رواية كاسري الفصل الأول 1 - فاطمة وجيه

الصفحة الرئيسية

رواية كاسري البارت الأول 1 بقلم فاطمة وجيه

رواية كاسري كاملة

رواية كاسري الفصل الأول 1

خالد بسخريه:انتي خونتي اهلك وكلمتيني من وراهم مش هتخونيني انا
بصتلو بصدمه:انا حبيتك
خالد ضحك:مانا حبيت بس اي يضمن انك متخونينيش
روح دمعت:انا وثقة فيك خونتهم زي مبتقول عشان حبيتك انا اتنزلت عشا حبيت تقوم تكسرني كده ليييييي
خالد صعبت عليه:روح انا اسف معرفش قولت كده ازاي انا انا بجد مضغوط و
فجاه فونه رن ورد
خالد:الو اي ياصحبي
:عملت اي يسطا مع الحته الشمال الي كنت خارج معها
خالد بص ل روح الي وقفه جنبه وبتبصلو بكسرة ودمعها مغرقه وشها:اقفل انت دلوقتي روح انا
روح جريت من قدامه مش مشيت لا جريت باقصي سرعتها وهي بتعيط وبتلؤم قلبها الدنيا ضلمت ف وشهه وبتتمني الموت وفجاه عربيه جيه بس مش سامعها صوت كلاكساتها مش سامعها غير كلام صاحب خالد تحط ايديها علي ودنها وتصرخ
روح بصريخ:لاااا  لااااا
ميقدرش يتحكم ف العربيه يخبطها بكل سرعتو يرتفع جسمه وتقع وراسه تنزف جامد
ربما امنيت روح اتحققت وهتموت
خالد انتفض مع الخبطه وبصراخ:روووح
ينزل الشب من العربيه ويبص ل روح برفع حاجب:منتحره وكمان بجحه المفروض اسعفها ولا اسبها تموت
الناس اتجمعو حوليهم وبداء الهمس بينهم
راجل:يا اخي اتقي الله كده تغبط البت وتقتلها
لف ليه:اقتلها!!
ست من الي وقفين:يعيني عليكي يا بنتي اي عشان معاك عربيه تدوس علي خلق ربنا
هو بصوت جوهري:حد عندو كلمه كمان لا هنتزفت نشوفها
الكل سكت من طريقته المتعجرفه 
قرب منها ونزل علي ركبه ولفها لي بص ف ملامحه بتدقيق:انا شفتك فين 
الراجل قطع حبل افكاره:البنت هتموت يا اخ
لفلو وبصلو ببرود:هو انت دكتور هل انت دكتور اتزفت اخرس مسمعش صوتك ولف ليها ورفعها عن الارض
حس بشعور غريب ف نفسه:انا جربت شعور انك تبقي كده ف حضني ياتره شفتك فين حطها ف العربيه وركب وساق بسرعه 
خالد وقف مكانه مصدوم
 وحاسس بندم:انا السبب كل ده بسببي
في المستشفي شيلها وماشي بيها ببرود وخطوات هاديه ودمها بينقط علي الارض وكلو بصصلو بصدمه
بصوت خالي من الحياه:دكتور
الدكتور جي وبصلو بصدمه:دي بتتصفي
بصلو ببرود:يبقا شوف شغلك ولا انا هورهولك مثلا
الدكتور بصوت عالي:نقاله هنا بسرعه وجاهزو العمليات
حط روح علي النقاله وبصلها بعيون جامده خالي من اي تعبير وخدوها
والنقاله ماشيه تتلامس اصابعو مع اصابع روح ويحس برجفه صحت حاجه هو كان دفنها بص ل روح بتمعن لحد مختفت ل الاوضه رجع ل بروده من تاني وقعد علي الكرسي
الدكتور:الاكسجين بيقل امبوبة اكسجين هنا
دكتور تاني:النبض بيقل جاهز جهاز القلب
الخط بيستقيم بيقل تنفس روح بتدريج
الدكتور بزعيق:ابعدو وهاتي الجهاز حك الجهاز ببعضو يجمع الشحنه وصعق قلبها بجهاز الانعاش
الدكتور يبص ل جهاز القلب يلقي زي مهو مستقيم يصعقها مره تانيه
يرتفع جسمها وينزل مره تانيه
دكتور يشحن الجهاز:اخر مره هنعشها شكل القلب وقف
ينعش روح ل المره الاخير يرتفع جسمها ويهبط هدوء تم ف الاوضه معدي فجاه يرجع جهاز القلب يخط من جديد ويتحرك
الدكتور ابتسم وبداء يوقفه النزيف وبعد وقت مش قصير خرج الدكتور
الدكتور:انت مع المريضه
بصلو وهو بياكل:مممم لا انا لقتها ف الشارع هي ماتت!!
الدكتور بصلو بضيق:لا عايشه
هز كتفو ببرود:يلا نصيبها تتعذب في الدنيا
الدكتور بضيق:عايزين حد من قريبها
ببرود:معرفش
الدكتور مشي قبل ميرتكب جريمه 
خالد حطط ايدو علي راسو:اعمل اي دلوقتي
معتز وهو بيلف السجاره:في اي
خالد بندم:ف روح انا السبب ف الي حصل فيها انا مش مسامح نفسي
معتز:يعم فكك يعني الي خلقها مخلقش غيرها
خالد بصلو بقرف:لا خلق بس مخلقش ف بسطتها كنت مهما ازعلها ارضيها بكلمه بترضي مفيش زي لمعت عينيها لما كانت بتشوفني قدمها ولا الفرحه الي بحسها معاها مش هلقي زيها لما كنت بتخد راي ف اتفه واصغر الامور لما كنت بتنام علي صوتي وتصحي علي صوتي
معتز:اما هو كده سبتها لي
خالد بخنقه:انت اسبب انت قاعد تقولي لو خرجت معاك تبقا شمال وخانت اهله يبقا مش هتخونك انت و الي زي دي ميتوثقش فيها
معتز يولع السجارة:مانت عارف لو قاعد تزن علي دماغها هتوفق تخرج معاك ومش قاعد تخلفلك انها عملت كده عشانك وهي عمرها مخردت قبلت حد مصدقتهش ووثقة فيها لي الا لو كنت مقتنع بي كلامي متعمل نفسك ضحيه
خالد بصصلو وساكت
الضابط:انت الي اسعفتها مش كده
بصلو ببرود:لا انا الي خبطها ها اي تاني
الضابط بدهشه:ومعترف كمان
حط ايدو ف جيوبه وببرود:اخبي لي انا فعلن دوستها بعربيتي
الضابط:طب اتفضل معانا وبقا
اتفضل اتفضل فين انت متعرفش انا مين
الضابط بسخريه:لا جو انت مين ده بطل خلاص انا هطبق القانون
بصلو ببرود:قاسم الجندي
الضابط بلم ومين ميعرفش الكينج
قاسم بسخريه:كنت بتقول حاجه قانون كده
الدكتور يقاطعهم:المريضه فاقت
قاسم:يعني امشي انا
الممرضه تجري:دكتور المريضه الي طلعت الصبح من العمليات بتسرخ وبتقول طفيتو النور لي
قاسم اتخل عن برود:يعني اتعمت
الدكتور بضيق:استبشر خير ممكن من اثر العمليه
دخلو اوضت روح
روح بصريخ:انتو طفين النور لي انا فين انتو ميين حد يرد عليا وعايزه تقوم كنت هتقع ف الارض ولكن كتف قاسم سنده
"ولما ليم يسندك كتفي يوما هاك قلبي اتكئي❤"
روح تحرك راسها بعشوائيه وتقلبش فيه وكانها لقت توق نجاه:انا انا اعرفك مش كده انت عارفني انت مطفين النور لي
قاسم يبص ل الدكتور الي بيقوله هديها ويرجع يبص ل روح:ها
روح وهي بتتمسك فيه اكتر:ها اي انا بخاف من الضلمه ومش شايفه حاجه ومش عارفه انا مين وانت تقربلي ايي اعرفك
 قاسم:ها
روح بصريخ:ها اييييي بقولك مش شايفه انا مش حسه بي حاجه ولا فكرة انا ميييين
قاسم بصراخ مماثل:عشان انتي اتزفتي عملتي حادثه وانا اتنيلت علي عيني دوستك بالعربيه وشكلك اتعميتي وفقدي الذاكره يافلحه عرفتي ف اي
روح تصرخ وهي حطه ايديها علي عينيها وتفقد الوعي
قاسم يبص لي جسمها الي وقع علي الارض بصدمه و...
يتبع الفصل الثاني اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent