رواية احببت مسلمه الفصل الحادي عشر 11 - بقلم ياسمينا

الصفحة الرئيسية

رواية احببت مسلمه البارت الحادي عشر 11 بقلم ياسمينا

رواية احببت مسلمه كاملة

رواية احببت مسلمه الفصل الحادي عشر 11

الصحفي : اتفضلو يلا قوللونا ده صح ولالا بس اكيد صح السكوت علامه الرضا زاي ما بيقولو 
جاك من بعيد : رضا ده يبقا جوز خالتك صح 
الصحفي بغضب : نعم 
جاك وقف قدامو وقال : امك كانت صحبتي سلميلي عليها 
الصحفي مسك جاك من هدومو وقال : نعم انت بتقول ايه 
جاك بص لي صحافه : ست عندها ٥٠ سنه ماشيه معا واحد عندو ٢٨ سنه ياتره ماشيه معه ليه هتبقا قضيه رأي عام 
ليو قلع القناع ونزل من المسرح وقال : ومش كدا وبس لا دي صحبتي انا كمان 
الصحفي بغضب : كدابين والله كداابين 
الصحافه بداو يصورو الصحفي ونسيو موضوع مريم 
ليو:  يااستاذ يامحترم الصحافه ممكن تطلعك في لحظه شيطان وفي لحظه ملاك بس الي بيدفعلهم اكتر 
جاك : أو الفضيحه الأكبر كل واحد فيكم بقا ما هيصدق يكتب ويتكلم عن الموضوع ده والجريده يتعتكم تتشهر اكتر بس احب اقولكم ان كل واحد فيكم الجريده بتعتو هتتقفل 
ليو بغضب : وهنرميكو في شارع زاي الكلاب ولا شغله ولا مشغله 
الصحفين بداو يخافو وقفلو الكاميرات 
ليو بخبث : ايوا كدا الكل يلا يمسح الي صورو بسرعه 
الصحفين سمعو كلام ليو وليو قال : أما بنسبه بعلاقتي انا ومريم في احنا زمايل وبس 
الصحفي بغضب : لا انتو بتحبو بعض 
ليو : اه زاي مانا بحب امك كدا 
جاك قرب من الصحفي وقال بهمس : شوفت لما تتهم حد تهمه كبيره اوي بيبقا ايه شعورو يارب تكون اتعملت حاجه خلي بالك انا ممكن أدمر مستقبلك كلو
ليو بص لي مريم وقال : يلا 
مريم : يلا 
مريم نزلت من المسرح ومشيت معا ليو وجاك وطلعو برا المسرح 
مريم : احم شكرا 
جاك : والله يامريم انا ولا بحبك ولابطيقك بس عملت كدا علشان اخويا مش اكتر 
ليو بغضب : جاااااااك 
جاك بضيق : خلاص 
مريم بابتسامه : مش بطقني ليه بقا هو انا لازم اديك بقلم علي وشك علشان تحبني 
جاك بصلها بصدمه وبعدين بص لي ايه وقال : ليه شوفتيني حبتها 
مريم بخبث : الله اعلم يلا يايويو نمشي 
ليو : احنا ممكن نوصلكم 
مريم : لا شكرا 
هنادي : علفكره الوقت اتاخر 
ايه : طيب هنجي معاكم 
جاك بهمس : بتموت فيا 
ليو : اتلم علشان ميمشوش ويسبونا 
جاك وليو ركبو قدام ومريم وايه وهنادي ورا وتحركو ....
___________________________________
*عند ادوار *
ادوار كان واقف متعصب وقال لي امير بغضب : امتا هنكمل خطتك 
امير : في اقرب وقت بس اهده 
ادوار بغضب : مش ههده لازم اخلص من البنات دي وليو وجاك يسافرو امريكا في اقرب وقت 
امير : طب هنعمل ايه 
ادوار بتفكير : اول حاجه لازم اشوف هنادي 
امير : ممكن نخطفها 
ادوار بشر : نخطفهم  قصدك 
امير بصلو بخبث وقال : ازاي بقا 
ادوار : هقولك .....
____________________________________
*في العربيه *
جاك : اشغلكم اغنيه 
ليو : لا مستحيل اغنيك دي مش عايزنها
جاك : ياعم انت حمار ولسا من  شهر جاي مصر مش فاهم حاجه اسكت انت 
ايه بتفكير : ممكن تشغل لي حماقي 
جاك بضيق : بتحبيه 
ايه : مووووت موووت مووووووت 
جاك : يبقا مفيش حماقي 
مريم : ممكن تامر بعشقو 
ليو بضيق : مفيش تامر مش بينزلي من زور 
مريم بضيق : واضح وبعدين سرع كدا مالك ماشي براحه 
ليو : مبحبش أزعج الطريق 
جاك : ايوا طبعا تعرفو عندنا في امريكا الطريق الي بنمشي عليه ده ليه حقوق
ايه بسخرية : اه ف بنمشي عليه براحه علشان منصحوش من نوم صح 
جاك : اسملله عليكي واعيه وفاهمه كل حاجه اهو
مريم بغضب : بلاش حجج فاضيه يلا امشي بسرعه 
جاك وليو بصو لبعض بضيق وليو سرع العربيه وبعدين جت وراهم عربيتين وكانو بيحاولو يوقفو عربيه ليو 
جاك بضيق : مين دول وكمان مين الي قال لصحافه عنك 
ليو : ادوار اكيد 
جاك بغضب : وهنعمل ايه 
ليو وقف العربيه بهدوء 
هنادي بخوف : ليه عملت كدا اكيد هيأذي البنات 
ليو مردش عليها ورجاله ادوار قربو من العربيه 
ليو : تمشو معاهم بهدوء
مريم : ازاي وليه 
جاك : ياحبيبي انا عارف انك نيوتن بس نيوتن سعات بيغلط يعني وانت بتغلط دلوقتي
ليو مردش عليه 
جاك بغضب : ماترد علي اهلي 
ليو : ممكن تسكت شويه 
جاك بصلو بضيق وسكت ورجاله ادوار فتحو عربيه ليو وطلعوهم من العربيه وادوار طلع من عربيتو ووقف قدامهم 
ليو : مش هنخلص من لعبه القط والفار دي 
ادوار بابتسامه : لا مش هنخلص وكمان عايز 
ليو قطعو وقال : انا الي عاملك مفاجاه حلوه اوي 
ادوار تجاهلوا وقال : هاتوهم 
رجاله ادوار خدوهم.وركبوهم العربيه وليو كان هادي جدا وجاك كمان كان هادي ....... وبعد فتره وصلو فيلا ادوار الجديده  .... والخامسه وقفو قدام ادوار 
ادوار : بص ياليو انت ابني الكبير ف علشان كدا هتسمع الكلام قدامك خيارين يااما تسافر انت وجاك امريكا ومتنزلش مصر تاني وتنفذ البنات دي من ايدي يااما تفضل بس مش هتقدر تنقذهم 
ليو بهدوء : ولا ده ولا ده 
جاك : احنا الصراحه كنا محضرنلك مفاجاه وكنا يومين كدا ونبعتهالك بس نصيبك بقا انك تشوفها انهارده 
هنادي بستغراب : في أيه ومفاجآه ايه 
ليو بص لي امو وقال : هحكيلك .....اسمع ياادوار .
ليو بدا يحكلهم
فلاش باك ❤️
جاك كان نايم جمب ليو بس معرفش ينام واذان الفجر كان بيأذن وجاك فضل يسمع الاذان وبعدين صحه ليو 
جاك : بيبي قوم 
ليو بغضب : بيبي ايه يامتخلف 
جاك بابتسامه: بيبي صغير يعني قوم بس 
ليو قام وقال بغضب : عايز من امي ايه 
جاك بجديه : تقدر تفسر حبنا لقرأن تقدر تفسر احنا ليه بنرتاح لما قران يبقا شغال تقدر تفسر احنا بنحب نسمع الاذان 
ليو بضيق : يمكن لان الي بيقرا قران صوتو حلو
جاك : غلط طبعا ليو هو انت عايز تأسلم ولالا  
ليو بتوتر : معرفش 
جاك : ليو انا عارف انو صعب بس احنا هنعمل مشوار وده الي هيحدد مشاعرنا
ليو : طيب مشوار ايه
جاك : ورايا 
جاك قام من علي سرير هو وليو ونزل من الفيلا وركبو العربيه وتحركو .... وبعد ربع ساعه وصلو المسجد ولقو عبدالله قاعد في المسجد دخلو المسجد وقربو منو 
عبدالله بابتسامه : لا نجيب فطار ونفطر سوا بقا
جاك بهدوء : عايز ادخل الدين الاسلامي
ليو بص لي جاك بصدمه وعبدالله ابتسم وقال : ليه عايز تدخلو
جاك قعد في الارض وقال : بقالي فتره عمال ادخل اليوتيوب واسمع قران واسمع خطب كتير اوووي وشوفت ناس كتير في الحج والقرآن حستو دخل قلبي ومش بس كدا انا  حاسس ان الدين الاسلامي نور انا حاسس اني في ضلمه وعايز اطلع لنور 
عبدالله : مبسوط بكلامك اوي بس هقولك كام حاجه كدا 
جاك : قول 
عبدالله : تقدر متشربش خمره
جاك بتحدي : اقدر 
عبدالله : متمشيش معا بنات ولاتزني
جاك : موافق 
عبدالله : تصوم تصلي تذكي تحج تراعي ربنا في أهل بيتك تشيل المسؤوليه تقرا قران 
جاك بابتسامه : موافق 
عبدالله : عايز تدخل الدين الاسلامي ف لازم تكون مقتنع بيه مليون في الميه وتقتنع أن محمد رسول وان الله لا اله الا هو 
جاك : بس انا عملت اغلاط كتير اوووي 
عبدالله : ربنا هيسامحك علي كلو من اول ما تقول اشهد ان لا اله الا لله واشهد أن محمد رسول الله 
جاك بصدمه : بجد 
عبدالله : ربنا غفور اوي ياجاك لازم تعرف أن ربنا بيحبني اوووي اوووي وهيديك كتير اووووي بس انت لازم كمان تديلو 
جاك : اديلو ايه 
عبدالله : صلاتك وصومك وذكاتك وغيرهم كتير 
جاك بابتسامه : كمل 
عبدالله حط ايدو علي كتف جاك وقال : عندك هنا ملك وعلي كتف تاني ملك ملك اليمين بيكتب الحسنات وملك الشمال بيكتب السيئات اي حاجه بتعملها أو نفس الي بتتنفسه بيتكتب اي كلمه وحشه قولتها في أي حق حد بيكتبوها خلي بالك 
جاك بتركيز : كمل 
عبدالله : وبيحموك كمان من اي شر 
جاك : كمل 
عبدالله بابتسامه : لا يا فالح الوقت اتاخر انتو هتجولي كل يوم وانا هعلمكم حاجه حاجه وان شاء الله تتعلمو بسرعه 
جاك : عايز اصلي 
عبدالله مسك ايد جاك وقال : والوشم 
جاك بحزن : يعني مش هينفع 
عبدالله: شيلو وهينفع 
جاك بابتسامه : اكيد 
عبدالله بص لي ليو وقال : وانت 
جاك بص لي ليو وليو بصلو بضيق وقال : انا ماشي 
ليو مشي من قدامهم وجاك قام وقال : هو انا هأسلم ازاي 
عبدالله : بقلبك ونطق بشهاده .
جاك بابتسامه : شكرااااا 
جاك مشي ورا ليو ......
انتهاء فلاش باك ❤️
ادوار بغضب : كنت عايز تأسلم انت اتجننت 
جاك ابتسملو ببرود وبص لي ليو وهما الاتنين في نفس الوقت قلعو الجاكت وبعدين التشرت 
جاك : جسمي حلو من غير الوشم صح 
ليو بسخريه : مش كدا احلا صح ولالا وبص مفيش صليب علي ايدي 
ادوار بصلهم بصدمه وقال : مستحيل يعني ايه 
ليو : يعني كنا ممكن نقول لصحافه هناك أن احنا أسلمنا بس علشان مريم مقولناش كدا 
جاك : بس كنا عملنها مفاجاه ليك 
ليو : احنا أسلمنا بعد ما حاولت مفكرش في الموضوع ده بس بجد مش قادر 
جاك : انا عارف انك ممكن تموت من صدمه بس ده الي حصل 
ليو : انا لما أسلمت أسلمت وانا مقتنع مليون في ميه بدين الاسلامي ولا أسلمت علشان بحب حد 
ليو بص لي مريم لقها بتبتسملو بسعاده وهو وابتسم وقال : ولا علشان حتي امي مسلمه 
ادوار بغضب : اخررررررسو 
ليو بهدوء : اشهد ان لا اله الا الله واشهد أن محمد رسول الله 
ادوار كان هيتجنن ومكنش مصدق 
جاك بصتلو بسخرية وقال : اسمع دي كمان 
جاك كمل بجديه وقال : اشهد ان لا اله الا لله واشهد أن محمد رسول الله 
هنادي بسعاده : انا فخوره بيكم 
ادوار بغضب : انا مش هرحكم 
ادوار مسك مسدسو ومكنش في واعو كان تقريبا اتجن 😂وصوب المسدس عليهم 
ليو بغضب : بابا انت 
ليو ملحقش يكمل وادوار فضل يضرب عليهم ناااار ..
يتبع الفصل الثاني عشر 12 اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent