Ads by Google X

رواية لحظة غضب الفصل الخامس 5 - نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية لحظة غضب البارت الخامس 5 بقلم نور عصام

رواية لحظة غضب كاملة

رواية لحظة غضب الخامس 5

جاسر.   اتعصب وشدها من ايدها وقالها انتي فاكره نفسك مين فوقي يا مدام انتي متجوزه ولا نسيتي
فجر.  ببردو قالت نسيت عادي زي ما الكل بينسي
جاسر.  فجررررر
عدي. اهدو
جاسر.  اخرص يلا وغور من وشي
عدي.   اهدي يا ابيه انااا
فحر. بصتله علشان يسكت وما يقول انه اخوها
جاسر.  اتفضلي معايا 
فجر.   قالت مش رايحه معاك ف اي مكان
جاسر.  شدها بالقوه وراح عالعربيه
فجر.  بصت لاخوها وقالت روح انتي وانا هكلمك
عدي.  قالها اوك
فحر.  ركبت العربيه وبعتت رساله لاخوها انو ما يقول حاجه لامها وابوها علشان ما يزعلو
عدي.  رد وقالها متقلقيش
جاسر.   بعصبيه قالها ممكن افهم ايه اللي عملتيه دا
فجر.   قالت جاسر انت عاوز ايه مني مش خلاص انتهينا
جاسر.  يعني ايه انتهينا
فجر.  حضرتك قولتلي مش عاوزك وخلي عندك شويه كرامه وانا سمعت كلامك ومشيت جاي ليه بقا
جاسر.   اولا مينفعش اللي شوفته منك دا
فجر.  بصتله وماردت
جاسر.  المفروض يا ست هانم انك واحده متجوزه
فجر.  وانا مغلطش
جاسر.   اومال لما تهزري وتعملي الي عملتيه دا مع شاب زي الشحط كدا دا مش غلط هو اه طالب بقلمي نور عصام عندك لكن مش صغير دا ف ثانوي يعني راجل ومش صغير لانك تحطي ايدك عليه وكمان تعانديني وتبوسيه بالشكل دا بقلمي نور عصام
فجر.  خلصت كلامك
جاسر. خبط علي العربيه وقالها متعصبنيش اكتر من كدا
فجر.   ولا اعصبك ولا تعصبني ممكن توقف وتنزلني
جاسر.  لا مش هنزلك انتي هترجعي معايا البيت
فجر.  مش بمزاجك انا خلاص خت قرار
جاسر.   اللي هو ايه بقا يا ابله فجر
فجر.  الطلاق 
جاسر.  وقف العربيه مره واحده وقالها نعم
فجر. ايوا ورقة طلاقي توصلني ف اقرب وقت
جاسر.  وان قولت لأ
فجر. هرفع عليك قضيه واكيد هكسبها وانت عارف كدا كويس
جاسر.  مش هطلقك يا فجر 
فجر.   قالت طيب نتكلم كدا بهدوء ممكن
جاسر.  بصلها وسكت
فجر.  انت مش عاوزني ولا حتي فاكرني ولا حتي بتحاول تتقبلني ولا تفتكر اي حاجه لينا مع بعض وكمان مش بتديني فرصه افكرك ولا طايق وجودي ف حياتك يبقي ليه عاوزني ارجع معاك البيت
جاسر. بتسرع قال علشان ماما وبابا زعلانين عليكي وعوزينك
فجر.   غمضت عيونها واتنهدت وبعدين قالت بأي صفه عوزيني
جاسر. عقد جابه وبصلها
فجر.  ايوا عوزيني بأي صفه انا المفروض مرات ابنهم وابنهم مش عاوزني يبقي وجودي ف بينهم ليه معتقدش عاد ليا مكان ف بيتهم مادام ابنهم قالي خلي عندك كرامه واخرجي من حياتي
جاسر.   انا اسف بس ارجعي البيت علشان خاطرهم ولما ابقي افتكرك ابقي ارجعك حياتي لكن
فجر.  قاطعته وصرخت وقالت انت واعي للي بتقوله واعي لكلامك وضربته ف صدره وقالت يا اخي خلي عندك دم شويه وحس بالي حواليك حس بيا شويه حس بكلامك معايا ايه حد قالك اني حجر
جاسر.   بصلها ولسه هيتكلم
فجر.   مش قادره اقولك اني ندمانه علي جوازي منك لاني اخترتك بكامل إرادتي وحبيتك اكتر من روحي وعلشانك اتحملت كتير منك لكن لحد هنا وكفايه ورقة طلاقي توصلني بقلمي نور عصام بالذوق وإلا قسما بالله ارفع عليك قضيه خلع او قضيه طلاق لاي سبب وف جميع الاحوال هكسبها بسبب حالتك فياريت متوصلناش لكدا 
جاسر.  بص لبطنها وقال مش هطلقك
فجر.  شافت نظرته وقالت بعند فيه واش عرفك انو ابنك ما انت مش فاكرني ازاي بقا هتفتكر اني حامل منك
جاسر.   ف لحظة غضب منها ضربها بالقلم
فجر.    دموعها نزلت
جاسر.  انا اسف والله ما اعرف عملت كدا ازاي بس انتي اللي عصبتيني
فجر.   مسحت دموعها وقالت انا مش بعصبك انا برد علي كل كلامك معايا انت مش فاكرني فعلا ومش عوزاك ف يوم تشك فيا
جاسر.  ولو بردو مكنش لازم تقولي كدا
فجر.  اللي يشوفك يقول بتحبني وبتغير عليا
جاسر.  مين قال كدا انا بس مقبلش ان مراتي تقول كدا 
فجر.  بجد انت مستفز لاقصي درجه وقالت طلقني يا جاسر والتفتت تفتح باب العربيه علشان تنزل
جاسر.  مسكها من ايدها وقالها رايحه فين  
فجر.  بحزن قالت ملكش دعو بيا 
جاسر.  مش هتنزلي وايه مليش دعوة بيكي دي
فجر.  زئته عنها ونزلت وقفلت الباب بعصبيه
جاسر.  مزهول من كل اللي حصل منه ومنها
فجر.  شاورت لتاكسي وركبت
جاسر. شافها فاق لنفسه ومشي وراها 
وبعد بعض الوقت
فجر.  وصلت بيتها وطلعت 
جاسر.   نزل وطلع وراها
فجر.   فتحت الباب ودخلت
ابوها.  حمدلله عالسلامه يا بنتي 
فجر. الله يسلمك يا بابا 
امها.  يلا يا حبيبتي علشان تاكلي احنا مستنينك وكمان اخوكي غيري بسرعه لانه عنده درس بعد نص ساعه
فجر. حاضر يا ماما وجرس الباب رن
عدي.  راح فتح
جاسر.  استغرب وجوده وف نفسه قال ايه هي بتدي درس ولا ايه وبص ل عدي ومكنش طايقه
عدي. ابتسم وقال اتفضل يا آبيه
جاسر.  ايه الواد الرخم دا 
ابو عدي.  مين يا عدي وراح عالباب
جاسر.  اتفاحئ وقال استاذ ماهر وطبعا ماهر مهندس بنفس الشركه اللي جاسر شغال فيها بس هو ميعرفش انو حماه بسبب فقدان الذاكره وسبب جوازه من فجر انها كانت رايحه لأبوها الشغل وهو شافها واعجب بيها وحبها جدا واتجوزها
ماهر.  اتفضل يا بني واقف ليه
جاسر.  مش فاهم حاجه
ماهر.  راح عليه ومسكه من ايده وقاله تعالي يا بني اتفضل ودخل بيه الصالون وقعدو وقال نورت يا حبيبي
جاسر.  بص ل عدي
ماهر. فهم انو عاوز يعرف مين دا قال دا عدي ابني وبيكون اخو فجر مراتك وفجر بتكون بنتي يعني احنا مش اغراب عن بعض 
جاسر.  مش مستوعب اللي بيحصل
ماهر.  ابتسم وقال اهدي واكيد هنتكلم
عدي.  راح عليه وقاله يعني انا مش غريب عنها دي حبيبتي
جاسر.   بصله وابتسم وف نفسه قال ماشي يا فجر يعني كنتي قاصده تعصبيني وتخرجيني عن شعوري وتشوفي تأثير اللي عملتيه عليا
فجر.   خرجت وكانت لابسه بيرمودا وتيشرت وعمله شعرها علي جنب وشكلها زي الاطفال قالت ماما يلا علشان ابني جعان لانو لو ما اكل دلوقتي هيقلب الدنيا عليكي وكمان هقول لابوه انكم مأهملين فيه وشوفو بقا هيعمل فيكو ايه بقلمي نور عصام 
جاسر.  سمع كلامها وابتسم
امها.  بهزار هيعمل فينا ايه يا ختي
فجر.  لااا متخلنيش اتسرع واقولك يا ست الكل هو ابني وابوه اي حد ولا ايه دا سيف جاسر عبدالرحمن عز الدين وابتسمت وبهزار قالت دي فخامة الاسم تكفي 
امها.  اتفضلي ودي الاكل عالسفره احنا منقدرش علي زعل سيف وامه وابوه وبهزار قالت بمزاجنا مش بتهديدك يا بت
فجر.     ههههه وبعدين قالت بس انا حسه انك خوفتي يا ست الكل 
امها.  بمرح قالت غوري يا بت حطي الاكل
فجر.  حطت الاطباق عالسفره وقالت واد يا عدي 
عدي.  نعم عاوزه ايه هو شخط هنا وهناك كمان 
فجر.  بتقول حاجه يا عدي 
عدي.  ايوا انا هنا راجل البيت بعد بابا وإياك 
فجر. قاطعته وقالت ر أيه يا عنيا
عدي.  راجل البيت مش عجبك ولا ايه
فجر.  بقولك ايه يا زفت انت غور هات باقي الاكل من ماما انا تعبانه ومش قادره اروح واجي 
عدي.   ليه يارب مجبتنيش انا الكبير 
ماهر.  قال فجر تعالي
فجر.  راحت اوضة الصالون وقالت نعم يا با وما كملت لانها اتفاجئت 
ماهر.  ابتسم وقالها تعالي يا حبيبتي عمله مولد ليه
فجر. احرجت من جاسر انو ممكن يكون سمع كلامها
ماهر.   بهزار قالها علي فكره احنا مش بنخاف ولا بنتهدد مش علشان انتي وابنك تبع البشمهندس جاسر هتخوفيني 
فجر.  وشها احمر ومش قادره تتكلم 
جاسر. ضحك علي شكلها وكسوفها
ماهر. قام وقف وقال يلا علشان نتغدي 
جاسر.  معلش يا عمي انا بس هتكلم مع فجر شويه وهمشي علطول
ماهر. عيب عليك يا جاسر انت ابني وجوز بنتي ودا بيتك ومسكه من ايده وقاله نتغدي الاول وبعدين اتكلمو براحتكم
جاسر.  راح معاه وفعلا قعدو كلهم يتغدو
ام فجر.  ايه رأيك ف الاكل يا جاسر 
جاسر. تسلم ايدك يا حماتي يجنن
ام فجر.  انبسطت انو قالها يا حماتي لانو ما كان يكلمها خالص وبعدين قالت بالف هنا يا حبيبي رواية لحظة غضب بقلمي نور عصام
فجر. بتاكل ف صمت
عدي.  فجر هو ضروري اعمل الواجب بتاعك 
فحر. ابله فجر يا حيوان 
عدي. احنا ف البيت ارحمينا بقا 
فجر.  تمام ايه رأيك ان الواجب بتاعك مضاعف وبكرا لو ما لقيتك عمله هخليك عبرة للفصل كله
جاسر.  يا ساتر ليه كدا 
فجر.  قالت علشان مش اخويا اللي يقصر وخصوصا ف مادتي 
عدي.  يا حبيبتي انا عندي اربع دروس انهارده وبرجع تعبان فياريت تقدري دا وتعديها بكرا للكل
فجر. قولت لأ
عدي.   ظلموكي لما عيونكي ف مدرسه عاديه كانو مفروض عيونكي 
فجر.  قاطعته وقالت فين يا سي عدي
عدي.  ولا حاجه خلاص وبهزار بص لجوز اخته وقاله خدها بقا وارحمنا منها وياريت تقعدها ف البيت وبلاش شغل
جاسر.  ابتسم وقال بفكر ف كدا 
فجر.  نعم
جاسر.  ايه مش عاوز مراتي تشتغل انا حر
فجر.   قالت مليش خلق اتناقش ف الموضوع دا لان عرفه ان نهايته ف صالحي اكيد ومحدش يقدر يمنعني
جاسر.  امممم ماشي هنشوف الموضوع دا بعدين
ابو فجر.  خلاص يا جماعه كملو اكل وبعدين نتكلم
عند سهر
كريمه.  جاسر اتأخر
ابو جاسر.  دلوقتي يجي
كريمه. بتصل ليه بس موبايله مغلق
ابوه. جايز شبكه
كريمه.  حتي فجر كمان ما اتكلمت 
ابو جاسر. كمان انتي عوزاها هي اللي تتكلم 
كريمه.  لا بس 
ابو جاسر. مابسش ابنك زودها والبنت زهئت خليها ترتاح منه شويه 
كريمه.  انا بفكر اروحلها ايه رأيك نروح احنا الاتنين
سهر.  وانا كمان هاجي معاكم 
ابو جاسر.   لا خليها اليوم ترتاح شوي وبكرا باذن الله بنروح واهو كمان نكون اتكلمنا تاني مع جاسر
كريمه.  طيب اطلبيها يا سهر 
سهر. حاضر يا ماما وفعلا اتصلت عليها 
ام فجر.  مين بيتصل عليكي مش عرفه يا ماما بس ممكن تكون سهر 
جاسر. بصلها وف نفسه قال لدرجه دي بتحبو بعض
فجر.  راحت وفتحت فونها وقالت حبيبتي ازيك
سهر.  لو كنت حبيبتك كنتي عبرتيني واتصلتي
فجر.  معلش والله لسه راجعه من شويه وكنت هكلمك انا مقدرش علي زغلك يا قلبي وانتي عرفه
سهر.  المهم انتي عامله ايه وعتريس
فحر. الحمد لله وعتريس بيسلم عليكي
جاسر وابو فجر وامها قاعدين جنبها وقالو مين 
فجر.  دي سهر
ام فحر.  قالت هروح اعمل شاي وبصت لبنتها وقالت سلمي علي سهر
ابو فجر.  قال منورنا يا جاسر والله
جاسر. نورك يا عمي
كريمه. اخدت الفون من سهر وقالت بقا كدا يا فجر متسأليش عني
فجر.  اسفه يا ماما والله غصب عني 
كريمه.  طمنيني عنك
فجر.  الحمد لله بخير 
كريمه.  انا هاجي اخدك انا وابوكي  
فجر.  معلش يا ماما خليني هنا شويه 
كريمه.  لحد امته يا فجر 
فجر.   قامت ودخلت اوضتها وقالت ماما انتي عرفه معاملة جاسر ليا خليه يرتاح مني وانا كمان اهدي شويه من تصرفاته معايا 
كريمه. متزعليش يا حبيبتي انتي عرفه هو بيحبك قد ايه
فجر.   ماما جاسر هنا 
كريمه. بفرحه بجد يا فجر 
فجر.   ماما انا تعبت وبصراحه كدا قولت ل جاسر يطلقني 
كريمه.  بخضه يا مصيبتي ليه كدا يا فجر 
فجر.  هو دا اللي لازم يحصل يا ماما خلي جاسر يعيش حياته
كريمه.  جاسر حياته وراحته معاكي يا فجر مش بعيد عنك
فجر.  لا يا ماما انا مش حمل تعب نفسي انا حامل ومش هقدر اتحمل معاملته ليا كل شويه 
كريمه.  ولو قولتلك علشان خاطري
فجر. عيطت 
كريمه.  خلاص يا قلبي متعيطيش وانا اللي هقفلك وهجبلك حقك منه وانتي عرفاني
فجر. اتنهدت 
كريمه.  اهدي دلوقتي وانا هكلمه وقفلت واتصلت علي ابنها 
فجر.  طلعت وراحت عند امها ف المطبخ
جاسر.  شافها وشاف عيونها وعرف انها معيطه وفونه رن فتح
امه.  قالت جاسر مترجعش البيت إلا وفجر معاك
جاسر.  استغرب كلامها وبعدين قالها حاضر يا ماما
امه.  لو رجعت من غيرها انا اللي هسيب البيت وامشي
جاسر.  لدرجه دي بتحبيها
امه.  معزتها من معزتك وحبها ف قلبي كبير ولو رجعت من غيرها 
جاسر.  قاطعها وقال خلاص يا ماما متقلقيش
امه.  ماشي يا جاسر هنشوف وقفلت
جاسر.  قال عمي ممكن اتكلم مع فجر شويه لوحدنا
ابو فجر.  قاله اللي هناك دي اوضتها قوم خدها واتكلمو براحتكم 
جاسر.   قام وقف لقي فجر وامها جاين عليهم ومعهم الشاي
ابو فجر.  قال خدي الشاي بتاعك انتي وجودك وادخلي اوضتك
فجر.  ليه يا بابا منقعد كلنا 
ابوها.  قال فجر اسمعي الكلام 
فجر.  مشيت علي اوضتها 
جاسر. دخل وراها وقفل الباب وراح قعد جنبها عالسرير وقال فجر ممكن نتكلم شويه بالعقل
فجر.  انا اللي عندي قولته 
جاسر. بخبث قرب عليا وقالها اللي هو ايه 
فجر.  وشها احمر من قربه وقالت الطلاااق
جاسر. مسك ايدها وقالها لو سمعتك قولتي كلمة طلاق دي تاني مش هتعرفي هعمل فيكي ايه
فجر.   بصت ف عيونه وبتحدي قالت ولا تقدر تعمل حاجه
جاسر.  اممم طيب نجرب كدا ونشوف هقدر ولا وقرب عليها
فجر. انت اتجننت ولا ايه
جاسر.   ايه هو انا مش جوزك ولا ايه 
فجر.  بصتله ومتغاظه منه بقلمي نور عصام
جاسر.  بخبث قال اومال انتي كل شويه تقولي انا مراتك وانت جوزي وابو ابني ليه كلام ف الهوا
فجر.   ابعد عني يا جاسر احسنلك انت ولا عاوزني ولا فاكرني انت كل اللي بتعمله بتحاول ترضي ماما وبابا 
جاسر.  تفتكري اني لو مش عاوزك فعلا حد هيفرق معايا 
فجر.  يعني ايه 
جاسر.  يعني بلاش تعصبيني
فجر.  ما هو يا اما نرجع زوجين زي الناس الطبعيه يا اما
جاسر.  قالها هنرجع بس اهدي عليا ونحاول مع بعض نتأقلم علي حياتنا سوا وواحده واحده تحاولي تفكريني لحد ما ربنا يأذن
فجر.  للاسف انت مش مديني فرصه لدا وعرفه انك دلوقتي بتحاول بس علشان متزعل كل اللي حولينا لكن انت من جواك مش عاوز
جاسر.   طيب اخر مره علشان خاطري
فجر.  اتنهدت ودموعها ف عيونها
جاسر.  هو انا مليش خاطر عندك
فجر.  ماشي يا جاسر بس علشان ابني مش اكتر 
جاسر.  ابتسم وقال بردو حته مني وبعدين قالها طيب يلا قومي اجهزي علشان نروح الكل قلقان عليكي 
فجر.  لا مش هروح خلينا هنا اليوم انا تعبانه وبكرا نروح
جاسر.  فهم نظرتها وقال ماشي اللي انتي عوزاه يا فجر
وبعد انتهاء اليوم الكل دخل ينام
جاسر.  مش كنا روحنا علشان نكون براحتنا انا مليش هدوم هنا 
فجر.   قالت مين قال كدا وراحت فتحت دولابها وطلعت لبس بيتي 
جاسر.  استغرب لان دي فعلا هدومه
فجر.  متستغربس بابا كان تعبان وعنده غيبوبة سكر واحنا جينا هنا وقعدنا كام يوم معهم وبالتالي جبنا لينا هدوم
جاسر.  ماشي هدخل اغير وبعد شويه طلع لقاها نامت 
جاسر.  اتنهد وراح نام جنبها وحاول يحط ايدو عليها 
فجر.  ارتعشت 
جاسر.   ف نفسه لازم احاول اقرب منها علشان ما ترجع ف كلامها وكمان هي بشكلها دا هتجنني
فجر.  بعدت شويه عنه
جاسر.   قالها حبيبتي اهدي وجذبها ناحيته من خصرها
فجر.   دقات قلبها سرعت 
جاسر.  اهدي بس خلينا كدا وحاول يحسسها بألأمان وطبعا هو كان مبسوط بكدا لكن مش مرتاح قوي 
وبعد كام ساعه
فجر. نامت 
جاسر. قام وقف وقال لازم امشي هي غصبت عليا ومشيت كلمتها عليا وانا مقبلش كدا و...
يتبع الفصل السادس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent