رواية غرام الفصل الأول 1 - نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية غرام البارت الأول 1 بقلم نور عصام

رواية غرام كاملة بقلم نور عصام

رواية غرام الفصل الأول 1

غرام. حاضر يا ماما قومت اهو
خديجه. يلا يا بنتي حسن بيرن عليكي من بدري وانتي ولا هنا
غرام. ببتسامه صباح الخير يا ماما
خديجه. صباح الخير الضهر

غرام. اعمل ايه بس يا ماما منا طول النهار امبارح بجهز ف الشقه لما ضهري اتقطم والست هانم جايه متأخر

يمني. جايبه سيرتي ليه

غرام. اهلا يا ختي

خديجه. يلا انتي كمان علشان تروحي تساعدي اختك ف الشقه وانا بس اخلص شعل البيت هجيلكم

يمني. حاضر يا ماما ماهو مكتوب عليا اتعب واتبهدل علشان غيري يتهني وينسانا ولا يفكر فينا عندنا غرام نور عصام

غرام. بقا كدا

يمني. بهزر يا قلبي

خديجه. طيب يلا علشان مفيش وقت

غرام بنت بسيطه من عائله متوسطه تمتلك جمال عالي عندها 19سنه مخطوبه لأبن الجيران ويدعي حسن مستنيه التنسيق علشان تدخل الجامعه واختها اصغر منها بسنه

غرام. قامت وجهزت

يمني. انا كمان جاهزه خرجو لقو

حسن. بيفتح باب الشقه وقال كل دا نوم

غرام. ببتسامه قالت صباحووو

حسن. بنظرة حب قال صباح الورد والياسمين علي احلي عيون

يمني. رفعت حاجبها وقالت ارجع يعني ولا ايه

حسن. ياريت

غرام. بمرح قالت معلش معلش انهارده بس وبعدين نقولها ارجعي

حسن. معاكي حق يا قلبي

يمني. والله ادخل ع

غرام وحسن ههههههه هههههههه

حسن. حط ايده علي كتفها وقال يمنتي حبيبتي اليوم بالذات مينفعش تدخلي طبعا لاننا محتاجينك وانا بصراحه عاوز اشغلك انتي اكتر علشان قلبي متتعبش اكتر من الازم انتي عرفه ان فرحنا بعد كام يوم فلازم نستغلك شويه يا قمر

يمني. اه يا مصلحجي

حسن. وفيها ايه

يمني. فيها انكم هتهدو حيلي ويوم الفرح ابقي عاوزه انام يرضيكو كدا اخت العروسه متجيش

غرام. لا طبعا هو انا عندي غيرك يا قمر اتعبه معايا

حسن. هههههههههه ومشيو

وبعد بعض الوقت وصلو الشقه كانت ف نفس المنطقه لكن علي بعد شارعين منهم

حسن. اتفضلي يا قمري

يمني. لا بقولكو ايه اظبط نفسك كدا انت وهي ولاحظو انكم مش لوحدكم وإلا بعملها معاكم

حسن. خلاص امعلم ادخلي شوف المطبخ وخمس دقايق الاقيه جاهز وكل حاجه ف مكانها

يمني. بصتله وشدت اختها من دراعها وقالت تعالي ابت معايا وإياك اشوفك وافقه معاه وبمرح قالت قدامي عالمطبخ ودخلو

حسن وغرام ضحكو وبعدين هو راح يركب الاجهزه الكهربائيه

وبعد ساعتين الباب خبط

حسن. فتح وقال اهلا ماما وكانت امه وحماته

سعاد. فين البنات ودي امه

حسن. جوا ف المطبخ وبعدين قال فين هشام

سعاد. طالع اهو قابله هات منه الشنط الي معاه

حسن. بهزار قال انا عريس يا ماما اتعبو انتو شويه

هشام. تعبك راحه يا ابو علي

حسن. حبيبي دا انا كنت لسه بقول ل ماما اني لازم انزل اقابلك واخد منك الشنط علشان تقيله بقلمي نور عصام

هشام. منا عارف يا عريس وضحكو كلهم

غرام. احنا خلصنا المطبخ

سعاد. طيب يلا علي اوضة النوم

حسن. بص ل غرام وابتسم

يمني. مش وقت نحنحه يا خويا

حسن. البنت دي مستحيل تكون اصغر مننا اعوذ بالله

هشام. متقلقش انا هظبتهالك بعدين

يمني. بعينك

هشام. هنشوف يا قطتي

واخر النهار

خديجه وسعاد مع بعض قالو الحمد لله كل شئ تمام

هشام. الف مبروك للعرسان

حسن. الله يبارك فيك حبيبي عقبالك

هشام. بص ل يمني وقال عقبالك يا قطتي

يمني. مش هتجوز غير لما ادخل الجامعه واخلصها

هشام. ومالو استناكي

يمني. قولت بعينك

هشام. وانا قولت انك بتاعتي

يمني. انا بتاعت نفسي يا أمور

هشام. بخبث قالها شكرا علي معاكستك دي يا قطتي

يمني. عوجت بوئها

حسن. بص ل غرام وقال مبروك علينا شقتنا يا عمري

غرام. بكسوف قالت الله يبارك فيك حبيبي

خديجه. طيب يلا بينا

حسن. قال هشام خد ماما وخالتك ويمني روحهم

يمني. طيب وانتو بقلمي نور عصام

حسن. يا بنتي هو انتي حماتي دي حماتي مبتعملش معايا كدا

يمني. بردو اعرف رايحين فين

حسن. هروح مشوار انا وحبيبتي

يمني. ايوا اللي هو ايه يعني

حسن. موتي بغيظك مش هقولك

يمني. والله اقول

هشام. قاطعها وقال والله ما انتي مكمله يلا وشدها من ايدها ونزلو

حسن. بص ل خديجه وقالها ماما انا هنزل اشتري لبس لينا وعاوز غرام معايا وبصلها وقال عاوز كل حاجه علي ذوقها

خديجه. ومالو يا حبيبي بس متتأخروش

حسن. ان شاء الله والكل نزل

وبعد بعض الوقت

حسن وغرام اشترو لبس ليهم هما الاتنين

غرام. كفايه بقا يا حسن احنا صرفنا كتير

حسن. مفيش حاجه تغلي عليكي حبيبتي

غرام. ربنا يخليك ليا

حسن. بخبث قرب عليها

غرام. احترم نفسك احنا ف المحل

حسن. ضحك وقال هانت يا قمر وبعد شويه خرجو

غرام. ايه رأيك نتمشي شويه

حسن. أمرك يا قلبي وفعلا مشيو وراحو عالنيل وكانو فرحانين ومبسوطين وبيجرو ورا بعض

غرام. وقفت وقالت كفايه بقا تعبت وكمان الاكياس مكتفاني

حسن. مال عليها وقرب منها وقالها هو من جهة كفايه ف هو كفايه لاني خلاص مش بقلمي نور عصام قادر اقاوم اكتر من كدا تعبت فعلا

غرام. كانت هتموت من كسوفها

حسن. بهمس قالها بقا ف حد يستحمل اللي انا عايش في دا

غرام. بصتله واستغربت كلامه

حسن. بهيام قالها والله تعبت من عيونك اللي تسحرني اول ما اشوفها وشعرك اللي يجنن بطوله ونعومته ووشك البرئي اللي يخليني اموت فيه اول ما المحه وجسمك اللي

غرام. بتسرع قالت خلاص وكان وشها احمر من كسوفها وخجلها

حسن. خلاص ايه بس حرام عليكي حسي بقا باللي انا فيه

غرام. وشها ف الارض وابتسمت

عامر. كانت خارج من احد المطاعم الفاخمه اللي عالنيل شافهم

حسن. غرامي

غرام. بصتله وقالت قلبها

حسن. بتتسامه قال يسعد قلبها وبعدين قالها بحبك

غرام. رفعت وشها ليه وقالت وانا بموت فيك

حسن. قام وقف وقال بصوت عالي بحباااااااااااك

عامر. كان بيركب عربيته بص علي الصوت وشاف غرام بجمالها وهدوئها وبرائتها قال لأحد رجاله بنبره حاده عاوز اعرف كل حاجه عن القمر دي ف خلال ساعتين

اسامه. اعتبره حصل يا باشا
يتبع الفصل الثاني اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent