رواية زهرة الصعيد الفصل العاشر 10

الصفحة الرئيسية

رواية زهرة الصعيد البارت العاشر 10 بقلم ميسون عبدالمجيد

رواية زهرة الصعيد كاملة من الفصل الأول للأخير

رواية زهرة الصعيد الفصل العاشر 10

هلال بقلق:طب وانا هعرف منين أنتي هتنفجري ولا ايه وشك بقي زي الدم يخربيتك
زهرة بتعب:اااااه هتشوووو حسا اني مش قدرة اخد نفسي وجسمي سخن اوي ااااه هتشوووو
هلال:طب خلاص خلاص تعالي وانا هطلعك اوضتك تعالي
زهرة سندت علي هلال وهو طلعها اوضتها ونيمها علي السرير د
_____ عند سارة
سارة بألم:ااااه رجلي حسا إني خلاص
احمد:اهدي بس مفيهاش حاجة دي كدمة بسيطة أنا دكتور وعارف
سارة باعجاب:ايه دا انت بجد دكتور ااااه رجلي
احمد بضحك:امال دكتور هزار يعني ايوا خليكي في رجلك دلوقت عندك أي رباط داغت ولا اي حاجة
سارة:اااااه ايوا عندك هنا في الدرج دا
احمد:طب تمام وبطلي صداع بدل ما اخبطك خبطة علي راسك اخليكي تخرسي خالص
سارة بوجع:اااااه اهئ اهئ اهئ 😭😩
احمد:ايه دا بس خلاص والله بهزر أنا آسف
احمد لف رجل سارة واطمن انها كويسة وخرج
لسة بيقفل الباب لقي ريتاج في وشه
احمد:ي ستار ي رب
ريتاج بخبث:اممم مالك ي سيادة الدكتور بقيت حنين كدة وحساس من امتي
احمد مسكها من لياقة التيشرت:امشي يلا من قدامي يلا
ريتاج:ماشي ماشي معايا تعمل كدة لكن مع ناس
قلدة صوته أنا اسف خلاص كنت بهزر
احمد جري عليها وهي دخلت اوضتها وقفلت بسرعة
_______عند زهرة
هلال جاب قماشة وميه وبدء يعملها كمدات
فضل كدا لغاية ما حس انها بقية كويسة وخفت شوية
الباب اتفتح
مروة:زهرة كنت عيزاا....
اوبس أنا اسفة إيه دا زهرة مالها
هلال:اهدي هي كويسة بس حصل.... حكلها علي كل حاجة
مروة:اووو يلهوي دي فعلا مش بتحب القطط خالص 
طب روح انت نام وأنا هقعد معاها
هلال:لالا أنا قاعد
مروة:تمام أنا همشي بقي
هلال:مروة استني عايزة اقلك حاجة
مروة بقلق:خير
هلال: تعالي البلكونة عشان منزعجش زهرة
خرجو البلكونة ومروة مستغربة وقلقانة
هلال:عارف انك مستغربة بس أنا كنت عايزك بخصوص جوازك من ادم انا..... نسيبهم يحكو مع بعض هنعرف بعدين
بعد شوية مروة مشيت وهلال دخل لزهرة
خاف يسيبها تحصلها حاجة تاني جاب كرسي ونام جنبها
في الصباح
 زهرة صحيت من النوم وهي لسة حسا بتعب
بتفتح عنيها لقيت هلال نايم قدمها علي كرسي
كانت هتصحيه تشتمه بس افتكرت امبارح واللي حصل وان اكيد هلال قعد معاها عشان يخلي باله منها
زهرة في سرها:يتي كميلة حتي وهو نايم قمر بشعره الاسود إللي بايظ دا ونازل علي عينه متجوزه قمر يناس 
هلال وهو بيقوم:هتفضلي بصالي كتير كدة عارف اني قمر
زهرة بضيق:ي ستار ي رب انت بتشوف وانت نايم
هلال:وهو أنا عرفت انام منك
زهرة:بس متفكرنيش دنا رغم اني كنت تعبانه كان نفسي اقوم اقتلك
هلال:وانا هعرف منين يختي حد ميحبش القطط
زهرة:انا عارف ليه لان القطط غدااارة زي السجارة
حلوة السجااااارة لكن غدااارة
هلال بتعجب:هشش هشش إيه القرف دا اللي يسمع صوتك في المهرجنات ميسمعوش ف الهادية
زهرة:ملكش دعوة اتفضل برا
هلال:قايم يختي قال يعني قاعد مع الاميرة ديانا
زهرة:واحسن منها كمان
هلال نزل تحت وزهرة قامت اخدة دش عشان تفوق
في الجنينة
ادم:ها إيه الاخبار
هلال:اخبار ايه
ادم:الهدية عديت صح يبني انا كل افكاري جهنمية
هلال:اسكت يبن ال..... متفكرنيش طلع عندها حساسية من القطط وكانت ليله سودة تمبارح
ادم بضحك:ههه ربنا يقدرني علي فعل الخير
هلال ضربه بهزار
جوا الفلة
البنات كلهم قعدين مع بعض بيحكو
ريتاج:ايه ي عروسة محدش سامعلك صوت
مروة بخجل:يعني هقول ايه
ريهام:ي عيال أنا جتلي فكرة جهنمية
زهرة بخوف:اشجيني مش بيجي من وراكي غير البلاوي
ريهام:تشكر ي باشا بس اسمعو
سارة:متخلصي يختي
زينة:لا هي ناوي تقضيها كدة اخلصي ي حجة
ريهام:كدة طب خلاص مع نفسيكو بقي مش قايلة هه
مروة:خلاص ي ريري قولي بقي
ريهام:هقول بس عشان خاطرك ي مرمر
بصو بما ان عندنا فرح وحنة وكدة تعالو نعمل حاجة زي اللي بيعملوها التركين زي مثلا حمام العروس
ريتاج:اه ونقعد كدة مع بعضينا سلوطي ملوطي
زهرى:والله فكرة حلوة يبت ي ريري بصو اكبر اوضة هنا اوضتي تعالو نعملها فيها ونقفل علي نفسنا كدة ونشغل اغاني ونلبس فساتين زي الحنة
حسام من وراهم:وانا موافق
مروة:وانت إيه حشرك ي كاءن ي رزل انت
حسام : اسكتي بقي يلا ي ريري وأنا موافق ها
زهرة:بس ياد ي اهبل دي حجات بنات
حسام:والله هقعد مش هعمل صوت
زينة:ماتبطل تطفل بقي
حسام: نينيني ملكيش دعوة انتي
زينة:لا مالي ونص ي ا..
زهرة:هشش خلاص اطلع ياد انت برا وسيب البنات مع بعض
حسام بزعل:يوووه بقي طب قطوعة
حسام مشي وكلهم ضحكو علي جنانه وبلاخص زينة
زهرة:هيا بنا ي رفاق
كلهم:هيااااا
طلعو كلهم اوضة زهرة وكل واحد لابس فستان قصير وشغلو اغاني وفضلو يرقصو طول الليل ما بين الضحك والهزار واللعب
والشباب قعدين تحت تفسهم يقعدو معاهم
ادم:اووف ايه الملل دا
علاء:عندك حق البنات هما إللي بيحلو القعدة
احمد:طب أنا نفسي اعرف هما بيعملو إيه وسيبنا
احمد:وانا كمان
كلهم كانو نفسهم يعرفو بيعملو ايه معاد حسام اللي مش بيتكلم
هلال بشك:وانت ي ادم ساكت ليه مش عايز تعرف بيعملو ايه
حسام بغباء:طب منا عارف
كلهم بصدمة:اييييه
حسام فاق:ها معرفش وأنا هعرف منين يعني
لقاهم كلهم بيبصولو بشك
طلع يجري علي اوضته
الشباب  قامو فضلو يدورو عليهم في كل الاوضة ملقيهمش
هلال:كدة مش فاضل غير اوضة زهرة
علاء:ايوا يلا بسرعة
علاء بدء يخبط
احمد:هو ايه صوت الاغاني دي
ادم:الله هموت وادخل
احمد:وانا كمان فضلو يخبطو
البنات سمعو بعد فترة طويلة عشان صوت الاغاني كان عالي
زهرة:استنو استنو استنو الباب بيخبط اقفلو الاغاني
سارة:مين الفصيل دا
مروة:شوفي طيب
زينة:استني هتخرجي كدة افردي كان حد من الشباب امسكي الشال دا
زهرة:ايوا صح استخبو انتو ورا جو الحمام
البنات استخبو وزهرة حطت الشال الاسود عليها وفتحت
زهرة بتفتح اتصدمت لما لقيت عاصم وعلاء وهلال وادم كلهم وقفين
زهرة بصدمة:في ايه
علاء:انتو إللي في ايه بقلنا ساعة بنخبط بتعملو ايه ها ها
زهرة بتوتر:هنكون بنعمل ايه وبعدين أنا قعدة لوحدي
هلال:والله امال ايه الصوت دا
زهرة بتوتر:صوت الاغاني يلا من غير مطرود عايزة انام
كلهم بصولها بشك
زهرة:يلااااا براااا
علاء دخل راسه في الاوضة:متاكدة ان مفيش حد
زهرة:ايوا زقته وقفلت الباب
الشباب مشيو بياس لانهم اتاكدو انهم جوا
زهرة اخدة نفسها اخيرا
زهرة:الدار امان ي شباب تعالو
زينة:عيال رزلة
ريتاج:بوظو الليلة
مروة:خلاص بقي تعبت من الصبح قعدين أنا راحة انام
كلهم قالو هينامو
زهرة:استنو استنو انتو عيزين تخرجو بالفساتين دي
كلهم بصو لبعض وشهقو بصدمة
زهرة:هههه تعالو ي هبل كل واحدة تاخدلها شال ولا عباية
البنات كلهم اللي لبست عباية واللي لبست شال
خرجو ورا بعض وكلهم لبسين اسود في اسود
احمد:ي ستار ي رب في ايه
ادم:دول تقريبا النداه إللي كنا بنسمع عنها زمان
البنات بصلهم بغضب
كل واحد بلع ريقه بخوف وسكتو
كل واحد دخل اوضته ينام
الصبح
الكل صحي بنشاط عشان كتب كتاب ادم ومروة
مروة كانت مبسوطة اوي وادم مبسوط جدا
مروة في اوضتها مسكة الفستان اللي هتلبسه وحضناه وبترقص معاه وعماله تلف الاوضة كلها
زهرة دخلت شافتها كدة ابتسمت وفرحت لفرح اختها
زهرة:طب مش كفاية رقص متعبتيش امبارح
مروة اخدة بالها من زهرة واتكسفت
مروة:انتي هنا من امتي
زهرة:مش من كتير بس قوليلي بقي مبسوطة
مروة بفرح:جداااا جدااا ي زهرة مش متخيلة أول مرة في حياتي افرح كدة حسا إني بحلم
زهرة:ربنا يسعدك ي قلبي
مروة:ويخليكي ليا بجد أنا بحبك اوي ي زهرة أنتي عمرك ما كنتي بتعامليني علي انك اختي الكبيرة وبس أنتي صحبتي وامي وحببتي بجد ربنا يخليكي ليا
زهرة بحب:لالا مش متعودة أنا علي كدة أنا متعودة علي جعفر
مروة:تصدقي أنا غلطانة
زهرة بضحك:خلاص بهزر هاتي بوسة يلا عشان اجهزك
زهرة قعدة تجهز مروة
______عند ادم
هلال بضحك:يبني كفاية هتجنن
ادم:لالا مش مصدق بص أنا هرمي نفسي من هنا اكيد بحلم
هلال:اسكت ي مجنونة وتعالي اترزع
انت بجد بتحب مروة
ادم بحب: ياااه مش هتتصور حبي ليها من اول مرة شفتها كان نفسي تبقي مراتي عارف كنت بعتبرها كدة لما يبقي نفسك تشتري حاجة بس الحاجة دي غلية اوي فا اللي معاك مش مكفي فا تضرت تروح وانت مضايق بس تقرر انك تحوش وتحوش حتي ان كان العمر كله بس المهم في النهاية تجبها وبعد ما تجبها تحطها في عينك وتخاف عليها من الهوا اهو أنا كدة حسيت ان مروة دي اغلي حاجة في حياتي
هلال:يسيدي ربنا يسعدك بس علي الله تحافظ عليها بجد
_____عند عاصم
عاصم:يستي خلاص اتظبطت
ريهام:اتعدل بقي أنا مش عرفة بتلفو العمة دي كلها ازاي راسك مش بتوجعك
عاصم بغمزة:وهو حد يشوفك ويتوجع بردو ي بطل انت
ريهام بخجل: احم بطل قلة ادب يلا انزل وأنا هاجي وراك
عاصم بضحك:ههه ماشي
ريهام بسرعة:استني استني استني
عاصم: إيه تاني
ريهام:نسيت احطلك برفيوم
عاصم ابتسم ونزل وريهام كمان لبست تلا ومازن ونزلت
الكل اتجمع والماذون جه وبدء يكتب والكل فرحان جدا وبالاخص ادم ومروة
واخيرا الماذون قال(:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير)
صوت الزغاريط علي والكل بيبارك
ادم مستناش حد وجري علي مروة حضنها جامد وفضل متبتب فيها
ادم بهمس:مبروك علي قلبي بيكي ي حبيبة قلبي وعمري كله
مروة بهمس:بحبك
ادم:يااااه اخيرا
حضنها اكتر ولف بيها
علاء بضيق مصطنع:مخلاص ي عم انت راعي ان اخواتها وابوها وقفين
ادم:انت بذات تسكت خالص انا مش عارف مش بطقني ليه
علاء:ي عم كنت بتنك اختي وبغير عليها بس متقلقش بحبك يعني
علاء اخده بالحضن ودام كذالك مروة كانت مبسوطة جدا لانها كانت بتضايق من معاملة ادم وعلاء
مر اسبوع بسلام علي نفس الوضع ادم بيحب مروة ومروة بتتعلق بادم اكتر وعلاء بقي بيحب بيحب ريتاج اكتر من الاول وسارة واحمد بدءو يحسو من ناحية بعض بحاجة وحسام قرب يولع في زينة عشان مش مدياه اي فرصة وهي مكان بدأت تحبه
واخيرا جه يوم فرح هلال وزهرة
يتبع الفصل الحادي عشر اضغط هنا
google-playkhamsatmostaqltradent