رواية انت حمايتي الفصل الثالث والأخير (اسلام ورنا)

الصفحة الرئيسية

رواية انت حمايتي البارت الثالث والأخير بقلم مروة جلال.. ملحوظة لكي تصلك الرواية كاملة اكتب في جوجل "رواية انت حمايتي دليل الروايات" وذلك لكي يظهر لك جميع فصول الرواية كاملة عبر مدونتنا.

رواية انت حمايتي الفصل الأخير

إسلام بغضب: ابننا ايه انتي بتقولي ايه انتي انا عمري مالمستك 
ميرا بحزن مصطنع : فاكر يوم ما كنا سهرانين مع بعض وشربنا اهو ده اللي حصل 
إسلام بصوت عالي: ميرا انتي صاحبتي لو عاوزاني اساعدك قوليلي لكن تيجي تتبلي عليا فده اللي مش هرضي بيه 
بقلم : مروة جلال سيف بضيق: ايه اللي انا سمعته ده يا إسلام 
إسلام بتوتر : صدقني يا بابا انا معرفش حاجة عن الموضوع ده 
ميرا بكذب: لا يا عمو يعرف ويعرف اوي كمان اللي في بطني يبقي ابنه 
سيف بضيق: انا ماكنتش اعرف ان مخلف عيل كنت مفكرك راجل يعتمد عليه لكن خيبت ظني فيك "بقلم مروة جلال " 
إسلام بمقاطعة: بابا صدقني مفيش حاجة حصلت بينا قولي حاجة يا ميرا قولي الحقيقة 
ميرا بتوتر : الحقيقة انك ابو ابني 
بقلم "مروة جلال "إسلام وهو يقترب منها: انا لحد الان كنت محترم معاكي لكن دلوقتي شكلي هعمل معاكي الغلط 
سيف وهو يصفعه بشده: اسكت يا حيوان عملت العملة وخايف منها 
إسلام بصدمة: انت بتضربني يا بابا 
سيف بغضب: لما تبقي قليل الادب يبقي تنضرب يا إسلام وشكلي كنت غلطان معاك لما عاملتك كراجل انت لسة عيل 
إسلام وهو ينظر لرنا : صدقيني انتي يا رنا انا مش كذاب 
رنا بعيون مدمعه: انا ماليش دعوه 
إسلام: لا ليكي دعوه لازما تصدقي يا رنا لازما 
سيف بغضب: وبتلعب كمان علي رنا لا ده انت طلعت كمان مش سهل 
إسلام بحزن: انا ماكنتش اعرف انك مش واثق فيا يا بابا ماكنتش اعرف كده خالص 
لينصرف بسرعة خارج البيت 
ميرا بخبث: سوري يا عمو علي اللي حصل بس انت عارف ان بنات الناس مش لعبه 
سيف : عندك حق يا بنتي وانا هتكفل بكل مصاريف الولادة 
ميرا بحزن مصطنع : بس ابني محتاج أبوه 
رنا بغضب: انا هطلع أرتاح يا عمو 
سيف بحزن: اطلعي يارنا 
ليردف مرة أخرى: وانتي يا ميرا اتفضلي جوه حفيدي لازم يفضل معايا 
ميرا بحزن مصطنع: شكرا يا عمو لانك ساعدتني انا ماكنتش اعرف ان إسلام كده خالص 
سيف بضيق: ماتجيبيش سيرته يلا اتفضلي جوه 
بقلم مروة جلال ميرا بحزن مصطنع: تمام 

إسلام: انا مش عارف هي عملت كده ليه 
رامز: بس ممكن تكون فعلا صادقة يا إسلام 
إسلام: حتي انت لا يمكن تكون صادقة انا فاكر اليوم ده كويس انا كنت بعمل نفسي بشرب ده انا حتي اللي وصلتها البيت اليوم ده 
رامز باستغراب: وهي في بنت تشبه نفسها 
إسلام بغضب؛ معرفش بس انا لازم اتصرف اعمل ايه ؟! 
رامز : مفيش غير حل واحد انك تثبت كذبها 
إسلام : وده ازاي بقي ؟! 
رامز : تتجوزها 
إسلام: انت عبيط يا رامز ده انا كده بثبت صدقها مش كذبها 
رامز : زي ما بقولك كده وبعدين تراقبها وتراقب تصرفاتها وتشوف هي عملت كده ليه 
إسلام: طب مفيش حل تاني 
رامز بكذب: لا (ده طلعوا عصابه😐) 
إسلام: وانا مش هتجوزها حتي لو اضطريت اني مرجعش البيت تاني 
رامز بضيق: تمام يا صاحبي بس انا كنت حابب اساعد بس 
إسلام بحزن: تشكر يلا بقي علشان عاوز انام 
رامز بحنق: اتفضل نام جوه 
ليدخل إسلام الغرفة 
ليسرع رامز بألاتصال بميرا: بقولك ايه انتي طلعتي فاشلة خالص 
ميرا : ليه بس ده الخطة ماشية الله اكبر 
رامز: الواد فاكر اليوم وعارف انوا ماشربش حاجة شكلنا كده هنطلع من المولد بلا حمص 
وهنا تستمع رنا الي كلماتها وتصدم بشدة 
ميرا : ما تخافش الراجل العجوز هنا شايلني علي كفوف الراحة وبكرة اجيب الفلوس ونتجوز يا حبيبي
رامز بتهرب: أن شاء الله بس اقنعوا يتجوزك 
ميرا: ماتخافش كده كل حاجة هتبقي احسن
رنا بخوف: يانهاري دي طلعت عصابة معني كده أن إسلام برئ انا لازم افضحها 

في صباح اليوم التالي 
رنا : انا هخرج شوية يا عمو انهاردة 
سيف: تمام يارنا 
رنا بخبث: ايه رأيك تخرجي معايا انتي كمان يا ميرا ونبقي أصحاب وكده 
ميرا : اوك يا رنا 
رنا : طب انا هروح اجهز انا بقي 
ميرا : وانا كمان هجهز 
رنا : تمام 
في غرفة رنا 
رنا: ألو يا إسلام انا عرفت انك برئ 
إسلام : بجد 
رنا : أيوة انا سمعتها امبارح بتكلم واحد اسمه رامز 
إسلام بصدمة: رامز ؟! 
رنا : ايوة انت تعرفه 
إسلام:ايوة 
رنا : المهم انا اخدتها علشان نخرج عاوزة اقابلك هناك في (...)
إسلام باستغراب: ليه ؟! 
رنا : هفهمك هناك المهم تيجي ولو تعرف اللي اسمه رامز ده تجيبه معاك 
إسلام : حاضر هجيبه شكرا يا رنا 
رنا بخجل: العفو 

إسلام بضيق: بقولك ايه يا صاحبي ماتيجي معايا مشوار 
رامز : مشوار ايه ده 
إسلام بمكر : هتعرف لما نروح 
رامز بتوتر : تمام يا صاحبي 
إسلام: طب يلا بقي 
رامز : اممممم يلا 

رنا : معلش يا ميرا هدخل الحمام هسيب الفون معاكي 
ميرا؛ تمام يا حبيبتي اجي معاكي 
رنا : لا خليكي علشان الحمل وكده 
ميرا : حاضر 
رنا : بس بس 
لينتبه إسلام الي رنا وهي تناديه 
إسلام: بقولك ايه يارامز انا هدخل الحمام 
رامز : تمام هقعد علي لما تيجي 
ليتجه إسلام الي رنا 
رنا : بص بقي انا سيبت الفون بتاعي معاها بيسجل 
إسلام بتساؤل: طب ايه اللي عرفك أنهم ممكن يتكلموا هناك 
رنا بابتسامة: انا عارفة ثق فيا 
إسلام بابتسامة وهو يقترب منها: واثق فيكي يا رنوات 
رنا بخجل : طب ايه 
إسلام: ايه ؟!.
رنا بخجل: ابعد شوية 
إسلام: حاضر طب احنا هنروح امتي ليهم 
رنا : أتصدق انا فكرت في كل حاجة الا الحاجة دي 
إسلام: يعني انا وثقت في الشخص الغلط 
رنا : استني بس هنعرف أن شاء الله 

رامز بضيق: انتي بتعملي ايه هنا ؟! 
ميرا بفرحة: حبيبي عامل ايه ؟! 
رامز:  ردي عليا
ميرا : كنت جاية مع رنا ودخلت الحمام 
رامز : شكلنا اتكشفنا يا متخلفة 
ميرا : انا متخلفة ولا انت اللي واحد حيوان وواطي وخاين كمان 
رامز : مش وقتك 
ميرا بغضب: لا وقتي انا اللي غلطانة اني سلمتلك نفسي وانا عارفة انك عمرك ما هتتجوزني 
رامز : ايوة عمري ماهتجوزك وهتجوز واحده شمال ليه انا أخري اطلع منك بمصلحة 
ميرا : يعني ايه 
رامز : يعني انا كنت بضحك عليكي علشان اطلع منك بمصلحة لكن طلعتي واحدة متخلفة 

رنا : شكلها سخنت 
إسلام بفخر : مش قولتلك أن الخطة هتنجح 
رنا : يا شيخ اتنيل ده انت من خمس دقايق كنت عمال بتدعي عليا 
إسلام: طب ايه هنعمل ايه دلوقتي 
رنا : اتقل يا نهار احمر دول هربوا .. يتبع الخاتمة كاملة اضغط هنا *ملحوظة يجب وضع ثلاث كومنتات هنا لكي يظهر لك الفصل الأخير كاملا عبر مدونة دليل الروايات للقراءة والتحميل.
google-playkhamsatmostaqltradent