رواية كاسري الفصل الثالث 3 - فاطمة وجيه

الصفحة الرئيسية

رواية كاسري البارت الثالث 3 بقلم فاطمة وجيه

رواية كاسري كاملة

رواية كاسري الفصل الثالث 3

قاسم يبصلها:هو انا لي كل مكلمك يغم عليكي المفروض اتعودي ويلتفت ل عفاف بصي شليها طلعيها فوق ويرجع يبص ل روح ويحط ايدو تحت دقنه لو معرفتيش تشليها جريها او دحرجيه
عفاف بحزن:لي يبني تبهدل بنت الناس
قاسم:اهلها ناس بس هي تستاهل
عفاف:طب شلها معايه 
قاسم:الي بيشيل ربنا ياداده
عفاف:يبني تف من بؤقك وتعالي سعدني
قاسم:المساعد ربنا انتي لها يا فوفا شليها وانا طالع استريح معرفتيش جريها علي ضمنتي
قاسم طالع ببرود ولا كان عمل حاجه
روزي:بيبي استنني
قاسم كمل طريقه ولا كانه سامع
روزي طلعت وراه قاسم وسابت عفاف بتفوق في روح
عفاف جابت ميه ورشتها علي وش روح:قومي يا بنتي
روح بداءت تفتح عينها وتفتكر وترجع عي الواقع وقاعدة تعيط بشكل هستيري
روح بوجع:لييي لي انا يحصل كده معايه كل ده
عفاف تربط علي كتفها:ياكبدي عليكي يا بنتي
روح بعيط:اه ياامي سبتني لي مليش حد من بعدكم كلهم بيجرحو بنتك 
عفاف بصتلها بدموع وخدتها ف حضنها:ربنا يخفف عنك يا ضنايا
روح اترمت في حضنها وقاعد تعيط بحرقه تعيط علي سوء اختيار قلبها تعيط علي حبها الي ضاع في لحظه علي كسرت قلبها وعلي امها الي سبتها من غير متحضنها من تاني
قاسم قاعد علي حرف السرير وبيفك الكرفته بضيق ويرميها علي السرير
روزي بدلع:اي يا كوكي مش هتفتحلي سوستة الفستان
قاسم برفع حاجب:افتحلك السوسته لي انتي اتشليتي
روزي تقرب منه بدلع:لا بس انا مراتك وكده مالك قاعد متصلب كده لي خد عليا
قاسم ببرود:متخدي انتي علي المكان وتخشي تخدي دش عشان رحتك قلبت بطني
روزي بصتلو بصدمه:راحتي انا
قاسم:اي اكذب
روزي جزت علي سنانها وراحت الحمام
قاسم قعد تاني مكانه:انا اتغبيت ومكنش ينفع اقولها كده ص ويتنهد ياتره فوفا قدرت تشلها
خرجت روزي من الحمام وهي لفه فوطه عليها وقاعدة
 تسرح شعرها
قاسم بيبص من الباب لقي عفاف طلعه وسندها روح قام وشد روزي لي وبصوت عالي:بتعملي اي
روزي:بسرح ياقاسم مش انت قولت
يحط قاسم ايدو علي شفايفه:قولت اي
عفاف بصت ل روح بحزن:تعالي يلا اوديكي اوضك
روح بعيط:استني يا دادي
روزي تلف ايديها حولين رقبته:اي مش فكرة
قاسم:انا هفكرك
وسمعت روح صوت بوس
روح حطت ايديها علي ودنها 
عفاف قربت منها بحزن:تعالي يا بنتي
روح حسه انها مشيه معاه من غير روح
عفاف بحزن:مش هتكلي لقمه
روح بصوت مبحوح:لا هنام متشكره يا داده
عفاف اتنهدت وخرجت
قاسم زق روزي:انتي غسلتي سنانك
روزي بغضب:قصدك اني معفنها يا قاسم
قاسم:انا مقصديش انا بقولك كده
روزي بدموع:اما انت مش طيقني اجوزتني لي
قاسم وهو خارج من الاوضه:اكيد مش حب فيكي ومتخفيش مش هاجي جنبك انتي مش نوعي المفضل
روزي بعيط:هو انا وحشه كده انت رايح فين 
قاسم:اتخمد ياروزي وخالي ليلتك تعدي
نزل قاسم تحت لقي داده عفاف قاعده علي السلم وشكلها حزين قعد جنبها:فوفا
عفاف مردتش عليه ولا لفتلو
قاسم ميل راسو علي كتف عفاف:قلت ادب لما اكلمك ومترديش عليا
عفاف بعتاب:لي كده يبني البنت باين عليها غلبانها
قاسم لف ل عفاف وهو عاقد حاجبه:غلبانه دي لما كانت قادرة داست وبغباء انتي مش عارفه حاجه
عفاف بحزن:بس دي يحبت عيني مش شايفه نبقا احنا والزمن عليها
قاسم يقوم بحزن:ده عقاب ليها لما كنت شايفه اختارت تبقا عميله لحد ما اتعمت فعلن
عفاف:يبني مبفهمش الكلام المعقد بتاعك ده
قاسم بصلها بحزن وراح نحيت البيانو وهو بيمشي ايدو عليه
روح ياجماعه انا محبتهوش ومش بحبه ولا هحبه بس لي مش عارفه قلبي وجعني كده يمكن عشان اتجوز عليا لا لا مانا مش بحبه يمك عشان باس غير وقولت مش بتزفت احبه بس كرامتي بس مجروحه ههه بهزر معاكم انا كلي مجروح مش كرامتي بس
 روح قاعدة ف اوضتها حضنه المخده وبتعيط: لي كل الي بحبهم سبني خالد اتخلي عني وانتي كمان سبتني لي مع واحد معندوش قلب وبيحرجني انا مش فاهمه هو لي بيعمل كده
فجاه روح سمعت معزوفت بيانو الحانها مالوفها سكتت عن العيط وقاعدت تسمع
اما قاسم قاعد علي البيانو بيعزف لحن حزين وفجاه يفتكر مشهد يبتسم ويتبدل اللحن ل لحن جميل وبعمل مكيس في الالحان تتمني انك تسمعو
روزي نزلها علي السلم بقميص النوم وقربت من البيانو وقاعدة قدامه:هتفضل هنا كتير
قاسم:انتي مالك
روزي بزعل وهي بتقرب منو:انت لي بتكلمني كده
قاسم ببرود:عشان انتي بتجيبي التهزيق ل نفسك بعدين اي القرف الي انتي نزله بيه ده
روزي بعيط:انت لي بتعملني كده
قاسم قام:تصبحي علي خير
وطلع السلم فتحت بابا اوضت روح كنت ضمه المخده ونيمه وهي قاعده
قاسم بصلها بهدؤ وقاعد قدامه علي رجليه:واحد غيري بعد كل السنين دي كان خدك ف حضنه وانتي نايمه ومش حاسه بحاجه بس الي عملتي فيا اكبر من اني اسمحك عليه انتي قتلتيني بالحياه ورجع من تاني تدخلي حياتي مش هسمح ل نفسي اتعلق بيكي من تاني رفع ايدو كان هيعدها كور ايدو ونسحب من الاوضه ورزع الباب
روح فتحت عيني مش من الرزعها من الصدمه انا قاتلتو ازاي كنت بسمع لي وحسه الوجع ف كلامه طب انا مش فكرة لي لازم اعرف حصل اي
طلع الصبح ورح قاعدة زي مهي مش عارفه تنام 
قام قاسم دخل الحمام وخرج وهو لفف فوطه وسطه وصدرو عريان:انت اي جابك هنا
روزي تقرب منو بدلع وتحط ايديها علي صدرو:عشان اقولك صباح الخير وتبوس خدو
قاسم:خلصتي
روزي بدلع:لا
قاسم فتح عينيه علي اخرها وبصوت عالي:حسبي
روح اتفزعت وهي بتحرك راسها رجليها فلتت وكانت هتقع من السلم ولكن
قاسم شدها من درعها فجاه ودخلت في حضنه قلبه دق غمض عينيه بحسره وفي سره:انت بدق لي دلوقتي
روح دخلت حضنه اه مانا حافظه كويس من كتر وقوعي فيه دافي بطريقه غبيه كنت برجف من الخضه احساس اني هقع وتوجع وانا جسمي مش ناقص يخوف بشكل بس لحظه انا قلبي بيدق لي!!
قاسم:انتي قفشني كده لي سبيني
روح مشبكه ايديها من وره ضهرو جامد ومخبيه وشهه ف صدرو
قاسم بتوتر:روح اطلعي
روح بعيط:لا انا هقع خليني ونبي
قاسم:متخفيش مش هتقعي
روح بعيط:لا انت كداب انا مش هتحرك من هنا انت ممكن ترميني من فوق السلم
قاسم ببرود:ورميكي لي ممكن كنت سبتك تقعي تدشدشي وهبقا مبسوط بردو
روح بعيط ونفعال:اه ما انت واحد حيوانه مش بعيد عليك انا بكرهك
قاسم:من امته وانتي بتحبيني ومش هقولك صوتك تاني ميعلش
روح رجعت راسها تخبيه ف صدرو وتعيط
قاسم بتخليني اخاف عليها بطريقه مش عارف مالي لما اشوفها كل الي عارفه انها لازم تبعد عني عشان قلبي يهدي ويبطل دق انا مبحبهش ولا خايف عليها انا شدتها عشان متقعش ودماغها تتفتح ودم يترتش علي الارض
قاسم بزعيق:بقولك اطلعي
روح تنتفض وتكلبش في اكتر
قاسم فتح عينيه بصدمه وبص لي روح الي مسك ف وبتعيط
روح بعيط:نزلني عند داده عفاف
قاسم بعدها عنو ببرود ومسك ايديها وبداء ينزل السلم من غير ميتكلم معاها
روزي بغل:لا مش الي اعملو في السنين دي كلها تجي بت هلفوته زيك تضيعو
قاسم:داده عفاف يا داده
عفاف:ايو يبني وتشهق اي منزلك كده
قاسم بغيظ:الست هنا متسبهش ل واحده كنت هتدلق زي البرميل من علي السلم
روح مدت ايديها:داده انتي فين
عفاف تمسك ايديها:انا هنا يا حببتي
روح:وديني الجنينه
قاسم بسخريه:علي اساس هتشوفي الجنينه
روح مردتش عليه وقررت تتجهلو:يلا يا داده
قاسم بصلها بغيظ وطلع فوق يغير وهو بيقفل القميص دخلت علي روزي
روزي بغضب:انت بتحبها مش كده
 قاسم بيبص ل الزراير الي بيقفلها:بحب مين
روزي بغضب:متستهبلش انت عارف كويس طلما بتحبها اجوزتني لي
قاسم شدها فجاه لي وبتسم:لي اي
روزي سرحت:ها
قاسم بعد عنها وببرود:دلوقتي مبقتيش متعصبه اظن المشكله اتحلت باي وسابها مصدومه وخرج
روزي بغيظ:الجيات كتييير ماشي
قاسم كان هيركب العربيه بس لفت نظرو روح الي بتحاول تزرع ورده بيضه وبتعيط
عفاف بحزن:يبنتي اسعدك
روح بصراخ:لا انا مش عاجزه هزرعها
قاسم لقي رجلو مشيه ف اتجاه روح وقاعد قدمها علي ركبته ومسك ايديها الي مسكه الورد وبداء يزرعها وهو مسك ايديها
روح بتملس علي الارض:هي اتزرعت يا داده
عفاف ابتسمت:ايو يا بنتي ورد بيضه جميله زيك
قاسم قام ببرود ومشي
روح:هاتي الميه ياداده
عفاف نولتها الميه
روح ابتسمت وهي بتسقي الورده:انا مش هعيط عشان انتي مبتحبش العيط انا زرعتلك ورده كل مبقا مضيقه هاجي اقعد معاكي وسقيقي ميه انا بحبك اوي يا ماما
عفاف سندتها:يلا عشان تكلي
روح بحزن:مليش نفس يا داده
معتز يفتح الباب:هتفضل كده كتير
خالد بخنقه:كلو بسببك انت لو مكنش كلامك مكنتش اتجوزت قاسم
معتز عقد حاجبه:قاسم مين
خالد بغل:قاسم الجندي
معتز بصدمه:هي اتجوزت قاسم بيه
خالد بصلو بهتمام:انت تعرفه
معتز يبص ل ساعته:لما هجي احكيلك انا اتاخرت باي
قاسم بغموض:ريماس في اجتماع كمان ساعه
ريماس تبص ف الورق الي معاها:بس مفيش اجتماعتات ان
قاطعه بصرامه:نفذي الي قولتو وهاتي قهوتي
روح ماشيه وهي مسكه عفاف:تعرفي ياداده انا حبيتك اوي
عفاف ابتسمت:وانا حبيتك مش هتكلي لقمه
روزي فردد رجليها وقعت روح
روح مسكت رجليها بالم:اااه
عفاف بصتلها بغضب:لي كده هي عملتلك اي
روزي تهز كتفها:سوري مش قصدي
روح بالم:خلاص يا داده انا كويسه
روزي وهي معديه داست ب الكعب علي رجلها
 روح بعياط:اااه
عفاف بغضب:انا هقول ل قاسم بيه
روزي ترجع شعرها ل وره:قوليلو وسبتها ومشي
روح مسكه رجليه وبتعيط:ياربي امته اخلص من كل ده
قاسم قاعد علي المكتبه وفجاه حس بوجع ف قلبه:ااه
ريماس بصتلو بخظي:انت كويس
قاسم بيشيل كاس الميه وبيشرب منها:كويس بس حسيت وكان
ريماس بتسال:وكان اي
قاسم ف سره:وكان قلبي بيتالم
ريماس:هييييي سرحت فين
قاسم:هتصل بي داده عفاف وبعدين كشر وانا مالي مش هتصل
ريماس:انت عندك انفصام والمصحف
يقوم من علي الكرسي:الاجتماع هيبدا يلا
ريماس:طيب اجتماع اي
قاسم بخبث:هتعرفي جواه
قاسم دخل وقاعد علي الكرسي بتاعو وحط رجل علي رجل:طبعا بتسالو انا جمعتكم لي 
شريف:ايو يافندم
قاسم بعمليه:ممم كل واحد فيكم ماسك قسم وانا جامع مديرين الاقسام اضافه عليكم مستر معتز الي كلكم مستغربين وجوده
معتز بصلو بتوتر:هو انا عملت حاجه يافندم
يقوم قاسم فجاه من مكانه ويقرب منه ويلف الكرسي لي ويكيل عليه:تؤ انت شايف نفسك عملت حاجه
معتز اتوتر اكتر:انا
قاسم يقاطعه:في حرامي بيسرق ملفات ومنقصات من الشركه
معتز بخوف:ان
قاسم يقاطعه:انا عايزك تمسك الحسابات
معتز يشور علي نفسه:انا
قاسم يبعد عنه ويبصلو بغموض:عندك مشكله ف كده
معتز ابتسم وبسرعه:لا لا ابدا انا موافق
قاسم:ماشي استلم من انهارد و
فون قاسم يرن يلتفت يبص ل الفون بستغراب:داده عفاف
قاسم بجمود:الاجتماع انتهاء ريماس استني انتي
الكل طلع ومعتز طلع ببتسامه واسعها
قاسم:الو
عفاف بخوف:الحقني يبني روح
قاسم ببرود:ماتت
عفاف بحزن:حرام عليك لي كده
قاسم اتنهد:مالها
عفاف:وقعت علي رجليها ومش عارفه اقومها
قاسم خد حاجته من علي المكتب:تولع انا مش فاضي ها اي كمان
عفاف بحزن:عشان خطري يابني
قاسم بيشاور ل ريماس تلحقه:لو مكنتيش تحلفتي بس جي
 ريماس تضحك وهي بتبصلو
قاسم بغيظ:انتي بتضحكي علي اي
ريماس:لا لا ولا حاجه يلا
عفاف بخوف:رجلك ورمت اول
روح:هي جت عليها يلا هيقطعوها
سمعو صوت عربيه بتفرمل
قاسم شافها قرب منها وهو بيحاول يمسك نفسه:جيبني علي مله وشي لي
روح بدمع:بردو اتصلتي بيه
عفاف:يابنتي بصي رجلك منها لله الي كان السبب
قاسم بص لي رجلها ببرود:ايده ايده دي ورمه شكلها اتكسرت
روح بعيط:اتكسرت يعني مش هعرف امشي تاني
قاسم:هو انا بقولك هتتشلي يلا قومي بلاش دلع
روح بعيط:انت ملكش دعوه بيا انا بكرهك بكرهك
قاسم:مكتوب عليا قطمت الوسط يامعين ويوطي يشيلها
تمسك روح فيه وتعيط:انا انا 
قاسم ضحك:انتي اي
روح سرحت ف صوت ضحكته
قاسم:اي اتخرستي كمان ويشهق اوعي تكوني اتشليتي 
روح تضحك:هو انت عايز تجيب اجلي وخلاص
قاسم المره دي الي سرحرف ضحكتها وشكلها
روح:اوعي تكون انت الي اتشليني يا نظري
قاسم ابتسم:انا نظرك
روح:مين قال
قاسم:مانتي لسه قايله
روح مسكت رجليها بعيط:رجلي
قاسم:لا انتي بتسهوكي انزلي مش فضيلك
روح بطفوله وهي بتعيط:رجلي والله بتوجعني مش بمثل عليك وبطني بتوجعني وحسه بصداع و
قاسم:بس بس يخربيتك انتي تروحي تدفني نفسك ريماس
ريماس:اتصلت بالدكتور وزمانه علي وصول
قاسم ببرود:متتصرفيش من دماغك لما يجي خلي يطلع فوق
روح بخوف:فوق فين
قاسم بص ل هدؤمها:وانتي عايزه تكشفي بالمسخره دي انتي ولا رقاصات شارع الهرم
روح بنفعال:انا مسمحلكش
قاسم يهمس ليها:وطي صوتك احسن اطلعو عليكي فوق
روح بلعت ريقه بخوف
قاسم:هطلع اعلقها فوق اقصد اقلعها يوووه ارزعها فوق ابقو هاتو الدكتور
روح بخوف:داده عفاف تعال معايه يا عفاف
قاسم وهو طالع بيها:متجيش يا عفاف ها متجيش
روح بخوف:انت انا بص يعني احنا
قاسم:جمعي بعدين اكلمي يحط روح علي السرير
 روح بطفولة:ده مش سريري
قاسم بينقي بنطلون وتيشرت من الدولاب وبيقرب منها
روح:اكيد جري ل البومه بتعتو وانا مالي اصلن يرب يولعه وهما قاعدين
قاسم كان هيضحك حط ايدو علي بؤق
روح:مين مين هنا
قاسم بصوت انوثي:انا يا ست هانم
روح في سره اي الصوت الوحش ده:انتي مين
قاسم بنفس الصوت:انا ممرضه عشان ابدل ليكي هدومك
روح:طيب
يقرب قاسم منها ويمسك ايديها 
روح:قاسم
قاسم قلبه دق وسرح وبعدين فاق وبصوت انوثي:قاسم مين ده الغيرتيت الي برا
روح:متحترم نفسك ده جوزي
قاسم وهو بيغيرها هدومها وبنفس الصوت:بقا القمر ده متجوز التور الي برا
روح ضحكت:ضحكتيني يا اسمك اي
قاسم بمياصه:اسمي كوكي ويقعد علي ركبته ويرفع رجليها
روح بالم:اه تتشكي ف رجلك يا روز الكلبه
قاسم يجز علي سنانه وفي سره:ماشي يا روز ويغير لي روح هدومها
روح ببتسامه:متشكرها يا
قاسم يقرب وشه من وشها وبصوته:علي اي
روح تفتح عينيه بصدمه:انت
قاسم ببرود:انا اي
روح بنفعال:انت الي غيرتلي
قاسم ببرود:هي دي شكرا يا محترم يا بنت الناس
روح بغضب من برود:يا برودك يا اجي انت ايييييي انت ازاي تقرب مني اعييييي
قاسم ببرود:عادي ده انا جوزك قرة عينك وعمل الي علي هوايه
روح بغيظ:هات ايدك
قاسم مد ايدو:مفيش داعي تبوسيها ك شكر لو مصممه خد
روح تمسك ايدو وتعضها بغل
قاسم بصراخ:اه يا بنت العضاضه
روح بتشفي:تستهل
قاسم يمسكها من قفها:يبت انتي مفكيش حته سليمه اتقي شري
روح بعيط:انت لي بتعمل فيا كده انا عملتلك حاجه
الدكتور يخبط:قاسم بيه
قاسم يغطي روح ويلم شعرها الي كانت مسيبه:خش يا دكتور
يدخل:عامله اي دلوقتي
قاسم:انت اي جابك هنا
يوسف بغيظ:مش جي عشانك جي عشانها
قاسم بصلو ببرود وقاعد بعيد:شوف شغلك ياكوتش
يوسف بيرفع الغطي
قاسم برفع حاجب:من فوق الغطي
 يوسف بصدمه:ده الي هو ازاي
قاسم ببرود:زي السكينه ف الحلاوة من فوق الغطي يعني من فوق الغطي
روح بعيط:نسيب رجلي ونمسك ف الغطي
يوسف:ممكن تسبني اشوف شغلي
قاسم ببرود:وانا انا ماسك ايدك شوف شغلك
يوسف بداء يشوف رجلها:لازم تستريح ومدوسش عليها كتير هكتبلها علاج تمشي عليه ل مدة اسبوعين لو مفيش تحسن سعتها هنجبسهلها
روح بعيط:طب هفضل مش شايفه كتير
يوسف حط ايدو علي كتفها:تعالي المستشفي بعد اسبوعين وانا كلمت دكتور عيون صحبي وهيتابع حالتك
قاسم:اجيب اتنين برتقال ونخله
يوسف بغيظ:استاذن انا
قاسم يقفل الباب ويقرب منها بغيظ:بقا بتمسكي ايدو
روح بعيط:انت عايز مني اي يا عفاف يا ابله عفاف
قاسم قرب منها:عيطي العياط بيغسل الذنوب
روح بدموع:انت بتعملني كده لييي
قاسم يقرب منها لحد مانفسهم تختلط 
روح بتوتر:انت مقرب مني كده لي
قاسم سرحان في عنيها:خايفه مني
روح تبتدي تدمع:انت لزق فيه كده لي والله لو قربتلي هموت نفسي
قاسم:انتي عيوطه لي متنشفي شويه كده كل حاجه عياط عياط دموع دي مبتخلصش انتي بومه ونكديه كمان وهبصلك علي اي ياحسره
روح بنفعال وعياط:ومين قال عايزك تبصلي انت عيال مريض بطلع عقدك عليا
قاسم يشدها لي ويقرب وبفحيح:مريض لو انا مريض انتي السبب ف الي عملتي
روح بصريخ:نفسي اعرف عملت اي انا بتحاسب علي اييييي
قاسم بوجع:علي اي اعايزه تعرفي انا هقولك انتي و ..
يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent