رواية دموعها ملاذي الفصل السابع عشر 17

الصفحة الرئيسية

رواية دموعها ملاذي البارت السابع عشر 17 بقلم مريم حسني

رواية دموعها ملاذي الفصل السابع عشر 17

هايدي بتكلم صحبتها في الفون بغيظ :هتجنن يا ساره هتجنن مش عارفه اوصله خالص والاغبيا اللي بعتهم يخلصوا عل الزفته دي مموتوهاش وقال ايه افتكروها ماتت لوحدها لقوا نفسها اتقطع قالوا دي ماتت 
ساره: انتي مش بتقولي انوا مخلي رجالته يدورا عليها وانوا مش لقيها !
هايدي: اه بس مش عارفه اشوفوا خالص كل اما اجي اقبله ميرضاش وقال ايه مشغول بيدور عليها يا رب ماترجع واخلص بقي هو ماسك فيها كده ليه اوووووف كله من الاغبيا دول 
ساره :خدي بالك يا هايدي عدي لو عرف مش بعيد يموتك فيهل 
هايدي :يموتني ايه يابنتي ده المفروض يشكرني هو بيعمل كل ده اصلا عشان الورث مانتي عارفه 
ساره: برضو خدي بالك
هايدي: ماشي ماشي 
ساره: طب اقولك متروحيلوا النهارده البيت 
هايدي: مبيخليش الحرس يدخلني
ساره: لا هيدخلوكي بس ابقي انتي شوفيهم
هايدي: تفتكري 
ساره: اه اسمعي كلامي بس روحيله وادلعي عليه شويه وهو هينسي اللي خلفوها 
هايدي بحماس: ماشي هعمل كده سلام دلوقتي 
ساره: سلام 
............
رنا بدموع :انتي بتقولي ايه يا نرمين انتي متأكده 
نرمين: اهدي يا رنا اهدي هو اكيد في حل بس انا مش عارفه اهدي 
رنا :انا عاوزه ابيه امير كلميلي ابيه
نرمين: بس يا رنا هو مسافر 
رنا بصويت: مليش دعوه كلميه هو السبب هو اللي سابني معه كلميه 
نرمين :حاضر حاضر هكلمه
احمد دخل عل صوت :رنا في ايه يا نرمين رنا انتي بتصوتي ليه 
نرمين: احمد حاول توصل لاستاذ امير باي شكل اتصرف 
احمد: هو المفروض هيجي انهارده من السفر انا عرفت كده من زمايلي 
رنا بزعيق وعياط :هتهولي دلوقتي ميعديش عل الزفت اللي اسمه عدي ده هتهولي حالا
احمد: حاضر حاضر انا هتصرف 
رنا فضلت تعيط واحمد كلم حد من الشركه وعرف معاد وصول امير وراح المطار استنه اول ما امير وصل احمد و قبله 
احمد :حمد الله عل السلامه يا استاذ امير 
امير: احمد ازيك خير 
احمد: ممكن تيجي معايا البيت 
امير: افندم بيت ايه؟!
احمد: لما تيجي هتفهم 
امير: افهم ايه هو في حاجة هي انسه نرمين كويسه
احمد: اتفضل معايا 
امير: انت خطفني ولا ايه يا احمد؟!
احمد :لا لا متقلقش اتفضل 
امير :ماشي اما نشوف اخرتها يلا وركبوا العربيه وراحوا البيت 
امير: اديني جيت اهو وبعدين !
احمد :ثواني ودخل لنرمين ورنا امير هنا 
رنا طلعت تجري علي بره وبتعيط: ابيه الحقني
امير حضنها وبستغراب وقلق: ايه يا رنا مالك وانتي جيتي هنا ليه ؟!
احمد: اتفضلوا اقعدوا وانا ونرمين جوه لو عوزتوا حاجة 
امير :ماشي شكرا واخد رنا وقعد 
امير: ايه يا رنا احكليلي بقي مالك وايه اللي جابك هنا !
رنا بعياط وشهقتها عماله تزيد وبصوت متقطع :انا .....ا. ص..... ان...... 
امير: يا رنا اهدي بقي مش فاهم منك حاجه اهدي
رنا بعياط :اصل انا 
امير: ايوه انتي مالك بقي عدي عملك حاجه ؟!
رنا بعياط :انا حامل 
امير :طب ياشيخه انا اتخضيت وبصدمه اييييييه بتقولي ايه ؟!
رنا بعياط انا حامل 
امير بدون استعاب :حامل ازاي يعني ومين مش فاهم ؟!
رنا بعياط: انا هقولك ………………
امير بغضب اعمي: يا نهارك اسود يا عدي يا نهاره اسود واتاري كل اما اجي اكلمك يقولي نايمه تعبانه في المدرسة ماشي يا عدي اقسم بالله مهعدي الموضوع ده عل خير ماشي 
رنا :ابيه والنبي مترجعني له
امير:ترجعي لمين انتي كمان ده بعده 
رنا: بس يا ابيه انا كده هعمل ايه انا مش فاهمه حاجه 
امير :اهدي يا رنا انا اللي هتصرف في الموضوع ده هي غلطتي انا وانا هتصرف ونده عل احمد 
احمد :ايوه ياستاذ امير 
امير :انا بجد متشكر اوي عل كل اللي انتوا عملتوه مع رنا 
احمد: احنا معملناش حاجة 
امير: طب معلش طلب كمان هتقل عليكوا انا رايح مشوار خدوا بلكوا بس من رنا عقبال ما ارجع اخدها
احمد: في عنينا اتفضل حضرتك 
امير مشي ورايح لعدي الشركه 
…………………
عدي بغضب :يعني انتوا بقالكوا تقريبا شهرين مش عرفين تلقوها هو انا مشغل معايا رجاله ولا نسوان
واحد من الحرس :يا عدي باشا احنا دورنا في كل مكان وملهاش اثر اكنها مش موجوده 
عدي لسه هيتكلم السكرتيرة دخلتله 
عدي بزعيق :انا مش قولت محدش يتهبب يخوشلي دلوقت 
السكرتيرة :اسفه يا مستر عدي بس في مشكله لازم اقول لحضرتك عليها 
عدي: مشكله ايه ؟!
السكرتيرة :في مشكله في الحسابات العقد ده الارقام بتعته فيها مشكله ومش عارفين نتصرف ازاي
عدي بغضب :وانا مالي متتصرفوا مع الحسابات جيالي انا ليه
السكرتيرة: يا مستر عدي المحاسب المسؤل عن الموضوع ده في إجازة وبجد هتحصل مشكله لو ملحقناش نتصرف
عدي بنفاذ صبر: كلمي اي حد يرجعه من الاجازه اي زفت وانصرفي اسمه ايه اصلا المحاسب ده وبيدولوا اجازه ليه لما في زفت مشكله 
السكرتيرة :معرفش حضرتك هو اسمه احمد
عدي رفع حاجبه :احمد اسمه احمد ايه؟!
السكرتيرة :احمد عبد الله حضرتك مفيش حد ف الحسبات اسمه احمد غيره
عدي بتوجس :هو واحده اجازه بقاله اد ايه ؟!
السكرتيرة :شهر وشويه يعني شهرين تقريبا هو اخد اجازه مفتوحه
عدي بحده: هتيلي عنوانه حالا
السكرتيرة :حاضر يافندم ثواني وراحت جابت العنوان وعدي طلع عل بيت احمد عل طول
....
وامير وصل الشركه 
امير :السكرتيرة عدي فين؟!
السكرتيرة :مستر عدي لسه خارج 
امير :خرج راح فين ؟!
السكرتيرة :راح بيت موظف في الحسابات 
امير :مين الموظف ده عدي هيروح بيت موظفين ليه وبتوجس هو اسم الموظف ده احمد 
السكرتيرة :اه 
امير بقلق: رنا 
عدي وصل البيت خبط عل الباب احمد افتكره امير فتح عل طول 
عدي بصوت مرعب: فين مراتي؟!
احمد افندم: مش فاهم السؤال معندناش  مراتات حد هنا 
عدي بغضب: انت هتستعبط يا روح امك
احمد مسك فيه بغضب :روح ام مين متحترم نفسك ياجدع انت 
عدي زق احمد ودخل الاوضه احمد مسك الاكره يمنعه يفتحها: رايح فين هوبيت اهلك 
عدي حاول يزقه ويفتح الباب: اوعي يالا انت من وشي
احمد وقف اقدام الباب ومسك فيه اكتر: بقولك ايه اطلع بره احسنك 
عدي بغضب :اوعي يابني ادم انت انا مش عاوز ائذيك ابعد وبيحاول يفتح ااباب باي شكل 
احمد بنفاذ صبر: بقولك مفيش حد عندنا امشي بقي
عدي: لما هو مفيش حد مش عاوزني افتح الباب ليه؟!
احمد بعصبية: انت يابني ادم متخلف اولا انا اختي جوا ثانيا انت هتتجول في بيتنا بروح اهلك غور بقي زقه في صدره 
رنا فتحت الباب وخرجت منه وبغضب: انت ايه اللي جابك عاوز ايه انا اهو عاوز ايه بقي؟!
يتبع الفصل 18 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent