي مالك
جيسي / I'm scared. ( انا خايفه. )
فريده /  انا مش فاهمة بصراحة بس تعالي في حضني يا قلبي و تعيطيش خالص 
جيسي /   where's mam. ( فين ماما)
فريده  / جيسي اتكلمي عربي أنا بفهمك بالعربي بالعافية 
جيسي /  انا اوز مام 
فريده  / عاوزة مامتك هي  خرجت و زمنها جاية تعالي ايه رايك احكيلك حدوته 
جيسبي  /what؟؟؟ !!!!!؟؟ 
فريده /  لا وات ولا بط تعالي عمك يتفاهم معاكي 
مسكت فريده ايد جيسي 
راحو لسليم 
كان سليم عامل مفجاءة لفريدة مليء الغرفة ورد و شموع وعامل جو رومانسي
دخلت فريده بجيسي
انبهرت فريده من جمال الغرفه و تنح سليم 
سليم  / انتي قلتي رايحة تتطمني عليهم مش تجبيهم 
فريده  / اعمل ايه لقتها بتعيط و تتكلم انجليزي وبصراحة. مش فاهمة حاجة من كلامها
اخدها سليم في حضنة جيسي حبيبت بابا مالها بتعيط ليه 
جيسي. I want MaM 🥺
سليم  مش انتي عارفه أن مامت كانت عاوزة تسبنا وتسافر  من زمان 
هزت جيسي رأسها بس هي سابت الا انا هنا وهده ( وحده)
سليم ازاي بقي سابتك لوحد انتي هنا مع بابا سليم و ماما فريده
بصت حيسي لفريده و سالت بتعجب دي ماما ازاي .. نو دي ماما بتاع اياد مس انا 
سليم /  مش اياد يبقي اخوكي 
جيسي  / yes
سليم /  فريده مامته يبقي هي كمان مامتك مش انتي كان نفسك في ماما تحضنك وتلعب معاكي علشان غاده كانت علي عطول. بتزعق و مشغوله  خلاص ربنا عطاكي ماما تانيه يبقي عندك اتنين ماما 
جيسي  / انتي ممكن تكون الماما بتاع الا انا 
فريده حضنتها طبعا يا حببتي يلا بقي علشان تنامي ..
سليم حروح انيمها واجيلك
ذهبت فريده الحجرة جيسي حضنتها و قعدت تغني ليها لحد ما نامت 
دخلت فريده علي سليم لقيته بيتكلم في تليفون
سليم  / هي بقالها اد ايه دلوقتي 
حسن /  اربع ساعات مبطلتش صوات و عماله تنادي عليك أنها حرمت
سليم  / بضحك هههههههههههه اههههههه شكل ضيوفنا قايمين بأاحلي واجب معها ..
حسن/  بصراحة هي ريحة الميه كفايا دي ريحة طالعة لحد برا ما بالك بقي با الكائنات العيشة معاه جوا 
سليم /.  و الباشا عامل ايه
حسن /  بداء الجوع و العطش ياثرو علبه 
سليم /.  اديله نص ازازة مايه بس و اكل يادوب يأكله مش يشبع انا مش عاوزة شبعان فاهم  
حسن  / ماشي يا باشا طايب ومدام غاده ندخلها اكل 
سليم  /  وبعد تفكير اممم بص غاده غاده اه هههههههههههه دخلها جبنه تركي و بسطرمه ههه وهي وحظها يا كلتهم يا تكلت هي 
حسن /.  لأ من الواضح انك بتحبها قوي يا باشا
سليم /  طبعا دي العشق كله يابني 
فريده / سليم هو في ايه انا بدأ ت اخاف منك 
سليم/.  في حد يخاف من نفسة ياقلبي انتي روحي من جوا يتقلب سليم متخافيش طول منا جمبك بس الجزاء من جنس العمل 
دول كانوا حيموتو عيل صغير من غير ما يرفلهم رمش والله ما حرحمهم سيبك منهم بقي وتعالي نكمل الكلام اللي مش عارفين نتكلمه اصلا 
فريده  / سليم وبعضين بقي مش قلنا مينفعش علشان البيبي 
سليم تعرفي تسكتي . انتي والليبي بتاعك وتسبيني اعرف اتكلم بقي  وتعالي في حضني . وفجاءة صحيح يا فريده هي عمتك فين يجعل كلامنا خفيف عليها
ضحكت  / فريده نايمة بس بقي عيب عارف لو سمعتك حتعمل فيك ايه
سليم  / بس ياقلبي تعالي بقي في حضني خليني اشبع منك قوي بحبك بحبك يافريده بعشقك واخدها معاه في عالم تاني مفيهوش غير همس العشاق ..
وفي صباح اليوم التالي ذهب سليم عند غاده 
من ورا الباب ها يا غدغوده مش كنت بندهك كده بردو ولا ايه 
غاده بصوت مبحوح من الصراخ و العياط سليم ابوس ايدك خرجني من هنا سليم حموت عااا عااا سلليم الفار الفار الفار عااااااا ااحقوني علشان خاطري صرصار عااا
سليم  / عيب عليكي انتي غاده هانم تترجي مسخ عاجز مرضهاش ليكي دا انتي الليدي وانا المسخ .
.تؤتؤ انا حسيبك بقي .. اه صحيح تحبي اجبلك جبنه وبسطرمة تاني 
غاده جبنه لا لا بسطرمة لالالالاااااااااااااا ابوس ايدك لااااااااااااا  طلعتي عااااااا عااااااا عااااااا ااحقوني   
ضحك سليم سلام يا غدغوي 
غاده /  سليم سليم عاااااة
سليم /  عاوزة ايه بقي مش فاضيلك 
غاده /  عاوزة اطلع طلعني ابوس رجلك من هننااااااااا عااااااااا
سليم  / حطلعك بشرط وافقتي كان بيها موافقتيش عندي تمساح صغنون حدخله يونسك مع باقي الضيوف
غاده لا لأ اااااااااااا موافقة علي اي حاجة تقولها انت عاوز ايه انا موافقة 
سليم يعنى اقولك ..
يتبع الفصل الرابع والعشرون 24 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent