رواية احببت روزي الفصل التاسع عشر 19

الصفحة الرئيسية

رواية احببت روزي البارت التاسع عشر 19 بقلم شهد محمد موسى

رواية احببت روزي كاملة

رواية احببت روزي الفصل التاسع عشر 19

_عند فهد وروزي_
صحيواا وجهزواا وراحواا المطار   
لركوب الطيارة.....
_في الطيارة_
روزي ماسكة في كتف فهد جامد..
روزي :فهد...اني خايف🙂 
فهد بطمأنه: متخافيش انا معاكي....
روزي:مرتبناش "مركبناش"ليه متروباس"مكروباس" بدل الطيارة الهباب دي🙂
فهد بسخرية: معلش المرة الجاية هبقي اركبك توكتوك😏
روزي :ياريت يبقي اريح☺️
فهد :حسبي الله ونعم الوكيل🙂
روزي بصتله بملل وراحت مسكت فيه اكتر.........
وفجأة.........👀
*علي جميع الركاب ارتداء السترة الواقية لاحتمال وقوع الطائرة بالبحر قبل الوصول لاي مطار قريب وذلك لحدوث عطل مفاجئ في الطائرة*
روزي بخوف:احييييييه دا بجد..🙂
فهد بسخرية:بشايرك هلت اهي.......هنقع🙂
روزي بخوف:.....يعني هموت خلاص....
فهد وهو يحاول تهدأتهاا: متخافيش..ان شاء الله هتوصل اقرب مطار ....
روزي فضلت ماسكة فيه وعمالة تدعي...وهو ماسك ايديهاا وبيطمنهااا......
.....بعد وقت قليل الطيارة بالفعل هبطت في اقرب مطار ...
ونزلواا من الطيارة بسلام الحمدلله واستنوا شوية في المطار وبعدين ركبواا اول رحلة كانت رايحة روسيا.........
...................................
••في مصر••
كان اول يوم امتحانات للثانوية العامة لشهد......
إياد وصلهاا المدسة بالعربية بتاعته.........
_في عربية إياد _
شهد بخوف:انا خايفة اويي...
إياد مسك ايديهاا وقالهاا بإبتسامة :اهدي...كده ومتخافيش عشان تعرفي تركزي....
شهد بقلق:اهدي اي بس....انا خايفة السيستم يقع وساعتهاا مستقبلي هيبقي في ذمة الله....
إياد بإبتسامة مطمئنة: يعني انتي كل الي مخوفك انه السيستم ممكن يقع.....
شهد بسخرية:هو في حاجة تاني اخاف منهاا....انا خايفة من السيستم اكتر مناا خايفة من الامتحان ذات نفسه....🙂
إياد بإبتسامة مطمئنة: لو علي السيستم فمتخافيش يا 
ستي...الوزير مش عبيط اوي كده عشان ميكونش عامل 
حساب حاجة زي دي.....اكيد هيكون مجهز نسخة ورقيه 
عشان لو حصلت حاجة زي كده....هو علي علم انه السنة دي 
سنة مستقبل......فاكيد هيكون عامل احتياطاته.......
شهد : حبيبي مش واخد بالك انك واثق في طروقة سيكاا👉
إياد:هههه واخد بالي......بس فعلاا هو لازم يكون عامل احتياطاته 
شهد بسخرية:احتياطات ايه يابو احتياطات ....دا واحد ماشي بمبدأ عك..عك وربك يفك....🙄
إياد:ههههه خزان احزان والله.... المهم مش انتي عملتي الي 
عليكي وذاكرتي..خلاص اي حاجة هتحصل يبقي ربناا هو الي 
كاتبهاا وده نصيب...وان شاء الله مش هيحصل حاجة وحشة...
شهد بدعاء:يااااااارب......انا هنزل بقي .....
إياد بإبتسامة:طيب.... خلي بالك من نفسك وبطلي قلقلك وخوفك ده عشان تركزي
شهد بإبتسامة:حاضر
اياد بإبتسامة:ربناا معاكي بالتوفيق💜
شهد بإبتسامة:ان شاء الله.....
............وراحت نزلت وشاورتله وهي داخله المدرسة وقالت:بااي..
إياد بإبتسامة:باي......
..........فضل واقف لغاية ما اتأكد انهاا دخلت وبعدين مشي طلع علي الشركة...........
.......داخل المدرسة......
رؤي بخبث: مين المز الي كنتي واقفة معاه بره ده.....
شهد بملل: وانتي مالك.....
رؤي بخبث:بقي كده.....
شهد باستفزاز:اه كده وابعدي عني بقي......
وراحت سايباهاا وماشية طلعت اللجنة بتاعتهاا.........
رؤي بتوعد وابتسامة خبيثة :ماشي ياا.............شهد.... هتشوفي هعمل فيكي اي........
............وراحت مشيت هي كمان طلعت لجنتهاا........
.......................................
_عند سيف_
قاعد في الصالة وقاعده علي رجله مروة بقميص نوم فاضح جدااا🙊 
مروة وهي تمشي ايديهاا علي صدر سيف بوقاحة:هو انت بجد هتحاول تساعد البنت الي حكتلي عنهااا
سيف بإستغراب من سؤالهاا :ايه الي فكرك بالموضوع.....
مروة:مفيش بس هو سؤال جه علي بالي
سيف بإبتسامة وهو يمرر يده علي فخذ مروة بجرائة :انا 
منكرش اني كنت عايز اساعدهاا فعلاا وكنت بدور ورا 
الموضوع بس لما رجعت فكرت.... قولت انا ليه ادخل نفسي 
في مواضيع انا مش قدهااااا.....عشان كده خلال الشهرين الي 
فاتواا انا بطلت ادور ورا الموضوع وكبرت دماغي..............
مروة:اممممم...كده احسن 
سيف بإبتسامة خبيثة: سيبك من كل ده......انتي مالك محلوة كده ليه النهاردة.....
مروة بضحكة خليعة:هييهيييي ...انت مبتشبعش....
سيف:الله....مش مراتي وام ابني الي جاي في الطريق اشبع منك ازاي بقي😉
مروة وهي تمثل الكسوف :بس بقي عشان بتكثف الله......
سيف وهو يقترب منهااا:تعالي نخاوي الولد الي بطنك ده بدل ما يبقي لوحده ملوش ضهر😉.......
مروة:هههههه مش لما يجي الاول...
سيف وهو بيشلهاا:وانا لسة هستني لماا يجي انا هجبله واحد تاني قبل ما يجي.......
مروة مسكت في رقبته وضحكت ..
....................ونسيبهم مع حالهم بقي عشان انا كرهت سيف اكتر ما كنت بكرهه😒 ديل الكلب عمره ما يتعدل.........
...................................
_عند هدي_
هدي واقفة في نص اوضتهااا ولابسة"كاش مايوة لغاية 
الركبة باللون الاود وعليه كلام بالابيض جهة الصدر بس 
جامد اوي تخيلوه😌 ومسيبه شعرهاا  " وعمالة بترقص علي 
اغنية انتي معلمه.... ولا كأنهاا صوفينار👀😹😹
هدي وهي بتتمايل وتغني: انتي معلمه...في الشياكة 
والأناقة...نظرة منك اقوي طاقة.... واخده جايزة في 
اللباقة....بنت ناس متعلمة....💃ام...انتي معلمة..... برنسيسه 
وبنت باشاا....دي بقلاوة لاء جلاشة...عملت علي قلبي 
الكماشة .....بوقهاا قد السمسمة..💃💃.......
هي بترقص بضمير وشغف قوي ومش واخده بالهاا من الي واقف متابعهاا ومبتسم ده.....😯
هدي خلصت رقص علي الاغنية وراحت مسكت ازازة الماية عشان تشرب....ففجأة سمعت صوت من وراها......
حمزة بإبتسامة:متجوز صافينار ياخواتي... 
هدي لفت وشهاا بسرعة وراحت باخه كل الماية الي في بوقهاا في وشه🙀
حمزة وهو يمسح وشه بإيده:اعتبر دي صباح الخير مثلاا🙂😹😹
هدي بتوتر:انت....انت...ازاي دخلت هناا....
حمزة بمرح: دخلت من الباب
هدي بنظرات نارية:مانا عارفة انك داخل من الزفت......مين سمحلك تدخل.....
حمزة راح قرب منهاا وهي فصلت ترجع لورا لغاية ما لزقت في الحيطة.......
حمزة ووجهه قريب من هدي: انا ادخل اي مكان انتي موجودة في  مين غير ما حد يسمحلي بأي حاجة........
هدي بتوتر وخجل من قربه: طب اتفضل اخ...........
مكملتش الكلمة"اخرج" لانه قاطعهاا ببوسة 👩‍❤️‍💋‍👨.......
حمزة فصل البوسة وبص في عنيهاا وقالهاا:لسة عايزاني اخرج.......
هدي بتوهااان هزت دماغهاا بلاء 
حمزة ابتسم جداا وراح مقرب من ودانهاا وهمس :بحبك .... 
"وراح قارصهاا في وسطاهااا" وكمل: ومتوقفيش في البلكونة  
الا بالاسدال  وتكوني مغطية شعرك ده  عشان انتي بتاعتي 
والحاجة الي بتاعتي محدش يشوفهاا غيري فاهمهه عشان مزعلكيش ........
وراح بعد عنهاا خالص و ابتسم و غمزلهاا وخرج من الاوضة  
وساب المسكينة واقفة فاتحة بوقهاا وعنيهااا علي 
الآخر.....لانه دي اول مرة يقولهاا بحبك صريحة ده غير 
صدمة كلامه الي بعديهاا...............👀♥️
....................................
_عند فيروز وآسر_
آسر دافن وشه في رقبه فيروز ومحاوط ظهرهاا العاري بإيده وفيروز بتلعب في شعره بخجل شديد..........
فيروز بخجل:انت مش هتروح الشركة.....
آسر بإبتسامة وهو دافن وشه في رقبتهاا: تؤ تؤ...هو في حد عاقل يسيب الجمر ده ويروح الشغل...دا حتي يبقي عبيط.."وراح بايسهاا في رقبتهاا"
فيروز بخجل وهي بتحاول تبعده عنهاا:طب ابعد خليني اقوم لحسن حاسة اني لزقت في السرير 🙂
آسر بعد عنهاا وحط دماغه علي المخده وبصلهاا و اتكلم هو بيضحك:ههههههه عجبني التعبير بتاعك.....
فيروز ابتسمت وبدأت تبص علي اي حاجة في الارض تلبسهاا عشان تقوم......
فيروز بخجل وهي بتكلم نفسيهاا:اقوم ازااي دلوقت.....
آسر بإبتسامة مشاكسة:قومي عادي....
فيروز بخجل وذهول: انت عرفت ازااي...انا بقول اي......
آسر بإبتسامة مشاكسة:زي السكر في الشاي...😹
فيروز بخجل:اطلع بره الاوضة يا آسر.....
آسر بمشاكسة: يابنتي عادي..دانا زي جوزك يعني ....
فيروز بخجل:آسرررر.......
آسر بحب:قلبه وروحه وكل حياته......
فيروز بإبتسامة خجولة:اطلع عشان خاطري.....
آسر بحب:حاضر بس بشرط...
فيروز بإبتسامة:ايه هو....
آسر بإبتسامة محبة: تغنيلي...
فيروز بإبتسامة:انت بتهزر انت شايفني شاكيراا😹 ولا اي وبعدين هو ده وقته.....
آسر بإبتسامة: احلي من شاكيراا وحياتك وبعدين ده شرطي وانتي حرة....
فيروز بإبتسامة:طب بعد ما تخرج...واغير انا...... هغنيلك..
آسر بإبتسامة:تؤ تؤ.....
فيروز بإبتسامة:بطل شغل عيال يا آسر.....
آسر  : براحتك مش هطلع....
فيروز :اوف خلاص....عايزني اغنيلك اي.....
آسر بحب:براحتك الي انتي عايزاه غنيه المهم انك تغني....
فيروز بإبتسامة ونظرة حب :جوايااا ليك احساس بيكبر كل يووووم....العين تنام والقلب عمره مجاله نوووم.....من كتر شوقي ولهفتي شايل همووووم......اترتحتلك....احساس غريب بحسه لماا ببصلك وبحنلك..لو حتي جمبي..حضن قلبي بحنلك....سلمتلك اغلي ماعندي...حتي قلبي فتحتلك.....
آسر بنظرات عاشقة: صوتك ملائكي اويي وبيأسرني بحلاوته .....
فيروز بإبتسامة خجولة:طب ياله بقي قوم.....
آسر بإبتسامة:اوك بس متتعوديش علي كده....."وراح غمزلهاا" وقام لبس بنطلونه وخرج بره الاوضة........
وهي بصت في آثره بإبتسامة وراحت قامت تاخد دش وتفوق..
...................................
6:00p.m
_نرجع لفهد وهناا_
فهد وهناا كانواا وصلواا روسياا من بدري وموجودين في فندق هنااك........
فهد وهو يمسك وجه هناا بكلتاا 
يديه: الراجل جاي ياخدك دلوقت  عشان يوديكي مع النادلات 
التانين الي رايحين قصر أدم"زعيم المافياا" ...زي ما فهمتك 
يا هنااا اتصرفي بطبيعة وخليكي مركزة مع كل الي بيحصل 
في القصر وبلغيني بيه اول باول واوعي تضيعي الجهاز الي 
معاكي فاهمهه يا هناا..... ده وسيلة التواصل الي بينااا.........
روزي بقلق:فاهمهه....بس حاسه اني خايفة.....
فهد وهو بيطمنهاا علي الرغم انه اكتر واحد محتاج الي يطمنه ....
فهد بإبتسامة مطمئنه وهو يحاوط وجههاا ويخطف شفتيهااا في قبله سريعة: متخافيش....افتكري اني دايماا هكون قريب منك.....ومش هسمح انه يحصلك اي حاجة.....
روزي ابتسمتله وراحت حضناااه وقالته:هتوحشنييي اوي...
فهد راح محاوطهااا وضمهاا اكتر وقالهاا:مش اكتر مني.....
.......تليفون فهد رن وكان الراجل الي هيدخل هنا مع البنات ففهد عرف انه تحت تحت  فخد هناا ونزلواا واداهاا للجاسوس.......وخدهاا ومشي....

تعالوا اقولكم حاجة.....
القصر ده مبيدخلوش بنات غير الي زي هناا كده كانواا ناشئين علي ايديهم وتحت رحمتهم.............عشان كده هناا بس هي الي تقدر تدخل القصر..
ومهمتهاا انهاا تبقي عنين فهد في القصر عشان يقدر يعرف مكان اهله.............

ودلوقت هنروح لمكان اول مرة نروحه وهو قصر الآدم👀
"قصر في قمة الروعة والجمال والوانه هادية جداا وبمجرد ما تدخل القصر تحس انك مطمن مش داخل قصر زعيم مافياا بقي وخايف 👀 " نكمل....
دخل جون"الراجل" ومعاه هناا وباقي النادلات....وكان أدم 
قاعد بشموخ وعظمة علي مكتبة ومندمج في الملف الي في ايده...

"ادم السويدي....معروف في عالم المافياا بالشيطان😈......رجل في مقبلل الاربعينات  بس تشوفه تقول 
عليه اصغر من كده بكتير  عيونه رائعة لونهاا قريب للون 
الفيروزي بس أحلي 👀 بشرته بيضة مائلة للخمري وشعره 
كستاتي كثيف ناعم  بمجرد ما تبصله تحس انه رجل شرقي وليس من اصل روسي 😉" 
جون: привет ,мистер Адам
الترجمة:مرحباا مستر آدم 
أدم دون النظر اليه:эй,джон, ты их принес
الترجمة:اهلاا جون..أ احضرتهم...
جون:да сэр..проверьте это
الترجمة: نعم سيدي ..القي نظرة...
فرفع آدم نظرة عشان يشوف الي واقفين بس..
يتبع الفصل العشرون اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent