رواية دموعها ملاذي الفصل الثالث 3

الصفحة الرئيسية

رواية دموعها ملاذي البارت الثالث 3 بقلم مريم حسني

رواية دموعها ملاذي الفصل الثالث 3

رنا عامله تعيط ومش عارفه تعمل ايه :اه رجلي اه مش قادره استحمل وبصت عل رجليها طب هحاول اشيل الازازه يارب مش توجعني اوي وحولت تسحبها من رجليها صوتت ااااااااه لا مش هعرف لا ودكتوره قالتلي لو حصلي وجع زياده ده خطر عل القلب وا ممكن يغمي عليا طب اعمل ايه لو مش طلعتله الحاجه هينزل يضربني اعمل ايه طب انا هديلوا الفطار بتاعي واحول اقوم اعمل القهوة والحمد لله المكانه بتعتها موجودة وسندت عل الكرسي وقامت بصعوبه وعملت والقهوه وقعدت تشمي بصعوبه جدا وعياط لحد ماوصلت الاوضه بتاعه عدي خبطتت مردش دخلت وحطتت الصنيه عل الطربيظه وجايه تخرج عدي خرج من الحمام وبينشف راسه بالفوطه شالها وبص لرنا 
عدي بغيره ميعرفش ليه: انتي كنتي لبسه اللبس ده قدام امير ؟!
رنا وهي مش مبطله عياط :اه
عدي مسكها من شعرها وهي غمضت عنيها بالم: لو حد شافك تاني بالبس ده غيري هشوهلك جسمك الحلو اللي فرحنلي بيه ده مفهوم 
رنا :اه اه مفهوم 
عدي سبها :يلا بره رنا خرجت بالعافية من وجع رجليها وراحت اوضتها ودفنت وشها في المخده عشان ميسمعهاش وصوتت وقعدت تعيط وبعد شويه بصت لرجليها وحاولت تشيل الازازه بس كل ماتحركها الوجع يزيد اكتر 
رنا بالم ودموع: انا مش هستحمل اشيلها قلبي هيوقف من كتر الوجع اعمل ايه بس اه وقامت حاولت تدور عل حقنه السيوله عشان توقف الدم ( بسب الدوا اللي بتاخده ) 
……….
عدي جاي ياكل بص عل الارض لقها فيها دم كتير اوي في كل حته في الاوضه: ايه الدم ده في ايه تكون البت حصلها حاجه بس مهي كانت واقفه قدامي زي القرده الله خرج واح الاوضه بتاعتها سمع صوت انين جي الاوضه ولقي الدم كتير قوي قدام الباب فتح الباب ودخل لقي رنا قاعده عل الارض بتعيط 
عدي: انتي ايه الدم ده كله انتي اتعورتي؟!
رنا بصوت ضعيف: اه
عدي: فين ؟!
رنا ورته رجليها 
عدي شالها وحطها عل السرير :انتي اتعورتي كده ازاي ؟!
رنا: انت لما زقتني وقعت عل الارض وكان فيه ازاز مكسور
عدي: طب بصي انا هشيلك الازازه بسرعه هي هتوجعك شويه بس استحملي 
رنا بضعف :لا لا مش هينفع وديني المستشفى بس 
عدي :مستشفى ايه مش مستهله انا هيقي اعقملك الجرح خلاص بقي وسمك رجليها 
رنا :لا والله مش هينفع مش هستحمل الوجع
عدي :انا مش عاوز دلع بنات خلصنا قولت ومسك رجليها وبحركه سريعه شدلها الازاره من رجليها رنا صوتت واغمي عليها 
عدي سبها ودخل الحمام وجاب صندوق الاسعافات وعقملها الجرح ولفلها رجليها ونايمها وجاب برفيوم وشممهلها وقعد يضربها عل شوها لحد مافاقت 
عدي: عل فكره انتي دلوعه اوي فوقي كده وقومي امسحي الدم اللي في كل حته ده وسبها وخرج
رنا: لا ده مجنون مش طبيعي اه الدوا بتاعي خلص اعمل ايه دلوقتي اوووووف ربنا ياخدك يا بعيد وقامت بصعوبه وراحت اوضه عدي خبطت ودخلت 
عدي :نعم 
رنا: اممممم طلبت مني انظف الدم بس انا رجلي وجعاني ممكن تخاي خد من الخدمين يعملوا كده 
عدي: انتي شايفه في خدامين هنا ؟!
رنا :لا 
عدي :فايه ؟
رنا :انت عايش هنا ازاي في قصر زي ده من غير خدامين 
عدي :كان في قبل مانتي تيجي
رنا: I'm sorry 
عدي: لا متعتذريش 
رنا: لا انا مش بعتذر انا بس مش فاهمة مين اللي هينضف ويعمل شغل البيت
عدي: اااه مش فاهمه طيب بمعني اعتبري نفسك الخدامه الجديده
رنا بصرامه: لو سمحت انا مسمحلش انا مش خدامه هنا 
عدي :بجد بصي يا رنا انتي هنا بس تسمعي كلامي واي امر اديهولك نافذ ده احسنك
رنا :وانا ايه اللي هيخليني اسمع كلامك ان شاء الله
عدي:  لو عاوزه تكملي تعليمك مثلا لو مش عاوزه تعيشي بقيه عمرك متكسحه مثلا 
رنا :انت بتهددني يعني عل فكره بقي انا هكلم ابيه امير وهو هيجي ياخدني من هنا 
عدي: معاكي رقه ولا اديهولك
رنا :انت بجد واحد مجنون ومريض
عدي ضربها بالقلم وشدها من شعرها :قولتي ايه ؟!
رنا بدموع :مقولتش خلاص خلاص
عدي: انتي ليه بتفركي عل ضربك ليه !؟
رنا :انا اسفه اسفه بس سبني 
عدي: انا خارج شويه معاكي ساعتين يكون البيت ده بيبرق لو جيت ولقيته مخلص انتي حره فاهمه واياك تجيبي سيره امير تاني احسنلك
رنا: حاضر حاضر بس مش هلحق القصر كبير اوي 
عدي :اخليهم ساعه
رنا :لا لا خلاص حاضر 
عدي زقها: يلا غوري من هنا 
رنا خرجت من الاوضه ودخلت تاني
عدي بزعيق :عاوزه ايه ؟!
رنا بخوف: مش عارفة انضف ازاي يعني ادوات التنظيف فين !
عدي: وانا اشعرفني واتهببي روحي شوفيهم ف اي داهيه يلا من هنا
رنا نزلت تحت ودورات عل ادوات التنضيف وابتدات تنضف في القصر وهي بتعيط من وجع رجليها ومن تعبها :الله يسمحك يا بابا سليم عل التعب والبهدله اللي انا فيها دي 
………..
عدي راح الشركه 
امير :ايه دي انت جيت ليه مش قولت مش هتيجي
عدي: وجيت انا حر دي شركتي 
امير :ماشي تمام عندنا اجتماع دلوقتي 
عدي: اه عارف مانا جي عشانه 
امير: تمام وداخل الmeeting room  
عدي نده عليه: امير متزعلش عشان اتعصبت عليك بس انت عارف انا لما ببقي صاحي ببقي عصبي 
امير: انت عصبي عل طول ما علينا ابقي بس خف عل البنت تللي في البيت شويه دي حني متعرفش انكوا متجوزين ويلا ورانا شغل 
 بعد الاجتماع ماخلص 
عدي: امير تعالي اتغدي معايا في البيت 
امير: لا معلش ورايا مشوار
عدي مشوار ايه يعني؟!
امير: مشوار ياعدي وخلاص عن اذنك بقي وسابه ومشي
عدي روح البيت وهو داخل سمع صوت صويت وجري بص لقه رنا بتجري بصعوبه واول ما شافته حضنته 
رنا بعياط: ابيه عدي الحقني في كلب كيبر اوي بيجري ورايا عدي بص لقي الكلب بتاعه جي عليها 
عدي بزعيق :رعد بس اقف الكلب وقف عدي سحب رنا من ايدها وخلوا البيت 
عدي بزعيق :انتي ايه اللي كان مخرجك من البيت 
رنا بعياط: كنت كنت مخنوقه وقولت هقعد في الجيينه شويه 
عدي بزعيق اكتر: ومين اداكي الاذن انك تخرجي اصلا 
رنا :انا مش خرجت بره البيت وبعدين انا خلصت اللي انت قولته عليه وطققت وطلعت الجنينه شويه ايه الدي فيها 
عدي مسك شعرها وهزه بعنف وبزعيق: لا يا روح اك انت هنا مش في ال four seasons عشان تتمشي عل مزاجك وبعدين انتي خرجتي كده قدام الحرس 
رنا بعياط: خلاص مش هخرج تاني خلاص 
عدي: مانتي فعلا مش هتخرجي تاني انا هبقي اقفل الباب عليكي بعد كده غوري من وشي ومتخرجيش من اوضك الا اما اندهلك 
رنا طلعت اوضتها وقعدت  تدور عل الدبدوب بتعها ملقتوش نزلت تدور عليه ملقتهوش خبطت عل اوضه عدي
عدي فتح وبزعيق: انتي يا زفته مش قولتك متخرجيش من اوضتك
رنا :انا اسفه بس بدور عل شلبي ومش لقيه ممكن تشوفهولي عندك
عدي بستغراب: نعم وايه شلبي ده بقي ان شاء الله 
رنا: الدبدوب بتاعي
عدي: الدبدوب اممممممم طب غوري من وشي احسنلك
رنا :الله يخليك شوفهولي من بعرف اقعد من غيره
عدي: اقسم بالله لو مامشيتي من وشي دلوقتي لةون مكسرلك عضمك وقصصلك شلبي بتاع ده 
رنا جريت عل اوضتها 
عدي ضحك بسخريه: دبدوب اه ده اللي كانت نقصني 
تعيط دخلت اوضتها وقعدت تعيط لحد مانامت 
……
عدي بيتكلم في التليفون
عدي: خلاص بقي يا هايدي خلاص اما اشوفك 
هايدي: خلاص ننزل النهارده
عدي: اووووف طيب خلاص اشوفك كمان ساعه لو اتاخرتي انتي عارفه اني همشي 
هايدي: لا مش هتاخر هوا سلام عدي قفل ولبس هدومه وهو خارج يمع صوت رنا بتضحك دخل الاوضه 
رنا بضحك :لا يا يس من ممكن اللي انت فيه ده 
عدي بعصبيه وزعيق: رنااااا بتكلمي مين ؟!
رنا التليفون وقع من اديها 
رنا ببرائه: ده يس صاحبي يا ابيه 
عدي بغيره وزعيق: اييييه ياختي؟!
يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent