رواية غرام الفصل الرابع 4 - نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية غرام البارت الرابع 4 بقلم نور عصام

رواية غرام كاملة بقلم نور عصام

رواية غرام الفصل الرابع 4

عامر. قوله اني مش فاضي وابتسم
اسامه. امرك يا باشا وخرج
حسن. بصله
اسامه. معلش عامر بيه مش فاضي دلوقتي
حسن. بعصبيه انا لازم اقابله مش همشي غير لما اشوفه لازم اكلمه

اسامه. مش هينفع

حسن. عيونه اتملت دموع وقال لو سمحت لازم اقابله

اسامه. قاله طيب هدخله تاني

حسن. بصله وسكت وبعدين فكر ف ابوه اللي تعبان واخوه اللي مستقبله هيضيع وكمان ف اللي ممكن يحصل جوا السجن وتهديد عامر ليه انو ممكن يقتل اخوه ونفسيته بقت زفت وفاق علي صوت اسامه

اسامه. اتقضل

حسن. دخل وقال انا موافق بس ابوا واخويا يباتو ف البيت انهارده ومفيش قضيه من اصلو

عامر. بصله وقال اولا موافقتك او عدمها ملهاش لازمه عندي لاني خلاص هتجوزها بكرا

حسن. بضعف قاله مبروك يا باشا

عامر. عاوزك بقا تخليها تكرهك بدون متجيب سيرتي فاهم وكانت نظرته كلها تهديد

حسن. بقلة حيله قال فاهم

عامر. قال ا سامه خلص كل حاجه رواية غرام بقلمي نور عصام

حسن. فرح وبعدين قال مش عاوز اي قضيه علشان مستقبل اخويا

عامر. انا مستحيل ارجع ف كلمتي بس اللي

حسن. قاطعه وقال متقلقش يا باشا مستحيل افكر مجرد تفكير اني اقف قصادك

عامر. متقدرش اصلا وشاور عالباب وقال اتفضل روح لابوك واخوك

حسن. خرج ومعه اسامه وبعد شويه وصلو القسم وطبعا طلع كيس المخدرات سحلب سبحان الله انا الي غيظني انهم مجبوش ليا كوبايه وخصوصا ف البرد اللي احنا فيه دا 😂

هشام. بص ل حسن بعد ما خرجو وقال ايه اللي حصل

حسن. محصلش حاجه

ابوه. ازاي قدرت تخرجنا

حسن. زي ما شوفت يا بابا طلع سحلب

هشام. بعصبيه قال الكيس كان مخدرات فعلا يا حسن انا شوفته

حسن. هو انته يعني كنت جربتها علشان تعرف

هشام. حسن ايه اللي حصل الموضوع كبير ومش سهل

حسن. عيونه اتملت دموع

ابوه. مالك يا ابني

هشام. حبيبي قول مالك وليه اللي حصل دا حصل وازاي خرجنا كدا بسهوله انا عارف ان الحاجات دي صعبه ومش بتتحل كدا بسهوله

حسن. حياتكم قصاد سعادتي

ابوه واخوه. بصلو واستغربو كلامه

حسن. سكت وما اتكلم

هشام. معناه ايه كلامك دا يا حسن

حسن. مفيش حاجه يلا نروح ماما قلقانه وهتتجنن

هشام. وقف قدام اخوه وقال لازم افهم

حسن. قاله حياتك عندي غاليه قوي

هشام. والمقابل

حسن. غرام

هشام. مالها

حين. لازم اسيبها

هشام. ازاي

حسن. ف واحد من رجال الاعمال شافها واعجب بيها وقال لابوها وبعتلي وهددني وقالي ان جوازه منها بكرا

هشام. بصوت عالي قال هي الدنيا سايبه ولا ايه

حسن. اهدي يا هشام احنا لسه خارجين من مصيبه

ابوه. بس يا ابني دا ظلم كان لازم نستني ونشوف

حسن. استني لما انته واخويا تترمو ف السجن وتقضو باقي حياتكم فيه استني اشوفك تتعب جواه وانا عارف حالتك الصحيه استني اشوف اخويا بيدمر وعمره بيضيع جوا السجن استني اشوف ماما كل يوم تتعدب وتعيط عليكم وقلبها محروق

هشام. بس غرام يا حسن غرام وانت يا حسن

حسن. بقهر قال مكتوب علينا الفراق

ابوه. طيب يا ابني انا ممكن اتكلم معاه

حسن. لا يا بابا خلاص فات الآوان

هسام. حسن انت

حسن. قاطعه وقال حياتكم غاليه عندي واكيد حياة غرام كمان غاليه بس كان لازم اضحي بحد فيكم

ابوه. مقهور علي حال ابنه ومش عاوف يعمل ايه

هشام. انا اللي هروح للراجل دا واهدها علي دماغه وغرام محدش هيتجوزها غيرك يا حسن

حسن. اهدي يا هشام المرة دي قضيه مخدرات المره الجايه محدش عارف ايه اللي ممكن يحصل غرام بقلمي نور عصام

هشام. يعني ايه

حسن. يعني انتهينا وغرام ل هي اول ولا اخر بنت ف الدنيا وكان قلبه يحترق والحزن مالي عيونه

وبعد شويه وصلو بيتهم

هشام. فتح ودخلو لقو

غرام. قامت وقفت وبلهفه قالت حمدلله عالسلامه ايه اللي حصل وعيونها علي حسن

حسن. بدون تترد قال انتي هنا بتعملي ايه

غرام. بصتله واستغربت كلامه

حسن. عاوز اعرف انتي هنا ليه

غرام. مالك يا حسن ف ايه يا حبيبي

حسن. قلع دبلته من ايده وقالها دا كل اللي بينا واتمني مشوفش وشك تاني ولا حتي صدفه

غرام. بدموع قالت ليه كل دا انا مستحيل اسيبك

حسن. بس انا بقا مش عاوزك

غرام. انا بحبك وعندي استعداد اقف قدام الدنيا كلها علشانك

حسن. انا بقا معنديش استعداد اقف قدام حد علشانك ايه مفيش غيرك بالدنيا اعتقد في بنات احلي وانصف منك بكتير

غرام. بحزن قالت انضف

حسن. ايوا طبعا وياريت مشوفش وشك تاني

غرام. بقا كدا يا حسن نسيت كل اللي بينا

حسن. كنت موهوم مكنتش اعرف ان مع اول هزه كل دا هيوقع

سعاد. ايه اللي حصل لدا كله وانت ازي تقول كدا

حسن. لو سمحتي يا ماما الموضوع دا يخصني لوحدي

غرام. لوحدك

حسن. اكيد وانتي ملكيش اي لازمه ف حياتي وبكرا هتجوز واعيش حياتي عادي جدا رواية غ ام بقلمي نور عصام

غرام. كنت فكراك هتتمسك بيا اكتر من كدا

حسن. علشان ايه حلوه في بنات احلي منك بكتير تعليم بردو فيه قوليلي ايه الميزه اللي فيكي مش عند اي بنت

غرام. ولا حاجه

حسن. عرفتي انك زيك زي غيرك

غرام. للاسف كنت فاكره ان بينا حب محدش يقدر يهزه ولا يقدر يكسره ابدا مهما حصل

حسن. مش انا الراجل اللي يضحي بنفسه علشان بنت

غرام. لدرجه دي انا وحبي ضعاف عندك

حسن. اعتقد شوفتي بعينك

غرام. كنت فاكره ان ممكن تحارب الدنيا كلها علشاني

حسن. دا لو كان حبك قوي ف قلبي

غرام. يعني انت محبتنيش يا حسن

حسن. لو كنت حبيتك بجد مستحيل كنت اسيبك تضيعي من ايدي

غرام. دموعها نزلت

حسن. روحي اتجوزي علشان انا كمان هتجوز والوهم اللي كنت فاكره جوايا ليكي هنساه واعيش حياتي

غرام. يا خساره يا حسن

حسن. اتفضلي امشي من بيتي

غرام. هو شافني واعجب بيا وعاوز يتجوزني مش يقضي معايا شويه ويمشي وصمم انو يتمسك بيا لمجرد اني عجبته فما بالك لو حبني

حسن. بالظبط كدا انتي معاكي حق هو عاوزك وعنده استعداد يعمل المستحيل علشانك علشان بس تكوني معاه اما انا

غرام. انت اكبر غلطه ف حياتي

حسن. كويس انك عرفتي بدري

غرام. بصتله وقالت انا هتجوزه يكفي انو متمسك بيا

حسن. مبروك مقدما

غرام. بدموع قالت هتندم علي كل كلمه قولتها هتندم علي عدم ثفتك فيا هتندم علي اهانتك ليا

حسن. بصلها

غرام. فهمت نظرته وقالت ايوا عدم ثقتك فيا لان لو انا كنت شوفت منك نظرة ثقه فيا كنت هعمل المستحيل علشانك رواية فرام بقلمي نور عصام علشان اخليني جنبك لكن انت متستهلش

حسن. انا ضعيف

غرام. اضعف مما كنت اتخيل للاسف هش وخاوي وميعتمدش عليك

حسن. بكرهك وبكره اليوم اللي شوفتك فيه وبكره كل لحظه قضيتها معاكي بكره كل حاجه حصلت بينا بكره الحظات والكلام الفارغ اللي كنت بضحك بيه علي نفسي بكر

غرام. قاطعته وقالت كان ممكن اصدق ان كل اللي قولته من قبل من ورا قلبك مع اني مش عرفه ايه اللي حصل لكن بعد كلامك ليا دلوقتي وطريقتك وانت بتقولي بكرهك غيرتني وخلتني اندم علي كل حاجه علي حبي ليك علي تقتي فيك علي سنين عمري اللي ضاعت وانا مستنياك تجهز نفسك علي كل الوقت اللي ضيعته وانا استناك كل اليل ترجع من شغلك علشان اتطمن عليك كنت فاكره اني بحب راجل ولازم استناه علشان اشوفه ولو دقيقه نور عصام

حسن. وفري كل كلامك انا لو فعلا بحبك مكنتش هسيبك ابدا

غرام. بصتله بقهر وحزن وقلب مكسور وقالت كان عندي امل بعد كل كلامك دا اننا بردو نرجع برغم قسوتك عليا وكلامك ليا حتي وانا برد عليك وبوجعك بكلامي كنت فاكره ان ممكن تتعصب وتخرج اللي جواك ناحيتي وتقولي انو غصب عنك لكن للاسف كأنك ما صدقت

حسن. قولتلك من قبل حبك ضعيف ف قلبي وعلشان كدا بسهوله ارميه ورا ضهري ومفكرش فيه

غرام. غمضت عيونها ودموعها نزلت وبعدين بصتله ومشيت

هشام. بحزن قال مكنش لازم تكون قاسي عليها قوي كدا

حسن. بصله وقلبه يحترق وسابه ودخل اوضته

سعاد. ايه اللي حصل حد يفهمني

ابو حسن. قالها تعالي ودخلو اوضتهم

هشام. دخل ورا اخوه وعارف انو مكسور ومقهور وبيحاول يخفف عنه

سعاد. عرفت من جوزها قالت يا مصيبتي كل دا معقول ف ناس كدا

ابو حسن. واكتر كمان

سعاد. يا عيني عليك يابني

ابو حسن. والبت الغلبانه اللي قلبها انكسر دي

سعاد. عيظت وقالت الاتنين قلبهم انكسر

غرام. دخلت اوضتها ودموعها مش بتفارقها

خديجه. مالك يا حبيبتي

يمني. غرام ليه كل دا حصل ايه

غرام. قالت كل اللي حسن قاله

خديجه. شوفتي انو ضحي ببكي بسهوله دا اصلا ميستهلكيش

يمني. ماما معها حق يا غرام لو كان بيحبك بجد كان حارب علشانك لكن هو استسهل وخدها من قصيرها دا عمره ميعتمد عليه ضعيف

خديجه. انسي يا حبيبتي وحبي اللي بيحبك ويتمالك الرضا

يمني. عيشي حياتك وانسيه وزي ما هو نسيكي ف لحظه وراماكي انتي كمان ارميه واوعي تفكري فيه انا عرفه انو صعب لكن لازم تحاولي غرام بقلمي نور عصام

غرام. بتعيط

خديجه. انا كمان بكرا هروح اجيب كل حاجتك من الشقه الشؤم دي

غرام. بصرخه مش عاوزه حاجه

خديجه. طيب اهدي يا حبيبتي

غرام. بصتلهم وف نفسها قالت كل دا علشان الفلوس انتم رمتوني علشانها وهو رماني ونسي حبي ليه علشان ضعيف ولا يا تري هو كمان اخد فلوس يارب ارحمني من حيرتي وعذاب قلبي والهمني الصواب

وتاني يوم الصبح

خديجه. يلا يا بنات اصحو

يمني. ايه يا ماما هو حد قالك اننا بنبيع لبن

خديجه. الساعه واحده يا ختي قومي علشان تلحقو تروحو الكوافير

غرام. بصتلهم وما اتكلمت

خديجه. يلا يا غرام فوقي كدا وف لحظه جرس الباب رن قالت هشوف مين واجي القيكم صحيتو بجد وراحت فتحت وكان اسامه ومعاه بنات من اكبر بيوتي سنتر

اسامه. صباح الخير يا مدام خديجه

خديجه. صباح النور انت مين

اسامه. انا اسامه من طرف عامر باشا ودول جاين علشان عروستنا

خديجه. بفرحه قالت اهلا وسهلا اتفضلو وفعلا دخلو

اسامه. كان شايل فستان غرام قالها دا احلي واغلي فستان نزل مصر

خديجه. بصت للفستان وهو ف الغلاف ولقت شكله باين عليه غالي

اسامه. ياريت تاخدي البنات للعروسه وبعدين اداها الفساتان وطقم الماس وقالها دي حاجه العروسه وكل شئ جاهز والباشا ميعاده الساعه سابعه هيكون ف انتظار العروسه

خديجه. ابه هو مش هيجي يا خدها

اسامه. ابتسم وقال اكيد هيجي يا خدها ويكتب الكتاب وبعدها نروح عالفندق علشان الفرح

خديجه. ان شاء الله ومشي اسامه

ابو غرام. كل دا

خديجه. بفرحه قالت شوفت الفستان باين عليه غالي قوي وكمان الطقم دا وكل الحاجه اللي جابها دي

ابو غرام اتنهد وقال علي خير ان شاء الله

خديجه. دخلت وعند غرام وقالت تعالو يا بنات

يمني. مين دول يا ماما

خديجه. دول لعتها الباشا علشان غرام

غرام. بصتلهم وسكتت

البنات. واحده فيهم قالت يلا يا عروسه فوقي كدا علشان نلحق احسن عامر باشا موصينا ولو ما نفذنا هيقتلنا

يمني. ابتسمت

غرام. ف نفسها لدرجه دي هو واصل ويقدر يعمل كل حاجه ايه البت العبيطه دي

خديجه. يلا يا غرام

غرام. اتنهدت وعيونها اتملت دموع وف لحظه سمعت صوت زعاريد

خديجه. قالت مين جه هروح اشوف

يمني. خرجت وراها

خديجه. فتحت الباب شافت باب شقة حسن مفتوح والمأذون خارج من عندهم انصدمت

يمني. هو ايه اللي بيحصل

غرام. خرجت علي صوتهم

خديجه. قالت ياتري ليه المأذون

سعاد. زغردت تاني واختها معها

يمني. هما اتجننو ولا ايه

حسن وقف ف الصاله ومعه رضوي بنت خالته ولبسه فستان الفرح اللي غرام كانت مختاراه

غرام. فتحت عيونها وف نفسها قالت كمان وبسرعه دي

رضوي. قالت يلا يا حبيبي وراحت علي حسن

حسن. اخد رضوي ف ايده وخرج من الباب والتقت الاعين

رضوي. بغيظ ف غرام بصتلها وقالت يلا ياروحي وبصت ل حسن وقالت اخيرا يا قلبي دا انا كنت هتجنن واشوف اليوم دا معاك

غرام. عيونها بعيون حسن

حسن. عيونه قالت انتهينا

غرام. عيونها قالت بسرعه دي

حسن. عيشي وخليني اعيش

غرام. هعيش وهنساك ودموعها نزلت

رضوي. قالت حسن يلا بقا اتاخرنا

يمني. بأرف قالت اتأ
خرتي علي ايه يا عقربه

رضوي. سمعتها وقالت اصلنا هنسافر ولسه المشوار طويل

يمني. ف داهيه يا ختي

رضوي. ببردو قالت الله يبارك فيكي يا ام لسان طويل

يمني. انا لساني طويل يا مستنية خراب البيوت جاي علي هواكي

رضوي. انا خرابة بيوت ولا مستنياها

يمني. اومال تسمي دا ايه

رضوي. بصت ل غرام وقالت اسميه حب اسمه انو مقدرش ينساني ولا قدر يروح لغيري حبنا اقوي من ان واحده تدخل وتخربه واهو رجعلي

يمني. فعلا لايقين علي بعض انتي عقربه وهو اناني اتجوزو وخلفو شياطين صدقيني انتو ميكس يجنن مع بعض

هشام. بص ل غرام واللي دموعها ما وقفت وبعدين بص ل يمني وقال يمني لو سمحتي نور عصام

يمني. قاطعته وقالت بلا اسمح بلا غيرو انتو كلكم صنف واحد وبحده بصتله ووقفت ف وشه وقالت معتقدش هتطلع احسن منه

هشام. لاول مره ياخد منها اعتراف صريح علي انها موافقه عليه برغم مناغشتها ليه دايما

يمني. قالت اللي باع يتحمل النتيجه للكل مش هو لوحده بس اللي خسر وكانت قاصده بكلامها اخوه

هشام. برغم الحزن والحاله اللي الكل فيها إلا انو فرح من جواه وبعدين قالها هنتكلم اكيد بس مش دلوقتي

يمني. فهمته وقالت لما السما تنطبق علي الارض وقفلت الباب ف وشهم

حسن. اتنهد ونزل عالسلم ومعه رضوي

غرام. دخلت وقالت كل دا يطلع منك يا حسن طيب انا ومجبوره انت ليه تعمل كدا ليه تهد كل حاجه بسرعه كدا دا انا كنت هنتقم منه علشانك بس اهانتك ليا اليوم جرحتني قوي

يمني. قطعت تفكيرها وقالت ارميه تحت رجليكي مش بس انسبه ولا ارميه ولا ضهرك دا ميستهلش لحظه تفكير منك

غرام. اخدت نفس بصوت عالي وبصت لاختها وما ردت

وحل المساء علي الجميع

عامر. وصل لبيت غرام وكتب الكتاب وبعدين قال يمني نادي غرام

يمني. ابتسمت وقالت من عيوني يا عريس ودخلت عند اختها

غرام. بتوتر قالت خلصو

يمني. ايوا وراحت عليها وقالت يخربيت كدا العريس ايه موز موز يعني انا كنت فكراه كبير علي كلام بابا بس لقيته موز اخر حاجه

غرام. بحزن ابتسمت علي كلام اختها

يمني. بهزار قالت روما حبيبتي احنا اخوات ومفيهاش حاجه يعني لو انا استلفته منك وخليته يرجع ف كلامه ويتجوزني انا

غرام. لدرجه دي

يمني. واكتر كمان دا انتي هتنبهري وابوهم دخل

ابو غرام. بصلها وكان فرحان بيها بس خايف من تصرفه قدام بنته لان نظرتها ليه انه رماها علشان الفلوس

خدبجه. دخلت وانفذت الموقف وقالت يلا يا جماعه العريس مستعجل

ابو غرام. راح عليها وباسها من جبينها وقالها ربنا يسعدك يا حبيبتي

خديجه. يلا بقا

ابو غرام. طلع ومعه عروستنا القمر

عامر. اول ما شافها انبهر وفتح عيونه من جمالها ورقتها وشكلها ف الفستان كان اميره فعلا وبدون وعي راح عليها واخدها من ابوها وباسها من شفايفها بسرعه

غرام. انصدمت من تصرفه دا

عامر. بصلها وابتسم وقالها الف مبروك حبيبتي

غرام. وشها احمر وما ردت

عامر. مال عليها وقال مش بس حبيبتي لان من وقت شوفتك وانا حبيتك ودرجة حبي ليكي وصلت العشق

غرام. خلاص مش قادره تتنفس

عامر. بخبث قال لا لا مش عاوز كسوف وخصوصا اليله ومشيو

وبعد بعض الوقت وصلو الفندق وبعد شويه

عامر. اخد غرام وقامو يرقصو

غرام. محرجه

عامر. ضمها لحضنه وبهمس جنب ودنها قال بموت فيكي

غرام. ملاخظه عيون الكل عليهم قالت ممكن تبعد شويه

عامر. ليه بقا

غرام. بتوتر قالت حسه الكل يبص علينا

عامر. مستكترينك عليا

غرام. بصتله وف نفسها ازي يقول كدا هي فين وهو فين

عامر. فهم تفكيرها وقال انا معايا القمر وطبيعي الكل يستكتره عليا

غرام. اتكسفت وبعد شويه الرقصه خلصت

عامر. شالها ولف بيها ومال عليها وباسها من شفايفها

غرام. مينفعش كدا

عامر. ليه

غرام. الناس حولينا

عامر. اممم الناس تمام كلها شويه ونروح

غرام. فهمت كلامه وبعدين بصت للكل لقت العيون عليها هتاكلها والكل متغاظ منها ويبصو ل عامر ولوسامته وشكله الجذاب وحست انهم مستخسرينه فيها وسمعت بنتين جم وقفو جنبها وقالو بعد العمر دا كله عامر باشا يتجوز بنت عاديه ومن عيله فقيره التانيه ردت عليها وقالت هي حلوه لكن مش من مستواه خالص دا انا ياما اتحاليت عليه علشان يتجوزني بس رفض الاولي ردت وقالت تصدفقي انا كمان حاولت اغريه بكل الطرق بس كانه حيطه سد مش ببتحرك ولا بيتهز وف الأخر تحركه بنت الحاره بنت اقل ما يقال عنها انها ولا حاجه ف الحياه لا تذكر اساسا

غرام. اتعصبت من كلامهم

عامر. كمان سمعهم وبعدين مسك ايد غرام ورد عليهم وقال شوفتو انتو قولتو ايه البنات بصوله رد وقال انتو اترميتو تحت رجلي وانا مستحيل ابص لتحت ولا ابص لواحده رخيصه ويوم ما عيوني شافو شافو الادب والاخلاق والجمال والرقه كلها رواية غرام بقلمي نور عصام ومال علي ايد غرام وباسها وقال واعتقد انكم شايفين بعيونكم قد ايه هي حلوه وبصلها بحب وقال ملكة قلبي واميرة احلامي اللي اتمنيتها من اول مره شوفتها فيها

البنات احرجو وكان متغاظين مشيو بعيد بدون رد

غرام. فرحت برده عليهم وبصت لكل الموجودين وكانو كلهم شخصيات معروفه وحست قد ايه هي محظوظه

عامر. بص ل غرام وقال غرامي بحبك

وبعد فتره انتهي الفرح

عامر. وصل فيلته ومع عروسه شالها وطلع بيها فوق

غرام. بس نزلها قالت ..
يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent