رواية غرام الفصل الثاني 2 - نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية غرام البارت الثاني 2 بقلم نور عصام

رواية غرام كاملة بقلم نور عصام

رواية غرام الفصل الثاني 2

غرام. يلا بقا اتاخرنا وماما كدا هتقلق
حسن. زهئتي مني
غرام. عمري بس انت عارف ماما وكمان بابا هيقعد كل شويه يقول البت اتأخرت مكنش لازم تسبيهم يا خديجه لوحدهم او كنتي بعتي اختها معاها ينفع بقا اللي عملتيه دا

حسن. هههههه برغم حبي ليا وثقته فيا إلا انه بردو خايف

غرام. حقه حبيبي

حسن. اكيد وانا عذره لان لو كان عندي بنت كنت هخاف عليها من الهوا

غرام. ابتسمت

حسن. ربنا يخليكي ليا يا عمري كله ومشيو

وبعد شويه وصلو البيت

يمني. فتحت الباب وقالت ابوكي هينفخك

محمد. بس يا حقنه وبص ل غرام وقالها تعالي يا قلبي

يمني. عوجت بوئها وقالت بقا انا حقنه ماشي يا محمد

حسن. مساء الخير يا عمي بقلمي نور عصام

محمد. مساء النور يا حسن تعالي

حسن. معلش انا داخل عندنا بس كنت بوصل الآمانه

محمد. ضحك وقاله ربنا يخليكم لبعض

حسن. بصل ل غرام وقال ياااارب

محمد. بصله ورفع حاجبه وقال تصبح علي خير يا حسن

حسن. بهمس قال مفيش حد حاسس بيا ابدا

محمد. هههههههه وبعدين قاله كلها يومين يا عريس

وتاني يوم

محمد. ف شغله

اسامه. راح عليه وقاله انت استاذ محمد

محمد. ايوا ف حاجه

اسامه. طيب ممكن تتفضل معانا خمس دقائق

محمد. انت مين واتفضل فين

اسامه. لو سمحت من غير شوشره اتفضل معانا

محمد. اتوتر من شكلهم ونبرته الكلام

اسامه. يلا لأن معندناش وقت

محمد. قام ونزل معهم

اسامه. اخده وراح بيه علي شركة عامر وبعد وصولهم نزلو وطلعو وبعدين قاله اتفضل رواية غرام بقلمي نور عصام هنا بس دقائق

محمد. قعد مع السكرتيره ومش فاهم حاجه

اسامه. خبط ودخل

عامر. بصله

اسامه. تمام يا فندم

عامر. طيب خليه يدخل

محمد. دخل

عامر. قام وقف وسلم عليه وقال اتفضل استاذ محمد

محمد. بعد السلام بصله

عامر. اتفضل اقعد وبعدين قاله اعرفك بنفسي انا عامر عز صاحب شركات عز للاستيراد والتصدير عندي 35 سنه

محمد. اهلا بيك يا فندم غني عن التعريف

عامر. انا مش بحب اللف ولا الدوران انا طالب ايد بنتك

محمد. انصدم ومش مصدق نفسه وبعدين قال يمني

عامر. لأ غرام

محمد. فتح عيونه واتوتر ومش عارف يتكلم

عامر. قاله بنبره محذره انا عارف انها مفاجئه ليك اني عامر عز يتقدم ويطلب بنتك بس انا موافق

محمد. اخد نفس وقال بس غرام مخطوبه وفرحها بكرا

عامر. ومالو

محمد. يعني ايه

عامر. فرحها بردو يتم بكرا

محمد. مستحيل بنتي بتحب خطيبها ومتفقين وكل شئ جاهز

عامر. بصوت حاد انا شوفت بنتك واعجبت بيها وهتجوزها

محمد. يا باشا الموضوع مش

عامر. قاطعه وقال بكرا كتب كتابي علي بنتك عندك فرصه اليوم تروح تقولهم ودا شيك ب خمسة مليون جنيه مهر بنتك

محمد. فتح عيونه ومش عارف يقول ايه

عامر. انا مش باخد رأيك انا بعرفك بس ان بنتك هتكون مراتي

محمد. بصله وخاف من طريقته ف الكلام قال طيب وحسن

عامر. ملكش دعوه بيه انا هتصرف

محمد. وغرام

عامر. ابتسم وقال هتكون اسعد واحده ف الدنيا كلها

محمد. بس غرام عندها 19 سنه وانت

عامر. اكبر منها يعني عادي المهم اني عاوزها هي تكون مراتي وبصله بنظره هو فهما رواية غرام بقلمي نور عصام وبعدين قاله احمد ربنا اني عاوز اتجوزها

محمد. خاف وفهم كلامه

عامر. قام وقف وقال جهز نفسك بكرا كتب الكتاب والفرح ف اكبر فندق ف البلد كلها واعزم اللي انت عاوزه

محمد. وقف ولسه هيتكلم

عامر. بنظره ارعبته قال علي ميعادنا بكرا الساعه سابعه

محمد. مش قادر يتكلم واتحرك علشان يمشي

عامر. قاله الشيك ومد ايده ليه

محمد. اخده ومشي 🙄

وبعد شويه

محمد. وصل بيتهم وحكي لمراته الي حصل

خديجه. خمسه مليون حنيه

محمد. دا كل اللي همك يا وليه

خديجه. لا طبعا وكمان بنتنا هتتجوز واحد من اكبر رجال الاعمال ف البد هو دا شويه بقلمي نور عصام

محمد. خديجه فوقي بنتك بتحب حسن

خديجه. بلا نيله هتعيش معاه طول عمرها ف فقر وارف خليها تعيش مبسوطه ومرتاحه هي وولادها

محمد. قال يا تري هتقول ايه

خديجه. انا هروح اكلمها

محمد. طيب وحسن هنعمل معاه ايه

خديجه. مش هنعمل حاجه مش هو قالك انو هيتصرف خلاص احنا نكلم غرام ونستني

محمد. يارب استرها

خديجه. قامت وراحت لبنتها

عامر. قال ل اسامه نفذ

اسامه. اعتبره حصل يا باشا عشر دقائق يكون عندك

خديجه. دخلت عن غرام وهي فرحانه وقالت غرامي

غرام. نعم يا ماما

خديجه. بدون مقدمات قالت جالك عريس

غرام. بصتلها وضحكت وبعدين قالت ايه يا ماما هو حسن بيجدد طلبه ولا ايه دا بكرا كتب الكتاب

يمني. ايه يا ماما انتي من فرحتك مش عرفه تركزي ولا ايه

خديجه. انا بتكلم بجد

غرام واختها. بصولها ومستغربين كلامها

خديجه. راحت قعدت جنب غرام وقالت حبيبتي افهمي ف عريس اتقدملك انهارده وعاوز يتجوزك بكرا

غرام. بعصبيه قالت ماما انتي واعيه للي بتقوليه

خديجه. ايوا طبعا دا دفع خمسه مليون جنيه

غرام. بصوت عالي قالت انتي بتبعيني يا ماما

خديجه. ابيعك ايه يا هبله انتي دا انا بعيشك عيشة مكنتيش تحلمي بيها طول عمرك

غرام. بصدمه قالت والله ما مصدقه كلامك دا مش عرفه اصلا انتي ازاي بتقوليه وبكل الهدوء دا

خديجه. بقوله بهدوء علشان عوزالك الخير والراحه

غرام. خيرا وراحه انك تبعبيني وتكسري فرحتي وتحرميني من الشخص اللي حبيته وحبني هي دي راحتي عندك يا ماما

يمني. قالت طيب هو مين دا يا ماما

غرام. هو دا اللي همك انتي كمان

خديجه. هي معها حق وبعدين قالت من اكبر رجال الاعمال ف البلد

غرام. قاطعتها وقالت ولما هو كدا جاي يتجوزني ليه متجوزش واحده من نفس مستواه ليه رواية غرام نور عصام

خديجه. علشان بختك المايل يتعدل وحظك الحلو يكون احسن

غرام. بصراحه يا ماما انا مش عرغه اقولك ايه وانا شيفاكي بتتكلمي عادي كدا ولا كأن فرحي بكرا

خديجه. هو فعلا فرحك بكرا

غرام. بصتلها

خديجه. قالت البيه قال ل ابوكي ان فرحك ف ميعاده وكمان ف اكبر فندق ف البلد ويعزم اللي هو عاوزه

غرام. اممممم وبعدبن حاولت تهدي وقالت ماما لو سمحتي انا كل اليوم تعبانه عاوزه انام علشان زي ما انتي عرفه فرحي بكرا

خديجه. با بنتي افهمي واعقلي دا راجل غني وقادر وهيعشيك كويس وغير كدا احنا مش قده وبصراحه كدا احنا خايفين يعمل فيكي وفينا اي حاجه الناس دي يا بنتي مش بترحم

غرام. معنديش در اقولهولك

يمني. اهدي يا غرام احنا بنتكلم

غرام. بعصبيه قالت لو اتكلمت ههد البيت عاللي فيه

خديجه. علشان تقنعها قالت خافي علي ابوكي واختك

غرام. ميقدرش يعمل حاجه

خديجه. لا يقدر وانتي عرفه يقدر يقعد ابوكي ف البيت من غير شغل ويقدر يدمر اختك اما انتي بقا بردو هيعمل فيكي اللي هو عاوزه بس يا تري ساعتها هيكون متجوزك ولا

غرام. بصتلها وزعلت من كلامها وبعدين قالت مادام انتو مش خايفين عليا وعاوزين ترموني بقلمي نور عصام علشان شوية فلوس انا كمان مش هخاف عليكم ولا هفكر فيكم ويعمل اللي هو عاوزه

خديجه. انتي اتجننتي يا غرام

غرام. زي ما انتو اتجننتو وعاوزين ترموني علشان الفلوس وتنسو اني مخطوبه وبحب خطيبي ونسيتو اني فرحي عليه بكرا

خديجه. احنا بنعمل كدا لمصلجتك مش علشان الفلوس

غرام. ابتسمت بقهر وقالت لا يا ماما انا فهماكي كويس اوعي تفكري اني غبيه ولا صغيره

خديجه. قامت وقفت وقالت فرحك بكرا هيتم عليه

يمني. مين يا ماما

خديجه. عامر عز

يمني. مييبن

خديجه. ايوا هو اللي بنشوفو ف TV وف الجرايد والمجلات وبنسمع عنه كتير انو ناجح وشاب كويس ف كل حاجه

يمني. انتي بتتكلمي جد يا ماما

خديجه. ايوا هو دا في هزار

غرام. قامت وسابتهم

خديجه. رايحه فين

غرام. مردتش عليها وطلعت الصاله

خديجه. غرام اوقفي انا بكلمك ردي عليا

غرام. فتحت باب الشقه

خديجه. مسكتها من دراعها وقالت تعالي هنا

محمد. قالها سبيها وبص لبنته

غرام. سابتهم وخبطت علي باب شقة حسن

امه. فتحت لها وقالت ......

توقعاتكم قالت ايه

وايه هيكون رد حسن

وياتري مصير غرام ايه
يتبع الفصل الثالث اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent