رواية دموعها ملاذي الفصل الثالث عشر 13

الصفحة الرئيسية

رواية دموعها ملاذي البارت الثالث عشر 13 بقلم مريم حسني

رواية دموعها ملاذي الفصل الثالث عشر 13

عدي ماشي عل النيل ومش عارف يروح فين او يعمل ايه 
عدي لنفسه اعمل ايه بس اعمل ايه بقالي يومين مش لقيها وكل ما يفكر انها يكون هحصلها حاجة او حد عمل فيها حاجة يتجنن ده حتي الدوا بتعها دي ممكن تكون تعبت اوووووف اعمل ايه بس وهو ماشي وسرحان لقي ناس متجمعين راح عندهم 
عدي باستغراب هو في ايه وبيبص لقي رنا مغمي عليها وهدومها كلها دم ناشف 
عدي بخضه وقلق زق الناس اللي حوليها اوعوا اوعوا كده ونزل لمستوها وحضنها رنا رنا رنا حبيبتي فوقي رنا حبيبتي مالك حبيبتي ردي عليا لقي بشرتها لونها ازرق وبارده زي التلج شالها وماشي بيها 
واحد من اللي واقفين حاول يوقفه انت يجدع انت واخدها وايح فين احنا نعرف منين انك تعرفها 
عدي بغضب اوعي من وشي بدل مادفنك مكانك غور
 واحد تاني ايوه هو عنده حق احنا نعرف مين مش يمكن تكون خاطفها 
عدي بزعيق اوعي يا حيوان انت وهو هخطف مين دي مراتي 
واحده وهي معديه هي وجوزها 
كارما مراد مش دي عدي المنشاوي ودي رنا باين 
مراد اه اه هو عدي بس هو في ايه ورنا مين 
كارما بنت مرات بابه تعالي وراحوا عند عدي
كارما استاذ عدي هي رنا مالها 
عدي بقلق معرفش انا لقتها كده في الشارع 
كارما مسكت ايد رنا تقيسلها النبض لقته ضعيف جدا يا نهار اسود دي لزم تتنقل المستشفى حالا النبض ضعيف جدا 
مراد نكلم الاسعاف 
كارما احنا لسه هنكلم استاذ عدي هتها عل العربية بسرعه من فضلك 
عدي جي بيها عل العربية
الناس بزعيق ايه الشويتن دول ميخلوش علينا 
مراد طلع مسدسه خمس دقائق مشوفش حد بدل مابيتكوا كلوكو في الحبس يلا الناس اتفرقت في ثواني مراد جري وهو كارما عل العربية وطلعوا 
مراد اطلع عل المستشفي بتعتنا وبص لكارما
كارما احم استاذ عدي عدي حاضن رنا وبيبصلها بحزن 
كارما بصوت احم احم استاذ عدي 
عدي انتبه نعم 
كارما نطلع عل اي مستشفى ولا ايه
عدي لا المستشفى بتعتنا فيها الدكتوره بتاعت رنا 
كارما مراد عارف مكنها 
مراد اه تمام 
كارما استاذ عدي تحب نكلم حد او اي حاجه 
عدي وهو تايه اه امير عشان يكلم الدكتوره بتعتها 
كارما مراد معك رقم امير المنشاوي 
مراد اه خدي الموبيل اهو
كارما اتصلت عل امير 
كارما استاذ امير المنشاوي معايا 
امير بحزن ايوه انا
كارما انا كارما محمود مراد بصلها قصدي كارما الانصاري هو استاذ عدي وانسه رنا طلعين عل المستشفي وهو بيقول لحضرتك ممكن تكلم الدكتوره بتعتها 
امير بفرحه ايه رنا هو لقها طيب طيب انا ثواني واروح وقفل وهما وصلوا المستشفى عدي اخد رنا وجري ودخلوا بيها نريمن وامير كانوا واقفين مستنينهم اول ما جم 
نرمين للممرضين يلا بسرعه دخلوها عل اوضه العناية ودخلت وراهم 
امير عدي انت لقت رنا فين 
عدي بشرود في الشارع 
امير ازاي يعني 
عدي معرفش لقتها مرميه في الشارع وهدمها كلها دم 
امير طيب طيب دلوقتي نرمين تخرج وطمنا اهدي 
وراح 
عند كارما ومراد 
مراد كارما محمود ها 
كارما بابتسامة طب خلاص متزعلش مانا رجعت قولت كارما الانصاري اهو مع ان انا اسمي اصلا كارما محمود دي اسم بابايا 
مراد اه بس انا جوزك وانتي دلوقتي عل اسمي مفهوم 
كارما ابتسمت مفهوم يا فندم مع جضرتك كارما مراد عز الدين الانصاري تمام كده 
مراد ايوه كده تمام 
امير احنا متشكرين اوي يا مراد باشا تعبناكوا 
مراد لا ابدا مفيش حاجه ربنا يطمنكوا عليها 
كارما هو ايه اللي حصلها يا استاذ امير 
امير مفيش رنا بقلها يومين منعرفش عنها حاجة كانت مخطوفه
كارما بتعب حمد الله عل سلامتها 
امير متشكر يا مدام كارما 
مراد بقلق كارما انتي كويسه
كارما هزت رسها برفض
امير حضرتك كويسه تحبوا نطلب حد من الدكتره
كارما بتعب لا مراد انا عاوزه امشي 
مراد ماشي يا حبيبتي حاضر وبص لامير ان شاء الله ربنا هيطمنكوا عل الانسه بس احنا بنساذن لازم نمشي 
امير اه طبعا ومشكر لمره التانيه والف سلامه يا مدام 
مراد عن اذنك وراح لعدي ربنا يطمنك علي الانسه رنا ان شاء الله بس احنا بنستاذن 
عدي انتبه اه منشكر اوي عل تعبكوا 
مراد لا مفيش حاجة اباد عن اذنك واخد كارما ومشي 
نرمين خرجت 
عدي بلهفه رنا عامله ايه
نرمين ادعولها ان شاء الله تبقي كويسه 
عدي يعني ايه الكلام ده 
نرمين مفيش انا ادتها مسكن عشان اثر الضرب اللي في جسمها و كمان ادتها الدوا بتعها وضح طبعا انها مخدتوش بقلها كام يوم وعلقتها دم ادعوا بس انها متخوشش في غيبوبه 
عدي بقلق هو الدم اللي كان في هدمها ده ايه هو حد عمل فيها حاجة 
نرمين فهمت قصده لا لا متقلقش انت عارف ان عندها سيوله وهي لسه احم في فترة احم حضرتك فاهم صح
عدي اه اه تمام هو ممكن اخوشلها 
نرمين هي مش هتحس بيك زي مانت عاوز اه وانا كمان مضطره ابلغ البوليس طبعا انتوا عارفين دي جريمة خطف عن اذنكوا 
امير جاي يروح وراها 
عدي امير
امير بتاقفف نعم 
عدي عاوز قبل ما رنا تفوق اعرف عنها كل حاجة وانت هتقولي عشان اعرف اتعامل معها بعد كده 
امير تايه لا انت مش هتتعامل معها ولا ليك دعوده بيها بعد كده رنا اول ماتفوق هتيجي تعيش معايا واما الزفته الوديعه تتفك ابقي خدها بس ملكش دعوه بيها 
عدي بغضب افندم انت بتقول ايه رنا مراتي لو انت ناسي وهتعيش معايا ومتجبش سيره الوديته دي تاني
امير لا بجد يا راجل فعلا مرات مين انت صدقت نفسك ولا ايه مواتك اللي بتضربها كل ماتشوف وشها انا عاوز اسالك سؤال واحد انت بتعاقب رنا عل ايه بظبط
عدي انا مبنتقمش منها عل حاجه في ايه يا امير انت عارف اني لما بتعصب مبشوفش قدامي خلاص بقي 
امير طيب خلاص اوعي كده بقي بس عشان تبقي عارف انا لو سبتلك رنا وعملت فيها حاجة اقسم بالله اكون مبلغ عنك انت متجوز قاصر ومش هيهني سعتها انك اخو هي كمان اختي وانا مش هشكت عل اللي بيحصلها ده 
عدي بغضب امير احكيلي كل حاجة عن رنا عشان اعرف اتعامل معها انا لازم اعرف كل حاجه عنها رنا بقت بتكرهني وانا لازم اغير ده امير انا بقيت متعلق برنا بشكل غريب وانا بجد محتاج مسعدتك 
امير بزعيق عوزني احكيلك ايه بضبط احكيلك عن اللي امك كانت بتعمله فيها ها ده كفيل لوحده انوا يخليها تكرهني وتكرهك وتكره الدنيا كلها بس حاضر مش انت عاوز تسمع تمام انا هقولك فاكر اما كلمتني تسالني عل رنا وايه اللي خلها تنام فجأه وهي بتجري ولما قلتلك مامتك هي السبب
عدي اه 
امير انا هقولك 
فلاش باك 
من تمن سنين رنا وهي بتجري في بيت سليم المنشاوي 
ناديه بقسوه رنا تعالي هنا 
رنا راحت وبراءه نعم يا طنط 
ناديه سحبتها من دراعها بقسوه واخدتها عل اوضته رنا ودخلوا رنا لقت ست شكلها مخيف ولبسه عبايه سوده وبتعقم اده حاده 
رنا مسكت في ناديه بخوف طنط ناديه هو في ايه 
ناديه شالتها وحطتها عل السرير وكتفتها وسط صويت رنا الهستيري وهي مش فاهمه في ايه بس هي خايفه
رنا بصويت وعياط يا ابيه امير الحقني يا ابيه امير طالع اوضه سمع صويت رنا جري عل اوضتها ولحقها قبل ما الست دي تعمل فيها حاجه وشالها وهي عمله تصوت وتعيط 
امير بغضب انتي بتعملي ايه هنا يا ست انتي وبص لمامته انتوا كنتوا هتعملوا فيها ايه 
ناديه بزعيق انت ازاي يخوش كده وفي ايه عامل هليله ليه 
امير بغضب هليله ليه وبص عل الموس اللي في ايد الست نهاركوا اسود انتو كنتوا عوزين تموتوها 
ناديه ببرود نموتها ايه انا كنت هعملها عمليه الختان وخلاص في ايه بقي
امير ايه نعم انا مش هرد علكي اما بابا يجي يبقي تصرف بقي واخد رنا وراح بيها المستشفى 
باك 
امير ومن ساعتها وهي اي حاجة بضيقها او تفتكر الموضوع بتنام الدكتوره بتعتها قالت كده انها لما تضايق لازم تفضل عن العالم ياما ممكن تدخل في غيبوبة الحمد لله كل مره كانت بتتعب كنا بنبقي حطين ادنا عل قلبنا كانت يا تنام يا يجلها اغماء الدةتوره قالت لو دخلت في غيبوبة ممكن اوي متقومش منها دي حاجه عارف في حاجه تانيه رنا صوتها حلو اوي بتلعب مزيكا وكان في يوم عندها حفله مهمه اوي في المدرسه تخيل ايه اكتر حاجة بشعه امك عملتها عشان متخليهاش تغني فضلت حبسها في الاوضه وفضلت تضرب فيها لما بنلها صحتب كل ده عشان كانت عوزها تشرب كوبايه لبن واحنا كنا محرجين عل رنا تشرب او تاكل حاجة من امك بصراحة كنا بنخاف تسمها المهم بعد ملحنها عرفنا ان الكوبايه كان فيها ماده تخرس رنا تبوظ الاحبال الصوتيه بتعتها متخليهاش تتكلم تاني ومع كده برضو البت محضرتش الحفله طبعا عشان صوتها راح من الصويت اللي كنت بتصوته امك كانت بتستني نخرج من البيت وتصدادها عشان كده ابوك سابلي الشغل عشان ساعدتك طبعا في الشركه بتعتك مش عشان بيحبني اكتر تمام دي بقي ناديه هانم الملاك 
عدي واقف مصدم من اللي امير بيقوله ازاي مامته كانت بتعامل رنا بالقسوه دي وابتسم بسخريه مابين نفسه قال يعني انت الطيب الملاك مانت بتعمل فيها انيل من كده فاق عل صوت نرمين وهي بتقول رنا فاقت 
يتبع الفصل 14 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent