رواية وصال الفصل السابع والأخير بقلم نور عصام

الصفحة الرئيسية

رواية وصال البارت السابع والأخير بقلم نور عصام

رواية وصال كاملة

رواية وصال الفصل الأخير

وصال.  انهارت من كلام نرجس وقالت مين قالك اني كنت سبب موت ابنك مين قالك اني انا اللي حرمته من الخلفه حرام عليكي ليه بتعذبيني دايما بكلامك انا اتحملت كتير اتحملت من قبل علشان شريف وبدموع قالت ودلوقتي بردو هسكت علشان عمي ومروان وانا هريحك وهعملك اللي عوزاه بس ياريت ترتاحي وبصتلها وقالت انا مش موافقه علي ابنك ولا عمري هوافق لكن اتمني تدعيلي ان ربنا يريح قلبي او يريحني من الدنيا كلها 
مروان.  وصال ليه بتقولي كدا انا بحبك ومش هتجوز غيرك
احمد.   اهدي يا بنتي وبص ل نرجس
وصال.   قبل عمها يتكلم قالت مفيش داعي الكلام يا عمو انا خلاص قولت اللي عندي ومشيت علي اوضيتها
مروان.    بصوت عالي قال لأمه ليه كدا حرام عليكي شريف مات علشان يفاديني انا مش هي ومخلفش علشان
وصال.   سمعته وهي بتقفل باب اوضتها التفتت تاني وجريت وقالت علشان انا السبب علشان انا بنت عمه ومقدرش يجرحني علشان مليش حد غيرو ودا كفايه بقلمي نور عصام
مروان.  بصوت عالي قالها انت ليه ساكته كفايه بقا
وصال.  دي حياتي وانا رضيت بيها ومسمحش لحد يتكلم عنها نهائي
مروان.   لازم الكل يعرف لازم ماما تعرف انك مظلومه
وصال.   وانا مرتاحه بظلمها ليا انت مالك
مروان.   بغيظ منها مسكها من ايدها وقالها مادام مصممه علي اللي ف دماغك انا كمان مصمم اتجوزك
وصال.   غصب عني يعني
مروان. ايوا
وصال.   مش هيحصل ولو حكمت هسيب البيت وف لحظه
وصال.   كانت حاطه ايدها علي خدها من اثر الصفعه اللي مروان عطهالها وبصتله وقالت مش وصال المهدي اللي حد يمد ايده عليها وبدون وعي ضربة بالقلم علي وشه
نرجس واحمد مش مستوعبين اللي حصل منهم الاتنين
مروان.  وعيونه بطلع نار علي ردها وتصرفها  قالها انتي اللي جبتيه لنفسك واتصل بالفون 
وصال.  مش هتجبرني علي حاجه انا مش عوزاها
مروان.  هنشوف يا لولو بقلمي نور عصام
وصال.   بصت ل نرجس وقالت ابعدي ابنك عني
نرجس.   مروان اهدي البنات كتير ومادام هي مش موافقه خلاص
مروان.  لو سمحتي يا ماما متدخليش ف الموضوع دا 
نرجس. بعصبيه يعني ايه مدخلش انت مش ابني ولا ايه مش كفايه اخوك اتجوزها غصب عني
مروان.  ماما دي حياتي وانا حر فيها
نرجس.   لسه هتتكلم فونها رن
محسن.  الو ازيك يا خالتي
نرجس.   بزهئ قالت اهلا محسن عامل ايه وماما
محسن.   الحمد لله وبعدين قالها خالتي عاوز منك خدمه
نرجس.  اتنهدت وقالت من عنيا يا حبيبي اتفضل
محسن.  اخد نفس وقالها كنت عاوز اتجوز وصال 
نرجس.  بصوت عالي قالت مييين
محسن.  وصال يا خالتي وكنت عاوزك تكلميها وتقنعيها
نرجس.   حتي انت كمان
محسن.  ف ايه يا خالتي
نرجس.   جيت متأخر يا قلب خالتك
محسن. مش فاهم
نرجس.  الست وصال جالها عريس
محسن.  نعم مين دا
نرحس. بتريقه قالت مروان واهو بيحاول يقنع الهانم
محسن.   انتي بتكلمي بجد يا خالتي 
نرجس.   ايوا يا محسن
محسن. طيب هي وافقت
نرجس. ماقولتلك بيحاول يقنعها 
محسن.  زعل وقال هشوفك قريب يا خالتي
نرجس.  سلم علي ماما وقفلت بقلمي نور عصام
احمد.  بصلها وقالها يارب تكوني هديتي من جواكي
نرجس.  انا مش مجنونه علشان تكلمني كدا
احمد.  حتي إبن أختك عاوز يتجوزها
نرجس. عمي هو التاني
احمد. لا مش اعمي بس بيتجوزها لأدبها واخلاقها وعيلتها ومركزها ولعلمك مش هو بس اللي عاوز يتجوزها
نرجس.  بصت ل مروان
احمد. لا بردو ف كذا مهندس كلمني عنها وكمان مهاب كلمني
مروان ووصال.  بصوله
احمد. اوعو تكونو فاكريني نايم علي وداني ومش عارف حاجه وعموما اهو طلبها مني وعاوز يتجوزها ف اقرب وقت
مروان.  ابن ال ....
احمد.  برغم انك قولتله انها خطيبتك إلا انو قالي بردو
وصال.  متخلف
احمد.  بما انو متخلف ايه رأيك ف محسن
وصال.  اتوترت وقالت محسن ايه الزفت دا كمان
نرجس.  لمي لسانك واتكلمي عدل
وصال.  انا اتكلم براحتي مادام مش عجبني
نرجس.  ليه ان
احمد. قاطعها وقالها نرجس
نرجس.  سكتت
احمد.   اللي يريحك يا وصال مش موافقه عليهم حقك وبعدين قالها طيب و مروان بقلمي نور عصام
وصال.   انا قولت ردي 
احمد.   معلش حابب اسمعه تاني
نرجس.   هي قصه 
احمد.   تجاهل نرجس قالها وصال قولتي ايه
وصال.  مش موافقه يا عمو وبصت ل مروان
مروان.   اتوعد لها وقالها اطلعي علي اوضك 
احمد.   بصلها
وصال.  مش من حقك تقولي اعمل ايه
مروان.  بحده قالها دقيقه لو ما طلعتي هتشوفي هعمل ايه
وصال.  بعند قعدت وقالت هات أخرك 
مروان.   قرب منها ومال عليها
وصال.  اتوترت ووشها احمر وقالت ايييه ايه
مروان.   اطلعي علي اوضتك بقلمي نور عصام 
وصال.   ملكش كلام عليا
مروان.   بصلها وف لحظه كانت بين ايديه غصب عنها 
وصال.  نزلني يا مجنون انته
مروان.    طلع بيها فوق ونزلها ف اوضتها وقالها مسمعش صوتك لحد مااندهلك فاهمه ولا لأ
وصال.    لأ
مروان.  قرب عليها وقال قولتي ايه
وصال.  بخوف قالت لااا لأ
مروان. ابتسم لخوفها منه وقالها صوتك لو علي عليا تاني هتندمي وايدك الي رفعتيها عليا دي هعاقبك عليها انا مش ناسي نور عصام والكلمه اللي اقولها لو متسمعتيها هتزعلي ومش اي زعل
وصال.  مش عرفه تاخد نفسها من قربه منها 
مروان.  ايه مالك يا قطه لسان فين
وصال.  غمضت عيونها واتنهدت
مروان. مال عليها وباسها من خدها
وصال.  اتخضت وفتحت عيونها وبصتله ف ذهول
مروان.  ابتسم وبعد عنها  
وصال.   دقات قلبها ذادت وبصت ف الارض
مروان.  اعجب بكسوفها وتوترها ووشها الاحمر وقالها إياك تخرجي من اوضك غير لما اقولك وسابها ومشي
وصال.  ماشي يا إبن نرجس إن ماوريتك وبعدين قالت انا مش طيقاك ولا طايقه امك علشان انزل
مروان. نزل لعند أمه وأبوه
احمد.   براحه عليها يا مروان 
نرجس.  قالت مش هيحصل اللي بتفكر فيه انت وابنك
احمد.   انا مش بفكر ف حاجه 
مروان.  قال اهدو انا هتجوز وصال ودا اخر كلام 
نرجس. يعني انا كلامي ملوش لازمه اتفلق يعني
مروان.   راح عليها وباسها من خدها وقالها انا بحبك ومقدرش استغني عنك بس كمان بحبها وعاوزها ف حياتي هي اللي حبيتها ومحبتش غيرها ولا قادر احب تاني عاوزها هي يا ماما مستكتره عليا اعيش مبسوط رواية وصال بقلمي نور عصام مش عوزاني ارتاح مع البنت اللي قلبي اختارها تكون شريكة حياته علشان خاطري يا ماما وافقي انا مش عاوز اعمل حاجه غصب عنك مقدرش لكن كمان راعي شعوري ودموعه ملت عيونه 
نرجس.  اخدت ابنها ف حضنها وعيطت وقالت خلاص اللي انت عاوزه اعمله انا يهمني راحتك
مروان.  يعني موافقه
احمد. قبل ترد نرجس قال أكيد موافقه هي عندها كام مروان يعني
مروان.  باس ايدها وقالها ربنا يخليكي ليا يا قلبي
احمد.  كلمت مين ف الفون
مروان.  كلمت هادي يجي وبجيب مأذون
احمد.   فرح وبعدين قاله بس ليه كدا دلوقتي
مروان.  معلش يا بابا بعدين نعمل حفله صغيره ونقول للكل
نرجس.   طيب استني شويه
مروان. معلش يا ماما خليني علي راحتي انا هكتب الكتاب وبكرا ولا بعدو نعمل حفله ونقول للكل وبعدها نسافر
نرجس. تسافرو
مروان.  حبيبتي انا عندي شغل برا منها شهر عسل ومنها شغل
نرجس.   شغل بردو
مروان.   هههههه وباسها 
احمد.   ربنا يسعدكم يا ابني
نرجس.  عيطت
مروان.  حبيبتي ليه كدا ليه تعيطي
نرجس.  بدموع قالت كان نفسي اشيل ولادك كان نفسي افرح بأحفادي منك اتمنيت اشوف عيالك حواليا بيتنططو معنديش غيرك 
مروان.  طبطب عليها واخدها ف حضنه وقالها هتشيلي ولادي وهتفرحي بيهم وانتي اللي هتقوليلي خد ولادك يا مروان وشوفلك بيت تاني انا زهقت من شقاوتهم جننوني
نرجس.  كنت اتمني 
مروان. ابتسم وقالها كنت تتمني تطرديني انا وولادي من البيت يا ماما
نرجس.   عيطت بصوت عالي بقلمي نور عصام 
مروان. قالها يا حيبيتي لو ربنا ارد اني اخلف هيكون عندك احفاد
نرجس. بصتله وقالت المشكله مش فيك
مروان.  لا يا ماما وصال زي الفل
نرجس.  استغربت وبعدين قالت ازاي ما انت عارف
مروان.   بضعف قال لا يا ماما وصال بتخلف وياريت لو تقفلي بقا الموضوع دا مش عوزين نتكلم فيه تاني بقلمي نور عصام 
نرجس.  مش فاهمه قوي
مروان.  قالها انا بس طمنتك انها بخير فياريت نقفل بقا الموضوع دا 
احمد.  قالها ايوا زي ما فهمتي كدا يا نرجس 
نرحس.  ازاي 
احمد.  إرداة ربنا وهي اللي صممت محدش يعرف 
نرجس.  وانتو كنتو عرفين
احمد.    عرفنا بالصدفه لكن هي متعرفش اننا عرفين  وزي ما ابنك قالك خلاص اقفلي بقا عالموضوع دا وياريت نحترم رغبتها وحبها لجوزها
نرجس.  دموعها نزلت 
احمد.  ياتري دي دموع ندم ولا علي اللي راح
مروان.  خلاص يا بابا وبعدين حب يغير الموضوع قال بس البت الجزمه دي مش موافقه عليا 
نرجس.  رفعت عينها وقالت ليه هي تطول ولا ايه 
مروان وابوه هههههه ههههههه
نرجس.  طيب والله لطلعلها اوريها بنت فاديه دي 
مروان. ابوس ايدك يا ماما انا عاروز الجوازه تم اليله
نرجس.  اوعي من وشي وطلعت عندها
وصال.  شافتها داخله وشها بيطلع نار قالت نعم عاوزه ايه تاني
نرجس.  هعوز منك ايه يا بنت فاديه
وصال. اسمعي يا ست انتي انا مش عاوزه اتكلم معاكي ولا مع حد نهائي كفاية اللي عملتيه فيا لحد دلوقتي ابعدي عني بقا دا ايه الغلب دا
مروان.  بابا انا هطلع الحق ماما ووصال قبل ما الجوازه تبوظ
احمد.   ههههه وانا جاي معاك وطلعو
نرجس.   غلب غلب ايه يا بت مش كفاية قلة أدبك ومدت ايدك علي ابني وانا ساكته انتي عاوزه ايه يا حيلتها
وصال.  بضعف بصتلها ومدت ايدها شدتها عليها وقعدتها جنبها عالسرير وقالت عاوزه حضنك وحطت دماغها علي صدرها وقالت عاوزه احس ان ليا حضن اترمي فيه وقت انهار عوزاكي تطبطبي عليا وتقولي معلش عوزاكي تقوليلي انا امك وبحبك وبخاف غليكي من الهوا الطاير عوزاكي تقولي ان ليا ضهر وسند ف الدنيا رواية وصال بقلمي نور عصام عوزاكي تقوليلي طول منا جنبك محدش هيبوصلك عوزاكي تقولي اوعي تخافي وتضعفي مهما حصل خليكي قويه وانا امك ف ضهرك عوزاكي تحسسيني بحبك وحنانك عليا عوزاكي تقوليلي لو مروان زعلك انا اللي هقفله عوزاكي تقولي اني مش يتيمه عوزاكي تقولي اوعي تزعلي وتحزني طول ما انا معاكي عوزاكي تقولي اضحكي وافرحي ومتشليش هم اي حاجه نور عصام عوزاكي تقولي انسي وعيشي حياتك ونزلت من حضنها نامت علي رجلها وقالت نفسي احس انك أمي بجد مش عاوزه حاجه تانيه من الدنيا 
نرجس.  ضعفت وحست انها فعلا مجروحه ومحتاجه لحضن حنين حطت ايدها علي شعرها وطبطت عليها ودموعها نزلت
مروان وابوه.  كمان دموعهم نزلت وكانو واقفين علي الباب
وصال.   اتنهدت وعيطت
نرجس.    مسحت دموعها وقالتلها اهدي يا قلبي انا مستحيل اسيبك ولا اتخلي عنك انا بحبك يا بت انا اللي ربيتك ومقدرش استغني عنك ف حياتي واوعي تكوني فاكره اني ممكن اسمح لحد يأذيكي ذا انا كنت اقتله انتي بنتي وحبيبتي واوعي تتخيلي ان جوازك من شريف كان غصب عني لا طبعا وكمان جوازك من مروان فاهمه يا بنت فاديه وبصتلها وابتسمت وقالت انتي مسألتيش نفسك ليه بقولك بنت فاديه
وصال.  بصتلها وما اتكلمت
نرجس. علشان انا وأمك كنا نحب بعض كتير وانا زعلت عليها فوق ما تتخيلي ولما بقولك بنت فاديه دا علشان افتكر اسمها دايما واقوله وكمان انا كنت نور عصام مبسوطه لما عمك جابك ليا وانتي عندك سنتين فرحت بيكي وقولت ربنا عوضني ببنت وربيتك عالقوه والعناد والتمرد علشان متبقيش ضعيفه ولا حد يقدر يكسرك ف يوم وطبطبت علي ضهرها
احمد.  دخل وقال معقول اللي انا شايفه دا
مروان.  مستحيل ماما ووصال ف حضنها انا مش مصدق نفسي
نرجس.   قامت وقفت وقالت انتي اتجننتي يابت فاكره نفسك مين يعني علشان ترفضي ابني انا اصلا مش موافقه عليكي
وصال.   بصتلها وقالت استغفر الله العظيم مالك يا نرجس 
نرجس.  نرجس يا قليلة الادب
وصال.  براحه ياختي علي نفسك شويه انتي من شويه كنتي بتتحايلي عليا وكان ناقص تبوسي ايدي علشان اوافق علي ابنك
نرجس.  انا يا بت
وصال.  بعند قالت ايوا انتي وقولتلي لو موافقتيش هتسيبي البيت
نرجس.   اها وهو دا اللي انتي عوزاه يا بنت فاديه
وصال.  ياريت 
مروان.  رد قبل امه وقال بس بس انتي وهي وراح عليهم وضمهم الاتنين لحضنه وقال وانتو الاتنين بحبكم ومقدرش استغني عنكم ولو مش عوزين الجوازه تتم انا اللي هسيب لكم البيت وامشي علشان ترتاحو خالص
وصال.  عملت حركه بايدها وقالت خد امك معاك 
مروان.  كور ايده وقالها هضربك والله
نرجس.  هو دا اللي قدرت عليه دا بدل ما تديها قلمين يعدلوها 
وصال. شوفت امك عوزاك تضربني انا عرفه انك مش هتعمري معايا 
احمد.   ضحك وراح علي نرجس وقالها عيله ونفسيتها تعبانه ومتتحاسب دلوقتي كبري دماغك 
نرجس.  كل بعقلي حلاة علشان بنت أخوك
وصال. متهمدي بقا يا ست انتي انتي عاوزه ايه الله
مروان.  قبل امه ترد شد وصال وقالها تعالي ونزل علي تحت وبعد دقائق هادي وصل ومعه المأذون وتم كتب الكتاب 
هادي.   بارك ومشي
احمد.  حضنهم الاتنين وباركلهم وقال ل مروان عين العقل يا ابني
نرجس.  قعدت ومش بتنكلم
وصال.  راحت عليها وقالتلها ايه يا نرجس مش هتباركلنا ولا ايه
نرجس.  بصتلها وعيونها دمعت
وصال.  حضنتها وقالت ماما حبيبتي ربنا يخليكي ليا 
نرجس. فرحت وقالت ماما
وصال. ايوا ماما مين غيرك يستاهلها 
نرجس.  انتي 
وصال. حضنتها بقوة وعيطت 
نرجس.    طبطبت عليها وبعدين قالت ل مروان خد مراتك واطلعو
مروان.  ابتسم وباس أمه 
احمد.  يلا يا مروان اطلعو 
مروان. بصلها بحب وفرحه
وصال. احرجت ووشها بقا الوان من الكسوف
مروان.  راح عليها ومسك ايدها واخدها وطلعو 
وصال. راحت ناحية اوضتها 
مروان. شالها وقالها علي اوضتي ياقمر وفعلا راح نزلها وبصلها بشوق وحب ولهفه كأنها غايبه بقالها سنين
وصال.  دقات قلبها سرعت ومش قادره تتنفس
مروان.   قرب عليها همس جنب شفايفها وقالها بحبك وطبع قبله رقيقه جنب شفايفها وبصلها وابتسم علي كسوفها منه
وصال.  بتبعد عنه
مروان.  شدها عليه واخدها ف حصنه وقالها مش كفايه بعد بقا لأمته هنبعد خلاص مش قادر وبصلها بشغف 
وصال.   بصوت مبحوح قالت مروووان
مروان.  قلبه وروحه وقرب عليها اكتر ورفع دقنها وبص ف عيونها وقالها عوزاني بقلمي نور عصام
وصال.   غمضت عيونها 
مروان.  حبيبتي لو قربت مش هبعد 
وصال.   مازالت مغمضه عيونها 
مروان.  حط ايده علي وشها وقالها فتحي عيونك 
وصال. فتحت وبصتله وهي بترتعش
مروان.  بحبك وهتجنن واسمعها منك ومال عليها وحط دماغه ف رقبتها وقالها بحبك وخلاص قربت اتجنن 
وصال.  حست بدقات قلبه من قربه ليها قالت بحبك
مروان.  و ف لحظه التهم شفتيها بشفتيه ليروي ظمئه وينتقم من معذبته التي علمته معني القوة والصبر 
وصال. كانت تشعر بالارتعاش بين يديه
مروان.  حس بيها وبرعشة قلبها وجسدها بين ايديه ضمها اكتر ليه ومازال يقبلها وبعد وقت لايعلمون كم هو بعدو عن بعض ليلتقطو انفاسهم مروان بصلها ببتسامه 
وصال.   وشها ف الارض وقالت مروان استني عليا
مروان.   بحب قالها معتقدش هستني اكتر من كدا 
مروان.  شالها وراح عالسرير وقبلها بحب وضمها ليه وحسسها بالامان وهي بين احضانه حتي استسلمت تماما نور عصام مد ايده علي خصرها وقربها منه وباسها بوسه افقدتها صوابها تعلقت بيدها حول عنقه وأخيرا تبادلو الجنون بجنون والشغف بشغف والحب وبالحب والامان بثقه وسارعت دقات القلوب واصبحو قلب واحد 
وبعد بعض الوقت
مروان.   لولو حبيبتي
وصال.   اتنهدت 
مروان. ابتسم وقالها انا كنت ناوي اعمل حفله بكرا او بعدو ونعلن جوازنا للكل لكن انا مش هقدر استني 
وصال.  الفتت بوشها ليه 
مروان.  انا هعمل الحفله بكرا الصبح ف الشركه وهتسافر أخر النهار انا هحجز دلوقتي 
وصال.  ليه الاستعجال دا 
مروان.   بصلها وقالها كل السنين دي وعوزاني استني
وصال. اتكسفت 
مروان.  ضمها لحضنه وقالها انا زعلان منك 
وصال.   بحب قالت مقدرش علي زعلك
مروان.   بتحبيني
وصال. بموت فيك وبعشقك 
مروان. بخبث قالها طيب صالحيني
وصال.  مالت علي خده وباسته
مروان.   قالها البوسه دي علشان زعلتيني لكن انا عاوزك تصالحيني علي اللي عملتيه تحت وكان يقصد القلم
وصال. فهمته وقالت نعم يا عنيا بقلمي نور عصام
مروان.  قالها لو ماصالحتيني هزعل وانتي عرفه اني زعلي وحش
وصال.  اتنهدت وراحت عليه وباسته من شفايفه بوسه سريعه
مروان.  ضحك وقالها انا هعلمك تصالحيني ازاي علشان بعد كدا من نفسك تتصرفي وانقض عليها 
وتاني يوم بعد الحفله حجزو وسافرو باريس وقضو اجمل شهر عسل كله حب وضحك ولعب وعاشو بسعاده بعد طول انتظار
وبعد تسع اشهر 
وصال.    مروان قوم انا تعبانه
مروان.   يا بنتي حرام عليكي بقالك اسبوعين علي نفس الحال كل يوم تعبانه ونجري علي المشفي ونرجع تاني 
وصال. بتعب وزهئ قالت يعني ايه 
مروان. يعني اتحملي شويه الدكتوره قالت قدامك اسبوع 
وصال.  بتعب قالت متخلنيش اشتمك انت والدكتوره انا بجد تعبانه
مروان.   قام واتعدل وقالها طيب اهدي ياروحي والصبح بنروح
وصال. عيطت وقالت حاضر هستني للصبح واقول ل ابنك معلش اصل بابا زهئان وعاوز ينام 
مروان.   بصلها لقاها تعبانه فعلا قالها حبيبتي انتي بجد تعبانه
وصال. صرخت وقالت لا بمثل 
مروان.  اتخض عليها وقالها حاضر حاضر وقام نط من عالسرير وجابلها كل اللي محتاجهاه
وصال.  بسرعه يا مروان انا خلاص مش قادره وصرخت
مروان.  شالها وطلع من الاوضه لقي امه وابوه جاين عليهم
احمد.  في ايه مالكم نور عصام
نرجس.  حبيبتي انتي تعبانه 
وصال.  اااه بموت 
نرجس. بعد الشر عنك يا قلبي وقالت دي اكيد بتولد شكلها باين عليه 
احمد. طيب علي ما تنزلو العربيه هتغير ونيجي اوعيو تمشو
نرجس. حبيبتي لحظه ونازله
مروان. نزل بيها وبهدوء ركبها العربيه ورجع جاب الحاجه من فوق 
نرجس. يلا يا ابني احنا جاهزين 
وصال.   ف العربيه اااااه ااااه خلاص مش قادره اتحمل 
مروان. معلش يا حبيبتي
احمد.  استحملي شويه يا بنتي
نرجس.  اهدي باوصال هي الولاده كدا يا حبيبتي اتحملي شويه
وصال.  ااااه منك لله يا مروان انت وامك
نرجس.  وانا مالي يا بت
وصال.  بتغب ااااه اااااااه وبعدين قالت مش انتي اللي عاوزه عيال منك لله يا نرجس اشوف فيكي يوم علي تعبي اللي انا حسه بيه دا
نرجس.   بتدعي عليا يا بنت فاديه
وصال.   اااااااااه 
مروان.   خلاص ياروحي وصلنا كلها دقائق
احمد.  متخافيش يا بنتي ان شاء الله هتقومي بالسلامه
وبعد دقائق وصلو المشفي ودخلو 
وصال. بتصرخ
مروان.  مسك ايدها وباسها وقالها متخافيش يا قلبي ان شاء الله هتقومي وترجعيلي بالف سلامه انتي وابننا 
وصال.  عيطت
نرجس.  باستها وقالتلها متخافيش يا قلب ماما
مروان.  عيط 
الممرضه.  خلاص بقا يا جماعه لازم ناخدها غرفة العمليات جاهزه وفعلا اخدتها والكل واقف يدعي ربنا يقومها بالسلامه
وبعد فتره خرجت الممرضه وعطتهم الولد وطمنتهم عليها 
نرجس.  اخدت الولد وباسته وضمته لحضنها ودموعها نزلت
احمد.  كمان شاله وباسه ودموعه نزلت من الفرحه
مروان.   قالهم ربنا يخليكم لينا وبص ل ابنه دقات قلبه سرعت
نرجس.  قالت حبيبي شيل ابنك  
مروان    ما صدق وبلهفه اخده منها وباسه وضمه لصدره واذن ف ودنه ودموعه نزلت ومش قادر يسيطر عليها ومسك ايد ابنه وباسها وقال ربنا يبارك فيك يا قلب بابا ويقوملنا ماما بالف سلامه
وبعد بعض الوقت خرحت وصال والكل جنبها 
وصال.  فاقت وبصت لكل وقالت فين شريف
مروان.  ابتسم ومال عليها وباسها من جبينها وقالها حمدلله علي سلامتك يا قلبي ربنا ميحرمني منك ابدا
وصال.  الله يسلمك حبيبي وقالت عاوزه اشوفه هتجنن عليه 
مروان.  هروح اجبهولك من الحضانه
احمد. حمدلله علي سلامتك حبيبتي
نرجس.  بدموع قالت سلامتك ياروحي وطبطبت عليها 
مروان.  جاب الولد وقالها ابنك اهو ياروحي
وصال.  اخدته بلهفه وباسته من خده وضمته لحضنها وقالت نورت حياتي ودنيتي كلها يا قلب ماما 
مروان.  ربنا يخلهولنا حبيبتي 
احمد ونرجس امين يارب 
وتاني يوم وصال خرجت والكل كان مبسوط والفرحه عمت من جديد بوحود شريف مروان الطفل اللي ملي حياتهم بسمه وبهجه
وبعد مرور اريع سنين
نرجس.  شريف تعالي هنا واسمع الكلام
شريف.  يا تيتا خليني العب شويه
نرجس.  يا ابني كسرت البيت كله من الكوره العب ف الجنينه
شريف. لا هلعب هنا 
نرجس.   مفيش فايده فيك عندي زي أمك
احمد.   هههههه خليه علي راحته يا نرجس
نرجس.  عجبك كدا وقالت شريف اقعد ساكت شويه وبلاش شقاوه
شريف.   بقولك ايه يا تيتا انا هلعب شويه 
نرجس.  بقا كدا مش بتسمع الكلام طيب لما بابا يجي
شريف.  بحركه عفويه وبريئه رفع ايده وشوحلها وقالها كل شويه تقولي لما بابا يجي لما ماما تيجي ومش بتعملي حاجه
نرجس. ابتسمت وقامت وحضنته وقعدته علي رجلها وقالت علشان بحبك ومش بتهون عليا يا شقي انته نور عصام
وصال ومروان دخلو 
شريف.  جري عليهم وحضنهم
مروان. باسه وقاله مزعل تيتا ليه
وصال.   حبيبي وحشتي ياروح ماما انته وضمته ليها بقوه وبعدين قالت ليه مزعل تيتا مش قولنا نسمع الكلام وبلاش شقاوة
شريف.   قال انا مش بزعل تيتا حتي اسأليها يا بابا
نرجس.  ببتسامة وحب قالت دا حبيبي وعمري ما زعلني
وصال.  ضمت ابنها لحضنها وقالت ربنا ميحرمني منك ابدا ويجعلك ولد صالح بار بأمك وأبيك وجميع اقربائك
🌹 لا تكن صلبا فتكسر   ولا تكن لينا فتعصر 🌹
وانتهت روايتنا واتمني تكون عجبتكم.. روايتي الجديدة: رواية جحيم بين الفهد والاسد كاملة
كل الأحترام والتقدير لجميع متابعيني
google-playkhamsatmostaqltradent