رواية زوجتي المصون الفصل العاشر 10

الصفحة الرئيسية

رواية زوجتي المصون البارت العاشر 10 بقلم ملك ابراهيم

رواية زوجتي المصون الفصل العاشر 10 

اثناء تناولهم الطعام حاولت هنا ان تسأله عن علاقته بسرين 
هنا/ ممكن أسألك علي حاجه لو مش هيضيقك
عمر/ اه طبعا اتفضلي
هنا/ البنت الا كانت هنا امبارح فعلا حبيبتك
عمر بمشاكسه/ يهمك تعرفي
هنا بتوتر/ لاء طبعا انا بس عايزه افهم مش اكتر
عمر بأبتسامه/ انا و سرين متربين مع بعض وهي بالنسبالي مش اكتر من صديقة
هنا/ وبالنسبالها؟؟
عمر/ المهم هي بالنسبالي ايه مش انا بالنسبالها ايه صح
هنا/ صح
وفي هذه الاثناء رن هاتف عمر ولكنه تجاهله وبعد اعادة رن الهاتف مرة اخرى نظر عمر للهاتف وجد الاتصال من ايطاليا
قام بالرد علي هاتفه وبعد لحظات وقف عمر سريعاً وهو في حالة صدمة ثم وقع الهاتف من يده وهو لا يصدق ما سمعه الأن 
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
بعد يومين في منزل دينا تحديداً غرفتها تجلس هنا وهي تموت من القلق
هنا/ عمر بقاله يومين مسافر وتليفونه مقفول ومش عارفه عنه حاجه
دينا/ ما انتي لو كان معاكي باسبور كان زمانك سفرتي معاه
هنا / انا خايفه تكون مامته جرالها حاجه
دينا/ مش انتي كلمتي مازن وطمنك ان مامته حالتها مستقره دلوقتي
هنا/ ايوا بس الحادثه الا عملتها دي شكلها كبيره اوي انتي ماشوفتيش شكل عمر اول مجاله تليفون بالخبر
دينا/ ربنا يستر ان شاءالله ماتقلقيش 
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
في ايطاليا بأحدى المستشفيات يقف عمر امام غرفة العنايه المركزه وهو ينظر لوالدته ويتذكر طفولته معها 
كان عمر في طفولته متعلق بوالدته جدا كان دائما يطلب منها ان تحتضنه وتطعمه بيدها وتلاعبه وتحكي له حكايات من وحي خيالها كان عمر دائما بطل كل حكاياتها كان يعشق صوتها ويشعر دائماً بأنه بطلها الوحيد وبعد وفات والده كان يعتقد انه راجلها وبوجوده لا تحتاج لرجل أخر
ويتذكر يوم اخبارته والدته انها علي وشك الزواج من رجل اخر 
في هذا اليوم مات قلب عمر من الحزن فوالدته كانت كل حياته ولكنه اكتشف انه كان جزء من حياتها وهي الان تريد استكمال حياتها مع رجل اخر
تغير عمر بعد زواج والدته واصبح بلا قلب يتعامل معها ببرود وقسوة لا يسمح لها بأن تلمسه بعد ان كان احتضان والدته اكتر شئ يسعده فهو الأن يخاف ان يقترب منها ويشم رائحة زوجها في حضنها ولكنه الأن لا يتحمل رؤيتها في هذا الوضع ولا يتحمل مجرد فكرة فقدانها فهي مهما حدث بينهم والدته وهو قطعه منها
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
وضع مازن يده علي كتف عمر وتحدث معه
مازن/ عمر ماينفعش الا انت بتعمله في نفسك ده انت واقف كدا بقالك يومين لا بتاكل ولا بتشرب
عمر بضعف/ سبني يا مازن انا زعلتها كتير اوي وتعبتها اكتر مع انها معملتش حاجه تأذيني اتجوزت وده حقها انا ماكنش لازم اقسي عليه كدا
مازن/ ان شاءالله هتفوق وتقوم بالسلامه ماتقلقش
عمر/ يارب يامازن يارب
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
في مكان مهجور 
......./ تمام وادي المبلغ الا اتفقنا عليه
شخصاً أخر/ بس انا عايز ضعف المبلغ 
......./ احنا اتفقنا علي المبلغ ده ومتنساش ان انت ماعملتش الا اتفقنا عليه وكرولين لسه عايشه
شخصاً أخر / انا عملت الا عليا وقطعت فرامل عربيتها وكمان وصيت العربية الا هتخبطها مش ذنبي بقا انها زي القطط بسبع ترواح
......./ خلاص المهم تحاول تختفي مش عايز يبان لك اسر فاهم
شخصاً أخر/ فاهم
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
في منزل والد هنا يجلس هو وزوجته يتحدثون
سمر/ بس مش المفروض تكلم بنتك تطمن عليها
والد هنا/ انا مش عايز ازعجهم وهما في شهر العسل
سمر/ عسل😏 ماهما اكيد مش مشغولين طول الوقت يعني وانت لازم تكلمها تطمن عليها
والد هنا / عندك حق انا هكلمها دلوقتي 
قام والد هنا بالأتصال بها
والد هنا/ الو
هنا/ الو ازي حضرتك يا بابا
والد هنا/ ازيك انتي ياحبيبة بابا عامله ايه
هنا/ الحمدلله يابابا تمام المهم حضرتك عامل ايه كويس
والد هنا/ الحمدلله ياحبيبتي قوليلي جوزك كويس عامل ايه معاكي
هنا/ الحمدلله يابابا كويس
والد هنا/ طب هو جنبك عايز اكلمه اسلم عليه
هنا بتوتر/ لاء عمر مش هنا اصل اصل والدته عملت حادثة واضطر يسافر من يومين
والد هنا/ حادثة ايه خير وليه ماكلمتنيش ياحبيبتي تعرفيني
هنا/ معلش يابابا ماحبتش اقلقك و هي دلوقتي الحمدلله عدت مرحلة الخطر
والد هنا/ طب وانتي ماسفرتيش مع جوزك ليه ياحبيبتي واجب تقفي جنبه في الظرف ده
هنا/ حضرتك عارف يابابا اني معنديش باسبور وعشان اعمل واحد ده محتاج وقت 
زالد هنا/ وانتي فين دلوقتي ياحبيبتي
هنا/ انا عند دينا صحبتي لأني مش عايزه اقعد في الشقه لوحدي
والد هنا/ ماشي ياحبيبتي ولو حبه تيجي تقعدي في بيتك هنا البيت مفتوح ليكي في اي وقت انا عايزك تنسي الا فات وتعرفي ان ده بيتك انتي فهماني
هنا/ ربنا يخليك ليا يا بابا ومتحرمش منك
والد هنا/ويخليكي ليا ياحبيبتي ولو احتاجتي اي حاجه كلميني
هنا/ حاضر يابابا مع السلامه
تحدثت سمر بعد ان اغلق زوجها الهاتف
سمر/ حادثة ايه هي ام جوزها عملت حادثه فعلا
والد هنا بحزن / ايوا
سمر/ دي هنا دي طلعت نحس اوي
والد هنا بصوت مرتفع/ سمر خلي بالك علي كلامك انتي بتتكلمي عن بنتي وبعدين الا حصل ده قضاء وقدر 
سمر/ انا قولت حاجه انا هقوم احضر العشا احسن
والد هنا/ يكون احسن
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
بعد ٣ ايام بدون احداث جديده
خرج الدكتور المتابع لحالة والدت عمر من غرفة العنايه المركزه
عمر بقلق/ خير يا دكتور طمني
الدكتور/ الحمدلله والدت حضرتك فاقت وشويه وهننقلها غرفة عاديه
عمر/ وحالتها ايه دلوقتي
الدكتور/ تمام بس طبعا هتحتاج رعايه مكثفة الفترة الجايه واهم حاجه لازم تهتموا جداا بحالتها النفسيه وتبعدو عنها اي توتر 
عمر/ تمام ممكن ادخل اشوفها
الدكتور/ تمام بس ممكن بعد ماتتنقل لغرفتها 
عمر / تمام
بعد ان تم نقل والدت عمر لغرفة عاديه بالمستشفي دخل لها عمر ليطمئن عليها
عمر/ حمدلله علي السلامه كدا تقلقيني عليكي 
والدته/ بجد ياعمر قلقت عليا يعني ماتمنتش موتي
عمر وهو يقبل يدها بندم كبير/ انا لو بإيدي افديكي بعمري كله مش هتردد لحظه واحده انا بجد أسف أسف علي كل مرة زعلتك فيها
كرولين بسعاده/ كنت بتمنى اشوف نظرة الحب دي الا انا شيفاها فعنيك دلوقتي قبل ما أموت
عمر/ بعد الشر عليكي حبيبتي انا مقدرش اعيش من غيرك ربنا يخليكي ليا
وفي هذه الاثناء دخلت سرين وهي تدعي الحزن علي حالة كرولين
سرين/ حمدلله علي السلامه ياكوكي انا كنت هتجنن عليكي
كرولين بفرحة/ الله يسلمك ياروحي
سرين/ عامله ايه دلوقتي
كرولين بسعاده وهي تمسك يد عمر/ كويسه جدا انا النهارده اسعد انسانه في الدنيا
سرين بمكر وهي تقترب من عمر وتضع يدها فوق يده/ وانا هقولك علي خبر هيسعدك اكتر انا وعمر اتفقنا علي الجواز😊
في هذه اللحظه صدم عمر من كلام سرين ولكنه قرر الصمت عندما رأي كم السعاده الذي تتحدث بها والدته وهي تحكي له بأنه حقق اهم امانيها بزواجه من سرين
بعد خروج عمر وسرين من غرفة والدته ضغط عمر بقوة علي ذراع سرين وهو يسحبها خلفه لمكان خارج المستشفي 
امام المستشفي 
عمر/ انتي اتجننتي ايه الا انتي قولتي لأمي ده
سرين/ وانت معترضش يبقا اتفقنا
عمر/ اتفقنا علي ايه انا متكلمتش عشان ماتسببش في حزن امي
سرين/ خلاص يبقا نتجوز عشان تسعدها 
قالت سرين جملتها وهي تقترب من عمر وقامت بأحتضانه بطريقه مفاجأء نزع عمر يدها وقام بدفعها بعيد عنه 
عمر/ انتي بجد محتاجه تتعالجي سرين انتي عارفه كويس اني متجوز والا انتي متعرفهوش اني بحب مراتي جدا ومستحيل اخونها او اتجوز عليها
سرين / بس مامتك ماتعرفش وانا متأكده انها لو عرفت اكيد دي حاجه هتحزنها جدا خصوصا لما تعرف المستوى الاجتماعي والمالي لزوجة ابنها المصون 
عمر وهو يقوم بالضغط علي ذراعيها اكتر / انا مراتي عندي اغنى واغلي من مليون واحده زيك 
وقام عمر بدفعها وتركها ودخل المستشفي مره اخرى
سرين بمكر /ماشي ياعمر هنشوف مراتك الغاليه هتعمل ايه لماااا
ثم نظرت سرين بغمزة لشخص كان يقف من بعيد يلتقط لهما بعض الصور
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
صباح اليوم التالي في شركة os فرع مصر تجلس هنا مع دينا
دينا/ مالك يا هنا بقالك اسبوع علي الوضع ده من يوم ماعمر سافر
هنا/ عادي مفيش حاجه انا بس مستغربه انه من يوم ماسافر مفكرش يكلمني ولا مرة ولا حتي سأل عليا معقول انا مش مهمه عنده لدرجاتي
دينا/ هنا بصيلي كدا😉 انتي حبتيه ولا ايه 
هنا بتوتر/ حبيته ايه انتي كمان انا بس مستغربه انه يعني المفروض يعني اني مراته ويسأل عليا مش يسبني كدا
دينا بضحكه/ ااااه قولتيلي
في هذه الاثناء اعلن هاتف هنا عن استلام رسالة جديده
فتحت هنا هاتفها وجدت بعض الصور لعمر وسرين وهي تحتضنه
دينا بستغراب من بكاء هنا بعد ان رأت الهاتف/ في ايه ياهنا ايه الا حصل
وضعت هنا هاتفها امام صديقتها/ شوفتي عرفتي بقا ماكنش بيسأل عليا ليه الاستاذ ماتجوزني ستاره يداري بيها القرف الا بيعمله بس انا مش هسكت 
دينا/ طب اهدي بس مش يمكن الصور دي قديمه 
هنا/ انتي عارفه ان البنت الا حضنها دي كانت موجوده في شقتنا يوم فرحنا ولما سألته عليها قالي انها مش اكتر من صديقه يعني كان بيكدب عليا انا كنت متأكده
دينا / طب اهدي بس مش معقول كدا وصدقيني انا حسه ان في حاجه غلط
هنا بغضب/ فعلا غلط موفقتي اني اتجوزه بالطريقه دي كان اكبر غلط وانا هصلحه
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عمر ومازن في الكافتيريا الخاصه بالمستشفي
مازن/ الحمدلله اننا اتطمنا علي والدتك
عمر/ الحمدلله .. قولي هي هنا ماسألتش عني
مازن/ لاء طبعا كانت بتكلمني كل يوم تطمن علي والدتك وتسألني عليك بس انت بصراحه المفروض كنت تكلمها تطمن عليها دي برضه مراتك
عمر/ انا عارف اني قصرت معاها اوي بس انت كنت شايف الحالة الا انا كنت فيها اقسملك يامازن ان هنا مابعدتش عن تفكيري لحظه
مازن/ عمر انت بتحبها صح
عمر/ اوي يامازن هنا الا رجعت قلبي للحياة تاني انا بحبها فوق ماتتخيل بس للأسف انا عارف انها عمرها ماحبتني ولا هتحبني
مازن/ بس انا متأكد انها بتحبك قلقها الواضح من صوتها وهي بتسأل عليك اثبتلي انها بتحبك بجد
عمر/ بجد يامازن يعني ممكن تكون بتحبني بجد
وفي هذه الأثناء اتصلت هنا علي عمر
عمر بفرحه/ دي هنا شكلها حست اننا بنتكلم عليها هقوم ارد عليها وارجعلك
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
عمر / الو
هنا / طلقني
عمر/ نعم
هنا بغضب واضح/ بقولك طلقني 
عمر/ يعني ايه مش فاهم فجأه كدا عيزاني اطلقك هو ايه الا حصل
هنا/ الا حصل اني كنت غلطانه لما صلحت غلط بغلط اكبر انا جوازي منك اول مره كان غلطه كبيره وصلحتها بغلطه اكبر لما وفقت اكمل معاك
عمر/ طب ممكن تهدي وتفهميني ليه بتطلبي مني الطلب ده دلوقتي
هنا/ عايز تعرف ليه بطلب منك الطلب ده .... عشان بحب راجل تاني
عمر بصدمه/ ايه
هنا/ ايوا بحب راجل تاني ولو انت موافق ابقا معاه وانا مراتك معنديش مشكله
عمر بجنون/ يبقا انتي اخترتي موتك علي ايدي ياهنا
google-playkhamsatmostaqltradent