رواية احببته دون وعي الفصل الخامس 5

الصفحة الرئيسية

رواية احببته دون وعي البارت الخامس 5 بقلم سما محمد

رواية احببته دون وعي كاملة

رواية احببته دون وعي الفصل الخامس 5

_سما: الوو.. مين.. انت عايز ايه.. تمام لو مبعدتش عني انا هقول لسليم... سلام 
ولسه بتلف لقت سليم وراها
_سما بتوتر: سليم! انت هنا من امتي
_سليم: ليه جاي دلوقتي.... بتكلمي مين؟ 
_سما بتوتر: دي.. دي ريم
_سليم: ماشي... بابا عامل ايه
_سما: الحمدلله  كويس
_سليم: اومال بابا فين
_سما: في الجنينه

"في المساء" 
سما نزلت من المطبخ لقت شخص بيقولها... 
_....: انتي مين وبتعملي ايه
سما من الخضه رمت اللي كانت مسكاه وصوتت
_سما بخوف: انت.. انت اللي مين
_...: اهدي انا ابقي.. 
_سليم : سما في ايه.... عمر
_....: وحشتني اووي يا عم سليم  وحضنوا بعض وسما مش مستوعبه دة مين فقالت... 
_سما بتساؤل: هو مين دة؟
_سليم: دة عمر اخويا يا سما اللي قولتلك عليه
_سما: حمدالله على سلامتك يا استاذ عمر 
_عمر:الله يسلمك يا قمر بس انتي مين
_سما: انااا
_سليم بمقاطعه: سماا مراتي يا عمر
_عمر بفرحه: الف مبروك يا اخويا مبروك
_سليم بابتسامه: الله يبارك فيك يا يا حبيبي عقبالك
_عمر بمرح: يارب يا اخي
_سما: غريبه انك عايش طول الفترة دي برة وعايز تتجوز من هنا
_عمر: يابنتي هو في احلي ولا اجمل من بنات مصر
_سليم:عندك حق.....وحشتني القعدة معاك فاكر؟
_عمر بضحك: اه فاكر
_سما:طب اسيبوا لوحدكوا وهطلع اناا عن اذنكوا
_عمر: طب ما تقعدي شويه
_سما:لا معلش مرة تانيه علشان تبقوا براحتكوا
_عمر: ماشي
_سليم: ركز معايا شويه
_عمر:حاضر ركزت اهو...
_سليم: ناوي تسافر تاني...ولا هتقعد هنا
_عمر:لا يعم هستقر هنا خلاص
_سليم: طب الحمدلله...من بكرة بقا تنزل معايا الشركه
_عمر بمرح: نعم يا عنيا انزل معاك ايه......انا هاخد بكرة اجازة
_سليم بضحك:هههه.....خلاص يعم بكرة اجازة بس مش هرحمك بعد كدة

"تاني يوم"
سما كانت بتعمل قهوة لقت عمر وراها
_عمر:بتعملي ايه؟
_سما بخضه: ايه يا عم حد يخض حد كدة
_عمر بضحك: معلش خلاص....بتعملي ايه بقا
_سما:بعمل قهوة اعملك
_عمر:طب ماشي
وعملت سما فنجانين قهوة وقعدوا مع بعض في الجنينه
_عمر بابتسامه:القهوة حلوة اووي تسلم ايدك
_سما بثقه:عارفه
_عمر:ايه يابنتي الثقه والتواضع دول جبتيهم منين
_سما بابتسامه:ببساطه من ساعه ما جيت هنا والكل بيشكر في القهوة بتاعتي هو انتو عمركوا ما شربتوا قهوة حلوة 
_عمر بضحك: بصراحه لا
_سما بمرح: يبقا العيب عندكوا انتو
_عمر:هو انتي وسليم اتجوزتوا ازاي 
_سما:عادي زي اي حد
_عمر: يعني حب ولا صالونات
_سما بحزن: لا صالونات
_عمر باستغراب:غريبه دة سليم قال ان عمره ما هيتجوز صالونات وهيتجوز عن قصه حب زي بابا وماما
_سما:اللي حصل بقا
_عمر: هو احنا ممكن نبقا صحاب
_سما بفرحه: اكيد....الصراحه انا عمري ما كان عندي اصحاب خالص غير اختي
_عمر:ليه كدة
_سما:كل اللي وثقت فيهم خانوني فمبقتش اصاحب
_عمر:طب ما تحكيلي عنك وانا كمان هحكيلك بما اننا اصحاب
وحكيتله سما عن حكايتها كلها هي وسليم
_سما: انا حكيتلك اهو احكيلي انت بقا
_عمر:انا يا ستي كنت عايش انا وماما وبابا وسليم كنا عايشين زي اي  اسرة مبسوطه وسعيدة وفجاه والدتي توفت بسبب سكته قلبيه وانا كنت متعلق بيها اووي بعد ما توفت بسنه قررت اهاجر علشان مش هقدر اعيش في مكان ذكرياتها فيه دايما فمكنتش هقدر فهاجرت واتخرجت  برة من كليه الهندسه واشتغلت وتعبت من الوحدة هناك فجيت هنا وكمان جماعه صحابي هنا قالولي علي اللي حصل لبابا فجيت هنا علشان ابقي جنبه وعلشان سليم وبس كدة
_سما بحزن: ربنا يرحمها ويخليلك اخوك وعمو حسين
_ عمر بابتسامه:شكرا
كل دة وهما قاعدين يضحكوا ويهزروا وسليم شايفهم من الشباك وبعدين نزل علشان الشغل شافهم بيضحكوا راح لسما..
_سليم:صباح الخير يا عمر......عن اذنك بس سما شويه
_عمر:صباح النور.....ماشي
سليم اخد سما ومشي بيها بعيد شويه
_سليم:مش كفايه ضحك وهزار ولا ايه
_سما: مش فاهمه
_سليم:لحد ما ارجع متخرجيش من الاوضه
_سما:دة ليه بقا ان شاء الله
_سليم بغيرة:هو كدة وكلامك مع عمر يكون بحدود مفهوم
_سما:لا مش مف..
_سليم بمقاطعه:شاطرة كنت عارف انك هتسمعي الكلام عن اذنك...باي

"عند مالك"
_مالك:في اخبار جديدة
_.....:ايوة يا باشا عمر رجع مصر وقرر يستقر هنا
_مالك بصدمه:عمر...رجع...امتي؟
_......:ايوة يا باشا رجع امبارح
_مالك بفرحه:رجع علشان اخد بطاري منه ابن العمري....روح انت
قعد مالك يفتكر ايه اللي بينه وبين عمر
Flash back
_مالك:لينا انا بحبك
_لينا:اناا اسفه يا مالك بس انا بحب عمر
_مالك : عمر...عمر صديق عمري بس هو مبيحبكيش
_لينا:مش مهم المهم ان انا بحبه
مالك وعمر كانوا اصحاب جدا وفي ضهر بعض دايما ناس كتيرة كانت بتغير من صداقتهم ببعض علشان كدة حاولوا يفرقوهم ونجحوا في كدة ومالك وعمر اصبحوا من اصحاب لاعداء

تاني يوم راح عمر الشركه وخبط في حد
_.....: مش تفتح يا حمار
_عمر:انا اسف.....حور!
يتبع الفصل السادس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent