رواية حلم الزين الفصل الثامن والأخير بقلم سما محمد

الصفحة الرئيسية

رواية حلم الزين البارت الثامن والأخير بقلم سما محمد

رواية حلم الزين كاملة

رواية حلم الزين الفصل الثامن والأخير

_حلم بابتسامه: طلع هو اسر
_نور بفرحه: بجد!
_حلم: ايوة.. هتعملي ايه 
_نور: هقولك 

زين راح عند حلم ونور الجامعه 
_زين بخوف: انتم كويسين
_نور باستغراب:  اه في ايه يا زين مالك 
_زين بهدوء: مفيش يالا بينا 
ركبوا وروحوا ومتجمعين كلهم وزين طلب منهم ان يكون الفرح الاسبوع الجاي ووافقوا كلهم 
_اسر بفرحه: الف مبروك يا زين
_زين بابتسامه: الله يبارك فيك 
_اسر بقلق: مالك يبني شكلك مدايق
_زين: لاا مفيش حاجه 
_اسر: قول يبني ولا انت بتعتبرني حد غريب
_زين: خايف علي حلم
_اسر بقلق: خايف عليها من ايه
_زين: حكاله زين عن فارس والعداوة اللي بينهم واسر اكتشف ان هو نفس الشخص اللي بينهم مشاكل وهو مش عارف ليه 
_اسر: طب انت تفتكر ان هو ممكن يأذي حلم
_زين: مش عارف بس خايف عليها لان هو هيأذيني  في اقرب الناس ليا
_اسر: بس انت تقدر تحميها يا زين 
_زين: بس هي بتروح الجامعه وانا مش هعرف اكون معاها هناك انت اللي هتكون معاها هناك وانا لازم اعرف كل حاجه عن فارس دة 

الفرح ميعاده بيقرب وزين خوفه بيزيد وحلم حزنها بيكبر وقسوتها بتزيد وجه ميعاد الفرح 
_نور: يالا يا حلم علشان زين واقف برة 
_حلم: طب يالا 
خرجت حلم وشافت زين بس كانت ملامحه باردة ومتفاجئش وهي استغربت 
_حلم: مالك في ايه
_زين: زين مفيش يالا 
نور وحلم مستغربين جدا من طريقته وخلص وروحوا وحلم لسه هتدخل علي الاوضه
_زين بحزن: استني يا حلم عايز اتكلم معاكي
_حلم ببرود:معلش خليها بكرة مش قادرة اتكلم النهاردة ودخلت وسابته 
 كانت مبسوطه لانها بتبدأ رحله انتقامها

نور واسر قربوا من بعض اكتر وبقوا اصحاب جدا لحد ما في يوم
_اسر: عم سعد انا طالب ايد نور
_سعد: والله يابني انت شاب محترم وكويس وطول الفترة اللي انت قعدتها هنا مشفناش منك حاجه وحشه 
_اسر بفرحه: والله دة كلام جميل وانا بشكر حضرتك جدا علي كلامك انا زي ما حضرتك عارف دي اخر سنه ليا في صيدله واسست شركه ليا هنا بعد ما صفيت شركات والدي هناك وان شاء الله تكبر مع الوقت 
_سعد بابتسامه: ان شاء الله يابني... انا عن نفسي موافق بس هشوف نور ورأيها وابلغك 
_اسر: ماشي متشكر جدا عن اذنك

طلع سعد عند نور
_سعد بابتسامه: نور تعالي عايزك في موضوع
_نور: نعم يا بابا
_سعد:متقدملك عريس
_نور بصدمه:بس انا مش موافقه 
_سعد:ليه!
_نور: انا لسه مخلصتش كليتي 
_سعد:طب ما حلم بت عمك اتجوزت وهي لسه مخلصتش.......اقعدي معاه وشوفيه وساعتها ليكي حق تقبلي او ترفضي وانا هحترم قرارك
_نور بابتسامه:ماشي يا بابا حاضر
_سعد:هو جاي بكرة
_نور:ماشي
**
_نور:الوو...ازيك يا حلم
_حلم:صحبي اللي وحشنيي جامد 
_نور:متعرفيش...مش انا جالي عريس
_حلم:بيجاااااد.......بتهزري
_نور بضحك:لاا مبهزرش
_حلم:ودة مين اللي الست الوالدة داعيه عليا ق قصدي دعياله
_نور:والله يا بنتي ما اعرف هو هيجي بكرة
_حلم:خلاص اشطا هاجي بكرة
_نور:خلاص يسطا بعد الجامعه هتيجي معايا
_حلم:ماشي
**
حلم ببرود:انا بكرة بعد الجامعه هروح عند نور
_زين:ليه اشمعنا
_حلم:جايلها عريس ولازم ابقي معاها
_زين:جايلها عريس وانا معرفش
_حلم:والله دي مشاكل عائليه تحلها مع عمي انا مليش دخل فيها عن اذنك
فجأة صوته علي وقالي
_زين :استني هنا
_حلم: خيرر
_زين بعصبيه:من ساعة ما اتجوزنا وانتي بتتجاهليني ومعاملتك معايا كلها برود و بترفضي مكان واحد يجمعنا تبقي قاعدة في مكان وتلاقيني جيت تقومي ليه كل دة عملتلك ايهه
_حلم:لا والله مش عارف عملت ايه....قول معملتش ايه كسرتني كتير اووي وهنتني وضيعت كرامتي وجاي بكل برود تقولي عملتلك ايه
_زين:اناا......انا عملت فيكي كدة ليه عملتلك ايه علشان تقولي كدة
_حلم بزعيق: عد معايا يا استاذ زين فاكر زمان لما جيت وقولتلك اني بحبك وقولت عليا عيله صغيرة وكسرتني وهنتني وفاكر لما قررت تسافر واترجيتك كتير علشان متسافرش وتسبني لوحدي وعملت ايه قولت عادي شغلي ومستقبلي اهم وسافرت وكأن كلامي ملهوش اي اهتمام عندك فاااكر
_زين بصدمه:يااه طب قبلتي تتجوزيني ليه هاا
_حلم:علشان انتقم منك يا زين وارجع كرامتي من تاني 
_زين بصدمه:يعني انتي عملتي كل دة علشان تنتقمي مني؟...طب استفدتي ايه دلوقتي؟
_حلم:كسرتك يا زين زي ما كسرتني زمان وحسستك نفس الاحساس اللي حسستهولي ايه رأيك بقا بيوجع صح
_زين:لا برافو عليكي والله عرفتي تكسريني يا حلم  وترجعي كرامتك 
"قال كدة وخرج من البيت كله"
الوقت اتأخر وهو لسه مرجعش وفونه مقفول وكلمت نور قالتلي مجاش ومشفتهوش ومحدش يعرف مكانه لحد ما جه تاني يوم روحت عند نور علشان العريس اللي جاي وانا علي امل انه هيجي وفعلا جه ونور فرحت جدا لما لقت العريس اسر ووافقت وحددوا ميعاد كتب الكتاب وقرروا ميعملوش خطوبه بعد ما اتفقوا روحت عند زين
_حلم:زين كنت فين قلقتني عليك
_زين ببرود:انا بقول مفيش داعي للكدب كتير لان انا كنت واحد مجرد انتقام علشانترجعي كرامتك فبلاش نضحك علي بعض وتمثلي انك بتحبيني وخايفه عليا انتي قولتي الحقيقه وبعد كتب كتاب نور هنتطلق
_حلم بصدمه:نتطلق!!
_زين ببرود: ايوة مش انتي خلاص انتقمتي وكسرتيني علشان حبيتك ولا في انتقام تاني
_حلم بدموع:زين اسمعني بس
_زين:عن اذنك
**
جه معاد كتب كتاب نور واسر واتكتب الكتاب في وسط جو مليان فرحه ماعدا شخص واحد بس هو اللي حزين 
_حلم:بردو مش هتسامحني يا زين
_زين: انا اسف يا حلم علي اللي فات واني اتخليت عنك وسيبتك
_حلم بفرحه:يعني سامحتني صح
_زين بابتسامه:وانا استغني عنك بردو
رواية جديد اضغط هنا عبر مدونة دليل الروايات للقراءة والتحميل.
google-playkhamsatmostaqltradent