رواية مامورية الحب والانتقام الفصل الرابع 4 - سلمى ايمن

الصفحة الرئيسية

رواية مامورية الحب والانتقام البارت الرابع 4 بقلم سلمى ايمن

رواية مامورية الحب والانتقام الفصل الرابع 4

اميرة : انا مش الشبح
عمر : الحمد لله
اميرة : هو الحمد لله ع كل شئ بس ايه المشكلة اني ابقى الشبح
عمر : لإن ع الاكيد الشبح اللي مدوخ مصر وراه مش هيبقى واحدة ست....ده غير اني مع احترامي ليكي مش بحب اكون مرءوس من واحدة ست
اميرة فسرها : لا ومش اي ست..دي حرمك المصون
اميرة : يا سلام....متهيألي حضرتك متجوز صح
عمر : اه الحمد لله...كتب كتابي كان من يومين
اميرة : تفتكر زوجتك لو سمعت الكلام ده منك...رد فعلها هيبقى ايه
عمر بإبتسامة وفخر : ندى...هو في زي ندى....ندى دي غلبانة...طب لعلمك بقى...كانت شغالة فشركة كمبيوتر وكانت محققة شغل عالي...بس قدمت استقالتها مخصوص عشان تفرغ نفسها ليا وللبيت..ندى دي مفيش اطيب منها
كتمت اميرة ضحكتها بصعوبة وقالت فسرها : غلبانة ومفيش اطيب منها .....والنعمة انت اللي مفيش اطيب منك
اميرة : ع العموم الشبح هيتواصل معاكم من خلالي طول فترة المأمورية
عمر بسخرية : ليه يعني....ولا يكونش حابب يصدرنا فوش المدفع وهو يفضل ف السليم
اميرة بغضب : اسمه حريص...انت فاكر ان اسم الشبح ده هو عمله كده بالساهل ...لأ طبعا...تشير لرأسها قائلة : عمله بده...الشبح عمره ما كان عضلات وبس...الشبح ده مخ
مازن بإعجاب : بالمناسبة انا اسمي مازن ..ومعاكم برضه ف المأمورية
أميرة ببرود : اه منا عارفة....يلا عشان الطيارة هتتحرك
عمر : بتحط نفسك فمواقف بايخه
مازن : بس بقى
ويصعدوا ع متن الطائرة
.........
يجلس عمر واميرة ومازن بالدرجة الإقتصادية....لكن يوجد فتاة اجنبية  جميلة تحدق بعمر وتنظر له
مازن : يبختك يا عم عمر...شكلك هتاكل الجو مني فروسيا
عمر بحزم : انا جاي اخلص مهمتي واجيب حق إيهاب..مش جاي ألعب 
تتقدم الفتاة نحوه قائلة : Hi ..I'm Magy...and you
ترجمة : مرحبا انا ماجي...وانت
مازن :I'm Mazen...nice to meet you..sweetheart
ترجمة : انا مازن...سعدت بلقائك حبيبتي 
Magy :  sorry ..But I didn't mean you...I'm talkin' to you...handsome
ترجمة : اسفة لكني لم اكن اقصدك...اتحدث إليك انت..أيها الوسيم
Omar : I'm sorry but there is no time for you...may be in another chance
ترجمة : اسف لكن ليس لدي وقت لكي...ربما بوقت لاحق
تتقدم المضيفة قائلة لماجي : madam...your husband is waiting
ترجمة : سيدتي ..زوجك ينتظرك
تقول ماجي بإستغراب :  ?!what ..my husband
ترجمة : ماذا...زوجي !؟
ثم تذهب ماجي خلف المضيفة لتجد من يسحبها بشدة ويدخلها حمام الطائرة...لتجده رجل ذو شعر ابيض ولحية بيضاء ايضا
Magy : who are you ?
ترجمة : من انت ؟
يمسكها من معصمها ويجعل جسمها ملاصق لضهره ويلوي معصمها خلفها...حاولت الصراخ لكنه قد كتم فمها قائلا : just so you know ...It's not easy to trick the ghost...tell your boss this words
ترجمة : لكي تعرفي...ليس سهل ان تخدعي الشبح...اخبري زعيمك تلك الكلمات
تحاول ماجي التملص منه لكنه يحكم قبضته عليها ويقول ببرود : This was firstly...secondly... this handsome is mine...If you put your eyes on him again...I'll   gouge out these eyes... Do you understand 
ترجمة : هذا اولا..ثانيا...ذلك الوسيم ملكي ...إذا وضعتي عينيكي عليه مجددا...سأقتلع تلك العينين...اتفهمي
يدق عمر الباب : Hey...there is any body in this washroom ?
ترجمة : ايوجد احد بداخل الحمام
ندى بهمس : حبيبي..علطول بتيجي ع السيرة
ندى لماجي : now listen...you're my wife..okay
ترجمة : الان اسمعي..انت زوجتي
تومئ ماجي برأسها بخوف ثم يخرج من الحمام الرجل ومعه ماجي وكانا سيذهبا لكن يوقفهما عمر
عمر بحدة : Hey.... It's not your house... we are in a flight 
ترجمة : مهلا...هذا ليس منزلك...نحن في رحلة جوية
ينظر الرجل لعمر ويتقدم منه ببرود قائلا بلهجة اجنبية : Oh... I should take a license before I make love with my wife from you then
ترجمة : اوه...يجب علي ان اخذ تصريح منك قبل ان اختلي بزوجتي إذا ؟
عمر : No ..I didn't mean that
ترجمة : لا لم اقصد ذلك
الرجل : so stop your nonsense and get lost
ترجمة : لذا اوقف هرائك واغرب عن وجهي
ويتركه ويأخذ ماجي ويذهب لمقعده
يضحك مازن : بس بالرغم من انه خواجة اجنبي...بس قصف جبهتك ولا اجدعها مصري 
عمر بضيق : يلا امشي قدامي ..يذهب مازن لمقعده و ويتطلع عمر إثر ذلك الاجنبي بشك ثم يعود لمقعده
تصل الطائرة لارض روسيا
اميرة : هنروح الفندق نرتاح النهاردة بعدين بكرة نتقابل
عمر : هو الشبح مش هيمن علينا بطلته البهية
اميرة فسرها : انت بالذات اخر واحد ينفع تشوفه
اميرة : الشبح هتشوفوه بعدين..دلوقتي لازم نروح الفندق نرتاح
عمر : انا مش جاي روسيا ارتاح...انا جاي اشتغل
يرن هاتف اميرة : ده الشبح
ترد اميرة ليصدع صوت رجولي : مش عايز دوشة...كله يروح ع الفندق...وبكرة هنبتدي الشغل
عمر : هو انت الشبح
الشبح : انت شايف ايه
عمر : انا شايف ان احنا بنضيع وقت
الشبح ببرود : امممم..وشايف ايه كمان
عمر : متفتكرش انك مدير علينا...انا ضابط ومعاك ف المأمورية دي وزي زيك 
الشبح : بالمناسبة يا عمر...فكرني إيهاب مات ازاي
يسكت عمر وينظر للهاتف بوجوم وحزن 
الشبح : انا بقول كده برضه
عمر : انت فاكر اني ممكن اكون سبب ف موت صاحبي
الشبح : الحقيقة مش هتتغير وهي انه بسبب تهورك وإندفاعك خسرنا واحد من أكفأ الضباط عندنا ف القسم
عمر : انا
يقاطعه الشبح بصوت عالي : اميرة ...ع الفندق...ويغلق المكالمة
ندى : عارفة ان كلامي جارح ليك يا عمر....بس عشان انجح ف المهمة دي لازم انسى اي اعتبارات...انا مش ندى...انا الشبح
يركب مازن واميرة وعمر السيارة
يتطلع عمر لشباك السيارة بضيق ووجوم
مازن : سيبك منه 
عمر : لا ماهو مش عشان الشبح يغلط فيا...لو شبح بجد كان واجهني وش لوش...قال شبح قال
تضايقت اميرة من حديثه عن صديقتها لكنها إلتزمت الصمت فقد تذكرت حديث ندى ألا تزعجه حتى لو شتم الشبح او سبه او لعنه ألاف المرات
.................
تفتح ندى شنطة السيارة :  Hi Magy
Magy : you are the ghost...right?
ترجمة : انت الشبح...أليس كذلك ؟
ندى :Not your business
ترجمة : ليس من شأنك ؟
تمسكها ندى وهي مكبلة بالحبال وتدخلها سور منزل مكون من طابقين...تغلق ندى السور بإحكام ثم تأخذها بالقبو 
تلقي بها ع الارض 
Magy : what do you want ?
ترجمة : ماذا تريد ؟
ندى : No thing...just some simple information about your boss...that's it
ترجمة : لا شئ...فقط بعض المعلومات البسيطة عن زعيمك
ليحاول بعض الرجال القفز ع السور واقتحام المنزل
ندى : I think your boss sent his men to save you
ترجمة : اعتقد ان زعيمك ارسل رجاله لإنقاذك
تنهدت ماجي بإرتياح
ندى : Or may be to get rid of you? ...who know
ترجمة : او ربما للتخلص منك...من يعلم ؟
تنظر ماجي لها بزعر
ندى ببرود : It will take five minutes for them to get us...tell me what you know... I'll save you...show your stubborn.. I'll say goodbye
ترجمة : سيأخذ الامر منهم ٥ دقائق ليصلوا إلينا...تخبريني بما تعرفيه...سأنقذ حياتك...تظهري عنادك...سأخبرك الوداع
يتبع الفصل الخامس 5 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent