رواية غرام الفصل السادس 6 - نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية غرام البارت السادس 6 بقلم نور عصام

رواية غرام كاملة بقلم نور عصام

رواية غرام الفصل السادس 6

رضوي. يا اما تطلقني
حسن. بتسرع قال عاوزه تطلقي انا معنديش مانع
رضوي. انصدمت من رد فعله
حسن. قرري انتي عاوزه ايه
رضوي. استجمعت قوتها برغم صدمتها من رده وحاولت تكسبه ف صفها راحت قعدت علي الارض قدامه ومسكت ايده وقالت حبيبي انا عرفه انو مش بسهوله تنساها بس مادام اتجوزت يبقي لازم انت كمان تعيش حياتك زي ما هي عايشه وبتستمتع بيها

حسن. بصلها وعيونه كلها نار

رضوي. اومال انت فاكر ايه هي هتستناك بعد كلامك ليها وبعدين قالت انا معرفش كل اللي حصل لكن سمعت كام كلمه كدا من خالتي

حسن. رضوي لو سمحتي

رضوي. قاطعته وقالت لا يا حسن انا بحبك وانت كمان لازم تحبني مادام اتجوزتني لازم تنسي الماضي وقربت عليه وباست ايده وقالت انا بحبك يا حسن وعاوزه اسعدك

حسن. بصلها واستغرب تصرفها

رضوي. فهمت نظرته وقالت انت جوزي ومفهاش حاجه لما اقرب منك

حسن. طيب ممكن تصبري شويه

رضوي. لحد امته

حسن. لحد ما انسي

رضوي. ف نفسها قالت لو ما قربت منه دلوقت وحاولت انسيه عمره ما هينساها ولا هيحبني وف لحظه حطت دماغها علي رجله وقالت لا يا حسن متسبنيش بقلمي نور عصام انا محتجالك انا بحبك وانت عارف وكنت متحمله وجع قلبي لان انت كنت مع غيري لكن دلوقتي انت معايا

حسن. رضوي بلاش الاسلوب دا

رضوي. قامت وقفت وقومته معها وقالت حبيبي خليك جنبي وحطت ايدها علي صدره وف لحظه رفعت نفسها ليه وباسته من شفايفه

حسن. اتوتر وبدأ يضعف

رضوي. حست بيه ضمته اكتر ليها وحطت ايده حول خصرها

حسن. غمض عيونه

رضوي. بهمس قالت خلاص مش قادره

حسن. دقات قلبه ذادت

رضوي. ابتسمت وقربت تاني من شفايفه وباسته

حسن. خلاص ما عاد قادر يقاوم اغرائها قاد هو الموقف وباسها

عند غرام

عامر. حبيبتي التنسيق بتاعك ظهر من شويه

غرام. بجد ويا تري ايه

عامر. باسها من خدها وقال كلية اعلام

غرام. بفرحه حلو كنت عاوزها فعلا

عامر. حابه تكوني صحفيه

غرام. رفعت قامتها وقالت واكبر مذيعه ف الدنيا

عامر. ابتسم وقال ان شاء الله يا قلبي وليكي عليا بس تخلصي الجامعه بفتحلك قناه خاصه ليكي

غرام. دا بجد ولا ايه

عامر. طبعا انتي مرات عامر عز فاهمه

غرام. اتنهدت وبعدين قالت طيب بما اني خلاص دخلت اعلام تعالي اعمل معاك حوار

عامر. كدا علطول

غرام. انت شاكك ف قدراتي ولا ايه دا انا هبهرك

عامر. هههههه

غرام. ممنوع الضحك لو سمحت

عامر. سكت وبعدين قالها اتفضلي حضرتك

غرام. تقمصت الشخصيه وقالت استاذ عامر عز ياتري وصلت لحد فين في بناء مستقبلك ؟

عامر. قالها للاسف المقاول خد الفلوس وخلع

غرام. انفجرت من الضحك ههههههه

عامر. شاركها ضحكها هههههههههه هههههه

غرام. بقا كدا يا عامر تستهتر بيا كا مذيعه

عامر. ضمها ليه وقال احلي مذيعه وبصلها بخبث

غرام. فهمته وبعدين قالت انا هروح اكل علشان جعانه هو البيت دا مفهوش اكل ولا ايه

عامر. ابتسم وبعدين قالها ثواني والاكل هيطلع وبعدين جهزي نفسك علشان هنسافر

غرام. نسافر

عامر. ايوا مش عرسان ولازم نفضي شهر عسل

غرام. اتكسفت وبعدين قالت طيب هنسافر فين

عامر. انتي حابه تروحي فين

غرام. شرم الشيخ من زمان نفسي اروحها

عامر. شرم ايه بس يا غرام

غرام. خلاص نروح الغردقه

عامر. قام وقف قدامها وقالها حبيبتي احنا هنسافر برا مصر

غرام. بهزار قالت بالعربيه ولا الباص

عامر. ههههههههههه وبعدين قالها بطيارتي الخاصه يا قمر

غرام. عقدت حاجبها وقالت ما خلاص يا عم عرفنا انك واصل

عامر. هههههههه ياروحي انا بس بفهمك وقرب عليها

غرام. تراجعت للخلف حتي اصتدم ضهرها بالحيطه فتأوهت

عامر. رفع ايده وحطها جنبها عالحيطه والتانيه مررها علي شعرها ونزل علي رقبتها وف لحظه احتضن وجهها بأديه الاتنين

غرام. وشها واحمر واتكسفت وبدأت تبعد عنه

عامر. بعد عنها

غرام. اتنفست بصوت عالي بقلمي نور عصام

عامر. بصلها وف لحظه كانت بين اديه

غرام. بصتله

عامر. فهم نظرتها وقال كنتي فكراني هسيبك وبلهفه انقض علي شفتيها بشفتيه يعتصرهم بقلب عاشق لحبيبه

صدق من قال بأن الحب والعشق يخضع لهم كل مستكبر حتي وإن تعمد تجاهله لفتره من الزمن 🤚

وبعد بعض الوقت

رضوي. كانت مبسوطه باللي حصل

حسن. بصلها وقال متفرحيش كتير

رضوي. ف نفسها يخربيتك مفيش فايده فيك وبعدين قالت حبيبي انت ليه مصر تخرب لحظاتنا الحلوة

حسن. انا بفكرك بس اني مش ملكك علشان متتعشميش قوي

رضوي. طيب واللي حصل

حسن. بكل برود قال انتي اللي عاوزه كدا

رضوي. بزعل قالت ليه الآسي دا ليه ترمي حبي ليك بكل سذاجه كدا انت ايه يا اخي انت ايه حرام عليك

حسن. للحظه حس بغلطه نحيتها

رضوي. بدموع قالت خلاص يا حسن احنا فيها

حسن. قبل يرد الباب خبط راح فتح وكانت امه وخالته وابوه واخوه الكل كانو مبسوطين وسلمو عليه وباركو

خالت حسن. اومال رضوي فين

حسن. جوا يا خالتي

خالته. طيب انا هدخلها

حسن. اتفضلي وفعلا دخلت

رضوي. اول ما شافتها رمت نفسها ف حضن امها وعيطت

امها. بحزن مالك يا حبيبتي ليه كدا

رضوي. بعد ما هديت حكت لها اللي حصل

امها. علشان خايبه

رضوي. اعمل ايه يعني يا ماما يغور انا

امها. قاطعتها وقالت اخرسي ايه يغور دي عوزاه يرجع للبنت المسهوكه دي تاني بقلمي نور عصام

رضوي. بصتلها

امها. ايوا ما هو انتي لو استسلمتي هو عمره ما هينساها وهيفضل يفكر فيها ومش بعيد يحاول يقابلها

رضوي. معقول يا ماما

امها. ايوا طبعا انتي عرفه انو بيحبها ومش،سهل ينساها بسرعه كدا لكن انتي بقت اللي هتنسيه الدنيا كلها واصبري عليه شويه لكن اوعي تضعفي ولا تملي ومهما يعمل اتحمليه لحد ما تكسبيه فاهمه

رضوي. حاضر يا ماما

امها. حاولي تراضيه بكل الطرق واعي تجيبي سيرتها قدامه لان كل ما تجيبي سيرتها هو عمره ما هينستها

رضوي. حاضر يا ماما

امها. يلا قومي اغسلي وشك وتعالي سلمي علي خالتك وجوزها وهشام ولا كأن ف حاجه

رضوي. قامت فعلا

سعاد. مالك يا حسن

حسن. ولا حاجه يا ماما

هشام. ايه يا عريس هو احنا جينا ف وقت غلط ولا ايه

حسن. بصله وقال ياريتكم جيتو من بدري

سعاد. قالت حبيبي انسي وعيش حياتك رضوي بردو مش وحشه وبتحبك وانت عارف كدا

ابوه. خلاص يابني معتش ينفع الكلام اللي حصل حصل

حسن. اتنهد وما اتكلم

هشام. قاله رضوي انت اللي اخترتها وانت اللي صممت علي اللي حصل يبقي تراعي ربنا فيها علشان ميبقاش حرام عليك انا عارف انو صعب عليك بس لازم تحاول تتأقلم لان دي بقت حياتك

حسن. غرام عامله ايه محدش فيكم عرف عنها حاجه

رضوي وامها. طلعو علي كلامو وسمعوه بقلمي نور عصام

رضوي. قالت بهمس شايفه بيسأل عليها ازاي

امها. متبقيش غبيه كأنك مسمعتيش حاجه يلا

رضوي. سلمت عالكل وباركولها

عند عامر وغرام

عامر. حبيبتي يلا علشان تسلمي علي امك وابوكي واختك قبل نسافر

غرام. بزعل منهم قالت معلش لما نرجع نروح نسلم عليهم

عامر. حبيبتي دول موجودين تحت

غرام. مين قالك

عامر. الداده طلعت وقالت وانتي ف الحمام

غرام. اتنهدت

عامر. قرب منها وقالها لو ما كانو وصلو كنت هعمل حاجات

غرام. قاطعته وقالت بطل قلة ادب

عامر. هو انتي دايما دماغك شمال كدا

غرام. انا بردو

عامر. اومال انا يعني وبعدين بهزار قالها شوفي انتي بقا وبعد دقائق نزلو لعند امها وابوها

يمني. اول ما شافت اختها جريت عليها وقالت وحشتيني يا مرمر

غرام. بادلتها الحضن وقالت وانتي كمان حبيبتي

يمني. بس تصدقي يا بت يا مرمر انا مبسوطه قوي

غرام. بصتلها ومش فاهمه كلامها قوي

يمني. بهزار قالت اول يوم انام عالسرير وانا مرتاحه

غرام. بقا كدا

يمني. يعني اكذب عليكي

خديجه. اوعي يا بت اما اسلم علي اختك وراحت عليها حضنتها

غرام. ما اتحركت وظلت جامده وبارده

امها. حست بيها وابوها كمان شافها وعامر لاحظ

عامر. حب يشغلهم قال نورتونا بجد

ابو غرام. دا نورك يا عامر بيه

عامر. قال احنا هنسافر وكويس انكم جيتو لان غرام كانت قلقانه قوي وخايفه نسافر من غير ما تشوفكم

ابوها. حس انو بيحاول ما يزعلهم وخصوصا بعد مقابلة غرام لامها

عامر. بص ل غرام علشان تسلم علي ابوها بقلمي نور عصام

غرام. فعلا راحت سلمت علي ابوها

ابوها. حضنها غصب عنها وبارك لها

يمني. بقا كدا يا غرام هتسافري وتسبيني

غرام. ايه دا اوعي با بت تكوني زعلانه عليا ولا حاجه

يمني. طبعا مش اختي هتبعد عني

غرام. دا علي اساس انك مش مبسوطه انك هتنامي عالسرير لوحدك

يمني. بصراحه مبسوطه وجدا كمان

غرام. طيب شوفي مين بقا هينفعك يا معفنه بعد كدا

يمني. ليه يعني

غرام. ليه علشان انا اللي بدافع عنك ف كل حاجه صح

يمني. مش قوي

غرام. مين بيحوش ماما عنك لما تعصبيها وتخليها مش تضربك

يمني. انتي

غرام. مين بيخبي علي بابا انك اتأخرتي برا وانتي راجعه من الدرس

يمني. انتي

غرام. مين بيزاكر ويراجع معاكي برغم اني اكون مشغله بردو بمزكرتي

يمني. انتي

غرام. مين بيمعلشك لما شبشب ماما يطرقع فوق دماغك

يمني. انتي

غرام. مين بيديكي فلوس لما تخلصي مصروفك

يمني. انتي

غرام. وكل دا ومش بعملك حاجه يا معفنه يا كلبه وبصت ل امها وقالت اديها يا ماما علي دماغها بعد كدا

عامر وابوها وامها ههههههه هههههههه

يمني. عوجت بوئها وقالت عادي ما انتي اختي الكبيره ودا واجبك

غرام. اكبر منك بسنه مش كتير يعني

يمني. بردو كبيره وبصت ل عامر وقالت احكم انت يا جوز اختي

عامر. بعد كل اللي غرامي قالته واللي انتي قولتيه انا بقولها تقمصي شخصية ريا وسكينه وبص ل غرام وقال شوفي شغلك يا ريا

غرام. بصت ل اختها بنظرة الساحرة الشريره والتفتت لسكينه موجوده ف طبق الفاكهه امامهم

يمني. هتعملي ايه ابت اغرام ف اختك حبيبتك اللي عمرها ما تستغني عنك ابدا بقلمي نور عصام

عامر. قام وقف وقال براحه عليها يا ريا انا هروح اجهز شوية حاجات علشان السفر

الكل ضحك علي اسلوب عامر ف الهزار

يمني. بقا كدا وانا اللي كنت فاكره انك هتنصفني

عامر. ضحك وقالها كلو الا غرامي ومشي

خديجه. غرام انتي كويسه

غرام. ببردو قالت زي ما انتي شايفه

خديجه. طيب ممكن نتكلم لوحدنا شويه

غرام. معنديش حاجه اقولها برغم صغر سنها إلا انها مجروحه منهم قوي وفاهمه دا كويس

خديجه. بس انا عاوزه اتطمن عليكي

غرام. اتطمني

ابوها. حبيبتي امك عاوزه تكلمك شويه

غرام. معلش يا بابا انا معنديش اي حاجه جديده علشان اتكلم فيها اعتقد انكم عرفين عني كل حاجه

خديجه. بس يا بنتي

ابوها. قاطعها وقال خلاص يا خديجه خليها علي راحتها هو حاسس انها مقهوره من اللي عملوه فيها ودا رد فعل طبيعي

خديجه. زعلانه من رد فعل بنتها لكن مفيش ف ايدها حاجه تعملها دلوقتي رواية غرام بقلمي نور عصام وكل اللي ف دماغها انها بكرا تهدي وتروق

وبعد فتره مشيو اهل غرام

عامر. حبيبتي جاهزه

غرام. ايوا بس بصراحه خايفه

عامر. غرامي انا معاكي وعمري ما هسيبك وطول ما انتي معايا أكيد انتي ف آمان اوعي تخافي ولا تحملي هم حاجه ابدا

غرام. ارتحت شويه

عامر. اخدها وطلعو الطياره اللي كانت مستنياهم

وبعد فتره وصلو المالديف 😍😍

عامر. بكل حب قالها حمدلله علي سلامتك حبيبتي

غرام. ببتسامه قالت الله يسلمك وكانت مبهوره بجمال المكان

عامر. عجبك المكان

غرام. قوي قوي

عامر. اخدها من ايدها وطلعو فوق علشان يرتاحو بعد دقائق عامر عمل فون ودخل عندها

غرام. بتكلم مين

عامر. امم ابتدينا بقا

غرام. بزعل قالت اسفه مش هسأل تاني بس افتكرت للحظه انو حقي اسألك وبصتله وقالت اسفه مره تانيه

عامر. بصلها وف نفسه يا لها من انثي تتغير بلحظه وكانها طفله وابتسم وقال حقا هي طفله وهزت كل حصوني وبعدين قرب عليها وبص ف عيونها وسابها ودخل الحمام يغير هدومه

غرام. ف نفسها ايه دا هو اتجاهلني ولا انا بيتهيألي وقالت بصوت عالي شكله عاوز يشلني بدري الراجل دا وبعدين قالت وانا مالي بيه الله وتاني مع نفسها قالت ازاي انا مالي اومال مين اللي ماله وراحت نامت عالسرير وقالت انا ليه شاغله بالي بيه ميعمل اللي هو عاوزه الله وبعدين افتكرت حسن واللي عملو فيها دموعها نزلت وقالت هو ليه انا دايما افتكر الوحش اللي حسن عمله ليه مش قادره افتكر اي حاجه حلوه حصلت بينا معقول عامر بطيبته وحنيته وحبه ليا قدر ينسيني حسن بسرعه كدا لا طلعا اومال ايه للي بيحصلي دا وقالت يارب خليك معايا وبعدين حست ان عامر بيخرج عملت نايمه

عامر. خرج لقاها نامت ابتسم وراح عليها ونام جنبها

غرام. صوت نفسها مش منتظم

عامر. قرب عليها واخدها ف حضنه وقالها عارف انك صاحيه

غرام. ماردت

عامر. بخبث قال يعني مش عاوزه تردي عموما براحتك

غرام. قالت ف نفسها هو مين اللي المفروض يزعل

عامر. عارف تفكيرها ورد وقال انا طبعا وهنا

غرام. التفتت وقالت يا سلام

عامر. ابتسم وقال مالك ياروحي انتي بتكلمي نفسك

غرام. لا طبعا بكلمك انتي هو حد قالك اني مجنونه

عامر. لا انا اللي مجنون بغرامي

غرام. اتوترت من طريقته للكلام

عامر. فتح دراعه وبصلها

غرام. اتصنعت عدم الفهم

عامر. ابتسم وشدها عليه وقال حبيبتي وكل شئ ليا بالدنيا انا مقدرش علي زعلك مني ابدا واعتقد ان انتي الوحيده اللي ليها الحق تسأل عامر عز عن اي حاحه وكل حاجه تخطر علي بالها

غرام. ما هو باين

عامر. حبيت قلبي انا كنت بحضر لحفله ليكي

غرام. وليه مقولتليش

عامر. كنت عاوز اعملها مفاجأه لكن حبيبتي زعلت وانا مقدرش علي زعلها وعلشان كدا ما قدرتش وقولتلك عليها

غرام. بجد يا عامر

عامر. بجد يا عيون عامر وبص لشفايفها اللي بيرتعشو من قربه منها

غرام. وشها احمر وبعدين قالت ممكن ننام بقا علشان انا تعبامه

عامر. بخبث قالها طيب والاتفاق اللي ببنا

غرام. رفعت حاجبها وبعدين قالت هي شغلامه ما خلاص

عامر. ما خلاص ايه هو انا شوفت منك حاجه

غرام. يعني ايه

عامر. يعني لما اشوف ولادي حوليا يبقي خلاص

غرام. دقات قلبها سرعت ومش عرفه تتكلم

عامر. ابتسم ومال عليها وقالها اكيد ولادي منك هيكوني زي القمر ل امهم اللي تحنن دي

غرام. بتلقائيه قالت ليه يعني هو انت وحش دا انت قمر واحلي مني

عامر. فرح بكلامها وقال حيث كدا بقا

غرام. ايه

عامر. هشوف العيال دول هيطلعو لمين وانقض عليها

وبعد كام ساعه

غرام. حلو الفستان يا عامر

عامر. بصلها وقال ايه اللي انتي لبساه دا

غرام. مالو

عامر. اقلعي اللي انتي لبساه دا مش هتخرجي بيه

غرام. ليه حلو وانت اللي جايبه

عامر. ايوا بس مكنتش اعرف انو هيكون قصير قوي كدا

غرام. بس انا لبست خلاص وشكلو حلو وعجبني

عامر. لا انا محدش يشوف مراتي غيري وخصوصا بالشكل دا وراح عليها وحضنها وقالها حبيبتي انا بغير عليكي حتي من نفسي ازاي بقا هستحمل اشوف حد بيوصلك وانتي كدا

غرام. اووف بقا

عامر. علشان خاطري غيريه

غرام. حاضر

وبعد شويه نزلو الحفله وكان فيها شخصيات كتير معروفه والكل كان بيهني عامر علي اختيار شريكة حياته

عامر. كان مبسوط بيها وف نفس الوقت غيران من الكل عليها

غرام. قالت عامر امته الناس دي كلها جت هنا

عامر. حبيبتي دول معظمهم شركائي وبيجو هنا كتير وف منهم مقيم هنا ومش بينزل خالص

غرام. يعني احنا ممكن نعيش هنا لو حبينا

عامر. ضحك وقالها لوحبيبتي أمرت بنعيش

غرام. احرجت وبعدين قالت المكان يجنن بس اكيد القاهره بردو توحشنا بس مفيش مانع نيجي هنا تاني

عامر. قالها بكل حب شاوري وعامر ينفذ

غرام. فرحت بكلامه وكانت مكسوفه

عامر. اخدها من ايدها وراحو يرقصو

وعدي اليوم

واشرقت الشمس بنور ربها

رضوي. حبيبي ايه رأيك نسافر يومين اي مكان

حسن. مليش نفس

رضوي. ليه بس ياروحي

حسن. بزهق قال رضوي لو عاوزه تعيشي معايا علي كدا تمام مش عجبك عيشتي واسلوبي

رضوي. قاطعته وقالت خلاص ياروحي انا بحبك ووجودك جنبي كفايه عليا ايا كان المكان

ومرت الايام

غرام. عامر احنا بقالنا هنا شهرين ايه مش ناوي نرجع بقا

عامر. كان يتابع عمله عن طريق النت التفت لها وقال لو حبيبتي زهقت نرجع انا معنديش مانع

غرام. لا ابدا بس البت يمني وحشتني قوي

عامر. خلاص ياروحي جهزي نفسك

غرام. بجد يا حبيبي

عتمر. بصلها وكانت الدنيا مش سيعاه لانها اول مره تقوله حبيبي قام وقف وقالها حبيبتي متحرمنيش من حبك ولا من كلامك الحلو ليا

غرتم. فهمت هو يقصد ايه ابتسمت

عامر. متتصوريش كلمتك دي عملت فيا ايه دلوقتي

غرام. مش قادره تاخد نفسها من قربه منها

عامر. غرام انا محتاجك جنبي دايما ومحتاج حنيتك عليا

غرام. بصتله وف لحظه اغمي عليها

عامر. غرااام

وبعد بعض الوقت

غرام. كانت نايمه عالسرير فتحت عيونها وقالت انا ايه اللي وقعني ف فيلم اجنبي وكان الدكتور ومعه بنت والاتنين غايه ف الجمال

عامر. ابتسم وقالها حبيبتي انتي كويسه

غرام. هزت راسها ب ايوا وشدته من دراعه وقالت مين دول

عامر. قالها دا دكتور هاني ودي ملك اخته

غرام. وايه اللي حابهم هنا وهما بالحلاوة دي

هاني وملك ضحكو علي طريقتها ف الكلام

عامر. حبيبتي انتي اغمي عليكي وانا اتصلت بيهم

هاني. الف مبروك مدام غرام

غرام. بصتله

عامر. ابتسم وقال مبروك علينا عز الصغير ياروحي

غرام. بفرحه قالت بجد

ملك. ايوا الف مبروك بس ياريت تاخدي بالك من نفسك شويه

غرام. اومات بعيونها

هاني وملك استاذنو وخرجو

عامر. حبيبتي لو حابه نرجع دلوقتي اوك

غرام. قالت تمام علشان شغلك

عامر. باسها من جبينها وقال ربنا يخليكي ليا وفعلا قامو جهزو

ودارت الايام

غرام. اتصلت علي عامر وقالت انها هتروح الجامعه وبعد كدا هتعدي علي امها علشان قالتلها ان ابوها تعبان

عامر. حبيبتي خلي السواق يوصلك

غرام. مفيش داعي

عامر. لا خليه يوصلك يا اما تستنيني اجي اخدك ونروح مع بعض

غرام. لا خليك ف شغلك وانا هقوله يوصلني

عامر. تمام وابقي طمنيني وخلي بالك علي نفسك

غرام. بعد ما خلصت الجامعه راحت عند امها وهي داخله قابلت

حسن. في مدخل العماره

غرام. اتجاهلته وطلعت

حسن. قال غرام

غرام. ما ردت

حسن. شدها من دراعها وقال .......

تفتكرو حسن قال ايه

وهل هيقدر علي اقناع غرام ام لا

وهل غرام قدرت تنسي حسن فعلا ولا بمجرد ظهوره رجع الشوق والحنين من تاني
يتبع الفصل السابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent