رواية زهرة الصعيد الفصل الثالث 3

الصفحة الرئيسية

رواية زهرة الصعيد البارت الثالث 3 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية زهرة الصعيد كاملة من الفصل الأول للأخير

رواية زهرة الصعيد الفصل الثالث 3

زهرة:ااااه مش تحاسب ايه الغباء دا
زهرة بصدمة:انت تاني
هلال بغضب ونبرة صعيدية:انتي عاملة زي العمل الردي اكده
زهرة بنرفزة:اصل من جمال شكلك هجري وراك وسع كدا وانت عامل زي الحيطة السد
هلال عشان يغيظها:احسن منك ي شبر ونص
زهرة بعصبية:شبر ونص انت عارف أنا كام سنطي ي بني ادم انت
أنا 165 سنطي
هلال:يااااه لا الصراحة أنا كبهير انبهرت
زهرة بغيظ:نينيني يعني طويل وهبل
علاء:ايه يينتي مسافة سنية ارجع اللاقيكي عملة خناقة ازيك ي هلال وأنتي ي ست نغوة مس تهديهم
هلال: حمدالله
مروة بمرح:لا اصل الصراحة قصة حبهم جميلة اوي
زهرة:قصة حبهم يظهر مكفكيش إللي عملته فيكي
مروة بخوف: لا يختي الطيب احسن اولعو في بعض أنا راحة اقعد هات ياد التذاكر
علاء مسكها من لياقة الفستان:يعني اكبر منك بي6 سنين وبتقوليلي ياد
مروة:خلاص ي ابيه لولي هات بقي التذاكر رجلي وجعتني والقطر كله بيتفرج علينا
هلال همس لزهرة: أنا لسة مادتش حجي وحجي تجل معكي جوي
زهرة عملت نفسها استرونج:ها ولا يهمني
هلال بصلها بتوعد وكملو مشي في القطر
كملو مشي في القطر
زهرة بضيق:لا متقولوش اننا هنقعد مع بعض
هلال بضيق مصطنع:للاسف
علاء:مخلاص بقي ي زهرة اقعدي اقعدي ي مروة
قعدنا أنا ومروة جنب بعض وأنا في وش هلال ومروة في وش علاء
كل شوية هلال يبص لزهرة وزهرة تتوتر خالص
زهرة بضيق:ممكن تبص قدامك
هلال عشان يغيظها:منا باصص قدامي اهو امال ابص ورايا
زهرة في سرها:يختي جميلة دا طلع بيتكلم حلو اهو امال بيبقي عامل زي شيخ الغفر كدا ليه
زهرة سكتت ومردتش عليه
كملو الطريقة عادي ومروة نامت علي كتف زهرة
هلال: وأنتي مش هتنامي
زهرة:وانت مالك انت انام منمش مالك ها
هلال بغضب:تصدقي أنا غلطان إني بكلم وحدة زيك
زهرة:وحدي زي ومالي أنا بقي ي عنيا
علاء:هششش هنردح لبعض ولا إيه كفاية القطر كله بيتفرج عليكم
زهرة بهمس:يارتني ماتيلت وقلت نسافر
هلال:سمعك علي فكرة
زهرة:ما تسمعني يعني إيه إللي هيحصل
كملو الطريق وكل شوية يتخانقو علي حاجة تافهه
واخيرا وصلو
نزلو هما الاربعة من القطر
اول ما نزلو كانو مشين هلال وعلاء جنب ببعض وجنب علاء مروة وزهرة
وكان ادم واقف مستني هلال
ادم بمرح:هلال بيه اتوحشتك كتير ي راجل
هلال:لم نفسك ي زفت
ادم حاضر ي معلم مش تعرفنا
هلال:اعرفك علاء زي ابن عمي ودول اخواته مروة وااا اسمك ايه ي عسل
عمل كده مخصوص عشان يغيظ زهرة
زهرة بفخر: اهلا أنا بشمهندسة زهرة
ادم:اهلا اهلا تشرفنا
ومد ايده عشان يسلم عليها
راح هلال وعلاء وقفين قصاده:معندناش حريم بتسلم
ادم بخوف:جرا إيه ي باشا انت وهو براحة شوية مكنتش اعرف
مروة ضحكت علي شكل ادم وهو خايف
زهرة اتكسفت وفنفس الوقت فرحت لما لقيت اخوها وجوزها المستقلبي عملين كده
هلال:طيب ي خويا اديك عرفت يلا نروح
ادم:ي عم حاضر براحة عمالين تهزقوني والاخت دي عمالة تضحك متعرفناش ي قمر
علاء بجدية:جرا إيه ي باشا اختي حاجة تاني
مروة اتكسفت وحطت وشها في لأرض
علاء:طب ي هلال سلام إحنا ريحين شقتنا
_______في العربية
هلال:مش هتتلم ابدا
ادم:ي عم اسكت البت حتة صعيدي إنما إيه جمر جمر
هلال:ي اخي جاتك نيلة
ادم بخبث:بس جميلة زهرة بردو
هلال بغضب: ولا اتلم زهرة دي هتبقي مراتي يكش اسمع اسمها علي لسانك بس
ادم باستفزاز:ماشي ي عم بس حلوة زهرة
هلال:😡
ادم بخوف:قصدي مروة 
بعد شوية
هلال:انت متنيل رايح فين
ادم:هو أنا مقلتلكش
هلال:لا ي خويا مقلتش
ادم باستفزاز:خلاص خليها مفجأة بقي ي بيبي
هلال بعصبية:ادم انت لو نفسك تموت انهرده قولي والله وأنا جاهز
ادم:خلاص ي عم خرصنا منا غيرت الشقة من اخر مرة كنت فيها هنا عشان زهقت
هلال:خلاص أنا كدة كدة هقعد معاك انهرده بس وبعدين هرجع شقتي
ادم بهمس:قال يعني ميت في جمال امك
هلال:بتقول حاجة ي دودو
ادم:ابدا ي حبيبي بقول هتنورني
كملو الطريق ووصلو العمارة
_____
زهرة:يااااه البيت هنا وحشني أوي مش متخيلة برتاح هنا ازاي
مروة بتوهان:هاا
زهرة: جاتك أوي انت معاية يبنتي
مروة:ايوا اهه اديني خير
زهرة بخبث:لا ابدا كل خير ي حببتي اصلو يظهر كدة أنا كمان هبقي اخت العروسة قريب
مروة:نينيني ظريفة جواز ايه وقرف ايه
زهرة:والله يعني قلبك مدقش خالص
مروة:لا
زهرة:بالص
مروة:لا
زهرة:مالص
مروة بضيق:مقلنا لا اللاه
زهرة:خلاص يختي براحة أنا راحة اكب الباسكت
زهرة خرجت ومروة عمالة تفكر في ادم وحلوته وخفت دمه
زهرة بتكب الباسكت بترفع راسها لقيت هلال في وشها
زهرة بفزع: عاااااااا عفريت انصرف هووف هوووف
هلال: حط ايده علي بقها:شششش يخربيتك فضحتينا
زهرة خافت لما حط ايده علي بقها وحست انها بتموت
هلال شفها كدة ووشها عمال يحمر حاش ايده بسرعة
هلال بخوف:ايه دا مالك أنت كويسة
يبنتي كويسة
زهرة بتعب:انت متخلف ازاي تحط ايدك علي بقي كدة مش بعرف اخد نفسي
هلال:اوو أنا اسف مكنتش اعرف
زهرة بعصبية:وانت هتعرف منين بني ادم براس كلب
هلال:لسانك دا قصه علي ايدي بس استني عليا
علاء طالع علي السلم
علاء:ايه دا هلال
هلال:انتو إيه إللي جابكم هنا
زهرة:هو إيه إللي جبنا هنا دي شقتنا ي عسل
هلال:خلاص ي حجة براحة اصل ادم صاحبي اشتري شقة هنا وقالي الدور الرابع تقريبا دي
زهرة بزهق:مهو حظ اسود ومنيل
هلال:عندك حق
مروة خرجت:ايه ي زهرة كل دا بتكبي الباسكت
ادم كان طالع علي السلم
مروة:ايه دا هو إيه إللي جبهم هنا
زهرة:نصيب ي اختي نصيب اسود ومنيل
ادم:ليه بس دا بينله نصيب ابيض وقمر
علاء بغضب:هلال خد صاحبك عشان مزعلهوش
هلال بص لادم بضيق
هلال:يلا ي ادم يلا ندخل
كل واحد دخل بيته وقفل
مروة:دا إيه الصدفة الغريبة دي
زهرة خبطتها في كتفها:اممم بس مش أي صدفة
مروة:بس ي سوسة أنتي
علاء:والله ما برتحلكو وانتو عمالين تتوشوشو كده
مروة:نتوشوش في ايه بس ي شق واكملت بخبثصحيح ي بت ي زهرة آمال البت ريتاج عملة ايه
زهرة بتمثيل:اسكتي انتي متعرفيش إللي جرلها
علاء بخضة: إيه مالها
زهرة بخبث:هو انت كمان متعرفش
علاء: لا
زهرة بمرح:ولا حاجة
علاء حدفها بالمخد
زهرة:عااا مالك بس ي شق تكنش اااااا..
علاء:انا رايح انام جاتكم القرق انتو الجوز
الاتنين بصو لبعض وضحكو
_______
هلال:يعني ملقتش غير الشقة دي ي ناصح
ادم:اللاه وأنا ايش عرفني بس تصدق صدفة عسل
هلال بجدية:ادم أنا عارفك بتاع بنات وبتتعامل مع كل البنات كا اخواتك لكن مروة اصلها صعيدية  أهلها صعيدين ولو جيت جنبها أنا اول واحد هقفلك
ادم:ي جدع مالك وانا قلتلك هتحرش بيها أنا عايزها في الحلال
هلال:وحيات امك انت تعرف الحلال انت
ادم بهزار:مش أنا اعرف هلال يبقي اعرف الحلال
هلال اكتفا انو بصله بصة حرقته وهو واقف
_____ عند زهرة ومروة
زهرة بفخر:ي تكاتو ي حركاتو علينا ربنا يحمينا بجد
مروة:لا بجد ريحة الفراخ عظمة ولا الشيف الشربيني في زمانه
زهرة:الشيف الشربيني مين يبت دنا بطبخ من تنية ابتداءي لتقلي الشيف الشربيني ولا محمد حماقي
مروة بضحك:ههه بس عرفة احلي حاجة لما نيجي هنا ونضطر نطبخ لنفسنا زي الجذم مش نقعد نتأمر علي ماما
زهرة:هه عندك حق والله خدي طلعي الصنيا دي علي ما اجيب بقيت الحاجة واصحي علاء بيه
زهرة راحت تصحي علاء
زهرة بتمثيل:علاء
علاء بنوم:هممم
زهرة:هممم إيه بس فوق ي لولي
علاء:زهرة سبيني انام واطلعي برا مش هاكل
زهرة :طب انت عارف مين برا
علاء بنوم:هيكون مين اكيد مش ياسمين صبري يعني
زهرة بكذب:واحسن يبني ريتاج برا وبتسال عليك كمان
علاء قام فط:بجد
زهرة انفجرت في الضحك:هههههه مش قدرة شكلك مسخرة قوم ي بو ريتاج قوم خلينا ناكل
علاء بضيق:ماشي ي حيوانة والله لوريكي
زهرة خرجت وعمالة تضحك وراحت تكمل تجهيز الاكل
زهرة اخدة الصنية وخرجت البلكونة
مروة خرجت البلكونة وكانت الشمس جاية علي عنيها وكانت قمر اوي
ادم كمان خرج
ادم بجدية مصطنعة: مساء الخير
مروة بخجل: مساء النور
ادم:مروة مش كدة
مروة:ايوا
ادم:طب علي كده آنسة ولا مدام
مروة بخجل:انسة
ادم بفرح: والله طب كويس
مروة:وانت فرحان كدة ليه
ادم بتوتر:ها لا ابدا بقلك
مروة:اممم
ادم:هي الريحة الجميلة دي من عندكم
مروة:ايوا اصل أنا وزهرة عملين فراخ في الفرن انما إيه
ادم بتمثيل:اهئ اهئ اهئ
مروة:مالك
ادم: اصلك بتقولي فراخ واكل وأنا واحد اعذب مش لاقي حتي حد يعملي كوباية شاي
مروة:طب تعالي اتفضل كل معانا
ادم بفرح:بجد
مروة بهمس: إيه الهبل دا دي عزومة مركبيا
زهرة خرجت: إيه ي مرمر بتكلمي مين إيه دا استاذ ادم اهلا
ادم:استاذ إيه بس بلاش اللقاب قوليلي ادم بيه علي طول
الاتنين ضحكو
زهرة:لا تواضع الصراحة
ادم: أنا شامم ريحة اكل انما ايه
زهرة:اه دي من عندنا اتفضل
ادم بفرحة:بجد دقيقة وجاي
ادم دخل يجري
زهرة: ايه الاهبل دا أنا كنت بعزم عزومة مركبيا
مروة:والله أنا كمان قلت كدا
زهرة:خلاص حرام خليه يجي
دخلو هما الاتنين
ادم:يلا يبني بسرعة
هلال:ممكن اعرف ريحين فين
ادم:جرنا الجداد عزمنا
هلال:جرنا مين
ادم:تعالي بس سحبه من ايده وخرج
ورنو الجرس
هلال:انت جيبنا هنا ليه ي زفت انت مش مكفيك تهزيق
ادم:ي عم هما إللي عزمنا استني بس
علاء هو إللي فتح ولقي في وشه ادم
علاء بغضب:افندم
ادم بخوف:احم احنا يعني....
زهرة:اهلا اهلا اتفضلو
علاء:يتفضلو فين
زهرة:هفهمك ي لولي بس استني
دخلو كلهم وقعدو علي السفرة
وزهرة اخدة علاء البلكونة
علاء:ممكن اعرف جايين ليه وازي تدخليهم كدة وأنا واقف
زهرة:هدي اعضاءك ي علاء بيه كل الحكاية انهم شمو ريحة الاكل وعجبهم وقالو انهم مش لقين حد يعملهم اكل فعزمناهم
علاء:والله طب دي اخر وأول مرة ي زهرة وإلا
زهرة:والا إيه بس يلا يلا الاكل هيبرد
زهرة مستنتهوش يرد وسحبته من ايده
كلهم قعدو علي السفرة وزهرة بدات توزع
زهرة وزعت للكل متبقاش في غير وركين وسدر
زهرة: اتفضل
هلال:لا أنا بحب السدر
زهرة: وأنا كمان بحب السدر خد انت الورك
هلال:لا أنا ياخد السدر ي خلاص
زهرة:مع الف سلامه إحنا هنتحايل عليك و....
علاء قاطعها:هششش خدي السدر بتاعي اهو وانت اتفضل السدر اوهو وأنا هاخد الورك تمام والله لو اطفال كانت هتبقي اعقل منكم
بصو لبعض بضيق وبدءو يكلو
الباب خبط طق طق
علاء:مهو يظهر مش هناكل انهرده
علاء قام فتح وكانت الصدمة..
يتبع الفصل الرابع اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent