رواية لحظة غضب الفصل الثالث 3 - نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية لحظة غضب البارت الثالث 3 بقلم نور عصام

رواية لحظة غضب كاملة

رواية لحظة غضب الثالث 3

فجر.  بعصبيه قالت اطلع برااا مش عاوزة اشوف وشك
جاسر. ابتسم وقالها عرفتي قد ايه انا طيب وبسامح
فجر.  بغيظ وعصبيه ما بصتله ولكن بصت لصنية الاكل وشدتها عليها وقعدت تاكل
جاسر.   قالها براحه مش اخر مره هتكلي يعني
فجر.   ببرود قالتله ممكن تجبلي ميه
جاسر.   هاتي لنفسك ومشي 
فجر.   بغيظ قالت تك الأرف وانت عسل كدا
جاسر.  بعد لحظات دخل ومعه كوب مية حطه جنبها وقال مش علشانك دا علشان البيبي ورفع حابه وقالها حبيت بس اوضح تصرفي احسن تفتكريه حاجه تاتيه ولا اني خايف عليكي
فجر.   تمام اتفضل بقا
جاسر.  بنرفزه من برودها قالها يا دمك
وبعد اسبوع
ليلي.   ازيك يا كريمه عامله ايه
كريمه. اهلا اهلا نورتي يا ليلي فينك من زمان
ليلي.  زمان ايه بس انا كنت هنا من اسبوعين
كريمه.  بردو كتير وبعدين قالت ازيك يا ميان عامله ايه يا قلب خالتك
ميان.  الحمد لله يا خالتو ودي ليلي اخت كريمه وبنتها 
سهر.  ازيك يا خالتي ازيك يا ميان وسلمت عليهم
ليلي.  الحمد لله يا سهر وبعدين قالت ايه مفيش حاجه تفرحنا
فجر.  كانت راجعه من المدرسه وسمعت دخلت سلمت عليهم
جاسر.  دخل بعدها علطول وسلم عليهم
ميان. اول ما شافته قالت حبيبي ازيك اخبارك ايه
جاسر. بص ل فجر وقال الحمد لله بخير 
ميان.  قالت ايه هو انا موحشتكش ولا ايه
جاسر.   احرج من كلامها وكمان فجر موجوده وكمان مش فاكر اي كانت طببعة العلاقه بينهم
ميان.  راحت عليه وحضنته بقلمي نور عصام
فجر. وقفت جنبها وقالت ياريت تحترمي نفسك شويه
ميان.  بغيظ فيها قالت ابن خالتي عادي يعني
فجر.  عادي لما تكوني طفله مش شحطه اكبر منه
ميان.  بعصبيه قالت مين دي الي اكبر منه
فجر.  ببرود قالت انتي ايه مش شايفه نفسك
ميان.  حبت تعصبها وتنرفزها قالت ايه يا فجر هو جاسر لسه مش فاكرك بردو ومش عارف انتي مين
ليلي.   شكله لسه نسيها
فجر.  ببرود قالت كفابه عليه فاكر العقارب والتعابين
ليلي.  نعم
فجر.  رفعت حاجبها وقالت ايه يا خالتي هو انا قولت حاجه غلط
ميان.   قصدك ايه بقا يا ست فجر
فجر. بحده قالت قصدي ان العقارب والتعابين محدش بينساهم
جاسر.  ابتسم من جرئة قطته العنيده وقال ف نفسه قطه شرسه وخربشاتها مش سهله ابدا 
ليلي.   ياريت يا ست فجر تشوفي بتتكلمي ازاي
فجر.  اعتقد اني بتكلم زي الناس الطبعيه يا خالتي 
ليلي.  وجهت كلامها ل كريمه وقالت عجبك اللي الست فجر بتعمله
فجر.  لو حابه تديني لقب يبقي تقولي يا مس فجر بلاش ست دي علشان مش بحب اي لقب تاني وبصتلها بعند
ميان.   ايه يا فجر 
فجر. بصت لحماتها وقالت انا هدخل المطبخ مع سهر نجهز الاكل ومشيت وسابتهم متغاظين لحظة غضب بقلمي نور عصام
ليلي.  عجبك كدا
كريمه. معلش متزعليش انتي عرفه انها حامل وهرمونات الحمل بقا
ليلي.  بصتلها ومش عجبها كلامها
ميان.  راحت عالمطبخ وقالت انتي يا سهر هاتيلي ميه
سهر. حاضر والتفتت تجيب لها
فجر.  قالت استني وبعدين التفتت ل ميان وقالتلها بت انتي
ميان.  في ايه ايا فجر
فجر. في انها مش الشغاله بتاعتك علشان تيجي وتقوليلها انتي هاتي اشرب عاوزه تطفخي هاتي لنفسك انتي مش غريبه وكمان لما تتكلمي معها تتكلمي باسلوب احسن من كدا سهر اكبر منك وكمان مرات الإبن الكبير ف البيت يعني ليها احترامها فاهمه ولا لأ
ميان. ببرود قالت كل دا علشان قولتلها هاتي اشرب
فجر.  انا فهماكي كويس يا ايه وبصت ل سهر وقالت اسمها ايه دي يا سهر ااه افتكرت خلاص مايعه صح
ميان.  ايه مايعه دي يا فجر 
فجر.  مش دا اسمك برود 
سهر. خلاص يا فجر محصلش حاجه
ميان.  اعتقد يا فجر ان اسم ميان راقي وطبعا انتي متسمعيش عنه
فجر. مين قال كدا دا انا طول عمري بسمع عن البهايم والحمير بس اول مره اتعامل معهم واعتقد كدا اني هربيهم
ميان.  زودتيها يا فجر
فجر.   ابلة فجر فاهمه 
ميان. بصت ل سهر واتوعدت لها
فجر.  وقفت قدامها وقالت تاني مره تبصلها كدا اقسم بالله ماحد هيقفلك غيري واوعي تكوني فاكره كلامك لها وتلميحاتك البايخه دي هتعدي بالساهل واللي عاوزه توصليله من تلميحاتك انتي وامك مش هتلاقي غير ردي عليكي وان ابن خالتك هو اللي معيوب مش هي 
ميان.  نعم 
فجر.  ايوا الدكتور قال ان سهر سليمه وكويسه يبقي ابن خالتلك تاني مره تعملي حركاتك دي وتفكري انك كسرة عينها انا اللي هضربك بالحزمه فاهمه ولا لأ
ميان.  هي حصلت يا فجر
فجر.  يلا مش كنتي عاوزه تطفحي اخلصي وغوري
جاسر.   كان واقف برا المطبخ وسامع كل الحوار وازي عنيدته بهذه الشراسه والقوة ومش بتسكت لحد ابدا وكان معجب بردها عن سهر
فجر.  يلا يا حلوه روحي بقا عيطي ل ماما 
ميان.  لسه هترد
جاسر. دخل وقال ينقذ الموقف 
ميان. اول ما شافته قالت بقا كدا يا فجر هو انا عمري غلط فيكي هو انا يعني علشان قولت عاوزه اشرب اجرمت
جاسر.    مالك يا ميان في حاجه
فجر.   لفت لها تاني ووقفت قصادها وقالتلها اتعدلي احسنلك الحركات دي مش عليا فاهمه واوعي تكوني فاكره اني ضعيفه
فجر. مسكت ف ايد جاسر وقالت مالها مراتك يا جاسر وبعدين قالت ايوا نسيت انك اصلا مش فاكرها ولا عاوزها
فجر.  بت يا مايعه انتي احترمي نفسك بدل ما امسكك من شعرك وامسح بيكي المطلخ وبعدين هقولهالك كلمه البيت دا بيتنا انا وسهر واللي بجي هنا ضيف محترم علي راسنا غير كدا معنديش غير الجزمه
ميان.  عملت انها هتعيط وقالت بقا كدا يا جاسر ساكتلها تهيني وتبهدلني وانا ف بيت خالتي وولادها
فجر. قولتلك بيت فجر وسهر واللي مش عجبه يخبط دماغه ف الحيط
جاسر. بص ل فجر وقالها ممكن تهدي شويه
فجر.   مسكت ايد ميان اللي علي جاسر وشدتها عنه وقالت ياريت تراعي انك راجل متجوز
ميان.  بغيظ هههههه متجوز
فجر.   بصتلها بقوة وقالت حتي بذاكرته المضروبه دي مش هسيبهولك يا بتاعه انتي لحظة غضب بقلمي نور عصام 
جاسر.   ابتسم علي غيرة قطته اللي مش مخليه حد يتكلم ابدا
جاسر.   بعدين حب يعاندها قال ايه ايه ذاكره مضروبه دي
ميان.   فرحت فيها انو كلمها وحش
فجر.  متفرحيش دا جوزي وحبيبي واعتقد انتي عرفه هو بيحبني قد ايه برغم ذاكرته الضايعه دي 
ميان.   احلمي احلمي 
فجر.   مسكتها من ايدها وعند باب المطبخ وزئتها وقالتلها غوري 
ميان.  مش مصدقه اللي فجر عملته بس حبت تستعطف جاسر والكل عيطت ورواحت عند امها
جاسر.   قال ل فجر انتي اتجننتي ايه اللي عملتيه دا 
فجر.   وقفت علي كرسي صغير بالمطبخ علشان تكون قصاده اكتر لانها طبعا قصيرة 
جاسر. ابتسم ف نفسه علي تصرفها دا 
فجر.  قالت احترم نفسك واحترمني كازوجه وإلا 
جاسر.   وإلا ايه ان شاء الله
فجر.  بعند وإلا هعمل اضعاف اللي بتعمله 
جاسر.  مش مصدق كلامها وقال نعم يا روح خالتك
فجر.  اللي سمعته تحترمني هحترمك غير كدا شوف انتي بقا 
جاسر. مسكها من شعرها وقال انا اعمل اللي عاوزه وانتي ملكيش كلمه عليا ولا اي حق فاهمه
فجر.  لا مش فاهمه وهوريك يا جاسر انت والمايعه دي 
سهر.  خلاص بقا يا جماعه مش كدا 
جاسر.  لسه ماسكها من شعرها قالها لمي لسانك جوا بوئك وإياك تغلطي ف اي حد من عيلتي
فجر.    حطت ايدها علي بطنها وقالت اااه اااه 
جاسر.  سابها وبلهفه قالها في ايه مالك
فجر.   ما بصتله وراحت عند سهر وقالت يلا يا قلبي انا جوعت
جاسر.  فهمها وقال ماشي يا فجر
فجر.   لسه بدري ياريت تقعد شويه دا حتي القاعده حلوه يامز انت
جاسر.  اتعصب من برودها وطلع وف نفسه ايه بنت المجانين دي اعوذ بالله منها ومن لسانها اللي عاوز قطعه
وبعد شويه الكل اتجمع عالسفرة
ليلي. ازيك يا يوسف
يوسف.  الحمد لله يا خالتي 
ليلي. ايه يا حبيبي مش ناوين تفرحونا بقا
فجر.   اتعصبت منها وقالت معلش يا خالتي احنا عيله كئيبه ومش بنحب الفرح ياريت تفرحي انتي ب مايعه بنتك الاول قصدي ميان
ليلي.   ضغطت علي سنانها من رد فجر ولسه هتتكلم
فجر.  قامت وقالت الحمد لله وبصت لحماتها وقالت ماما حبيبتي انا هطلع بقا الحمل تعبني 
كريمه.  طيب يا حبيبتي 
فجر. تسلميلي وبصت ل سهر وقالت تعالي يا سهر طلعيني احسن تعبانه ومش قادره اطلع لوحدي 
سهر.  قامت وكانت فاهمه ان فجر عاوزه تقومها من معهم علشان ليلي وكلامها اللي ببجرحها دايما بقلمي نور عصام
فجر. ف اوضتها قالت ل سهر انا بقا عاوزه افهم تصرفك اللي يعصب دا ايه ليه دايما تسكلتهم العقربه وامها
سهر.   بدموع قالت ما انتي عرفه يا فجر هما قصدهم ايه وانا مش حمل حرقة دم منهم زياده
فجر.  اوعي يا سهر تحسسي اللي قدامك انك ضعيفه اوعي تخلي حد يكسر عينك مادام انتي كويسه وخصوصا لو زي المايعه دي
سهر. دموعها نزلت وقالت حتي جوزي معتش يدافع عني زي الاول انا متأكده ان ف واحده تانيه ف حياته
فجر. حضنتها وقالت اهدي مفيش حاجه انتي بس اللي اعصابك تعبانه ودا احساس طبيعي
سهر. تعبانه قوي يا فجر
فجر.  بحب اخت لاختها قالت سلامتك ياروحي وبعدين حبت تغير الموضوع قالت بس ايه رأيك ف اللي عملته ف البت المايعه دي
سهر.  ابتسمت
فجر. ايوا كدا وبعدين قالت تعرفي لو كانت طولت شويه كنت هجيبها من شعرها واطلع بيها عند امها اللي فرحانه بيها دي
سهر.  يا لهوي عليكي يا فجر تعمليها
فجر. ايوا اعملها لان اللي زي ميان دي مش عاوزه حد يسكتلها واذا حست ان اللي قدامها ضعيف تسوق فيها فالازم تديها علي دماغها
يهر.  اهدي يا شراني
فجر.  هههههههه وبعدين قالت مش كفايه عليا ابن خالتها ابو ذاكره تايهه دا كان نقصني هي سهر ضحكت وفجر شاركتها 
وبعد فتره سهر راحت اوضتها
جاسر.  دخل 
فجر.   ما عتطه اهتمام
جاسر.  راح عليها وقالها اعتقد يا ست هانم بعد اللي عملتيه دا لازم تعتذري
فجر.  نعم يا عنيا
جاسر.  ابتسم وداري ابتسامته وقال ايوا لازم تعتدري
فجر.  اعتذر لمين ان شاء الله
جاسر. ل خالتي وميان
فجر.  خ ايه ياروحي
جاسر.   انتي غلطتي ومن الذوق تعتذري
فجر.  قامت وراحت الحمام غيرت ولبست قميص نوم قصير جدا وطلعت بصتله وببرود راحت عالسرير
جاسر.  روحه هتطلع من برودها وقبله دقاته ذادت من منظرها كدا وهي ولا هي هنا ابتلع ريقه وراح عليها وقالها اتفضلي
فجر.  بصتله وقالت عاوز ايه يا جاسر ف ليلتك اللي مش فايته دي
جاسر.  ليلتي انا اللي مش فايته
فجر.  انا تعبانه وعاوزه نام
جاسر.  ف نفسه قال اصبري عليا ان ما جننتك
فجر.  اخلص يا جاسر الله
جاسر.   ......
ياتري جاسر عاوز ايه
وهل فجر هتوافق ولا هتعاند 
يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent