رواية زهرة الصعيد الفصل الرابع 4

الصفحة الرئيسية

رواية زهرة الصعيد البارت الرابع 4 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية زهرة الصعيد كاملة من الفصل الأول للأخير

رواية زهرة الصعيد الفصل الرابع 4

وقفنا لما علاء قام يفتح الباب
ريتاج بنفعال:زهرورة قلبي وحشتي.. قطعت كلمها لما لقيت علاء إللي فتح
ريتاج بكسوف:احم هي زهرة موجودة
علاء بتوتر:ايوا ايوا اتفضلي
ريتاج دخلت
زهرة بفرح:ابو نااااصر
ريتاج بمرح:ابو عصاااام وحشتني ي جدع
زهرة وهي تحضنها: وأنتي كمان كتير كتير أوي تعالي شيفة حماتك بتحبك إزاي
واكملت بمهس ولو أني ماما مش بطيقك
ريتاج ضربتها في كتفها
كل دا وادم وهلال مستغربين الاتنين المجانين دول لكن علاء ومروة وخدين علي هبلهم
ريتاج بهزار: ايه دا إحنا عندنا ضيوف ولا ايه
مروة:يبنتي هو دا بيتك واحنا منعرفش
ريتاج:بتكم هو بيتي ولا أنتي عندك اعتراض
مروة:اللاه وأنا اقدر
ريتاج:حببتي ابت ي مغوة والمصحف
طب إيه محدش هيعرفنا علي المزين إللي قعدين دول
علاء سمع كدة وكان نفسه يقوم يجبها من شعرها
ادم بهمس لهلال:شايف اهي دي البنات إللي بتفهم
هلال بنفس الهمس:والله انت سافل
مروة بخبث:اعرفك ي قلبي دا هلال جوز زهرة المستقبلي ودا استاذ ادم صاحبه
زهرة بمرح:الله هو دا الكبير
هلال بعدم فهم:كبير مين
زهرة ضربت ريتاج علي ضهرها:ابدا دي علي مسلسل الكبير بتحبو أوي كلو كلو الاكل هيبرد
بدءو يكلو تحت انظار علاء لريتاج وادم لمروة وهلال لزهرة
قطعت الصمت دا ريتاج
اللا قولي بقي ي استاذ هلال ولا اقلك هلال علي طول يعني مش لازم الالقاب احنا اهل ي جدع وانت دلوقت في مقام جوز اختي
هلال بدهشة من كلامها:ايوا طبعا طبعا بس خير عايزة تقولي ايه
ريتاج:بص ي هندسة أنا بقالي يجي خمس سنين ملبستش فستان سواريه وكان نفسي اللبسه في فرح زهرة بذات فا بعد اذن معايلك اعمل الفرح هنا
زهرة مستغربة كلام ريتاج مع هلال وفي نفس الوقت جواها غيرة
هلال:عنيا بس إحنا لازم نعمل الفرح حسب عادتنا أما نرجع القاهرة تاني بقي أما نستقر هنا ابقي نعمل فرح
ريتاج بفرح:بجددد هيييح وهلبس فستاااان
خلصو اكل وبدءو يلمو الاكل
زهرة:وانت مدخلتش حاجة ليه
هلال: أنا هنا ضيف واكرام الضيف واجب
زهرة بغباء:وحيات امك
هلال بصدمة:اييييه
زهرة بخوف:احم اسفة وطلعت جري علي المطبخ
خلص اليوم وكل واحد روح بيته
علاء دخل اوضته
وزهرة ومروة مع بعض
مروة:بس باين كدة ان هلال بيحبك
زهرة:بيحبني مرة واحدة يبنتي دا صعيدي الصعايدة دول ميعرفوش بعني إيه حب ولو حد فكر يجيب قدامهم سيرت الحب يبقي دا انسان مش محترم ومحدش علمه الصح وا..وا..
مروة:يسلام كل دا بس أنا متأكدة بقي ان هلال بيحبك
زهرة: ياستي مش بيحبني أنا اصلا عمالة اغلط في وشكله هيجي في مرة يقتلني بس قولي بقي ي جميل كنتي بتعملي إيه مع ادم في البلكونة
مروة:مع ادم في البلكونة محسساني أننا كنا مع بعض في اوضة النوم ابدا كنت واقفة وهو خرج عادي يعني
زهرة:والله ماشي ي ختي بس أنا موجودة ووقت ما تحبي تحكي احكي ماشي تصبحي علي جنة
مروة: وأنتي من اهلها ي عمري
نامو هما الاتنين
في الصبح
زهرة صحيت اول وحدة واخدة دش ولبست ترنج بيتي جميل وفردة شعرها البني وحطت في توكه صغيره تلمه وعملت كوباية قهوة وخرجت البلكونه
زهرة بدات تغني: (اتفائلو بالخير هتلاقوه والعمر لو يجري اللحقوه سدو باب مفيهوش امل مش أي حد تصدقوه  يعني طول ما وششكو سمحة ناس بتظلم ناس مسمحه واللي عاش علي رأسه بطحه هو دا إللي استغربوه اللي لسة مجاش نصيبه بكرة يبقي معاه حبيبه واللي سابك عادي سيبه والفراق استعجلو) كل دا وهلال واقف يسمعها من غير ما تحس
هلال:الله عليكي ي ست الله
زهرة بفزع:يما يبني انت عفريت بطلعلي منين
هلال بيقلدها:قال يعني من جمالك هجري وراك
زهرة:نينيني ظريف
هلال:نهارك اسود أنتي خارجة من غير طرحة
زهرة بتخرج كدة علي طول ومش بيبقي في حد بس دلوقت في هلال دخلت تجري لبست طرحة
خرجت لقيت هلال سحب كوباية القهوة وبيشرب فيها
زهرة بنرفزة: إيه قلة الذوق دي
هلال وهو يشرب:هو أنتي لسانك متبري منك كدة علي طول
زهرة:احسن ما اكود معنديش ذوق هات كوباية القهوة
هلال:ونبي سبيها عندي اجتماع ومش لاقي حد يعملي
زهرة صعب عليها وسابته يكملها
هلال:ادعيلي انهرده عندي صفقة مهمه جدا ولو كسبتها هيبقي اجمل يوم فعمري
زهرة بهزار:مبلاش أنا
هلال: لا أنا عايزك انت بالذات
سكتو شوية
هلال:عارف دلوقت انتي في سرك بتقولي روح بسم الهاري
زهرة:تعرف فعلا ينطبق عليك مثل عمر ديل الكلب ما يتعدل
هلال بصلها بغيظ وهي دخلت تجري
هلال ابتسم ودخل يلبس
_____عند زهرة
علاء:يلا ي زفته أنتي وهي هنتاخر
زهرة: أنا خلصت استني أما اشوف ست مغوة
مروة:اهو اديني جيت عرفين لو مودتونيش الملاهي
علاء:تعرفي كل سنة بقول يمكن هتكبري لكن عقلك بيصغر اكتر
مروة:هه ملكش دعوة عايزة اروح الملاااهي اهئ اهئ اهئ
زهرة:هششش خلاص هوديكي
مروة بفرح:هيييح
علاء:طيب اقفو استنوني علي ما اجيب المفتاح
خرجت زهرة ومروة وقفو قدام باب الشقة في نفس الوقت إللي ادم وهلال كانو ريحين في الشركة
ادم: إيه دا ريحين فين
زهرة:ريحين نتمشي شوية
ادم:ي خبر طب ودا ينفع هروح معاكم
علاء بضيق:لا ارتاح انت أنا معاهم
ادم بصله بحرج ونزل هو وهلال
هلال:مش هتبطل بقي
ادم:ونبي ي هلال اسكت
هلال:لا مش هسكت كفاية معاكسة في البنت وكمان قدام اخوها ايه احترمها شوية
ادم:ماشي ي هلال خلاص
مشيو وكل واحد وصل علي مكانه
علاء وزهرة ومروو راحو يتمشو وراحو الملاهي وكان يوم جميل جدا
خلصو وكل واحد رجع بعد ما هلال كسب الصفقة زي عادته
هلال وهو طالع لقي زهرة بتكب الباسكت
هلال بمرح:يظهر دعيتي عليا في قبلة غلط
زهرة:هه مش هرد عليك عشان مش في غنا عن احبالي الصوطية
زهرة سابته ودخلت
هلال خبط علي الباب
ادم:جاي ليه مش قلت هترجع شقتك
هلال بمكر:لا مش هرجع يظهر هقعد معاك هنا كتير ويمكن اشتري السقة منك كمان
ادم بهمس:وتقرف م...ن اهلي أنا
هلال:بتقول حاجة
ادم:ابدت بقول هتنورني
هلال: أنا عارف يلا اعملنا اكل ولا اطلب دليفري علي ما اخد دش
ادم بضيق:تحب احضرلك الحمام ي بيه
هلال:ياريت والله يشابه
ادم ما تتلم يلا
هلال دخل ياخد دش وادم طلب اكل
هلال خرج من الحمام ولابس بنطلون بس
ادم:ما تستر نفسك يبني انت
هلال: إيه ي بيضة مكسوفة
ادم:في إيه يلا متلم نفسك
فجأة الاتنين سكتو لما سمعو حاجة وقعت بصوت عالي خرجو جريو علي شقة زهرة وشافو..
يتبع الفصل الخامس اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent