رواية عريس لقطة الفصل الخامس عشر 15 - حنين عادل

الصفحة الرئيسية

رواية عريس لقطة البارت الخامس عشر 15 بقلم حنين عادل

رواية عريس لقطة الفصل الخامس عشر 15

طلعت برة الجامعه وعيوني مدمعه مش عارفه بهرب من ايه بهرب من نفسي ولا منه خايفه أضعف وأحن ليه خايفه ابقي ضعيفه قدامه..💔  
اجي يجري ورايا ببص لقيت الشباب التيران اللي ضربتهم😁 علقه موت دول واقفين مستنينا 😖🙂 وعيونهم بطق شرار 🙂
جيت امشي وقفوا قدامي 😢
انا 😁 أحم احم ممكن اعدي يا فندم 
فارس اجي وشافهم  رفع حاجبه كده وعمل فيها سبع رجاله 😹
فارس 💪 (مش وقت نڤش عضلات خالص مالص )
فارس اجي وقف جمبي 👍
فارس: مش هنخلص بقا ولا ايه انت عارفين انا مين انا ممكن ارفدكم من الجامعه ( لا كده خوفتهم يلا كمل كمل 😭)
العصفور : هههههههه وانا كده خوفت يعني 😹
..فارس 😢
فارس: قلبه ❤️
..يخربيتك مش وقت محن خالص🤬
فارس: نعم ....
..في الموقف ده نعمل ايه ..
فارس: ايه نضربهم ونطلع عينهم لآخر نفس 💪
..لا 🙂
فارس: اومال ايه 🤔
..نجررررررررررررري 🏃
فارس 😳
..اجري يا اهباااااااااال 🏃
فارس : حاضر 🏃وهوا بيجري والله وبقيت تجري يا فارس واتهزأت علي اخر الزمن انا فارس ابو الوفا يتعمل فيا كده ...
الشباب بيجروا وراهم 🏃
فارس وصلها بعد ما كانت سابقاه ( لا جدعه اوي حنين دي😂 ونعم الجدعنه  ) واستخبوا ورا  حيطه ...
فارس بنهجان : ليه ليه نجري 🙄
..عشان كنا هناخد علقه سخنه مولعه 😢
فارس: ليه مش واثقه فيا اني اعرف احميكي 🥺
..الكترة تغلب الشجاعه 😏 وبعدين أثق فيك ليه هوا انا اعرفك ولا تقربلي حاجه اخويا حبيبي خطيبي جوزي 😛
فارس بيقرب منها وبيحاوطها بأيديه : في اعتبار ما سيكون أن شاء الله حبيبك خطيبك جوزك 🥰❤️
..بتوتر وصدمه 😳😳 ...ممممكن تبعد عني عيب كده يا دكتور 😶
فارس: ليه ..
..ابعد عني لو سمحت 🙄
فارس: اديني بعدت ماجاوبتنيش ليه ...
..ليه ده سؤال يا ابن الهبله 😏
فارس: عارفه لو لسانك ده يتقص حته هيبقي الدنيا ربيع والجو بديع وقفلي علي كل المواضيع 😂🥰❤️ ...
..ليه لساني هوا اللي مخلينا في الخريف اه يبقي لساني سبب ثورات الربيع العربي أو سبب أن مصر دوله من الدول النامية او يمكن سبب أحتلال إسرائيل ل فلسطين 
أو يمكن .........
فارس😳😳: حيلك حيلك ايه كل ده انت ما بتفصليش 🤨 كل ده عشان بقولك لو لسانك يتقص منه حته 🙂
.. كل ده اي هوا انا اتكلمت 😏..
فارس : اومال لو قلت بقا انك طالعه زي القمر وما فيش كده هتقولي ايه ❤️
.. اجرررررري🏃
فارس: اجرري هتقوليلي اجري 🤔
..اجري شافونا وراك يا غبي 🏃🏃
فارس: اه كده معقول 😢 
وكملوا جري ..
فارس بنهجان: هنفضل نجري لأمتي 🏃
..استحمل بقا يا جلاب المصايب 🤬
فارس: انا 🤔
..ايوه انت كان فاتهم أدوني قلمين علي شلوتين علي كام قفا وكان الموضوع خلص يعني ماكنتش هاقضيها غرام وانتقام كده 🙄
فارس: تصدقي انا غلطان انا ايه اللي دخلني 🙂 كنت اترحمت حتي من الجري ده 😏
..وكراجل تسيب واحده تضرب قدامك اخص عالرجالة 😶
فارس: 😳😳 لا انا اضرب احسنلي بقا ...
وقف فارس .....
..اجري يا مجنون بتعمل ايه 🤔
فارس: انا اتضرب احسن ما يجيلي شلل 🙂
..يلا يا دكتور اجوا يلا ..
فارس : ماعتش قادر اجري خلاص 😪
وصل التيران واتلموا حواليا وحوالي فارس 😳
..ولا انت وهوا انا معايا الحزام الاسود يلا بتاع الكونفولو💪
فارس: انت بتقولي ايه بتقولي  ايه اسكتي منك لله الله يخرب بيتك يا شيخه 😢
فارس بدأ يضرب فيهم وانا ركبت فوق واحد علي كتفه وقعدت اضرب في دماغه واعض في رقبته  ..
عاااااا وقعني علي الأرض ابن الصفيق عااااا اه يا ضهري اه يا انا يا ما 😭
فارس بيقرب مني بقلق : انتي كويسه 😢
..حاسب يا فارس حاسب يا فارس 😭
كان فوقي وبياخد كل الضرب علي ضهرة 💔💔
كان بيتألم بس ما كانش راضي يبينلي 😭
قلبي وجعني جدا 💔 واتعصبت جدا 😡زقيته من عليا مش عارفه جبت قوة منين ل ده جبت عصايه وطوب والق فيهم فتحت دماغ كذا واحد وفضلت اضرب فيهم بالعصاية لحد ما جروا من اللي بيتعمل فيهم 🙄
جريت اشوف فارس اللي ما كنش قادر يقوم من كتر الضرب اللي اخده علي ضهرة 😖💔
وطبعا بعد ما الدنيا باظت الحكومه بتاعتنا الجميله الحنينه وصلت ...
..فارس انت كويس 💔
فارس: ايوه الحمد لله 👍
حظابط: حنين انتي كويسه ..ايه اللي حصل
..انت لسه فاكر انا كنت هموت انا وهوا جايين بعد ايه ها 😡
حظابط: طب اهدي بس ..
فارس قام من علي الأرض بس كان باين عليه تعبان 😪
حظابط: انت 😡
فارس: ايوه انا انت مين 🤔
حظابط : انا ابقي خطيبها 💪
فارس: انا اللي خطيبها 😎
..انا 😳 يعني أنا خطيبه مين دلوقتي 🤔
حظابط : العب بعيد يا شاطر وما تقربلهاش احسن ليك 🤬
فارس: ابعد عنها انت احسن لك دي بتحبني انا وانا اللي هاتجوزها 😡
حظابط: طب ما تيجي بقي أما اعرفك مقامك 😡
فارس: لا تعالي أما اعرفك انا ايه مقامي 😎💪
..باااااااااااااااس ....في ايه انت هتتشاكلوا ولا اي 🤬
يا حظابط : انت خطيبي منين انا وافقت عليك 🙄
حظابط: لا لسه بتفكري 😢
فارس : نيهلهاهاهاها يا كسفتك يا اخي وبيقلد صوته قال ايه خطيبتي اه ادتك قصف جبهه اين جبهتك لا اراها 
حظابط : 😡
..دكتور فارس 
فارس: قلب الدكتور فارس ❤️
..احم احم انا امتي قلت انك بردة خطيبي 🙄
فارس: 😢
حظابط: ههههههههه يا حرجتك وقال اي الواد واثق اوي .😂
مشيت وسبتهم كفايه المشاكل اللي سببتها ل فارس انا لما شفته وهوا بيضرب وبيتالم انا كنت حاسه اني انا اللي بتألم 💔
احنا ممكن نبقي ضعاف وممكن احيانا مانعرفش نحمي نفسنا بس لما نحس ان احنا هنخسر حد غالي علينا بنتحول لوحوش أول مرة اعرف يا فارس اني بستمد قوتي منك انت 💔 انت اللي جرحتني وطلعتني رخيصه وراميه نفسي عليك 💔 ...
حظابط : ولا ابعد عنها احسنلك😡
فارس: انا فارس ابو الوفا انا لو انسان وحش ممكن بمعارفي اقعدك في البيت ابعد عنها انت واتقي شري دي بتحبني وانا بحبها 😛
ونڤش نفسه كده ورفع عينه ووشه بكبرياء ومشي وهوا ماسك ضهره وماشي يعرج 😂(لا جامد يلا ايه الجمدان ده ) .....

وصلت البيت كان يوم طويل..
دخلت اوضتي اترميت علي السرير من التعب ..
ماما: انت جيتي 🤔
..لا لسه في السكه اما اجي هبقي اقولك 😂
ماما : 🙂😶
..اهدي انا اسفه بس هوا بردة سؤال غريب جدا يا كبيرة دا احنا شعب علينا حاجات يا جدع 😂
ماما : اي كنتي بتشتغلي ولا ايه ايه اللي مهبطك كده 🤔
..اسكتي يا ماما علي اللي حصلي😂
ماما : ايه اللي حصل..
..اربع تيران كانوا بيعاكسوني ورقعتهم علقه موت لوحدي وانا طالعه من الجامعه طلعوا يجروا ورايا تاني رجعتهم علقه تانيه اه اومال هما عشان تيران يعني يعاكسوا في بنات الناس 😂
ماما : ايه واللهي لا شطورة يا حبيبتي 😂
..اومال تربيتك يا عسل انت عارفه يا ماما انا بقع في مشاكل كتير اوي بسبب جمالي ده عارفه لو كنت لا قدر الله وحشه كنت هارتاح بس انا بسم الله ما شاء الله عسل وده عملي مشاكل كتير😂
ماما بتمسك في رقبتها المشهد ده بيتكرر تاني زي محمد هنيدي في فيلم تيته رهيبه لما كان بيتخنق بس هوا انا قلتلها ايه يا تري 😂🙂
بتقرب مني وبتمسك ودني :اه اه اه هه (نفس صوت توم لما حاجه تقع علي رجله 😂)
ماما : بت انا اتخنقت من حواراتك قولي الحقيقه 👍
..خلاص خلاص هاعترف 😂
ماما : يلا 😶
..بصي يا مامتي يا حبيبتي يا روحي يا عمري يا قلبي 😘
ماما : اللهم طولك يا روح 🙄
..خلاص خلاص وحكتلها علي كل حاجه وعلي حظابط لما كان هيتشاكل مع فارس 👍😁
ماما : إنتي يا جلابه المصايب ده اول يوم اول يوم يا ربي وكل ده يحصل انت بتدوري علي المشاكل بملقاط 😪
..يوه يا ماما انا اعمل ايه يعني هيا الناس بتتعرف من جذمها يعني 😂
ماما : طيب وفارس ..
..ماله 
ماما : ليه عملتي عشانه كده مع انك زي ما بتقولي بتكرهيه 👍
..عشان ...عشان هوا دافع عني ووقع في المشكله دي بسببي وكان لازم اعمل كده عشانه 😢
ماما : بس هوا بيحاول يصالحك اهو وكان هيموت بسببك واتقدملك عايزة ايه اكتر من كده يبينلك أنه بيحبك 🙄
..عايزة انسي انسي اللي قاله انسي كسرة قلبي💔 
......................
في بيت فارس ....
فارس : ها خلصت ضحك ابو اليوم اللي صاحبت فيه عيل زيك يا عم الصحاب بتبان في الشده 🙂
سيف: طب اعمل ايه طيب اول يوم وكل ده يحصل ده اومال لما السنه تخلص يكون ايه اللي حصل 😂
فارس: يكون اتجوزتها أن شاء الله وستتها🥰
سيف: اتجوزتها لا وستتها 😂 ده هيا اللي هتستتك أن شاء الله 😂
فارس: ادهن المرهم واتنيل اسكت مش قادر من ضهري 😪
سيف: يلا الضرب عشان الحبيب زي اكل الزبيب 😂
فارس: اللي معصبني الظابط ابن الل.. واثق اوي ومحن وقرف ولا محميحو بتاعها ده ماعتش فاهم حاجه 😡
سيف: بتغيري يا بطه 😂
فارس: امشي من هنا ياض وقال ايه جاي تتطمن عليا انت جاي تضحك عليا 😏
سيف: الله انت تزعل أما تكون بتضحكني 😂
فارس: انا مش ابو هشيمه يا خويا عشان اضحكك 😂

..🥶🥶 يا ماما بقي هوا كل يوم حرام بقا 😭
ماما : ما انتي مش بتصحي غير بكده وعندك محاضرة الساعه 8 يلا فوقي 👍
..حاضر ..
قومت وخدت شاور ولبست واخدت الساندوتشات 🙄 وحطيت الاير بودز في ودني وعملت شعري قطتين ونزلت قصه دي اكتر تسريحه بحبها ولبست شنطتي ونزلت 😎
بسمع بقا مهرجانات لحد ما اوصل تسليني ما انا مش بحب اضيع وقتي عالفاضي ومش بسمع رومانسي ماليش في المحن ده 😂
وصلت الكليه.....
بس كنت اتأخرت شويه اصلي كنت باكل العشق كشري😂
وبعدين كنت مقتنعه أن فارس مدشدش فا مش هيجي وهاقضيها ......
روحت عند المدرج ايه تا ايه تا : فارس اجي 😳
وقفت مش عارفه اعمل ايه..
فارس: ايه اللي اخرك يا انسه 🤨
..سوري يا دكتور اصل ....
فارس: اتفضلي اقعدي وماتتكررش تاني 🙄
..🤪 ايه الرخامة دي 🥴
قعدت ساعتين يا مؤمنين 😳 خلاص فصلت خلصنا اخيرا وخرجت لقيت محاميحوا قاعد علي السلم ....
..عااااا انت كنت فين ده كل دماغي 😂
محمد: معلش بقا وبعدين البت بتفهم اوي يعني 😂
..انت عارف اني ماليش في التعليم انا اقعد في البيت أحسن 😂
محمد: ما انا بقول كده 😂
..انت اللي فاهمني يا محاميحوا 😂
فارس واقف بعيد ومتابع الوضع ومتعصب.....
محمد: يلا طري القاعده 😂
..اهيييي ما جبتش بدله الرقص 😂
فارس: هيا وصلت  ل بدله الرقص 😳
..نعم في حاجه يا دكتور 🙄 بنهزرو مالكش في الهزار ولا ايه..
فارس: 🙂🙂
قعد فارس قريب مننا واتلمت عليه البنات كالعادة 🙄
انا ليه قربه بيوترني كده ليه ...
مسك الجيتار وغني بعد ما اللي ماتربوش دول 😡 غصبوا عليه 🥴
..
ده حته من الخيال🎶
قلبي قال ده آية في الجمال❤️
ولا داب و لا مال ولا قال🥰
و تعبني و سابني بسأل مليون سؤال😔
ده حتة من الخيال🎶
قلبي قال ده آية في الجمال❤️😘
ولا داب و لا مال ولا قال🥰
و تعبني و سابني بسأل مليون سؤال🤔
مشافتش زيه عين من سنين😎
و ده أصلاً جاي منين ودة إيه و ده مين🥰🎶
و لفين هايخدني يا قلبي❤️
ده أنا حالي والله حال😍
حقه يتقل طبعاً على قلبي😏
ده اللي زيه مفيش منه يا قلبي😍❤️
حقه يتقل طبعاً على قلبي❤️
ده اللي زيه مفيش منه يا قلبي🥰
لو يخبي براحته يخبي😔
تعبه في قلبي حلال😢
ده حتة من الخيال🎶
قلبي قال ده آية في الجمال😘😍
ولا داب و لا مال ولا قال🥰
و تعبني و سابني بسأل مليون سؤال💔
مشافتش زيه عين من سنين😎
و ده أصلاً جاي منين ودة إيه و ده مين🥰🎶
و لفين هايخدني يا قلبي❤️
ده أنا حالي والله حال😍
قمت مشيت مش عايزه قلبي يرق مش عايزه انسي أنه كسرلي قلبي 💔
قام وجه ورايا ....
فارس: حنين ممكن دقيقه ..
وقفت ولفيت وبصتله : اتفضل يا دكتور ..
فارس: الدنيا دي غريبه اوي يا جدع 😂
..يا جدع .....وايه اللي خلاها غريبه 🙄
فارس: بعد ما كنت فاروسه وفاروستي وقلب قلبي بقيت دكتور 😂
..مفيش حاجه بتفضل علي حالها يا دكتور 😔
فارس: بس ربنا بيسامح انتي مش هتديني فرصه تانيه 💔
..دي ايه يا دكتور 🤔
فارس: ورقه ...
كرمشت الورقه في أيدي وادتهاله ...
..تعرف ترجعها زي ما كانت يا دكتور 💔
فارس: انا عارف اني غلطت وجرحتك بس انا بحبك ❤️
..احم انا لازم امشي ....
فارس مشي ورايا : استني بس ...
طلعت من باب الجامعه وفارس ورايا ببص لقيت 😳
..حظابط 🤔
فارس😡
حظابط: بيضايقك ابيتهولك في السجن 😎
فارس: واللهي باي حق أن شاء الله  العب يا شاطر بعيد 🤨...
..دكتور فارس لوسمحت ما اسمحلكش تتكلم كده مع خطيبي 🥰
فارس: 😳
حظابط : خطيبك 😳😁🥰ايوه ايوه  اه انا خطيبها 😂..يتبع 
يتبع الفصل السادس عشر 16 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent