رواية المصراوية الفصل السابع 7 - زين ورنا

الصفحة الرئيسية

رواية المصراوية زين ورنا البارت السابع 7 بقلم يمنى محمد

رواية المصراوية كاملة

رواية المصراوية "زين ورنا" الفصل السابع 7

طبعا فاكرين احنا واقفنه فين
.......
صباح بسرعه غير عاديه
خالتي خالتي تعالي جبتلك حل هيغور المصروايه من هنا
بشاير.... اخرسي اقفل خشمك زين هنا
صباح.... خالتي بشاير تعالي جوه عايزاكي
بشاير بعند.. لا مش هتحرك لما زين ينزل هنا وافهم الموضوع الاول منه
صباح... ياخاله صدقني جبتلك البشاره الزين ياخاله لزين ابن
بشاير
بشاير بعد ما نظرت لها  نظرت استغراب قولي لا في جوفك ياصباح
طلعت صباح شي من جيبه وقدمته لبشاير
بشاير وهي تخبط كفيه على صدره
انتي اتجننتي يابت صباح جايبلي عمل في قلب داري
صباح.. افهم الأول ياخالتي دا مش عمل ي تحوجه جبته من عند الشيخ المبروك للمصروايه
بشاير.... لايه دي يابت
صباح..... خاله دي هتنهي المصروايه مش هتنفع تاني للحمل ولا لولاده ولا حتى لمعاشره يقوم زين يزهق ويطلقه
بشاير... وانتي يابت الكلاب عايزينه نحطهالها علشان ابني يابت يتضر
صباح... ياخاله زين مش هيقربلها اساسا علشان هي مش هتضايق حاله
بشاير... بابتسامه صفراء... دي عباره عن ايه
صباح... عباره عن نار ياخاله
بشاير.... تعالي يابت وراءيه. لما نشوف الموضوع دا
دخلوا هما الاتنين يتكتكه علشان ينفذوا الخطه

#المصروايه
#يمني_محمد
زين وهو يقوم من على رنا بتعصب
زين... يعني سليمه برده امال كنت مقضياها ازي وهو يجذبها من شعرها انطقي ردي كنت مقضيانها ازي لما انتي سليمه من الناحيتين 🙊
...
رنا.. بصربخ وعياط والله ماحد لمسني يازين غيرك ارحمني بقااا وطلقني حرام عليك
زين... نجوم السماء أقرب ليكي انا هدفنك هنا لما تنطقي كنتي بتعملي ايه مع العيال دي
لكن قبل ماترد تليفون رنا رن الا مع زين نفس الرقم الا كانت بتكلمه في الفندق

زين وهو ينظر للتليفون ويزيد تعصبه بزياده
الحقي حبيب القلب بيرن عليكي ياعروسه عايز يطمن عليكي ويشوفك سده ولا لا
رنا... والله يازين معرفهوش والله يازين
مسكها زين من رقبته وضغط عليها بشده
زين.... اسمعي تردي عليه وياويلك لو حسه اني جمبك تبقى عجلتي بموتك ومش لوحدك وبموت اهلك كلهم من الفضيحه الا انا هعملها لك
🙊💔
رنا وهي تهز رأسها دليل على الموافقه
زين... باستهزاء مبسوط منك شاطره
جذبها بشده واديها التليفون وفتح الميك ورن على المجهول
........
مجهول.. ايه بطل فينك هو العريس ياخدك مننا ولا ايه
رنا بصوت قوي متصنعه القوي........ موجوده
مجهول... دايما موجوده بس قوليلي بقاا لبسه ايه لعريس الغفله دي
رنا بدموع مش قادره تنطق خايفه
زين طلع مسدسه من الدرج ووضعه في راس رنا في وضع الانطلاق يهددها لي ترد وشاور بايده لها انطفى

مجهول... ايه يادكتوره. مش عارفه ترد جوزك جمبك ولا ايه
على العموم كنت عايزه اقبلك في المكان زي كل مره علشان وحشتني  قوي
رنا... مكان ايه بدموع انت اتجننت
مجهول... ايه يابطل انت نسيت المكان اكتبي العنوان وقفل السكه
......
زين نار قايده فيه
رنا...والله مااعرف حاجه عن العنوان دا يازين والله
زين..... نزل فيها ضرب بالاقلام على وجهها وجذبها من شعرها جرجرها في الغرفه يقول بصوت عالي.. انا زين القناوي حته بت تعمل فيه كده ورحمه ابويه ادفنك حيه
وهو يجرجرها من شعرها للأسف
رنا بصريخ... ابوس رجلك ارحمني يازين والله مظلومه
...
لكن مفيش رحمه في قلب زين خلاص السواد غطه عليه
#يمني محمد
زين جرجرها من شعرها أسفل البيت
البيت كله اتلم على صريخها
عاليه...... سيبها يازين البت هتموت في ايدك حرام عليك
سماره اخته..... سيبه
لكن لا يستمع لاحد اخدها لغرفه تعتبر بدروان ف البيت أو نفق غرفه كراكيب التراب يخبي فيها اكتر مايكشف
كان في الغرفه سرير  ربطها في السرير  وجذبها من شعرها بشده وقال.. متقلقيش مش هتاخر عليكي ياقلب زين هجيب عشيقك واجي على طول علشان اذبحكم انتوا الاتنين 😱
ووضع شي على بوقها  ربطه علشان مفيش صوت يطلع 😔
وخرج وقفل الباب بالمفتاح ووضع المفتاح في جيبه

بشاير.. استنى عندك يازين لازم افهم فيه ايه بيجري في البيت ده
عاليه... حرام دي روح يابن ترضى حد يعمل في اختك كده
زين بشر... لما اختي تعمل زيها هقتلها بأيدي
ارتجفت صباح لثواني لكن كانت تداري  الخوف
🤔🤔🤔🤔🤔ليه؟؟؟؟؟؟
بشاير وهي تمسكه من دراعه.. رد عليا يازين  انطق البت دي عملت ايه
زين..... اسمعوا كلكم  محدش يقرب من ناحيه باب الأوضه علشان هدفنه معاها
ثم نده على سليم اخوه بصوت يرعب
سليم.... نعم يااخويه
زين... هات سلاحك وتعالي وراءيه.
بشاير بصريخ... ولادي هيضعوا مني علشان فاجره
زين... بصوت عالي امه اوعي اسمعك تقول الكلمه دي في دوار القناوي ابنك راجل مش عيل
...
غضب زين وصوته العالي خوف امه فجبرها على السكوت
صباح.. اقتلها  وارتاح
نظر لها بغضب خافت من بصته ووضعت وجهها أرضا
خرج زين هو وسليم
😔😔😔😔
عاليه.. عجبك يابشاير. الا بيحصل للبت دي
سماره.. حرام  ياامه
بشاير.. بغضب حرمت عليكي عشتك خدي عمتك وروحوا ناموا علشان بكره  عندنا جنازه وهنصوت كتير على المرحومه
😱😱😰😨#يمني محمد
بشاير..... يلا اطلعوا وانتي ياصباح تعالي عايزاكي
داخلوا الاوضه
صباح... عارفه انتي عايزه ايه اكيد هتقوليلي دا انسب وقت ننفذ فيه الخطه
بشاير.. ايوه عليكي نور  اجهزي  لما عاليه تنام هي وسماره
هندخل ننفذ ونخرج
صباح..... انا جاهزه خلينا  نخلص بقااا
.......
سماره.... عمتي انا قلبي هيتقطع على رنا
عاليه. مين سمعك المصيبه السوده ان زين هيقتله لما يرجع
سماره.... ياحزني وهي تلطم
عاليه... احنا لازم نتصرف
سماره.... هنعمل ايه ياعمتي
عاليه.. تعالي انا معايه نسخه من المفتاح تعالي  نشوف هنعمل ايه من الباب الخلفي علشان امك والحربيه صباح
سماره.. يلا ياعمتي
......
صباح.. مش يلا ياخالتي قبل مازين يرجع
بشاير..... يلا  نروح من الباب الخلفي علشان عاليه وسماره محدش يعرف إلا  زن لو خد خبر  هيجيب خبر كل إلا في البيت
صباح.. يلا ياخاله

نزلوا هما الاتنين رايحين لرنا من الباب الخلفي

سليم... اهدي يازين احنا هنطلع هنا لمين
زين.. بشراره... هنطلع نقبض روح نتفق مع عذرائل على موت حد
يتبع الفصل الثامن اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent