رواية زهرة الصعيد الفصل الثالث عشر 13

الصفحة الرئيسية

رواية زهرة الصعيد البارت الثالث عشر 13 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية زهرة الصعيد كاملة من الفصل الأول للأخير

رواية زهرة الصعيد الفصل الثالث عشر 13

ادم بوجع:مروة لو سمحت اسمعيني
مروة بانهيار:بقلاااك اطلاااع
ادم:اهدي طيب
مروة بانفعال:اهدي حاضر عنيا حاضر
مروة راحت عند اكبر فازة ورمتها علي ما اخر ما عندها (زي هبه مجدي في فرصة تانيه 💔😂)
ادم:خلاص أنا خارج بس اهدي
مروة بزعيق:هيقلي اهدااااي تاني عيزاك تعرف ان من وطالع ملكش كلمة عليا وتطلقني في اسرع وقت سااامع
ادم: وأنا لو حطيتي سكينة علي قلبي وقلتي لطلق يهموتك هقلك موتيني لان هتبقي هي هي
مروة بسخرية:لالا قلبي دق مش هيستحمل كلامك الحلو دا
واكملت بعصبية:بقلااااك هتلطني واطلللع برا
مروة مسكت بوبونيرة ازاز ورمتها علي ما اخر ما عندها
ومسمت فازة تاني كسرتها
ادم بخوف:خلاص خلاص أنا هخرج
ادم خرج وراح شقته واول ما قفل الباب مروة اترمت علي الارض وفضلت تصرخ وتعيط
مروة بانهيار:لييييه كدة لييييه ي رب تعذبني وتوجع قلبي كدة ليييه
مروة فضلت قعدة علي الارض وعمالة تعيط وادم سامعها وقلبه بيتقطع عليها
______عند زهرة (هما كل دا ولسة نيمين في العسل بردو 💔😂)
زهرة:ها بقي ي ست الكل احكيلي
الام:احكيلك إيه يبت
زهرة بمرح:لالا ي رورو مش عاوزين لف ودوران
الام ضربتها في رسه بهزار:خبر ايه يبت احترمي نفسك
زهرة:حاضر يستي اسفة بس قوليلي بقي بجد ليه مش عايزة علاء يتجوز ريتاج وليه قلتي عليها كدة ريتاج دي اخر احترام وادب
الام:عايزة الحج
زهرة:اممم قولي ي راوية بخاف من حقايقك انتي قولي
الام:جومي ي جذمة ي جليلة الرباية جومي من وشي
زهرة بضحك:هههه خلاص والله بهزر معاكي ها قولي
الام:هي البنته زينة ومحترمة وأنا كنت حباها عشان صحبتك
زهرة:حلو مش حباها ليه مرات ابنك بقي
الام:الصراحة كنت جايبة للواد علاء عروسة
زهرة ضحكت جامد:هههه مش قدرة والله هههه
الام:في إيه ي بت مالك
زهرة بتحاول تسكت:اصل لما علاء حكالي قلتله يمكن امك كانت جيبالك عروسة وسبحان الله
الام:سوسة أنتي
زهرة:طب يستي مين العروسة
الام:البت بهية بت سعد لاجرع
زهرة بصدمة:ايييييه ي وليه حرام عليكي بقي عايزة تجوزي علاء رجل الاعمال الكبير إللي بنات مصر كلهم يتمنو يبصولو لبهية دنتي كدة عايزة تنتقمي منه بقي
الام:ليه بس البت ست بيت وشاطرة جوي
زهرة بنفس الصدمة:ماما أنتي بصيتي في عين بهية
الام:هي الصراحة حولة بس الجمال جمال الروح مش الشكل
زهرة:جميل طب شفتي بقها
الام:فيها إيه يعني لما تكون بضب حبتين
زهرة:جميل طب شفتي شعرها
الام:عادي يعني اجعد دي موضة حتي
زهرة:طب والعلام ي ماما دي حتي معهاش دبلوم
الام:يوووه بقي منك أنتي طلعتي عيوب الدنيا في البت
زهرة:ي شيخة حرام عليكي بصي بقي ي ماما علاء هيتجوز ريتاج تمام وبهية دي بت سعد لاقرع دي اخرها صبري الحلاق مع انه احلي منها اشطا واجوكي حاولي تصالحي علاء وتفرفشوه دنا كنت جياله مخصوص بس يلا ابقي اقابله بكرة اما نسافر سلام عشان هلال مستنيني تحت
الام:سلام يبتي ربنا يسعدك ويهديكي
زهرة نزلت وهلال كان مستنيها ركبت العربية واتحركو وهي استغربت انو مكلمهاش
زهرة:مالك
هلال:مليش
زهرة:في إيه بجد
هلال بغضب:قلت مفيش حاجة اسكتي
زهرة بصتله بخوف وعتاب من صوته العالي وعدلت وشها الناحية التانية
هلال ضرب الدريكسيون بتاع العربية بضيق وكملو مشي ووصلو البيت
______عند مروة
علاء لسة بيفتح الباب اتصدم لما شاف كمية الازاز إللي مليا البيت كله
علاء بخوف:مروة مروة أنتي فين
علاء دخل يجري علي اوضة مروة
مروة كانت دفنا وشها في المخده وعماله تعيط وعنيها ورمت جدا
علاء بخضة:مروة مالك إيه إللي حصل
مروة عملت نفسها نيمة ومردتش عليه
علاء قعد جنبها:عارف انك صحيا قومي قوليلي إيه إللي حصل برا دا وازاي
مروة وهي دفنا وشها في المخده:مفيش حاجة وأنا شوية وهقوم الم الازاز
علاء بغضب:مروة قومي قوليلي حصل ايه
مروة رفعت وشها وعلاء اول ما شفها اتصدم علي الاخر
علاء:بس بس حصل إيه اهدي
مروة بعياط:خليك حنبي ي علاء خليني في حضنك كدة
علاء وهو يمسح علي شعرها بحنان:عيوني ليكي بس ارجوكي قولي حصل ايه
مروة بعياط:محصلش حاجة بس أنا عايزة اطلق من ادم
علاء بصدمة:ليه حصل ايه
مروة:محصلش عادي اتخانقت أنا وهو
علاء:لا والله وأنا اصدق الهبل دا منتو من يوم ما شفتو بعض وانتو بتتخنقو إيه الجديد
مروة بحزن:عادي ي علاء مش مرتاح بس ارجوك خليه يطلقني
علاء:نامي ي مروة وأنا الصبح ما تفوقي كدة هفهمك منك إللي حصل
علاء فضل واخد مروة في حضنه لغاية ما حس انها نامت فراح نيمها علي السرير وباس رأسها وغطاها
وخرج برا عشان يلم الازاز
علاء مع نفسه:ي ولاد المجانين كل شوية اقعد الملكم في الازاز أنا
_______عند زهرة
طلعت هي الاول وعملت نفسها نامت عشان متكلمش هلال
هلال دخل
هلال:ست قموصة لسة زعلانة
زهرة عملت نفسها نايمة
هلال:عارف علي فكرة انك مش نايمة قومي ي قموصة
قموصة ترا تاتا
زهرة بتسمع الجملة دي وبتتعصب
زهرة بغضب:اخرس ي كاءن ي مستفز ي رزل
هلال:ههه هقلهالك كل شوية 
زهرة:نينيني بايخ
هلال:خلاص طب أنا اسف
زهرة:لا بجد واصرفها من انهي حته دي
هلال:خلاص بقي متبقيش اوف
زهرة:هسامحك بس بشرط
هلال:واللي هوا
زهرة:تقلي كنت بتسأل علي مروة ليه
هلال اتنفس بحزن وحاول يداريه:ي زهرة كانت متخانقة هي وادم وهو كان عايز يصالحها
زهرة:مش مقتنعه
هلال:طز
زهرة حدفته بالمخد
هلال:طب تعالي يلا في حضني عشان ننام
زهرة:لا أنا زحلانه
هلال:زحلانه بقيتي كلبوبة اوي علي فكرة 
طب اصالحك ازاي
زهرة: عايزة كلب
هلال:نعم
زهرة:اشتريلي كلب نفسي في اوي
هلال:يبنتي أنتي مش عندك حساسية من القطط د
زهرة:مش بقلك عندك خال اهبل وهو مال القطط بالكلاب هاتلي انت بس
هلال:حاضر يستي بس أما نروح القاهرة
زهرة:اشطاا بس إحنا هنروح نعمل ايه
ادم:الشهر دا كله عندي شغل كتير في الشركة ومش هقدر اسيبه فهنروح انا وأنتي ونقعد في شقتي
زهرة:اووكاي
هلال اخد زهرة في حضنه
زهرة:هلال
هلال:نعم
زهرة:ممكن أسألك سؤال
هلال قلد صوتها:هو انت اتجوزتني ليه
زهرة:رزاااال
هلال:يبنتي حرام عليكي بقلنا اسبوعين متجوزين وكل يوم في نفس المعاد تسألي نفس السؤال
زهرة:علي فكرة كنت هغيره
هلال:طب يستي قولي
زهرة: انت إيه السبب إللي خلاك تتجوزني
هلال مسك مخدا وحطها علي رسها:نامي بدل ما اكتم نفسك دا خالص نامي
زهرة وهلال نامو
____عند مروة
صحيت بعد يجي اربع سعات حست ان رسها تقيلة اوي من كتر العياط والتفكير وكل شوية تفتكر ادم
مروة عملت كوباية شاي عشان رسها وخرجت البلكونة
اول ما خرجت سمعت صوت شهقات ادم إللي مكنش شايفها
ادم بعياط:ي رب ونبي ي رب سمحني أنا بجد مكنتش في وعيي أنا كنت مغيب والله ما فاكر حاجة بس أنا بحب مروة وهي اول بنت تدخل قلبي بس شري دي اتعرفت عليها كان طيش شباب لكن ي رب أنا بجد ندمت ارجوك خليها تسامحني ي رب أنا مش هقدر اعيش من غيرها 😭😥😩
مروة:.
يتبع الفصل الرابع عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent