Ads by Google X

رواية كاسري الفصل العاشر والأخير - فاطمة وجيه

الصفحة الرئيسية

رواية كاسري البارت العاشر والأخير بقلم فاطمة وجيه

رواية كاسري كاملة

رواية كاسري الفصل العاشر والأخير

روح نزلت وره وهي نزله كنت هتقع بس وقعت في حضن حد
ادهم بلهفه:انتي كويسه
روح بخوف:انا
قاسم بغل:تعال اقولك انا ياروح امك وهوب ضربه بصنيه علي دماغه وقع علي الارض
روح شهقت:انت لي عملت كده
قاسم ببرود:عملت اي
روح بنفعال:كده تضرب الراجل
قاسم بغضب:مش شايفه مسكك ازاي ولا عجبتك المسكه ياهانم
روح ابتسمت:انت بتغير
قاسم برق:اغير عليكي لي يختي فكره نفسك مزه
روح برقت:قاسم
قاسم:مش هقدر اعيش من غير
روح:قاسم
قاسم بقرف:فكره نفسك خدودك حلوه
روح بصتلو بحزن:امال ضربته لي
قاسم ببرود:مش بتقولي انك مراتي لو طلع الكلام ده صح وخرتيت ده بيحضنك ابص في المرايه انا ازاي ها اوري نفسي لي نفسي في المرايه ازاي ردي يا متربيه
روح:هو ده كل الي همك
قاسم يقرب منها:امال فكره انك الي تهمني
روح بصت في عينيه:بس انت تهمني
قاسم بص في عينيه:كدابه
روح تمسك ايدو وتحطها علي بطنها:وحيات ابنك
قاسم فضل واقف مكانه وفجاه شد ايدو ببرود:مش ابني اغنهالك
روح بعصبيه:لا ابنك ياقاسم
قاسم:انا محمود مش قاسم بطلي تلحقيني بقا
ادهم ماسك راسو بالم
روح نزلت علي رجليه:انا اسفه اوي يادكتور
قاسم شدها:وبتتاسف لي يا بجحتك
روح بضيق:انت عايز اي يا محمود
قاسم عقد حاجبه:مين قالك علي اسمي
روح بصريخ:انت عايز تجنني
ادهم قام وهو ماسك راسو:مين ده
روح بغيظ:ده محمود
قاسم ابتسم بعبط:جوزها
ادهم بصدمه:جوزك ازاي
روح ببتسامه:قاسم عشان تصدقني
ادهم:يعني انتي خلاص هترجعيلو
قاسم بغيظ:شكل الاستاذ عينه منك
روح بصتلو بخبث:وانا عيني منك انت
قاسم ابتسم:قولي بجد
روح ابتسمت:بجد
قاسم يبص ل بطنها:مش عارف لي مش متقبلك بالبطيخه دي
روح تضرب كتفه:صدق انك رخم
قاسم:انا ماشي
روح:رايح فين
قاسم يعدل قميصه:ل ريهومتي وسابها ومشي
ادهم:هو مين ده
 قاسم ماشي هو بيضحك وفجاه خبط في واحد
قاسم ابتسم:اسف
خالد وقفه بصدمه فاق من صدمة مشفش حد مسك راسه بخوف
قاسم من بعيد ببرود:ولسه
خالد دخل الشركه وفتح الباب علي معتز من غير ميخبط
معتز:اي في اي
خالد مبصش ل الي قاعدة وبخوف:قاسم رجع
معتز برق:نعم اي الي بتقوله ده
خالد بزعيق:بقولك شفتو احنا خلاص هننتهي
معتز بتوتر:انت بيتهيقلك
البنت تحط رجل علي رجل وتبعت رساله:الخطته نجحت
:اعملي الي عليكي
تطلع مسدس مش شنطتها وتحطه علي كرسي معتز وعليه دم وفتحت الباب وخرج
قاسم وقف برا اول مخرجت ابتسم وغمزلها
قاسم خد تاكس وراح حته شعبيه وسال علي بيت وخبط
ريهام بغضب:انت اي جابك هنا
قاسم ضربها علي قفاها:اتهدي:الا طنط فوفا فين
ريهام بتاكل جزرايه:في السوق اي كمان
قاسم بغيظ:وانتي مترحيش لي
ريهام بنفعال:مش انت كنت ماسك تحضن فيا اعملك اي كان يوم اسود يوم مشفتك
قاسم:كده يا رهومتي
ريهام بصتلو بسرحان:ها
قاسم:طلب اخير
ريهام بغضب:لو فاكر هسعدك تاني تبقا غلطان
قاسم ابتسم:هتسعديني
ريهام:والمره دي همثل حببتك ولا دكتورك
قاسم:تؤ هنجوز
ريهام:ني اي
قاسم:نجوز
ريهام:انت اتجنت صح مراتك حمل و
قاسم بسخريه:متقوليش بس مراتي هي السبب في الي انا في
ريهام:ولو ده من غير قصدها وهي بتحبك
قاسم بغموض:كلو هيتكشف والليه جهزي نفسك
ريهام بصتلو بضيق
قاسم طلع فونه وبعت رسالة:لو عايزه تعرفي حقيقة قاسم تعالي***
قاسم راح المكان ووقف بعيد اول مشافها قرب منها وقعد قدامها:مش هتطلبي حاجه
ريماس بصالو بصدمه:قاسم
قاسم ابتسم:وحشتيني
ريماس دموعها نزلت:انت حقيقي
قاسن مسك ايديها:هتمسكي نفسك ولا اقوم اغور
ريماس مسحت دموعها بسرعه:لا خلاص بس ازاي
قاسم هقولك:الي حصل
فلاش باااك
قاسم لما وقع من فوق غمضت عينيه بتعب وبداء يحس نفسه بيقل
روزي كنت وقفه تحت الجبل وقربت من قاسم بعيط:انت مش هتموت
قاسم حط ايد علي صدرو ودماغه بدات تنزف وفقد الوعي
روزي اتصلت بالاسعاف وجم خدو قاسم ودخل المستشفي
روزي بخوف:حالتو اي
الدكتور:متخفيش الطلقه في صدرو اليمين والوقعه ماثرتش عليه كل حاجه مستقره
وبعد اسبوع قاسم اتحسن
روزي بخوف:انت كويس
قاسم بصص لي السقف:تعرفي ياريتك سبتيني اموت
روزي قربت منه بندم:انا اسفه
قاسم قام اتعدل:سعديتني لي
روزي بعيط:بعد مسبتني امشي روحت لي معتز استنجد بي رجعني لي عمي فضل يضربني بطريقه غبيه هربت كانو بيدوره عليا ولما روحت تاني كنت نويه اقتل معتز وخلص منه بس سمعته هو وخالد انهم عايزين يقتلوك عشان كده انا كنت تحت الجبل في حال انت وقعت
قاسم:ولو معتز كان وقع
روزي بعيط:كنت هقتلو بجد انا اسفه
قاسم مسك ايديها:لو ندمانه بجد سعديني ارجع حقي
روزي مسكت ايدو:صدقني ندمنه قولي اعمل اي وسعدك
قاسم ابتسم بشر
بااااك
ريماس بصدمه:وانا فين من كل ده
قاسم:لما فقت من الي فبه وبدات اسند نفسي كنتي انتي سفرتي وعرفت انك حامل مردتش اورطك معايه
ريماس بنفعال:هي دي الصحبيه والاخوه الي بنا لا بجد عاش انا بكرهك
قاسم:دلوقتي يوسف مبعرفش وعايز اعرف اي حكاية الدبدوب الي اسمو ادهم ده
ريماس بضحك:ونبي ادهم ده سكر
قاسم بغضب:ريماس
ريماس بضحك:ماشي ده يبقا ابن عم يوسف وكان دكتور في المستشفي الي معتز دخل روح فيها بس ازاي روزي عملت اختها وهي الي سعدتك
قاسم:لا ده موضوع طويل بس انا لازم امشي
ريماس تمسك ايدو:هشوفك تاني
قاسم ابتسم:اكيد محدش يعرف حاجه وخصوصا روح فاهمه
ريماس تهز راسها
معتز خرج وجي يقعد علي المكتب لقي المسدس قام مفزوع:مستحيل
خالد بخوف:صدقتني هنموت
معتز بتوتر:ده اكيد حد بيلعب علينا
روزي دخلت:ملكم
 معتز بغضب:مفيش اي جابك
روزي ابتسمت بخبث:سندي هانم مشيت وسابتلي الاوراق دي مش ناقص غير امضتك
معتز:هاتي ارجعها الاول
روزي خاف بس مسكت نفسها وقربت منه بدلع:بيبي رجعتها وكده كده الصفقه دي كان دخلها قاسم يعني خش وانت مطمن قبل محد يخدها
معتز مضي:معكي حق انا بس متوتر شويه
روزي خدت منه الورق وابتسمت:تؤ ممتوترش الي جي احله وسبته وطلعت وبعتت رساله لي قاسم ان كله تمام
قاسم داخل المطعم وهو بيصفر
روح:كنت فين
قاسم بتافف:وانتي مالك
روح:قاسم انا مراتك علي فكره
قاسم لف ليها فجاه:امال لي انا مش حسك وحاسس اني كرهك كل مشوف وشك
روح بعيط:انت ظلمني علي فكره
قاسم يديها ضهرو وفي سره:نفسي اصدقك بس انتي بتكدبي علي والواضح انك محبتنيش
روح تقف قدامه:مالك ساكت لي قول حاجه
قاسم يبص في عينيه:انا هتجوز
روح وقفه مبتتحركش
قاسم:هتجوز ريهام
قاسم في سره:قولي لا قولي انك بتحبني قولي انك مبتحبهوش اعمل اي حاجه
روح ابتسمت بحزن:مبروك وجت تمشي
قاسم مسك ايديها:بسهوله كده
روح بعيد:لا مش بسهول كده انا غلط اه بعترف غلط مفيش انسان كامله مبيغبطش انا نقصه وانت نقص والمفروض نكمل بعض شهرين استحملت فيهم كمية لؤم ووبعد وجفه محدش استحمل لي عشان غلط واحدة تشور علي قلب قاسم زعزعت الحب الي جوايه بس انا غيرك عارف لي
قاسم بيبصلها وساكت
روح تدمع:عشان انا اتعلمت الحب علي ايديك ولو مكنتش رجعت اصلن كان جوايه حب ليك ميتزعزعش من مكانه لو مين قدملي قلبه انا لو بحب خالد بموتك كنت رحتلو انا متاكده انا مش فاقد الذاكره زي ما متاكده انك قاعد الفطرة دي عشان تشوفني هروح لي خالد ولا لا هحب ادهم ولا لا كل ده ماثبتلكش اني بحبك
قاسم وقف ساكت وحيران مبين قلبه وعلقه الي رافض يصدق وقرار الانسحاب
روح بعيط:انا شوفت
قاسم وقف مكانه
 روح بعيط:شفتك في المرايه
فلاش باك
 روح
تبص روح في المرايه الي فوشها تلقي الشاب وقام عند الباب ومش شايفه ملامحه اوي
تلتفت ل الباب الاوضه وتثبت نظرها عليه
عم محمد:هو في حاجه
روح:حسيت حد بينادي عليا
بااااك
قاسم ببرود:انتي مش بركتلي شكرا
روح تبصلو بالم:صح هي كده خلصت وتجري علي برا بعيط
قاسم يضرب الحاجه الي علي التربيز يوقعها:غبيه خيانه
عم محمد من وراه:ممكن تكون غبيه بس مش خاينه
قاسم بضييق:انت متعرفش حاجه
عم محمد يحط ايدو علي كتفه:الي تعمل كل ده عشانك يستحيل تخون في حلقه نقصه عندك وسابه ومشي
قاسم قاعد ومسك راسو:يستحيل  اي الي ناقص
روح بتجري وهي بتعيط:لييييي انا بكرهك سامع بكرهك وفتكرت خالد هو السبب في كل الي انا في خلاص معنديش حاجه اخسرها
روح راحت فيلا قاسم وبصراخ:خاااالد يا خااالد
روزي بصت من الشباك بخوف:المجنونه دي اي جابها وتصلت بقاسم
قاسم بضيق:خير
روزي بخوف:انت اتخنقت مع روح
قاسم قام وقف:انتي عرفتي منين
روزي:روح هنا بعد الي عملنا معتز مش هيخرجها سليمه اوعي تكون بعتلو الفديو
قاسم بخوف وهو بيجري ل برا:بعت الغبيه بتعمل اي
روزي بخوف:تقريبا مسكه سكينه وراه ضهرها وبتندها علي خالد
قاسم يفتكر كلام روح"صح هي كده خلصت"
قاسم:لا لا مش هتتغابي تاني حاولي تبعديها من عندك
روزي بدموع:متتاخرش انا خايفه
معتز قعد علي المكتب وبيشوف التسجيل الي في قاسم
قاسم قعد حطط رجل علي رجل:شايفني طبعا مش مصدمه صح ممم انا عايشه قاسم فريد الجندي صاحب شركات الجندي اي بتضحك كده لي مانا خد حقي تاني منك وبامضتك واه قريبا هاخد روحك باي يا بيبي
معتز رزع الفون في الحيطها وبعصبيه:هقتلو سمع صوت روح جى يبص من الشباك وابتسم بخبث:او ادمرو
خالد نزل:انتي اي الي جابك هنا
روح بعيط:كل الي حصلي بسببك عملتلك ايييي
خالد بحزن:انا اسف
روح بضحك:انت اسف بجد تصدق حياتي رجعت كويس روح بعيط انا معملتلكش حاجه وحش انا حبيت
خالد بندم:روح انا ممكن اعوض
روح تمسح دموعها:طب عوضني يلا رجلعي قاسم رجعلي نفسيتي الي ادمرت وروحي الي اتهلكت يلا
خالد بصلها:هخدك وسافر ونبدا من جديد هتغير عشان هربي ابنك كانو ابني روح انا ندمت
روح تطلع السكينه:وانا مش ندمانه علي الي هعمله هقتلك
خالد بصلها بكسر:وانا استهل الي عملتو فيكي مكنش هين وصدقني مش همنعك وهبقا راضي كل الرضا
معتز:هايل تصدق ياض اتاثرت
خالد بصلو:انت اي نزلك
معتز بص ل روح بغل:لازم ارحب بمرات قاسم بيه الي رجع ورجع كل حاجه
روح بصتلو بخوف:وانت عرفت منين انو رجع
معتز ضحك:الاه انتي كمان عارف ويرفع المسدس وبشر ملقتش حاجه تحزنه اكتر منك انتي وابنه وضرب نار عليها
خالد خد روح فجاه في حضنه ورصاصه جت فيه هو
روح صوتت وهي بتبص لي خالد الي بصصلها ببتسامه
خالد يشد عليها بالم:انا اسف
معتز:تصدق انك حمار وحلال في الموت ضربه التانيه وتالته وربعه
روح مسكت في جامد وقاعد تصوت
خالد وقع وهو مغطي روح
معتز بغل:ابقي اربع رصاصات انتي اتنين والمحروس ابنك اتنين 
بوكس وقع علي الارض:متفكرش تلمس حاجه ملك قاسم 
معتز:اهلن شرفت دورك جي
روزي قربت من روح وقومتها:انتي كويسه
روح بص ل خالد وبترجف
معتز:ايده ايده انتي كمان معاهم
روزي:ايو علي الاقل انا وخالد فوقنا صحيح متاخر بس فوقنا مش زيك شطيان
معتز:انا شطيان يبت انا الي لميت من الكباريهات وعملتك هانم
روزي بعصبيه:انت الي استغلتني
معتز رفع المسدس علي روح:مشش عايز كلام كتير هتموت وبكده ابقا دمرتك وضرب علي روح
قاسم غطها بضهرو 
روح بصراخ:انت كويس
قاسم برق لما حد حضنه من ضهرو ولف لقي روز كنت هتقع علي الارض 
 سندها
روز بدموع:اقولك علي سر
قاسم:هششش متخفيش هلحقك
روز مسكت ايدو:انا كدبت عليك
قاسم بصص ليها
روز تشد علي دراعو:انا لما سمعت خالد ومعتز وتشهق روح ملهش ذنب اضحك عليها بس انا مقولتلكش عشان عشان حبيتك
قاسم يغمض عينيه بالم:عارفه الي عملتيه ده عمل فيه اي
روح بصوت متقطع:عارفه بس سامحني وغمضت عينيها وايدها ارتخت
قاسم حطها براحه علي الارض:مسمحك
معتز:المره الجي محدش هينقذك
قاسم ضربه في وشه ومسك منه المسدس
كاان البوليس جي والاسعاف الي جبتهم سندي الي روز اتصالت بيها قبل متنزل وخدو معتز 
سندي حضنت قاسم:بيبي انت كويس
روح بصتلم بدموع وسبتهم ومشيت 
قاسم جري وراه:روح استني
روح تمسح دموعها:عايز اي
قاسم يشاور علي بطنها:عايز بطختي
روح بعصبيه:انت مش قولت مش بطختك اقصد ابنك
قاسم:لا انا معلمو ده ابني
روح بعيط:لا مش ابنك ده ابني لوحدي 
قاسم:طيب تسمحيني ونبدا من جديد من غير محد يخبي علي التاني حاجه
روح بعصبيه:لما تقولي مين سندي دي
قاسم:صحبي
روح بغضب:متستهبلش انت كنت بتقولها انك مش مجوز
سندي تقرب منهم:لو كنتي دخلتي علي المحدثه كنتي هتلقي بيكلمني عن روزي وكلمني عنك قاسم مغروم بيكي
قاسم:وشهد شاهد من اهلها
روح:انا راحه عند عم محمد
قاسم ابتسم:عم محمد كان السواق بتاعي
روح بغضب:يعني لما شفتك وقف كان صح مش بيتهيقلي
قلسم يقرب منها:ايو
روح بعيط:وسبتني في مستشفي المجنين
قاسم:تقريبا كده
روح بعيط اكتر:وبتكرهني
قاسم يشدها لي:محصلش كل الا كده ويبص ل بطنها مش عارف احضنك بالبطيخه دي مديقاني
روح تضرب كتفه:يلا يا غلس
قاسم اتنهد:كان هاين عليا اموتك قلبي متوعنيش اول مشوفتك بتحضنيني كنت عايز اخبيكي جوايه اسالك عن ابني بس
روح بغضب:بس كنت شاكك فيا بتخوني
قاسم:متتهدي يا بت انتي في الشهر  الكام
روح بضحك:سادس اهو ولا اسابع ونبي مفكره
قاسم يملس علي بطنها بخبث:انا قولت عايز كام
روح بخوف:ببصلي كده لي
بعد مرور 8سنين
روح مسكه بطنها
قاسم بخبث:الا انتي في الشهر الكام
روح بغضب:مش هجيب عيال تاني انسه
روز:بابي بابي
قاسم وطي لي مستوها:اي ياقلب بابي
روح بغيره:متقولهش كده ولا عشان بتفكرك بحبيبت القلب
قاسم:دي بنتك يا عبيطه
روح بعيط:لا دي شبه روزي انا حسه انك كنت بتخوني معاها
قاسم:كده انتي الي بتخونني معاه وبعدين ماتت اتهدي بقا
روز:بابي هو انا ينفع ابو حازم ابن اونكل يوسف
قاسم يشدها من ضفيرتها:نعم ياروح امي
روز تشد شعرها ببرود:انت هتعمل فيها محترم مانت بتبوس ماما حد كان قالك نعم ياروح امك وحطها حلقه في ودنك وتمسك ودن قاسم هبوسه يعني هبوسه وانا مش بستاذنك تؤ انا بديك خبر ابهات اخر زمن وجريت علي برا
روح بضحك:شطفتك
قاسم بصدمه:انا تقولي كده
محمود كان وخد بت وطالع فوق
قاسم شافه:خد خد هنا ياض انت كمان طالع تبوس
محمود بصلو بقرف:اي ابوس دي انت قديم اوي انا طالع انا و رودينا فوق مش عايز ازعاج
قاسم بصدمه:فوق فين ياض
محمود:فوق يابابي
رودنيا عربيه مكسر:نلعب عريس وعلوسة
قلسم لطم:احيييي تعلب مع دي دي سندي تحبسك اجري يابت برا
رودنيا تبص ل محمود:مكنتش اعرف انك مش مسيطر هييي
محمود خارج ورها بغضب:والله لعورك انتي قد الي قولتي ده
قاسم:عجبك كده ياهانم
روح:مش انت عايز عيال كتيييير قابل بقا
قاسم طلع الجنينه وقاعد علي الكرسي وحط ايدو علي راسو
حازم:اونكل قاسم
قاسم:خير عايز تبوس مين من بناتي
حازم:لا ابوس اي يا اونكل عيب انا مش بتاع الكلام ده
قاسم ابتسم:والله وعرفتي تربي يا ريماس
حازم:انا عايز اجوز روزي وروفيدة بناتك
قاسم:امشي يا زباله من وشي يلا متربتش
 حازم بغضب:انت الخسران هبوس ببلاش
قاسم بغضب:منك لله ياسندي بوضتي الولاد
روح بصوت عالي:يعيال
اترسرس قدامها اربعه  متستغربوش ده غير اتنين لسه صغيرين اوي و غير الاتنين الي حامل فيهم روح
روح تعدهم وتضحك:لا مضبوطين
بدر:مامي انا جعان
قمر:وانا ونا
روزي تبوز:وانا هتجوز امته
مازن كان وقف ولمح بنت راحت قاعدت بعيد ابتسم وراح نحيتها
روح بصوت عالي:خد ياض علي فين
مازن ابتسم:جي تاني
راح نحيت البنت:بتفكري في مين
الاء تخبي ايديها:مفيش
مازن يمسك ايديها:انتي مش محتاجه تخبيها هي حلو
الاء تدمع:لا مش حلوه وكلو بيعيب عليها ومش بيردو يلعبه معايه
مازن:انا هلعب معاكي
الاء:بجد
مازن بضحك:بجد
الاء ضحكت:شكرا
مازن ابتسم:تعرفي ان خدودك حلوه
(شابه ابوه الواد ده هييييح شكلها هتقع في غرامه مرتين 😂❤)
روح بصويت:قاسم بولد
قاسم بيسرح شعرو:اي الجديد متجوز ارنبه
روح بعصبيه:بقولك بولد يابن العبيطه الحقني
قاسم يشد الغطي وينام:ده حمل كاذب
روح شطتو برجلها وقعتو من السرير وبصراخ:الحقواااني بولد
قاسم بفرحه:ياااه هنبقا عشره
روح بصرخ:عشر عفريت ام ينططوك الحقني
في المستشفي
روح فاقت:انا فين
قاسم ضحك:ولدين شبهي ياحلوتهم
روح بضحك:الله علي التواضع
فريدة:بابي احنا هنجيب نونه تاني
روز:هما بيجيبو النونه منين انا عايزه واحد
قاسم بغيرة:عشان ادبك
روز برفح حاجب:ما روح هريانا نونو مدبحتهش لي
قاسم يبص لي روح:لا دي طفلتي تجيب براحتها
روح بضحك:بحبك يولا الا كده بقو كام
قاسم يعد:محمود ومازن وروز وفريدة وملك وريهام وايهاب ومهاب 
روح بضحك:بقولك كفايه كده
قاسم يميل عليها:تؤ بتعرفي تعدي لحد كام
روح بياس:لا ونبي متقولش
العيال:احم احم
قاسم بضحك:هو انا قولتلكم قبل كده ان امكم خدودها جميلة
 "وفيما يتعلق بالعشق خدودك تاتي اولا ههه بهزر بهزر ضحكتها 😂❤)
نهايه سعيد جميله علي البعض رغم موت خالد وروز بس يلا يستهلو بقا وقاسم حقق حلمو وجاب جيش عظيم السؤال تقدرو تجيبه زي جيش قاسم 😂
طويل اهي عشان انا بحبكم❤
تمت لقراءة الرواية من الأول اضغط هنا ولقراءة رواية جديدة اضغط هنا عبر مدونة دليل الروايات للقراءة والتحميل.
google-playkhamsatmostaqltradent