رواية غرام الفصل الثالث 3 - نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية غرام البارت الثالث 3 بقلم نور عصام

رواية غرام كاملة بقلم نور عصام

رواية غرام الفصل الثالث 3

غرام. خبطت علي شقه حسن
سعاد. فتحت وقالت تعالي حبيبتي
غرام. معلش يا ماما ممكن تنادي حسن
سعاد. دا خرج من شويه

غرام. راح فين

سعاد. جاله فون ونزل

غرام. طيب يا ماما انا مش هنام لوقت يجي وبس يوصل خليه يكلمني ضروري لازم اكلمه

سعاد. خير يا حبيبتي ف حاجه

غرام. ابدا يا ماما بس لازم اكلمه

سعاد. طيب يا قلبي

غرام. خلاص يا ماما اتفضلي ادخلي ومشيت

علي الجانب الأخر

عامر. اتفضل يا استاذ حسن

حسن. ممكن اعرف انا هنا ليه وليه الطريقه الي حضرتك جايني بيها دي وبص ل اسامه رواية غرام بقلمي نور عصام

عامر. بصله بنظره حاده وقال اولا صوتك ميعلاش ثانيا دقائق وتعرف كل حاجه فا هدي كدا علشان نعرف نتكلم

حسن. اتنهد

عامر. شاور ل اسامه انو يخرج وفعلا خرج

حسن. بصله

عامر. من غير مقدمات انت من النهارده ملكش دعوه بخطيبتي

حسن. بصله واستغرب كلامه

عامر. فهمه وقال اللي هي غرام

حسن. نعم

عامر. ايوا انا اليوم خطبتها من ابوها وبكرا كتب كتابنا

حسن. بعصبيه قام وقف وقال ايه الجنان دا

عامر. بصله نظرة ارعبته وقال بكل هدوء قولتلك صوتك ميعلاش

حسن. يعني ايه واحد جاي يقولي هتجوز خطيبتك واسكت

عامر. لانك متطر تسكت مفيش قدامك غير كدا

حسن. دا مين اللي قال كدا بقا

عامر. انا طبعا ولا انت مش واخد بالك انت فين وبتتكلم مع مين

حسن. كل دا ميهمنيش

عامر. اممم عموما انا عملت اللي عليا وحذرتك تقرب من خطيبتي لان بعد كدا متلومش غير نفسك

حسن. انت بنتكلم بجد ولا انا بحلم ولا ايه بظبط

عامر. بمنتهي الهدوء قال انا شوفت غرام وعجبتني وقررت اتجوزها فيها حاجه دي بقلمي نور عصام

حسن. لا ابدا مفيهاش حاجه عادي انك تشوف خطيبتي وتقرر تخرب حياتنا بمنتهي السهوله

عامر. فكر كويس ف الموضوع انت كنت هتعيشها ف فقر لكن انا هسعدها وحققلها كل االي تتمناه واللي عمرها ما حلمت بيه لو بتحبها صح هتوافق علي سعادتها

حسن. ولو ما وفقت

عامر. مش محتاج اني اعرفك ايه اللي هيحصل وكمان انت مفيش ف ايدك حاجه تعملها لان بكل بساطه هتجوزها بكرا

حسن. معلش محتاج اعرف ممكن تعمل ايه بس عندي فضول

عامر. ولا حاجه هخليك تترحم علي اخوك الغالي وقعدك من غير شغل ومفيش مكان ف البد كلها هتلاقي شغل فيه

حسن. اتوتر وقال نعم احنا فين هنا

عامر. ف مكتبي أكيد

حسن. مش هطول شعره منها

عامر. دا شيك بخمسه مليون جنيه وعلي فكره انا مش بهدد انا بنفذ علطول لاني مش بضيع وقتي

حسن. حس بالخوف وبعدين قاله يا باشا انت راجل غني وتقدر تتجوز اي واحده انت عاوزها بقلمي نور عصام

عامر. ما هي دي اللي عوزها

حسن. بس انا وهي بنحب بعض

عامر. لعب عيال

حسن. لعب عيال سنين بحبها وهي كمان

عامر. بكرا تنسي وتتجوز وتعيش حياتك واخوك وامك وابوك معاك وفرحانين بيك احسن ما تعيش بدونهم

حسن. فهم كلامه

عامر. انا كان ممكن اخدها بدون جواز واعتقد انت عارف كدا كويس

حسن. بصله وفتح عيونه

عامر. ايوا بس انا عاوز اتجوزها لانها عجبتني بجد وعارف انها محترمه

حسن. انا مستحيل اسيب حبيبتي واللي انت عاوز تعمله اعمله وقام

عامر. بكل برود قاله علي راحتك بس انا هتجوزها بكرا وجاب دعوه فرح من عالمكتب وقاله ودي دعوة فرحنا اتمني تشرفنا

حسن. مصدوم ومش مصدق اللي بيسمعه

عامر. متنساش تيجي وشاور عالباب

حسن. بعصبيه قاله مش هيحصل

عامر. وقتك خلص

حسن. مشي

وبعد بعض الوقت وصل

غرام. كانت ف البلكونه اول ما شافته جريت وفتحت الباب واستنه

حسن. طلع وشافها

غرام. حبيبي كنت فين انا مستنياك من بدري

حسن. بحزن قالها ف حاجه

غرام. ايوا وعاوزه اتكلم معاك

حسن. تعالي انا كمان وقبل يكمل

سعاد. امه طلعت وصرخت وقالت الحق يا حسن

حسن. بخوف ولهفه قال في ايه يا ماما

سعاد. ابوك واخوك اتصلو وقالو انهم ف القسم

حسن. ليه

سعاد. مش عرفه

حسن. طيب ادخلي وانا هروح اشوف الموضوع دا

غرام. اجي معاك

حسن. لا يا غرام ادخلي انتي كمان

غرام. حبيبي انا قلقانه لحظه بس البس واجي معاك

حسن. بزهق قال غراام ادخلي دلوقتي وبس ارجع نتكلم

غرام. بصتله ودخلت مع امه

حسن. راح القسم وعرف هناك ان ابوه واخوه اتقبض عليهم ومعهم مخدرات كميه كبيره

محمد. بتعب قال والله يا ابني انا ما اعرف دي جت معانا ازاي

حسن. انتو كنتو فين

هشام. كنا عندك ف الشقه بنودي باقي حاجتك وروحنا نشتري طلبات ماما كان عوزاها وفجأه لقينا الدنيا اتقلبت علينا ف السوبر ماركت

حسن. ولقو معكم حاجه فعلا

هشام. للاسف الكيس اللي كان معايا فيه كيلو

حسن. فتح عيونه وانصدم

محمد. بحزن قال متقلقوش انا هقول انها بتاعتي

حسن. كلام ايه دا يا بابا

هشام. لا يا بابا الموضوع كبير انا اللي هقول انها بتاعتي انت تعبان ومش حمل بهدله

حسن. اهدو انتو الاننين انا هروح اشوف محامي

هشام. مش هيعرف يعمل حاجه احنا متلبيسن

حسن. لازم اشوف محامي

هشام. انت ناسي اني بدرس حقوق يا حسن

حسن. قال متقلقوش انا هتصرف ومشي

محمد. يا بني استني

حسن. جري وراح علي مكتب عامر

السكرتيره. افندم

حسن. عاوز اقابل عامر بيه

السكرتيره. عندو اجتماع وبعدين في ميعاد سابق

حسن. بزهق قالها لا ولازم اقابله ضروري

السكرتيره. مينفعش يا فندم

حسن. بعصبيه لازم اقابله وهستناه

اسامه. دخل عالصوت العالي

حسن. بصله وقال عاوز اقابل عامر بيه

اسامه. اتفضل بس يخلص

حسن. قدامه كتير

اسامه. مش عارف

حسن. اتزهئ وقال مفيش مشكله هستناه

اسامه. اتفضل معايا وراح معاه علي مكتبه

خديجه. ياتري ايه اللي حصل

ابو غرام. مش عارف بس شكل الموضوع كبير

ابو غرام. ربنا يستر

خديجه. انا هروح انادي غرام من عندهم

ابوها. لا سبيها مع ام حسن

يمني. قالت هو بجد يا ماما اللي قولتيه دا

خديجه. هو دا ف هزار يا متخلفه انتي

يمني. طيب ليه مرفضوش يا ماما ما انتو عرفين ان غرام بتحب حسن

خديجه. بلا وكسه حب ايه الي هيعيشها ف فقر طول عمرها

يمني. بردو يا ماما لازم تكوو موافقه وراضيه

خديحه. بكرا لما تعيش ف العز والهنا هتوافق وتنسي حسن

يمني. مش عرفه يا ماما بس اختي صعبانه عليا قوي

ابوها. بصلها وسكت

في شركة عامر

عامر. خلص اجتماع

اسامه. دخل عنده وقاله ان حسن موجود

عامر. قوله .......

ياتري عامر قال ايه
يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent