رواية غرام الفصل السابع 7 - نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية غرام البارت السابع 7 بقلم نور عصام

رواية غرام كاملة بقلم نور عصام

رواية غرام الفصل السابع 7

حسن. شد غرام من دراعها وقالها حبيبتي اهدي واسمعيني
غرام. شدت دراعها منه وقالت اخرص إياك تقولها تاني
حسن. بغيره قالها غرام انتي بتاعتي حبيبتي وصدقيني هرجعك ليا تاني هرجعك لحض حسن مستحيل اسيبك
غرام. هههههه والله ضحكتني يااا اه قولتلي اسمك ايه حسن

حسن. غرام لو سمحتي اتكلمي معايا عدل

غرام. وانا اتكلم معاك ليه اصلا والتفتت تطلع

حسن. وقف قدامها وقالها لازم ترجعيلي انا عارف انك مش مرتاحه

غرام. ومين بقا اللي قالك كدا ايه هو انته مش شايفني ولا ايه

حسن. لا طبعا شايفك بس مش بالبس والعربيات

غرام. بالحب بالاهتمام وبالاحتواء وبالأدب والاخلاق والثقه وكل دول لقيتهم ف عامر جوزي حبيبي ربنا يخليه ليا وميحرمني منه ابدا

حسن. بنرفزه قال متضحكيش علي نفسك يا غرام انتي لسه بتحبيني

غرام. صدقني اللي كنت فكراه حب طلع فعلا وهم لعب عيال زي ما قولت قبل كدا وعلشان كدا انا نسيته بسهوله ومحيته من حياتي كلها وهو دا الشئ الوحيد الغلط اللي ندمانه عليه ف حياتي

حسن. غراام انتي بتاعتي ولازم ترجعيلي

غرام. بصتله بأرف وقالت عن اذنك

حسن. شدها عليه وقربها منه وقال بحبك وعمري ما نسيت حبنا

غرام. حبك انت انا لا وزئته عنها

حسن. اتنهد وقال وحشتيني ووحشتني ريحتك وكلامك وكل حاجه فيكي صدقيني هتجنن من بعدك عني بقلمي نور عصام

غرام. ما ردت عليه وطلعت درجه سلم

حسن. وفق تاني قدامها وقال سمعت انك حامل

غرام. ببرود قالت عقبال مراتك

حسن. بتسرع قال اللي ف بطنك دا لازم بنزل

غرام. بصتله ومش مصدقه اللي قاله

حسن. ايوا لازم ينزل لازم ننهي كل شئ يربطك بيه انا هرجعك ليا ومش عاوزين حاجه تفكرنا بيه انا عارف انك لسه بتحبيني لكن بتعاندي بسبب اللي حصل مني

غرام. فعلا انك اتجننت

حسن. انا متجننتش انا بقول اللي لازم يحصل وف اسرع وقت

غرام. متخلنيش ادخل عامر بينا ياريت تبعد عني وعن طريقي احسنلك وإلا مش هيحصل كويس

حسن. حبيبتي لازم تتخلصي منه انا عارف انك مش عوزاه

غرام. اخرص مين قالك كدا انا فرحانه اني حامل وفرحتي اكتر انو من الشخص اللي حبيته بجد

حسن. البيبي دا لازم ينزل ف اسرع وقت انا حذرتك

غرام. هات اخرك يا حسن وانا ف انتظارك وبعد لحظات خبطت علي شقة ابوها روية غرام بقلمي نور عصام

حسن. كان بيفتح باب شقتهم قبل يدخل قالها اعملي اللي قولتلك عليه وبلاش عناد علشان متندميش

يمني. فتحت الباب وقالت حبيبتي

غرام. حضنتها ودخلت وقفلت ف وشه

يمني. مالك يا غرام شكلك متعصب ليه

غرام. ولا حاجه بابا فين

يمني. جوا وماما معاه

غرام. دخلت سملت علي ابوها وامها وقالت سلامتك يا بابا

ابوها. الله يسلمك حبيبتي

امها. ازيك يا غرام عامله ايه

غرام. الحمد لله يا ماما هي ابتدت تهدي من ناحيتهم

ابوها. قومي يا خديجه جهزي غدا علشان غرام

غرام. لا لا انا اكلت ف الجامعه مع صحابي

خديجه. يا بنتي هو دا اكل انتي لازم تاكلي كويس وتتغذي

غرام. معلش يا ماما مش هقدر

ابوها. خلاص تبقي تتعشي معنا

غرام. ابتسمت وقالت طيب هتصل علي عامر واشوفه وفعلا كلمته

عامر. حبيبتي وصلتي

غرام. ايوا

عامر. وبابا عامل ايه

غرام. الحمد لله بخير ويعدين اخده كلمه واتطمن عليه

ابو غرام. قاله انهم هيستنوه يتعشي معهم

عامر. قاله طيب معلش ممكن تديني غرام لحظه

غرام. نعم حبيبي

عامر. حابه تخليكي عندك شويه

غرام. معلش علشان بابا

عامر. تمام ياروحي خليكي وانا بس اخلص شغل اعدي عليكي

غرام. تسلملي حبيبي

عامر. غرام

غرام. نعم

عامر. بحبك

غرام. اتوترت واحرجت ومش عرفه تتكلم قدام ابوها وامها

عامر. هههههههه وبعدين قالها مش قفل غير لما تردي

غرام. اتنهدت وبعدين قالت وانا

عامر. انتي ايه

غرام. هستناك يا عامر متتأخرش وقفلت

يمني. بهزار قالت كان عاوز ايه يا بت يا غرام سي عامر

غرام. وانتي مالك يا حشريه

يمني. ازاي بقا بما انك وشك احمر كدا يبقي لارم نعرف السبب

ابوها. رد وقال بس يا بت وروحي هاتي حاجه لاختك تشربها

يمني. اممم حاااضر بس بردو مسيري اعرف

وبعد بعض الوقت

عامر. راح عند اهل غرام واتعشو مع بعض

غرام. كانت مبسوطه انو جه وبيتكلم مع امها وابوها بكل ارياحيه وتواضع بقلمي نور عصام وبعد فتره

عامر. استأذن واخد مراته ومشيو

يمني كانت بتقفل الباب شافت

هشام. بصلها وقال مساء الخير

يمني. مادرت وقفلت ف وشه

هشام. زعل من تصرفها وخبط عالباب

يمني. فتحت وقالت ببرود نعم

هشام. هو عمي عامل ايه دلوقتي

يمني. بأرف قالت كويس

هشام. طيب ممكن اشوفه

يمني. لأ

هشام. يمني ياريت تتكلمي عدل

يمني. هتعمل ايه انت كمان لو ما اتكلمت عدل

هشام. بنفاذ صبر قالها انتي ليه مصممه تحمليني اللي حصل

يمني. لو خلصت كلامك اتفضل علشان عاوزه انام

هشام. بغيظ شدها من ايدها وقعدو علي درج السلم

يمني. ممكن افهم ليه الجنان دا بقا

هشام. الجنان اللي حضرتك بتعمليه مش انا

يمني. تمام انا مجنونه بنت مجانين ممكن بقا تسيبني ف حالي

هشام. بصلها وقالها ممكن تهدي شويه وبص ف عيونها وقالها علشان خاطري لو ليا خاطر عندك اسمعيني

يمني. اعتقد اننا خلاص معتش في بنا اي حاجه نتكلم فيها

هشام. بصوت عالي قال انا مالي باللي حصل اخويا واختك محصلش نصيب بينهم احنا ذنبنا ايه بقا

يمني. لو سمحت متجمعش بينا

هشام. لا هجمع

يمني. علي اي اساس

هشام. علي اساس اني بحبك وانتي كمان واهلك واهلي عرفين والمشكله كلها ف التوقيت انا مستني بس تخلصي دراسه او جزء منها

يمني. اولا انا مش بحبك ولا عمري هحبك

هشام. يمني اتكلمي جد شويه ممكن

يمني. بعني كل دا ومش جد عموما انا بقولهالك اهو احنا موضوعنا انتهي من قبل ما يبتدي اعتقد كدا ارتحت

هشام. ومين بقا اللي نهاه

يمني. اسأل نفسك

هشام. حبيبتي حسن وغرام موضوعهم انتهي علشان مفيش نصيب بينهم اما احنا لا انا بحبك ومتمسك بيكي وعمري ما هسيبك واللي حصل دا غصب عننا احنا ملناش ذنب فيه ولازم حياتنا تستمر وننسي الماضي اللي اتحطينا فيه بدون ذنب

يمني. رفعت حاجبها وقالت تفتكر دا هيكون كويس لينا

هشام. اكيد

يمني. اعتقد لا

هشام. ليه يا قلبي

يمني. انا مستحيل اكون سبب ف تعب وزعل اختي ولا جوزها ابدا

هشام. هما مالهم بس

يمني. دي اختي واكيد هتكون موجوده دايما ف كل شئ يخصني

هشام. انا فاهمك يا يمني بس قوليلي انا اعمل انتي عرفه اني بحبك وعاوزك تكوني شريكة حياتي

يمني. معتش ينفع يا هشام

هشام. لا يا يمني احنا هنتجوز وهو يوم ولا اتنين اللي الكل هيتجمع فيه وبعدها كل واحد يروح لحاله لكن احنا لازم حياتنا مع بعض تستمر

يمني. بضعف قالت خلاص يا هشام انتهينا وياريت تبطل تتعرضلي

هشام. لا يا يمني

يمتي. مش عاوزه اكون سبب ف احراج اختي

هشام. معلش لازم الكل يتحمل شويه علشانا

يمني. ما ردت

هشام. مسك ايدها وبكل حب قالها انا بحبك ومقدرش استغني عنك وباذن الله هنكمل حياتنا مع بعض

يمني. شدت ايدها وقالت انت اتجننت ولا ايه ازاي تعمل كدا

هشام. ابتسم وقال اهلا امعلم انا بردو بقول فينك من شويه مش باين

يمني. عوجت بوئها وقامت دخلت وقفلت الباب

هشام. اه يا بنت المجنانين

وبعد اسبوع

حسن. اتصل علي غرام

غرام. افندم

حسن. وحشتيني

غرتم. قفلت الفون ف وشه

حين اتصل تاني

غرام. ماردت

حسن. بعتلها رساله وقالها عملتي ايه ف اللي قولتلك عليه فات اسبوع وانتي ولا هنا رواية غرام بقلمي نور عصام

غرام. شافت الرساله اتعصبت

حسن. رن عليها تاني

غرام. فتحت وقالت مستحيل اللي بتفكر فيه دا وغور من وشي

حسن. بيستخدم طريقة الزن علي الودان

غرام. انا مش هقتل ابني يا حسن فاهم

حسن. لازم تخلصي منه

غرام. قالت هي رضوي ليه ما حملت لحد دلوقتي

حسن. انا بديها حبوب منع الحمل لاني مش عاوز منها عيال

غرام. انصدمت

خسن. ولادي هيكونو منك انتي فاهمه يا غرامي

غرام. سكتت

حسن. حبيبتي انتي لازم تنهي المهزله دي بقا كفايه كدا انا مش قادر

غرام. حسن مش هينفع

حسن. فرح بردها وقال انا جنبك يا روحي وعمري ما هسيبك تاني

غرام. بس دا ابني يا حسن

خسن. وابن عامر اللي خطفك مني ودمر حياتنا

غرام. مش هقدر اعمل كدا

حسن. متقلقيش انا هكون معاكي

غرام. قفلت وما ردت

وبعد كام يوم

حسن. حبيبتي انتي فين

غرام. روحت لدكتوره وقالتلي اني خلاص معتش ينفع انزله في خطر علي حياتي

حسن. بعصبيه قالها وبعدين

غرام. مقدميش غير اني اسيبه واتحمل

حسن. لسه هستني

غرام. اعمل ايه يعني

حسن. اتصرفي وإلا

غرام. وإلا ايه يا حسن

حسن. بلاش يا غرام تعصبيني وقفل

عامر. دخل وقال حبيبتي عامله ايه اليوم

غرام. ببتسامه الحمد لله يا روحي

عامر. ايه رأيك نسهر مع بعض شويه

غرام. تعبانه حبيبي

عامر. ياروحي لازم تخرحي انتي بقالك كام يوم قاعده ف البيت حتي الجامعه مش بتروحيها

غرام. عامر ارجوك انا تعبانه ومش قادره

عامر. ضمها لحضه وقال خلاص اهدي

وما أسرع الايام

حسن. دايما يلاحق غرام بأتصالاته وكلامه

غرام. تعبانه من الحمل وبتحاول تكون طبعيه قدام الكل

عامر. بيحاول قدر الامكان يسعد غرام

وبعد تسع شهور

غرام. اااااه ااااه الحقني يا عامر

عامر. حبيبتي مالك

غرام. انا تعبانه قوي شكلي بولد

عامر. طيب اهدي بس اغير هدومي

غرام. انت لسه هتغير

عامر. يعني هروح بلبس البيت

غرام. اااااه وعماله تصرخ

عامر. خلاص خلاص وشالها وعالعربيه جري

وبعد بعض الوقت وصلو المشفي وكلم امها وابوها والكل واقف منتظر

ابو غرام. اهدي يا عامر بيه مش كدا

يمني. اتأخرت قوي يا بابا

خديجه. ربنا يستر والكل بيدعي تقوم بالسلامه

وبعد فتره

خرجت الممرضه ومعها الولد

عامر. بفرحه اخده منها وسأل علي غرام

الممرضه بخير ودقائق وتطلع

عامر. ببتسامه بص لابنه وباسه من خده وايده وأذن ف ودنه

يمني. راحت عليه وقالت وابني عاوزه اشوفه

عامر. بهزار قالها لأ

يمني. هتجنن والله يا آبيه

عامر. هو انتي لسه هتتجنني

يمني. الله بقي

عامر. انا اخاف علي ابني يتجنن زيك ف انا قررت انك مش هتشيليه خالص ولا حتي هتبصيله من بعيد

يمني. لا وانبي

عامر. بحركه من ايده قالها يلا بعيد مش ناقصين جنان

يمني. انقضتت عليه بتحاول تاخد الولد منه

عامر. رفعه لفوق بايده

يمني. بقلة حيله قالت خلاص وانبي علشان خاطري

امها وابوها بيضحكو عليهم

خديجه. خلاص بقا معلش خليها تشوفو

عامر. علشان خاطرك بس يا طنط

يمني. اخدته وباسته وقالت يا خلاثي زي القمر شبهي بظبط

عامر. هههههه لا هو شبه مامته احلي منك طبعا

يمني. ما هي امه شبهي بردو

خديجه. هاتي يابت حفيدي واخدته منها وشويه وجده اخده والكل فرحان ومبسوط

غرام. خرجت والكل قاعد معها وبعد ما فاقت سألت علي ابنها

عامر. جابه وقالها خدي يا قلبي يشبهك كتير

غرام. حضنته وبعدين قعدت تبوس فيه وقالت بس يشبهك بردو يا عامر وباسته تاني

عامر. ربنا يحفظه ويخلهولنا حبيبتي

غرام. اتنهدت وبصت للولد

يمني. ها ناوين تسموه ايه

عامر. انا كنت ناوي اسميه عز بس حاسس ان الاسم كبير عليه وهيتدايق بعد كدا

غرام. خلاص سميه عامر

عامر. مال عليها وباسها من جبينها وقالها ربنا يخليكي ليا

غرام. انا بتكلم بجد

عامر. قال انا هسميه عمر عامر عز

بمني. واو اسم سيمائي يجنن

عامر وغرام والكل ابتسم

غرام. حلو حبيبي

ومر الوقت وعدي كام ساعه

خديجه. يلا كلكم روحو وانا هبات معها

عامر. معلش يا حماتي انا اللي هبات مع مراتي وابني

خديجه. لا لا مش هينفع

عامر. اصر عليهم انو هو اللي يبات وبعدين قال يلا علشان اوصلكم واروح اغير واجي

غرام. وهاتلي لبس معاك يا عامر

عامر. حاضر يا روحي ومشيو

وبعد بعض الوقت وصلو البيت

عامر. قالهم متقلقوش انا هروح لها علطول

خديجه. خلي بالك منها ولو احتاجتو حاجه كلمني

عامر. ان شاء الله

في المشفي

الممرضه. دخلت وقالت عاوزه حاجه يا مدام غرام

غرام. بتعب قالت لو سمحتي ممكن تساعديني ادخل الحمام

الممرضه. عيوني وساعدتها فعلا وبعد دقائق

غرام. خرجت وصرخت
يتبع الفصل الثامن قبل الاخير اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent